globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bioethanol E 85
15.8.2014 v 20:08
Ahoj všici, jen se chci zeptat, jestli jezdíte někdo na E 85, jak ho ředíte v jakém poměru a nebo je to blbost? Mám CB 750 seven fifty. Jela by na to? Díky za reakce.
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Bioethanol E 85

18.8.2014 v 11:49 | Nahoru | #61
Milos1> Diky za vysvetleni jde videt ze je to tvuj konicek a opravdu tomu rozumis.

Bioethanol E 85

18.8.2014 v 11:54 | Nahoru | #62
Koníček ježdění na motorce se nevylučuje s koníčkem zkoušet nové věci :)
Veškeré "konverzení sady na etanol" za bůra nedělají nic jiného než že prodlouží vstřik. Žádné úpravy na motoru se samozřejmě nedělají.
Argument: "výrobce to navrhl na benál" se přímo tluče s nekonečnými snahami místních borců přidávat klokany litím benzínu 98, 100, 200 :) (m.j. líh má o.č. 104 - 108)

(reakce na) Bioethanol E 85

18.8.2014 v 12:31 | Nahoru | #63

Milos1 píše: Musím se přiznat, že celou tuhle debatu nechápu. Motorka je svým způsobem nadstandard a pro mně koníček. Pokud chci dělat nějakého koníčka, musím počítat s tím, že mně to bude něco stát.
Nebudu do motorky dávat palivo které tam nepatří, nebudu bádat po tom jak předělat půl motoru aby to šlo, nebudu tam dávat ani jiné šuntovní věci.Budu na ní prostě jezdit, protože mně to baví, starat se o ní, protože mně to baví a nebudu se snažit kolem provozu s něčím vychcat např. na úkor životnosti, výkonu....Kdysi jsem dělal horolezectví a jeskyňářství. Věříte, že mně tehdy nikdy nenapadlo vymýšlet, čím nahradit dost drahé horolezecké lano?



Pod toto se podepíšu. Stejně tak mě štve, že dnes neseženu pro veterána klasický olovnatý benzin "Super96" a "Pb aditiv" také úplně vše nezachrání a navíc ty dnešní "lihovodobenziny" ten motor pozná a zdaleka nejede tak, jako doslova "lítal" na benziny tankované kdysi v Esterajchu. Loni jsem montoval el. čerpadlo, jelikož ten špiritus v benzinu pochopitelně oddělal ventily v původní mechanické membránovce. Krom toho zkoušet krmit různými "náhražkami" motor navržený samotným konstruktérem závodních motorů pro Ferarri je jednoduše řečeno barbarství. Stejně jako jsem potkal pár expertů, co tvrdili, že "s tím klidně jezdí na "Special91", že stačí jen trochu ubrat předstih" - ale nevěřili tomu, že ten motor se tak stejně zničí.
Je sice pravda, že při provozu na špiritus jde hlavně o nastavení správné směsi a předstihu, takže do motoru samotného se nezasahuje, ale také je pravda, že se tím ničí gumové části palivové cesty (toto je třeba upravit a přizpůsobit) a je třeba častěji měnit olej. Podobně se musel relativně často měnit olej u motorů provozovaných na "dřevoplyn" (což je v podstatě CO), i když se na protiprachové a protipopelové filtry hodně dbalo, stejně to nebylo ono.
Handrkovat se s Creckem nemá význam, čekám, že se teď naveze i do mě, ale to má smůlu.

Bioethanol E 85

18.8.2014 v 13:21 | Nahoru | #64
Skoro 3 roky na E85 jezdím v Astře G. Mám tam nainstalovanou jednotku Flexfuel. Je to jen takovej obyčenej bazmekt, kterej prodlužuje délku vstřiku, zapojí se do obvodu mezi řídící jednotku a vstřikovače. Jsem s tím spokojenej, spotřeba se zvedla o cca 1 litr, ale nákup paliva je zase někde jinde, takže za mě dobrý. Zkoušel jsem to v Peugeotu 306 (jednobodový vstřik) a tam to bylo špatny - cukalo, chcípalo, nejelo, atd. Pak jsem to zkousil v Renault Kangoo, 1,2 16V (bez jednotky Flexfuel) a bez problémů na to jezdím asi rok a míchám to cca 30l E85 a 10l N95, zvedla se mi také o trochu spotřeba emise byly při měření dobré. Zkoušel jsem v karburátorovy 4kole a tam to bylo špatny..ještě horší než v 306tce Občas trochu E85 s N95 cvrknu z nouze do 4taktní sekačky a má to nižší výkon a za studena houpou otáčky. Ale do motorky jsem to nenalil a lejt nebudu

