bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varadero do autoškoly
20.8.2014 v 15:00
Plánuji koupit Varadero 125 do autoškoly pro sk. AM , A1
Vaše názory sem, popřípadě na co si dát při koupi lehce ojetého stroje pozor dík ..

4 reakcí na tento příspěvek Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 15:08 | Nahoru | #1
Na to se ptá autoškolák? Je vidět úroveň autoškol v ČR.

Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 15:34 | Nahoru | #2
Nevím o ničem co by se vyloženě často kazilo, ale znám pár lidí, co se k tomu chová, jako by to ukradli, takže může být v pr**li skoro všecko. Co mě z mých zkušeností a zkušeností blízkýho okolí napadá: displej (dej bacha, ať nemáš "rozsypaný krystalky", musí jít zřetelně přečíst hodiny, kilometráž a i se studeným motorem tam musíš mít aspoň 1 čárku teploty vody), aby byly hladký vidlice (přímořský prostředí umí zkorodovat kluzáky, mě to zvedlo i tvrdochrom a pak mi to prodíralo gufera - řešení nový trubky za 6 tyček), občas odchází zadní ložiska a tlumič u víc zatěžovaných kousků, občas ložisko v krku řízení ale to je víceméně spotřebák.
Mladý to občas předělávaj na H4 55 W žárovky a občas to taví parabolu. Jinak dát pozor, jestli to jezdilo s olejem i vodou, jsou i tací, co nevědí, že tam něco takovýho má být.

Jo a zvaž volbu, Varadero zatěžkaný spolujezdcem není jednoduchá mašina na ovládání, takže kdybys radši zvolil ojetý YBR 125 od Yamahy nebo třeba CBF 125 od Hondy, ušetřil bys studenty, motorku i sebe od nějakých těch pádů a taky bys ušetřil něco na benzínu.

Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 15:37 | Nahoru | #3
A jinak hned po koupi vyměnit olej a brzdovku, seřídit ventily a karburaci, případně zkontrolovat rozvody a skouknout případně nechat vyměnit vzduchový filtr, řetězovou sadu a brzdový desky. Ale to je klasika po každý koupi motorky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 15:47 | Nahoru | #4

Orličan píše: Na to se ptá autoškolák? Je vidět úroveň autoškol v ČR.

Ty myslíš že člověk z autoškoly musí automaticky vědět úplně všechno? I o technice?

Naposledy editováno 20.08.2014 15:47:27

Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 16:17 | Nahoru | #5
Též se přikláním k tomu, co napsal Skalda82 - volil bych raději YBR125, nebo třeba CLR125. Varan je dost vysoký a adepti menšího vzrůstu by s ním mohli mít problémy a kor při jízdě ve dvou. Habánům by naopak vyhovoval, leckdo řeší naopak právě to, že se na "normální" motorku těžko poskládá. Ale je pochopitelně nesmysl pořizovat pro stejnou kategorii dvě motorky.

Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 16:29 | Nahoru | #6
Varadero 125 mají v autoškole nývlt v Jaroměři, už asi 6let ..já sem tam sice autoškolu nědělal ale kamarádi si niják nestěžovaly akorát holky měly problém s výškou a váhou varana na druhou stranu je to výhoda při přechodu na silnější ,že jste zvyklý na váhu a velikost a spolehlivost je skvělá ,žádné závady nebo nedostatky z výroby nejsou a pokud vím to varadero z té autoškoly už má najeto snad přes 50 tisíc bez zásahu do motoru .. ale je fakt ,že na menší motorce jím to pude možná lépe..

Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 17:20 | Nahoru | #7
Ja bych ho do autoskoly jako jedinou 125tku nebral kvuli vysce sedla jak uz psali vyse. Ale jako druhou dvacu pro kluky s vetsi postavou by to mohlo byt lakadlo...

Otazkou je jestli se ti vyplati zivit dve motorky stejny kategorie.

Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 17:36 | Nahoru | #8
neblbni, co holka, která si bude dělat AM na skůtra bude jančit na varanoj. Varan + ty vs 50kg holka.

(reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 17:38 | Nahoru | #9
seikos> Když jsem dělal řidičák na A1, tak jsem se musel učit i na zkoušky z techniky. Osvětlení vozidla a jeho výměna, popis vozidla, výměna kapalin, funkce motoru, druhy motorů a popis druhů motoru atd. A tohle není tedy zas tak dlouho, tudíž by instruktor tohle vše měl znát a když zná základy, tak už si odvodí, na co si má dát pozor. Není to žádná extra věda.

(reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 17:49 | Nahoru | #10

Orličan píše: Na to se ptá autoškolák? Je vidět úroveň autoškol v ČR.



Spíš je vidět tvoje úroveň, nevidím důvod proč by se učitel autoškoly měl vyznat v servisu a poruchách všech motorek. Učitel je od toho aby učil neřidiče jezdit a dodržovat správně předpisy + je naučil první pomoc a základní užívání motocyklu jako hloubku vzorku, kde se leje olej atd.

firedriver: Varadero nevlastním, ale myslím si že pro řidiče začátečníky to nebude nejlehčí řízení přece jen je motorka vyšší a menším jezdcům se bude špatně řídit ještě s učitelem za zády, volil bych určitě 4T, ale něco nižšího. Ještě dodatek určitě bych nedoporučil Hondu CBR, naskládat se na ní ve dvou je docela tak tak. :)

Naposledy editováno 20.08.2014 17:51:18

Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 21:07 | Nahoru | #11
Předem se omlouvám za zmatenou otázku.
Abych vše uvedl na pravou míru, chtěl jsem se zeptat na vady spojené přímo s VARANEM. Protože několik vyvolených ví moc dobře, že každý stroj a každý typ má své specifické vady a ty mě právě zajímají. Jinak děkuji za typ na display (je to jen tišták náchylný na vlhkost)
Jako každého obchodníka zajímá názor ostatních , proto jsem vznesl otázku i zde.

Abych vysvětlil své počínání a rozhodování, je to i proto, že několik Varanů znám z jiných autoškol a podle mě "držák " na kanály a díry v silnici ( neb učitel není autopilot za žáka a žák, sám několik děr rád projede)a také ja velké plus v Kw. oproti CBF125 (jinak fajn a dobrý tip )!!!
U nás v autoškole, sk. AM a A1 dělaji z velké části kluci. A pro kluky je Varan prostě zajímavý a na cvičišti s ním "potí krev" a jak tady někdo poznamenal a správně "těžko na cvičišti a lehko na bojišti". To je jeden z důvodu, proč otcové, svěřují své kluky právě nám, protože jako jedna z mála autoškol jim nic neodpustíme, nestojíme o černé dopisy. Holky z velké části, když už jdou v 16 na malou motorku, jezdí na skůtru s automatem. Naopak Varan je pro jednoho dobrá lehce ovladatelná motorka. A pro dva docela držák ve městě i když trochu funí (která 125 ne)
Neodpustím si poznamenat, že jako středoškolsky vzdělaný člověk v autoprůmyslu a učitel a mistr na střední škole, působící několik let i v autoškole pro všechny skupiny, opravdu neznám všechny typy vozidel smějící do provozu. Na motorkách jsem zatím najel něco málo po Evropě od polárního kruhu až po Kazachstán a přesto jsem učitelem v autoškole.
A proto mě docela mrzí, že se najdou "mamánkové", kteří své ego potlačované maminkou nebo v lepším případě manželkou, zvyšují zde, ne příliš relavantními odpovědmi v docela seriozní debatě.
Přesto moc rád uvítám další vaše názory. Díky a držte pevně řídítka, letos to nějak moc padá.....

(reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 21:18 | Nahoru | #12

Orličan píše: Na to se ptá autoškolák? Je vidět úroveň autoškol v ČR.

No ty budeš fakt chytrej. Ptá se na zkušenosti s konkrétním strojem. Může znát techniku jak popisuješ, kterou jsme se učili my ale holt nemusí znát přímo Varana. Hlavně napsat pokud možno první odpověď, co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 21:31 | Nahoru | #13
Orličan> jo a že mu tedy neporadíš, když seš tak chytrej a všechno jste se naučili...

1 reakcí na tento příspěvek Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 21:49 | Nahoru | #14
Líbí se mi, jak si každý musí vyjádřit svůj chytrý názor. Takže znovu jako tu bylo napsáno mnohokrát. Takže, při koupi lehce ojetého stroje - zkontrolujeme vizuelní stav motocyklu. Prohlídneme kapotáž, zda-li není někde podřena, popraskána, popřípadě nejeví-li jiné známky poškození či dodatečné stříknutí. No, po prvním úkonu se přesuneme detailněji, zkontrolujeme vůli v krku řízení a všechny ostatní vůle. Nejlépe zkontrolujeme i geometrii vozidla, jestli náhodou někam netáhne, neboli drží stopu. Zkoukneme opotřebení brzdových destiček, pneumatik, řetězu atd. Zkontrolujeme spodek motoru, zda-li není "poblitý" od oleje, případně jestli neuchází provozní kapaliny z jakékoli části vozidla. Při tom zkontrolujeme i hladinu provozních kapalin. Vyzkoušíme motor jak chytá za studena, jak drží na volnoběh, jestli někde něco neklepe atd. Samozřejmostí je zkušební jízda, kdy by motorka měla plynule akcelerovat, fungovat převodovka i spojka a aby moto reagovala na otočení plynem a hlavně funkce brzd. Samozřejmostí před jízdou je kontrola osvětlení vozidla a všech kontrolek na palubní desce. Pakliže je všechno v pořádku a vše souhlasí s popisem prodejce si zkontrolujeme zda-li sedí všechny čísla s čísly v malém i velkém TP. Pokud motorka vše splňuje a je za cenu, která odpovídá jejímu stavu ji kupujeme. Po koupi je samozřejmostí výměna oleje, pokud nebyl před koupí měněn, kontrola či výměna vzduchového filtru, kontrola a seřízení ventilů, kontrola karburátorů, atd. V případě špatných brzdových destiček nebo pneumatik je vyměníme za nové, v případě, že nefunguje osvětlení, taktéž vyměníme.

Co se týče poruchovosti, pokud nenarazí člověk na vylítanou mašinu, tak je to motorově držák. Nejvíce se objevují problémy s tlumiči!!
Jinak, co se týče Varadera v autoškole, tak naprosto nesouhlasím. Ne každý měří 180+ cm a má sílu v nohách a rukách. Tudíž je to vysloveně trápení pro mnohé začátečníky. Jako vhodná motorka pro začátečníky by se dala považovat YBR, CBF, popřípadě CBR. Varadero je zbytečný habán a na takovou mašinu bych svého syna/dceru do autoškoly rozhodně neposlal. Srovnej si to v hlavě a zapřemýšlej kdo Ti vlastně do té autoškoly chodí!

PS: Pro rejpaly, příště než vydáte své moudra, tak si to raději pořádně přečtěte. Jeho otázka vyzněla, jakože neví, na co si má dát na motorce pozor. Sám jsem zastánce toho, aby ten, kdo chce mít založenou živnost na výcviku nových řidičů, tak by měl znát základy, aby mohl případně poradit svým žákům v jejich prospěch, o tom se v úvodním příspěvku nezmínil!
Poslední, co bych dodal autorovi, pokud jsem Tě urazil, tak se omlouvám, nebylo to míněno zle. Některé věty jsi si ale mohl odpustit, pokud neznáš člověka osobně.

1 reakcí na tento příspěvek Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 21:50 | Nahoru | #15
Na varaderu uz ucim 7 rokem....nikdy s nim nemel nikdo problem, ze by ho nezvladal. Ani drobny holky.....takze tohodle bych se vubec nebal. Za ty roky s nim nikdy nebyl problem. Je to rok asi 2005 a brano jako funglovka. Ted odchazi druha baterka a menily se jen zarovky. Mam 173 cm a nedosahnu ze zadu na zem. Jednou sme spadli, kdyz jsme zastavili presne nad dirou a oba jsme proslapli do prazdna vubec se ho neboj.....opravdu se nenasel nikdo kdo by tu motorku nezvladal jen jim musis ukazat co s tou motorkou maj delat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 21:51 | Nahoru | #16
hondabanán> Teď bych prosil Tvou srozumitelnou odpověď, nebo jsi sem přišel pouze hejtovat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 21:53 | Nahoru | #17
juraaa> To jsem chtěl slyšet kolego XD )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 21:59 | Nahoru | #18
> vubec se toho neboj.....za me varadero je ovladatelny nadherne....holka mi prvni hodinu brousila stupacku na cvicaku.....takze fakt to neni o motorce.... prat se s tim nebudou a to tu ted nepotim domnenky, ale leta praxe
Navic je to pohodlny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 22:04 | Nahoru | #19
Orličan> proc bys sveho syna/dceru neposlal tam kde maj varadero?

(reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 22:04 | Nahoru | #20
proč Varana, hlavně také proto , že to je pro dva držák i do města CBf bych se už trochu bál... Máme tlusté komisaře

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 22:06 | Nahoru | #21
juraaa> Viděl jsem lidi, kterým dělala problém i Jawa 125 OHC autoškolácká nebo někdo má problém se spolujezdcem právě i na té CBR a nebudem si nalhávat, Varadero je rozhodně těžší a na manipulaci se spolujezdcem mnohem horší než obě výše zmíněné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 22:08 | Nahoru | #22

Orličan píše: hondabanán> Teď bych prosil Tvou srozumitelnou odpověď, nebo jsi sem přišel pouze hejtovat?

že jsi mu neodpověděl hned? Když jdu kupovat auto nebo moto, taky se zeptám na mouchy... Někde teče servo, někde odchází pumpa a když to neznám, tak se zeptám! A ta diplomová práce, co jsi tady stvořil mluví sama za sebe. Znáš Varana a poradil jsi mu? Prd!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 22:09 | Nahoru | #23
Orličan> to je ale pak problem instruktora, kterej jim neukaze co s motorkou delat to neni vina motorky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 22:11 | Nahoru | #24
hondabanán> No vidíš, nic jsi nepochopil a v tom je asi mezi námi rozdíl. Já napíšu PM přímo majiteli ohledně těch much, ale hlavní, co při koupi zvažuji, je to, co vidím a zkouším na místě na konkrétním kusu. Nevím tím pádem jak ty kontroluješ stav motorky, jestli dle fotky nebo diskuze, tak to radši komentovat nebudu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 22:16 | Nahoru | #25
juraaa> O motorce je to také, proto se i snižují sedla atd. Když pak někdo, kdo nemá sílu v nohách a kloudně nedosáhne na zem zastaví na křižovatce se spolujezdcem, tak je jasné, co se stane.

(reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 22:22 | Nahoru | #26
Orličan> chlape nepruď a jdi na pivo .. jinak dík ..

(reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 22:26 | Nahoru | #27
Orličan> no co by se stalo.....zastavi a zustane stat nesmi te motorce dovolit naklonit....musi zastavit tak, aby motorku mel kolmo k ceste.....pak neni problem....nevim jak ty, ale nepouzivam silu abych udrzel motorku jsem od prirody linej tak si to ulehcuju mame komisare co maj pres metrek....a i ty drobny holky si s nima poradi.....

(reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 22:27 | Nahoru | #28

Orličan píše: hondabanán> No vidíš, nic jsi nepochopil a v tom je asi mezi námi rozdíl. Já napíšu PM přímo majiteli ohledně těch much, ale hlavní, co při koupi zvažuji, je to, co vidím a zkouším na místě na konkrétním kusu. Nevím tím pádem jak ty kontroluješ stav motorky, jestli dle fotky nebo diskuze, tak to radši komentovat nebudu.

když něco nevím, posbiram informace z diskuzí a od majitelů, zeptám se a pak se jedu podívat na konkrétní kus. Nevím, proč mě tady napadáš, místo abys konečně přispěl k diskusi. Že napíšeš radu do PM je fajn ale jinak se tady prezentuješ hodně hned prvním příspěvkem jako tydýt.

Naposledy editováno 20.08.2014 22:29:32

1 reakcí na tento příspěvek Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 22:43 | Nahoru | #29
Hádat se tu nehodlám Jak už jsem psal výše pro špatně vidící. Největší problémy na Varanovi jsou tlumiče, ať to jsou ložiska v krku řízení, tekoucí vidle, ložiska v kyvce a málokdy problémy se zadním centrálem.

(reakce na) Varadero do autoškoly

20.8.2014 v 22:46 | Nahoru | #30

Orličan píše: Hádat se tu nehodlám Jak už jsem psal výše pro špatně vidící. Největší problémy na Varanovi jsou tlumiče, ať to jsou ložiska v krku řízení, tekoucí vidle, ložiska v kyvce a málokdy problémy se zadním centrálem.

konečně. Kdybys tohle napsal hned v prvním příspěvku místo té blbosti tak držím hubu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha
Rozebrání motoru Honda XL125 V Vara... Honda XL 125V Varadero Lokyn1 10 23.2.2024 v 21:42 Lokyn1


TOPlist