bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zákon o svícení na silnici
6.8.2014 v 20:31
Dobrý den :) nebo ahoj :D chci se jako laik zeptat jestli na moto stačí svítit (ve dne) dvěma bodovýma světly nebo musím plýtvat energii svícením hlavním světlem.. :) Jako to máte vy ? :) za každou odpověď předem děkuji...




Foto ---->





zákon o svícení na silnici

6.8.2014 v 20:40 | Nahoru | #1
Bodovkama myslíš ty parkovačky? Tak to ne. Musíš mít rozsvícený "hlavní" potkávací světla , nebo světla pro denní svícení (to bude upravovat nějaká vyhláška,nebo podobnej předpis). I když se teda všichni motorkáři snaží na silnici zviditelnit,ne naopak. Ale někdo jde prostě proti proudu....

Naposledy editováno 06.08.2014 20:41:24

zákon o svícení na silnici

6.8.2014 v 20:41 | Nahoru | #2
Jestli jsou originál a ne nějakej nehomologovanej bastl, tak podle mě můžeš, pokud ti teda nestačí, že lidi motorky nevidí ani když svítí normálním světlem. Myslíš, že se ti ta "ušetřená" energie nahromadí pod sedlem a doma si z ní dobiješ mobil?

Edit - aha, jestli jsou to nějaký parkovačky, tak asi nee, mně se moto po zapnutí klíčku rozsvítí samo

Naposledy editováno 06.08.2014 20:47:17

zákon o svícení na silnici

6.8.2014 v 20:44 | Nahoru | #3
čím víc elektriky ušetříš, tím rychleji ti odejde regulátor napětí U Hujdy to platí dvojnásob

zákon o svícení na silnici

6.8.2014 v 20:46 | Nahoru | #4
Vikik to shrnul stručně a jasně. V zájmu svého zdraví zapni hlavní světla, jinak tě tak akorát někdo přehlídne. BTW tím plýtváním energie myslíš co? To ji vyrábíš šlapáním přes dynamo za jízdy?

Naposledy editováno 06.08.2014 20:47:33

zákon o svícení na silnici

6.8.2014 v 21:38 | Nahoru | #5
Přesně, jak už tu zaznělo - Varan má třífázové magneto (přesněji synchronní alternátor s permanentními magnety v rotoru) se zkratovou regulací, tedy momentálně přebytečný výkon magneta je stejně zkratován na kostru a na mechanickém příkonu (odporu) magneta (a tedy i na zatížení a spotřebě motoru) tak neušetříš nic. Proto, pokud se zapnutými světly motorka drží na baterce cca 14V, nemáš co řešit, možná praskání žárovek - ale pokud nemáš nasazené nějaké čínské abfály, nebo se Ti netřepe světlo, neodcházejí tak často, aby musel každou chvíli měnit.
Krom toho, zatím snad nikdo nedokázal jednoznačně stanovit, zda "světla pro denní svícení" jsou vůbec pro motocykl povolená, zejména ohledně rozestupu obou svítidel - totéž se mnohokrát řešilo ohledně přídavných světel na motocykly kategorie chopper/cruiser.
A především - kdyby motorka nedokázala se zapnutými světly dobíjet baterku, tak je vadné magneto, nebo regulátor (a u Hondy na 98% regulátor a hlavně u XL125V bývá regulátor Ducati (pod levým podsedlovým plastem), neméně poruchový jako origo reglery Honda) a potom montáží LED "denních" světel bys neřešil příčinu, anóbrž následek.

zákon o svícení na silnici

6.8.2014 v 22:18 | Nahoru | #6
Raději sviť pořádně, ať jsi vidět a stejně bys nic neušetřil, maximálně žárovku. J.M.K. to napsal krásně, to klidně podepíšu.

1 reakcí na tento příspěvek zákon o svícení na silnici

7.8.2014 v 00:16 | Nahoru | #7
No ale nápad dobrej
Počítám, že úspora energie u stopětadvácy by byla minimálně 0,003 litru/100km.
Až tě někdo přehlédne, tak budeš mít v rakvi dobrej pocit z úspory.
A TO SE VYPLATÍ !!!!

Váš Přemek Podlaha

P.S. Jinými slovy - nevymýšlej píčoviny a radši pořádně sviť.

Naposledy editováno 07.08.2014 00:18:07

zákon o svícení na silnici

7.8.2014 v 04:13 | Nahoru | #8
mimo město mám ve dne někdy i dálkové a Ty chceš jezdit s tímhle? Máš docela odvahu

2 reakcí na tento příspěvek zákon o svícení na silnici

7.8.2014 v 07:27 | Nahoru | #9
svítit dálkáčema ve dne je zvěrstvo, tlumený bohatě stačej... a stejně si myslím, že lidi, co na silnici přehlídnou zhasnutý auto by neměli mít řidičák, natož svítící motorku

(reakce na) zákon o svícení na silnici

7.8.2014 v 10:27 | Nahoru | #10

Harry007 píše: svítit dálkáčema ve dne je zvěrstvo, tlumený bohatě stačej... a stejně si myslím, že lidi, co na silnici přehlídnou zhasnutý auto by neměli mít řidičák, natož svítící motorku



zákon o svícení na silnici

7.8.2014 v 18:57 | Nahoru | #11
Bojí se nedoplatku z ČEZ

(reakce na) zákon o svícení na silnici

7.8.2014 v 19:43 | Nahoru | #12
Harry007> Myslím si že nemáš pravdu,tím dálkovým světlem tě ve dne neoslní.Nesčetněkrát jsem potkal kluka co jel na dálkový a krásně ho už vidíš z dálky,to samé ve zpětném zrcátku.Jde o to aby ti co nemají na silnici co dělat(ti slepí) tě co nejlépe viděli. Tebe to pak bude bolet ne je.Za mě kluci jedině dálkový.

1 reakcí na tento příspěvek zákon o svícení na silnici

7.8.2014 v 20:02 | Nahoru | #13
Dálková světla ve dne. Nechci tady rozjíždět další diskuzi. Dost už bylo napsáno v původním tématu viz. odkaz.
Za mě mají dálková světla ve dne tu nevýhodu,že sice jdou vidět líp,hůř se ale odhaduje vzdálenost ( a tím i rychlost ) protijedoucí motorky. Což taky není uplně optimální. Dost dobrý jsou podle mě reflexní prvky na oblečení - většina řidičů je vycvičená na policejní vesty a fosforeskující zelená je v provozu upoutá celkem spolehlivě...

(reakce na) zákon o svícení na silnici

7.8.2014 v 20:23 | Nahoru | #14
vikik> přesně, jestli chce bejt někdo líp vidět, tak ať si koupí reflexní blemb, nebo bundu... ono kolikrát oslňbuje i tlumený sveělo, když nekdo jede ve dvou a naloženej... ale to se tu můžeme hádat do nekonečna, stejně jako jestli kůže nebo teztil, nebo jestli tlačítkem, nebo klíčkem... mě prostě sere, když míjím někoho s dálkovýma... je to nepříjemný v noci a je to nepříjemný i ve dne, tečka

(reakce na) zákon o svícení na silnici

8.8.2014 v 10:56 | Nahoru | #15

docent píše: No ale nápad dobrej
Počítám, že úspora energie u stopětadvácy by byla minimálně 0,003 litru/100km.
Až tě někdo přehlédne, tak budeš mít v rakvi dobrej pocit z úspory.
A TO SE VYPLATÍ !!!!

Váš Přemek Podlaha

P.S. Jinými slovy - nevymýšlej píčoviny a radši pořádně sviť.



tak tak

Naposledy editováno 08.08.2014 10:56:41

zákon o svícení na silnici

9.8.2014 v 23:10 | Nahoru | #16
J.M.K. ti to napsal na jedničku pouze pro doplnění je to cca měsíc co jsem řešil světla pro denní svícení na stk.Technik tvrdil že můžou být ale musí být homologace a zapojený tak jak je to pro auta.Pokud svítí denní musí být hlavní světlo vypnuté a nemusí svítit zadní lampa.Takže já je musel na technický sundat protože jsem svítil současně a vypnout je nestačilo protože co je na vozidle namontováno musí být plně funkční. Tolik technik stk.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha
Rozebrání motoru Honda XL125 V Vara... Honda XL 125V Varadero Lokyn1 10 23.2.2024 v 21:42 Lokyn1


TOPlist