Bioethanol E 85

18.8.2014 v 16:03 | Nahoru | #65
Ja na to chvili jezdil, zkousel jsem. Jednotka fordu je dost prizpusobiva, takze ve meste spotreba letela k 10l, mimo mesto o 1,5l nahoru. V -20 jsem v pohode nastartoval pri pomeru 1:1, ale motor sel tak 10s jen na dva valce. Max pomer jsem dal 40l ethanolu a 10 benzinu a po vyjeti ctvrtky nadrze jsem jel to zredit, auto nejelo, cukani, diry v akceleraci. Uspora tak pri tankovani, jinak ne. Palivovy filtr pretahuje o 100k km, takze ucpanej asi nebude. Co to dela s cerpadlem nebo s hadicema nevim, najel jsem na e85 tak 3k km a s autem nic neni. Udajne to pali katalyzator, emisema sem prosel, takze to budou asi famy. Je prima mit za 1300 plnou, ale celkove nula od nuly pojde. Snad jen kdyby se upravily vstriky a spotreba nesla nahoru. A to mi pripomina kvanta vody ve vyfuku, co mu zkrati zivotnost. Do motorky blbost.

1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85

18.8.2014 v 17:17 | Nahoru | #66
Blbost? Argument by nebyl? Opakuju, skoro 40 tkm, guma nepuchří, čerpadlo čerpá, že by to bylo tím, že je čiňan tak technicky pokročilý? (Možné to je, vstřikování Delphi na mém čopříku je značkové a přitom made in China... navíc taková Yuki 125, která tu byla nedávno v testu, má výfuk kompletně v nerezu, ukažte mi japonce, který to má).
Pomalu to začíná vypadat, jako by japonci šetřili na nepravých místech, pokud mají ty často tradované problémy.
I na takové maloráčce je znát, když ujedeš 40 tkm na na každém něco ušetříš.
V autě s LPG je to už 50 tisíc kaček, za 80 tisíc ujetých km.

Bioethanol E 85

18.8.2014 v 17:39 | Nahoru | #67
rrss: zas nemuzes na jednom funkcnim exemplari stavet obecnou platnost ...
Ten malej cinan muze mit to vstrikovani dost odlisny od sportovnejsich motorek, muze to opravdu regulovat na stechiometrickou smes ve vetsim rozsahu a navic se nejspis i pouziva hlavne v ustalenem rezimu jizdy - tzn kde ta regulace podle lambdy probiha.

Bioethanol E 85

18.8.2014 v 17:46 | Nahoru | #68
Manželčin Ford Fiesta 1,3i jezdí na E85 resp. na jeho část 75:25 (E85:benzín) už 3/4 roku a bez problému. Žádné úpravy na motoru nejsou. Pouze v chladném počasí pod 5°C má menší problém se startem, ale jakmile to začne tak přejdeme na poměr 1:1 a startuje úplně normálně. Motor běží standardně a dokonce jde lépe do otáček.
Slyšel jsem že u jiných aut nastává problém se spalováním, ale Ford má asi hodně flexibilní řídící jednotku.
Nikomu to nenutím, jen píši naši dosavadní zkušenost.

Bioethanol E 85

18.8.2014 v 21:08 | Nahoru | #69
ass: on ten můj případ nebude jediný... a hlavně, každý si to může zkusit...
berka: jak píšu, studený motor = nefunkční lambda = to je okamžik, kdy senzor kvality paliva u FFV vozidel řekne ŘJ, aby obohatila směs

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85

18.8.2014 v 21:34 | Nahoru | #70

assassin píše: Creck: no tak v ty krabicce bude jen neco co prodluzuje dylku vstriku ... Je otazka jestli to bude stihat i pri vyssich otackach nez v aute - preci jen ten ele obvod nebude zadnej vrchol el.konstrukce. V podstate by se to same dalo naladit commanderem treba ...



Ze zvedavosti jsem pred par roky podobnou Flexfuel jednotku analyzoval. Byla koupena v Cine, trochu jina krabicka ale nalepka stejna. Bylo to prekvapive sofistikovane zarizeni, musi toho vyrabek kvanta, protoze meli zakaznicky ASIC, znackove unipolarni tranzistory, dobre chlazene, ESD ochrany. Frekvencni rozsah nebyl problem. Zavaznym nedostatkem je to, ze to narozdil od seriovych ECU ci PCM nelimituje proud pro vyssi duty cycle. Zkratka pro vyssi stridu (ci delku pulzu) dokaze poslat na vstrikovace klidne 3A trvale. Spolecne s tim, ze pouzite FETy mely jen cca 100mOhn RDSon je to nebezpecne pouzivat se vstrikovaci s nizkou impedanci ktere pocitaji s current dampingem v ECU (Porsche ktere ma 4 Ohm , nektera BMW, vetsina Delphi produkcnich sysytemu).

(reakce na) Bioethanol E 85

18.8.2014 v 21:51 | Nahoru | #71
Dawe02> A je jasno

(reakce na) Bioethanol E 85

19.8.2014 v 08:20 | Nahoru | #72

rrss píše: Blbost? Argument by nebyl? Opakuju, skoro 40 tkm, guma nepuchří, čerpadlo čerpá, že by to bylo tím, že je čiňan tak technicky pokročilý? (Možné to je, vstřikování Delphi na mém čopříku je značkové a přitom made in China... navíc taková Yuki 125, která tu byla nedávno v testu, má výfuk kompletně v nerezu, ukažte mi japonce, který to má).
Pomalu to začíná vypadat, jako by japonci šetřili na nepravých místech, pokud mají ty často tradované problémy.
I na takové maloráčce je znát, když ujedeš 40 tkm na na každém něco ušetříš.
V autě s LPG je to už 50 tisíc kaček, za 80 tisíc ujetých km.



Jestli regujes na moji posledni vetu, tak jsem psal, ze v mem pripade na mem aute je uspora nulova za cenu cukani motoru, v zime vynechavani valcu a spotreba z rise snu. Psal jsem, ze cerpadlo bezi, filtr se neucpava, hadice nepraskaji a katalyzator taky dela co ma. Takze se na to jezdit da. Jediny, ceho bych se u motorky bal, je voda ve vyfuku, zloutnuti svodu z vysoke teploty a u motorky s velkym km najezdem dorazeni uz tak mizerneho ventiloveho ansablu. Je to asi stejne, jako kdyz do meho pretryskovaneho bandita naleju vervu. Paradoxne to celkove jede hur, trebaze to je lepsi benzin. Proste to tam nepatri a hotovo. At to tazatel vyzkousi, vyjede par nadrzi, zjisti, ze se mu to nerentuje a sam s tim skonci. A nebo zrovna jeho motorka bude ethanol ready a zustane u toho. Co ja mam zkusenosti z aut od kolegu, tak je to kus od kusu.

Bioethanol E 85

19.8.2014 v 15:49 | Nahoru | #73
znam pár lidi co to ředi do auta půl na půl,ale do motorky bych to nenalil,ani kdybych měl tu jejich slavnou krabičku na úpravu palivové mapy,až na to někdo najezdí na mašině 50tis + a motor nebude vylágrovanej,tak nad tim možná začnu přemejšlet...

1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85

19.8.2014 v 15:55 | Nahoru | #74
Tak znam cloveka co leje do bmw 335i e85ku kvuli vykonu :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85

19.8.2014 v 17:00 | Nahoru | #75
assassin> a jaky na tom ma upravy?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85

19.8.2014 v 17:29 | Nahoru | #76

WHTRDR píše: assassin> a jaky na tom ma upravy?



Jen jiny sani a piggyback jednotka :) 430na kolech :)

(reakce na) Bioethanol E 85

19.8.2014 v 17:40 | Nahoru | #77
assassin> aha takze to proste odladil komplet na E85?

Bioethanol E 85

19.8.2014 v 17:46 | Nahoru | #78
Ta pridavna jednotka juicebox4 - je tam moznost mnozstvi volitelnych map, tzn na e85 se da naka s vysokym plnicim tlakem, na benzin s nizsim... Na lih jeszdi spousta preplnovanejch aut prave diky moznosti plnit vyssim tlakem...

1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85

20.8.2014 v 16:40 | Nahoru | #79
Tak přidám taky osobní zkušenost. Honda Civic již 3 roky provoz na E85 + N95 v různém poměru dle počasí. Zima cca 20% E85,léto cca 45 % E85. Spotřeba stejná jako na benzín. Léto 6,2 - 6,5 l, zima 7 - 7,3 l.
Při kontrole motoru, svíček, sání,výfuk .. výrazně čistější. Při měření na STK 20% E85 zcela bez problémů, ukázkové hodnoty dle předepsaných hodnot.
Kolega začal jezdit na E85 taky s Peugeotem 306. Zatím testuje 20% procent, a bez problémů.
Při výměně olej po 15 tis.km nejsou zjevně viditelné rozdíly od předchozího provozu čistě na benzín.
Co se týká motorky,u mé moto Honda je v příručce psáno, E85 max 10%.

Ze zkušeností můžu potvrdit, že takové ty internetové povídačky o sežraných hadicích, zničeném motoru atd. se nepotvrdily.

PS: Auto zcela bez úprav.

PS2: Jen dodám, že při přechodu na směs s E85 jsem měnil svíčky, dříve jsem používal Denso K16 PR-U11, přešel jsem na novější modely Denso K20 TT.
Foto svíček porovnání provoz na benzín a na směs E85+N95.





Naposledy editováno 20.08.2014 17:01:37

(reakce na) Bioethanol E 85

20.8.2014 v 16:47 | Nahoru | #80
PAP28> Tam bude záležet na konkrétním materiálu... mně od chvíle, co se začal cpát špiritus do benzinu, na F128 do roka odešly ventilky v čerpadle.

Bioethanol E 85

20.8.2014 v 17:48 | Nahoru | #81

Bioethanol E 85

21.8.2014 v 17:33 | Nahoru | #82
co řeší? prdni tam plnou a uvidíš

1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85

1.9.2014 v 21:32 | Nahoru | #83
Tak abych nepsal bludy,tady je povídání o ethanolu od odpovědného člověka a z vlastní zkušenosti,jelikož jsem od něj již dost publikací četl,vím,že tomu opravdu rozumí a nepíše žádné bláboly typu "kamarád říkal" http://www.suzukicl...ecnosti-pokracuje-38 .

2 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85

4.9.2014 v 15:03 | Nahoru | #84
Kámoš tuhle sračku teď cmrndnul do Jawy 350 a začlo mu to jet jen na jeden válec v nižších otáčkách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85

4.9.2014 v 21:16 | Nahoru | #85

SuperSic58 píše: Kámoš tuhle sračku teď cmrndnul do Jawy 350 a začlo mu to jet jen na jeden válec v nižších otáčkách.



To dela ten zazrak techniky i na normalni benzin :)

(reakce na) Bioethanol E 85

4.9.2014 v 21:30 | Nahoru | #86
Vítězslav_Máří> Pekny clanek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85

4.9.2014 v 21:31 | Nahoru | #87

SuperSic58 píše: Kámoš tuhle sračku teď cmrndnul do Jawy 350 a začlo mu to jet jen na jeden válec v nižších otáčkách.



Si najdi nejakeho kamose co neni debil ne ?

(reakce na) Bioethanol E 85

5.9.2014 v 06:00 | Nahoru | #88

assassin píše: To dela ten zazrak techniky i na normalni benzin :)


Nevšim sem si

(reakce na) Bioethanol E 85

5.9.2014 v 06:03 | Nahoru | #89

Creck píše: Si najdi nejakeho kamose co neni debil ne ?


Jo že byste byli dva..
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist