bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
 
17.8.2014 v 17:11
Ahoj všem,
pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...


Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
Anketa: Pojede???
Jak fík
50%
26
Nepojede
0%
0
Rozlítne se při startu
2%
1
Zařve na brzdě
13%
7
Ani nechytne
0%
0
Bude to bez problému
6%
3
Najede něco km a konec
29%
15

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

19.12.2017 v 18:07 | Nahoru | #7921
kerut> to nejseš schopnej naladit jen vstřikama, protože tam bude prodleva..... odpojením zapalování motor přestane být v záběru hned, zatím co když odpojíš vstřikovače, bude prodleva daleko delší než se do spalovacího prostoru nedostane palivo (bavíme se samozřejmě cca o pul vteřině) a pak znovu než se do spalovacího prostoru to palivo dostane.... proto se používá odpojovní zapalování, šlo by to eliminovat přímím vstřikem do spalovac. prostor ale to maj auta a motorky né...

Naposledy editováno 19.12.2017 18:08:49

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

20.12.2017 v 00:30 | Nahoru | #7922
gagtoy> tyjo to ma fakt takovy dopravni zpozdeni ? ze to neni primej vstrik jsem predpokladal, ale i u neprimyho jsem to bral tak ze se do ustalenyho proudu vzduchu v sacim potrubi (tedy az v dobe kdy je otevrenej saci ventil) prifoukne dany mnozstvi paliva (dano delkou vstriku) a vstrik zase skonci driv nez se ventil zavre.. tj zil jsem v naivni predstave ze i takhle to lehce ovlivni maximalne treba jeste jeden dalsi cyklus, spis ani to ne,.. nj clovek se uci kazdy den, dobry vedet..
..jinak teda za mne zlatej rovnotlakej karburator, o tom zadna

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

20.12.2017 v 06:44 | Nahoru | #7923
Když ti Murkin řekne odpojuj zápalko tak ho odpojuj, ví co dělá...

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

20.12.2017 v 09:26 | Nahoru | #7924

gagtoy píše: kerut> to nejseš schopnej naladit jen vstřikama, protože tam bude prodleva..... odpojením zapalování motor přestane být v záběru hned, zatím co když odpojíš vstřikovače, bude prodleva daleko delší než se do spalovacího prostoru nedostane palivo (bavíme se samozřejmě cca o pul vteřině) a pak znovu než se do spalovacího prostoru to palivo dostane.... proto se používá odpojovní zapalování, šlo by to eliminovat přímím vstřikem do spalovac. prostor ale to maj auta a motorky né...



To zní logicky, to mě nenapadlo

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

20.12.2017 v 09:26 | Nahoru | #7925

dewwil píše: Když ti Murkin řekne odpojuj zápalko tak ho odpojuj, ví co dělá...



To neznamená, že nebudu chtít vědět proč a jak to funguje

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

20.12.2017 v 16:07 | Nahoru | #7926
neříkám že je to nemožný... jen je to dost nepraktické.... zatímco vypnutí zapalování je v době přeřazení okamžité, todle má určitej doběh než to dopálí benzín co už je vstříklej do sání a to už potřebuješ mit dořazeno...

2 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

20.12.2017 v 16:08 | Nahoru | #7927
pochlubte se co vyvádíte přes zimu ať se mám nad čím ukájet....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

20.12.2017 v 16:12 | Nahoru | #7928

gagtoy píše: pochlubte se co vyvádíte přes zimu ať se mám nad čím ukájet....



fullfloat kotouče, jiný brzdiče, pumpa ještě nevim (minimálně úprava), quickshifter, jiný UI (uživatelský rozhraní - gripy, rychlopal, menší bambule na brzdovku, zvažuju karbonový rodla), sem tam nějakýho toho titanu a hliníku místo oceli, laškuju s myšlenkou výroby karbon kevlar nádrže, ale tam asi zůstane jen u laškování. Jinak shodit nějakou tu váhu (motorky i pilota), A-TRE, no a samozřejmě nějakej zanedbanej servis, řetězovka, vidle, pár "dočasných" řešení nahradit variantou "už se za to nemusim stydět". Plus nějaká kosmetika, a tak. Doufám že bude zima dlouhá, času moc neni

Naposledy editováno 20.12.2017 16:13:38

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

20.12.2017 v 16:29 | Nahoru | #7929
FiZzeR> jaký budeš dávat kotouče a třmeny?? mám doma taky jednu zx10r 05 a mám na ní rychlořazení jen už nevím od jakej firmy to bych se musel podívat...

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

20.12.2017 v 17:04 | Nahoru | #7930
gagtoy> jasny no, ja sem strikacku rozebranou nevidel (ani neprimej natoz primej) takze vychazim ciste z teorie.. jinak ono odrazeno, rekl bych ze od impulzu quickshifteru k samotnymu zacvaknuti kolecka v prevodovce min jak 0.05s nebude, coz dela pri 10000 cca 3 pracovni cykly, ale je fakt ze v tom sacim kanale toho muze zustat dost, no.. tj.pokud s murkinem vychazite z praktickych zkusenosti, neni samozrejme duvod te praxi neverit

pres zimu (snad) doskladam uz skoro kompletni predelany vidle a (snad konecne) udelam dovozovku.. pristi rok pak stravim na komplet renovaci zadku, (pero z "báwa" uz mam, k tomu stavitelny prepakovani + nova kost a loziska, loiska, loziska.. repase zadniho naboje, a zase loziska, a vsechno prace a prace a prace..) proste aby to vypadalo jako novy i ze zadu.. ...a za dva roky bezeckej "duchod" ..tak to budu moct konecne rozbit abych mohl zacit zase pekne od zacatku

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

20.12.2017 v 17:08 | Nahoru | #7931
Já jdu do karbonový nádrže a končím jo a jak jsem loni přestal kouřit....+20kg ,ale už jsem to začal řešit a od minulýho týdne si na něj zas vidím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

20.12.2017 v 17:11 | Nahoru | #7932

gagtoy píše: kerut> to nejseš schopnej naladit jen vstřikama, protože tam bude prodleva..... odpojením zapalování motor přestane být v záběru hned, zatím co když odpojíš vstřikovače, bude prodleva daleko delší než se do spalovacího prostoru nedostane palivo (bavíme se samozřejmě cca o pul vteřině) a pak znovu než se do spalovacího prostoru to palivo dostane.... proto se používá odpojovní zapalování, šlo by to eliminovat přímím vstřikem do spalovac. prostor ale to maj auta a motorky né...



Možná se pletu,ale neměly ty novější PowerCommandery řazení odpojením vstřikovačů?

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

20.12.2017 v 17:22 | Nahoru | #7933
Jasek> hele jo to bejva, tatinek pred par lety taky prestal (daval 1/2 krabicky dene) a taky sel hned s vahou dost nahoru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

20.12.2017 v 17:32 | Nahoru | #7934

Jasek píše: Možná se pletu,ale neměly ty novější PowerCommandery řazení odpojením vstřikovačů?



commander odpojuje vstriky od verze III - problem je u novejsich stroju co maji dve sady vstrikovacu, tu druhou neumi 3ka ovladat a pak se resi QS taky odpojenim zapalovani - je ale potreba dokoupit "ignition modul"
commander5 umi ovladat druhou sadu vstriku, tzn by to tam slo resit odpojovanim vstriku, ale jestli to tak resi nevim, v dobe kdy prisel PC5 uz jsem se o tohle prestal zajimat....

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

20.12.2017 v 19:52 | Nahoru | #7935
assassin> takže Gagtojova teorie,že jen vstřikama to nejde je lichá?

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

20.12.2017 v 20:31 | Nahoru | #7936
ja myslim ze to nepujde takhle jednoznacne a obecne rict.. v uvaze na predchozi srance jsem povysene zanedbal ze neni vstrik jako vstrik(ruzne konstrukce vstrikovacu a tvary sacich kanalu), takze to cim argumentuje Gagtoy je myslim v celku racionalni,.. tech 0,5s je fakt trosku moc prehnanejch (za to se motor v 10000 otoci 80x dokola ) ale to ze se v sacim kanalu (viz vejs, deset motorek, deset ruznejch konstrukci..) nahromadi smes ktera pufne jeste v par dlaisch cyklech se asi uplne vyloucit taky neda, to je fakt.. stejne jako se neda vyloucit ze tam ten kvalt nekdo dokaze kopnout fakt "rychle" a jinej trosku vic s citem a nektery ty shiftery maji sice spinac primo v tahle radicky (RC21xV) kde to sepne vlastne s casovym nadskokem o fous driv nez se zacne radici vidlicka vubec hejbat (ono i to samotny zuarazeni nejakou desetinku trva) jenze jiny konstrukce maji napr. lanko + spinac bokem/nad radickou, atd.. , coz udela (dynamika, pruznost) taky prodlevu mezi pocatkem razeni a sepnutim spinace, takze je pak potreba aby to vyplo fakt v milisekunde, protoze ta zpozdeni (noha - zarazeni, lanko - spinac) se vlastne vzajemne tak nejak odectou (pohnu nohou, uz se pohybuje se radicka ale zaroven se teoprve natahuje lanko/tahlo, takze ve chvili kdy zacvakavaji zuby se teprv spina spinac)

myslim ze v tehle polemice to bude tak nejak plichta, a vstrik + civky je vic na strane jistoty (s tim ze neodpojovat vstriky vubec mi furt prijde hloupost kdyz uz tam ta moznost je - viz co psal Ozzy )

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

20.12.2017 v 20:47 | Nahoru | #7937
Jasek: to myslim gagtoy nepsal, jde to, ale tim přerušením zapalovani je to údajně lepsi, ja si tim vysvětlením jistej uplne nejsem, ale nejakou logiku to ma.

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

20.12.2017 v 22:34 | Nahoru | #7938
kerut> jde tam o to že v případě že vypneš pouze vstřikování, je prodleva (než motor přestane táhnout) větší, než když odpojíš zapalování, dalo by se to kloudně naladit ale potřeboval bys mít zpožděné řazení což neuděláš protože je mechanické, neříkám že to tím udělat nejde, ale naladění a efektivita oproti vypínání zapalování je prostě nižší.... a půl vteřiny abys přerušil dávku paliva, než dojde směs motoru, přestane táhnout, soukolí zařadilo a už si měl zase na cestě směs do válce, zas není neuvěřitelně dlouhá...

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

21.12.2017 v 00:13 | Nahoru | #7939
snimace jsou ruzne, klidne s tensometrem a elektronickym spinanim kde si presne nastavis citlivost snimace. (corona, durbahn atd) - drahy QS co prerusuji zapalko umoznuji treba nabeh motoru, ze nabehne zapalovani postupne v sekvenci ktera zajisti plynulej nabeh - zamezi razu do prevodovky ... to se na vstriku asi ladi hur.

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

24.12.2017 v 15:24 | Nahoru | #7940
Tak všem přeji šťastné a veselé vánoce Doufám, že jste osekali na stromku dole větve, aby si Ježuch nepoškrábal zadel

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

24.12.2017 v 18:13 | Nahoru | #7941
ja vanoce nejak nedrzim, a motorka dostava "darky" beztak pravidelne celej rok, takze za chvili vybiham normalne na trenink,.. ale za me i tak dikes ! a vam ostatnim samozrejme preju taky stastne a vesele

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

26.12.2017 v 16:57 | Nahoru | #7942
Borci, dotazek ? kde (v praze nebo pobliz) nechat udelat jednoduchy hridelky z rozumnyho materialu.. tj. nejde mi ani tak o to stocit to to je prakticky jednoduchy (kus Tr10/5 na koncich srazeni na 9 + zavity 10x1) ale spis o to kde umeji takhle kusove tu metalurgii, ...je to na kolo (atyp. jiny nez ty co uz tam byly jsem nenasel a ty jsou z nejakyho blata 11373 hadam.. menim loziska v nabach a koply byly obe hridelky.. ) tj idealne z nejaky 12,13.. + kaleni ci podobne.. bez zuslechteni me napada rozumne jen 172xx ale to se debilne obrabi (zavity)..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

30.12.2017 v 19:17 | Nahoru | #7943
kerut> osu do kola bych rozhodně nekalil. Tím sice získáš tvrdost, ale ztratíš pružnost a při nějakém štosu by kalená hřídel lehce mohla prasknout. Spíš bych volil nerez, která je tvrdší než obyčejná ocel a houževnatá pořád dost. Vytočit bych to uměl a mohl...

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

31.12.2017 v 01:59 | Nahoru | #7944
Jakub-od-X-bikers> diky za nabidku, ale to samotny stoceni neni praveze az tak zasadni problem jako ten material.. uvazoval jsem neco jako 12050, 60 lepe 13240 (prip.14240..) jenze polotovary v tom se daj takhle v malym dost blbe sehnat...(a ted co skoncila ferona je komplikovanejsi sehnat i bezny konstrukcni) ..ta nerez je dost tazna tudiz ma dost nizko smluvni mez kluzu (navic se s ni blbe dela, a korozivzdornost ani neni dulezita), jako praskani bych se pri dostatecny pevnosti asi uplne nebal, na predni osu pro hondu tu mam pripraveny poleno 7075 a to taky neni uplne ohebnej matros.. jenze je blby, ze u toho kola je holt malej prumer 10mm ma Wo kolem 90mm3, zatim co u toho 20mm spalku na moto je to uz 750mm3, pricemz kolo + clovek je ale jenom o cca 2/3 lehci, k tomu nema tlumice, a jeste ke vsemu ho kerut obcas protahuje mistama kudy radsi nejezdej ani bajkeri ...ale nakonec jsem mezitim uz rozhodnutej pro ten certal i na to kolo, remerx z toho dela osy nab taky, snad i mavic co jsem vycetl.... smluvni mez ma pres 400Mpa, a dela se s tim dobř... no, rozumne (to dobre je mysleno vuci legovanejm ocelim) - kazdopadne jeste jednou dik za nabidku

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

1.1.2018 v 16:09 | Nahoru | #7945
Jakub-od-X-bikers> nechávám kalit na lejzru (volitelná rychlost posuvu+ síla lejzru= hloubka zakalení materiálu) né všechny materiály samozřejmě jdou kalit...

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

1.1.2018 v 20:45 | Nahoru | #7946
..taxem dneska k veceru, z nudy, po odpolednim spanku, provizorne vyhodil central i s prepakovanim ..zaim tam prijde mozna uz i provizorne bawo pero ale jeste s puvodni kosti, nicmene chci to cely omerit trosku vic presne, zkusit "jak se vejde" (to je obecne dulezitej faktor ), atd, atd..

no a krom zjisteni ze pero z BMW tam fakt padne jak ulity tak jsem docela jsem cumel - original showa/honda 3272g , central z S1000RR 2358g.. ze by mohlo bejt i lehci jsem tak trosku cekal, ale skoro kilo dolu, to je peknej "bonus"

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

1.1.2018 v 20:55 | Nahoru | #7947
kerut: 9mm osy z certalu bych se asi bal. kdyz jsem naposledy delal neco podobneho, pouzil jsem jako plotovar pevnostni srouby...

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

1.1.2018 v 23:59 | Nahoru | #7948
assassin> ZEJO !! proste je to moc tenky jaxviňa.. (BTW najit loziska na vetsi prumer me samozrejme napadlo jako prvni, ale nenasel..) ..ale fakt to z ty 7075 vazne delaji co jsem aspon nasel.. no... jako fakt vaham vaham co s tim.. ad srouby - hele to me taky napadlo, jenze v tyhle dylce (pro necyklisty 120 a 145mm) podle me fakt neprovrtam ani blbou 8.8 natoz kovanej pevnostni To chce proste za tepla valcovanou trubku, co jsem koukl trosku bliz na ty matrose tak idealne ta 14 asi ideal.. (14220, 14240, to by bylo dokonaly, nacementovat a povrch zakalit...) ..jenze pochybuju ze by to nekdo takhle v maylm a kusove byl ochonej delat.. ta 7075 by to jakoze udrzet mela, (i kdyz taky se mi to nezda, prsne jak pises.. ) kdyz se udela hard elox bude povrch snad i dostatecne tvrdej (treba cinskej hard je brutal, ceskej nevim, ted mam neco u Fialy - pistnice tlumicu - tak uvidim jak to vypada, a jaky jsou moznosti)

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

2.1.2018 v 00:57 | Nahoru | #7949
jo jakoze to chces jeste duty? i tak bys to myslim dal, z jedny, druhy strany... jen bys stokrat brousil vrtak :) ja bych zas tolik negramaril...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

2.1.2018 v 01:21 | Nahoru | #7950
assassin> ne gramy, upínáááák...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist