bbg_listopad_2





Téma: Samovolné vybíjení baterie
6.8.2014 v 08:57
Potřebuju poradit od odborníků elektrikářů. V neděli jsem přijel na skútru a dnes ve středu ráno ho nenatočil. Mám tam zakopanýho psa co se týče samovolného vybíjení baterie. Vím jak to změřit, ale jaký je nejrychlejší postup případného nalezení problému. Trápím se s tímto problémem už delší dobu a až teď mě to pořádně nasralo.
V elektrice takový laik zase nejsem, vše mám zapojený přes relátka a alarm tam nemám. Jen lokátor, který je zapojen přes klíček.

Hledal jsem to tohle téma ale co jsem našel je akorát, že měl v prdeli baterku.
Předchozí
1 2 3
Následující

Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 09:19 | Nahoru | #1
Kolik je klidový odběr z baterie? Když je všechno vypnuté?

1 reakcí na tento příspěvek Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 09:45 | Nahoru | #2
Dnes změřím, stalo se mi to ráno a ještě jsem se na to nedostal, ale pokud chceš spekulovat, že to je špatná baterka, tak není. Už tam mám druhou a je to to samé. Když ji nechám venku 14dní tak se napětí na ní nehne. To mám již odzkoušené.

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 10:06 | Nahoru | #3
ffugas: Nechci spekulovat, proto se ptám na klidový odběr. Pokud se ukáže, že je příliš vysoký (desítky, stovky mA), tak pak je nejjednodušší vytahovat během měření pojistky, případně rozpojovat konektory, a sledovat, kdy odběr klesne. Tím se dá vytipovat větev ve které k němu dochází a tu pak podrobněji kontrolovat.

edit: A pokud je klidový odběr v normě, tak to prostě baterií být musí a máš na ně jen smůlu.

Naposledy editováno 06.08.2014 10:07:29

2 reakcí na tento příspěvek Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 11:02 | Nahoru | #4
Když ona je u toho skútru pouze jedna pojistka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 11:04 | Nahoru | #5
ffugas> Nepridavals tam nejakou kravinu ?

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 11:22 | Nahoru | #6

ffugas píše: Když ona je u toho skútru pouze jedna pojistka



tak budeš rozpojovat konektory a přu odhalení chybného okruhu zjišťovat, co to je

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 11:34 | Nahoru | #7
Creck> přidával jich tam plno, ale to je tak kvalitně udělaný, že to není ani jedna z toho. Každou mám jištěnou extra pojistkou (houkačka, navigace, zásuvka, hefty, lokátor) a to jsem kvůli tomu i odpojoval.

Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 11:35 | Nahoru | #8
kubacech: To mě taky napadlo. Večer proměřím, hodím to sem a budeme chytřejší.

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 11:56 | Nahoru | #9

ffugas píše: Creck> přidával jich tam plno, ale to je tak kvalitně udělaný, že to není ani jedna z toho. Každou mám jištěnou extra pojistkou (houkačka, navigace, zásuvka, hefty, lokátor) a to jsem kvůli tomu i odpojoval.



rekl bych ze v jedne z nich bude zakopany pes na 99,9%

Obzvlast ty hefty v kombinaci s rozsvicenim ti vymlati baterku dokonale.

Naposledy editováno 06.08.2014 11:57:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 12:07 | Nahoru | #10

ffugas píše: Creck> přidával jich tam plno, ale to je tak kvalitně udělaný, že to není ani jedna z toho. Každou mám jištěnou extra pojistkou (houkačka, navigace, zásuvka, hefty, lokátor) a to jsem kvůli tomu i odpojoval.



kolik žere ten lokátor? Tipoval by jsem to na něj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 14:05 | Nahoru | #11
kubacech> Když je vypnutý zapalování tak vůbec nic, nenabíjí se a při jízdě pouze nabíjí baterku jako v mobilu

creck: světla mám automatický, rozsvítí se sami po nastartování. Pokud není zapnutý zapalování tak nejdou zapnout hefty, prostě nejdou a dělalo mi to i když jsem hefty ještě neměl.

Jediný co nemám přes klíč je 12V zásuvka

Naposledy editováno 06.08.2014 14:06:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 14:36 | Nahoru | #12
ffugas: Nemáš tu zásuvku kombinovanou s USB konektorem? Ty obsahují stabilizátor, který žere furt a dokáže akumulátor vymlátit.

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 14:39 | Nahoru | #13
1100Virago> ne

1 reakcí na tento příspěvek Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 19:25 | Nahoru | #14
Tak jsem při vypnutém zapalování naměřil 0,6mA a při zapnutém mi to ukáže 0,61mA, to je hrůza co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 20:13 | Nahoru | #15
ffugas: Pokud máš při zapnutém zapalování odběr 0,61 mA, tak jsi prostě měřil blbě. Není možné, aby odběr zapalování byl jen setina miliampéru. Nebo to snad má kladívko?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 20:59 | Nahoru | #16
1100Virago> Nemá to kladívko, ale nějak to nechápu jak to myslíš. Při zapnutým zapalování se rozsvítí akorát zadní světlo jinak nic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 21:04 | Nahoru | #17

ffugas píše: 1100Virago> Nemá to kladívko, ale nějak to nechápu jak to myslíš. Při zapnutým zapalování se rozsvítí akorát zadní světlo jinak nic.

To prostě nesedí. Nespletl ses v řádu?
Po zapnutém klíčku bych spíše věřil hodnotě 0,61 A.
Na jednu stranu tvrdíš, že stroj má jen jednu pojistku, na druhou stranu jsi tu psal, žes tam přidával dost věcí a všechny jsi jistil pojistkou. Tak jak to je?

1 reakcí na tento příspěvek Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 21:10 | Nahoru | #18
Tak jsem to měřil ještě jinak. Při zapnutým zapalování je to cca 2,8A a při vypnutém tam občas skočí 0,043A jinak je tam 0,001A. Hodně to skáče při vypnutým, je tam velkej rozptyl.

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 21:19 | Nahoru | #19

ffugas píše: Tak jsem to měřil ještě jinak. Při zapnutým zapalování je to cca 2,8A a při vypnutém tam občas skočí 0,043A jinak je tam 0,001A. Hodně to skáče při vypnutým, je tam velkej rozptyl.



Jestli ti to pri vypnutym bere 0,04A, tak je blbost, aby se to vymlatilo. Ja si myslim, ze si nekde neco blbe zapojil a ted to jeste k tomu blbe meris.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 21:30 | Nahoru | #20
Crowley> To máš pravdu, ty ostatní jsem si přidával a vede k tomu jeden kabel přímo z baterky, ten jsem pro jistotu odpojil a tím ostatní pojistky vlastně vyloučil. Originál to má pouze jednu na plusovým kabelu.

JR.. - zapojil jsem to tak, že přes ampérmetr prochází proud. Když zapnu klíček rozsvítí se světla a ukáže 2,8A. Mám to špatně?

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 22:00 | Nahoru | #21
ffugas: Hele, psal jsi, že s vypnutým klíčkem to bere 0.6 mA, se zapnutým 0,61 mA. Čili po zapnutí klíčku se zvýšil odběr jen o 0,61 - 0,60 = 0,01 mA, což není reálné. Proto jsem tipoval, že měříš špatně.

2,8 A už vypadá úplně jinak. Ale... psal jsi, že ty tvoje přídavky jsi při měření odpojil - aspoň tak chápu text "vede k tomu jeden kabel přímo z baterky, ten jsem pro jistotu odpojil a tím ostatní pojistky vlastně vyloučil". Ale takové měření nemá cenu, protože jestli ti to vybíjí právě některá z těch dodělávek a ty je při měření odpojíš, tak to nemáš šanci zjistit. Takže změř klidový odběr ještě jednou a se vším připojeným tak, jak to je, když skútr stojí.

Odpoj prostě mínusový pól a místo něj píchni proti kostře ampérmetr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 22:00 | Nahoru | #22
ffugas> Nevim kde to meris. Ale je blbost, aby 0,04A vymlatilo cca 10Ah baterku za 3 dny. Proste ti tam nekde neco zere.

A ted koukam, ze to mas na Hornetu. Dobiji ti to v pohode?

Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 22:13 | Nahoru | #23
Zaprve zmer odber mezi -polem a kostrou SE VSIM DODELANYM PRIPOJENYM !!!

Pak sem napis vysledek a budem se bavit dal.

Mam pocit ze si z nas bud delas prdel, nebo premejslis nejak sejdrem.

PS: Jeste muzes nedobijet I to zpusobi ze na baterku prijedes ... ALe pak uz nenastartujes protoze v baterce nic moc nezbylo Klidne i za den.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 22:29 | Nahoru | #24

JR..: ...A ted koukam, ze to mas na Hornetu. Dobiji ti to v pohode?


Na Hornetu asi ne
" V neděli jsem přijel na skútru a dnes ve středu ráno ho nenatočil."

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 22:38 | Nahoru | #25
1100Virago> no dobre no ... ale sance tam byla

Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 22:39 | Nahoru | #26
Hornet funguje v pohodě, to je moje voňavka.
Já píšu trochu jinak než myslím. Omlouvám se, ale blbě se asi vyjadřuju.

Tak znova. První měření bylo na hovno, měl jsem špatně nastavený multimetr jak mi řekl 1100Virago. Dělal jsem nové měření se vším všudy co mám namontované, pak jsem odpojil mnou dodělané příslušenství a měření opakoval. Hodnoty byly stejné. Když jezdím na tom každý den, tak problém nemám. Když to odstavím na týden nebo pár dní, jelikož jedu autem, tak jsem prostě v prdeli. Dobíjí to bezvadně. Přístrojovka má i voltmetr a docela spolehlivý, tak to hlídám.
Snad jsem to teď napsal, tak že to všichni pochopily.

Ozzy: prdel ať si dělá každej doma z plastelíny. Já mám problém, kterej řešim delší dobu a nemůžu na to přijít proč. Proto jsem založil tohle vlákno jestli tu nebude mít někdo dobrej nápad. Já totiž svoje už vyčerpal.

Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 22:43 | Nahoru | #27
Ještě pro upřesnění, si je to nahoře napsaný ale jde o skútr YAMAHA MAJESTY 250

Samovolné vybíjení baterie

6.8.2014 v 23:13 | Nahoru | #28
Oki, nedelas si prdel, jen to pises krapet zmatene.

Takze proste mezi - a kostrou se vsim zapojenym vcetne dratu "k bastlum" si nameril kolik? Tech nula cela nula nula nic ?

2 reakcí na tento příspěvek Samovolné vybíjení baterie

7.8.2014 v 08:25 | Nahoru | #29
Při vypnutým 0,04A, při zapnutým 2,8A.
Multimetr zapojen mezi odpojený mínusový vodič.
Multimetr nastaven tak, aby se při zapnutým klíčku rozsvítila světla a napětí šlo přes multimetr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

7.8.2014 v 09:30 | Nahoru | #30
ffugas: A jaká je kapacita aku?

Pokud to při vpynutém klíčku žere 0,04 A = 40 mA, tak to plně nabitou 8Ah baterii vymlátí do nuly za 200 hodin, což je něco přes 8 dní. Pokud není baterie nabitá na sto procent a startovat přestává řekněme u 30 procent nabití, proběhne to mnohem rychleji. Takže ti tam něco obstojně žere. Znovu připoj multimetr a postupně odpojuj ty dodělávky, abys zjistil při které spadne odběr pod 1 mA.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Velké plexi Yamaha Majesty 250 Motorista82 12 20.9.2019 v 10:29 Motorista82
Výměna ložisek krku řízení Yamaha Majesty 250 Stanley-007 2 15.9.2019 v 20:40 brazel
Prasklá guma na přírubě karburátoru... Yamaha Majesty 250 Stanley-007 4 15.9.2019 v 00:39 Stanley-007
Yamaha majesty 250 Yamaha Majesty 250 palioweekend12 0 14.9.2019 v 09:49 palioweekend12
Nestartuje, jen cvaká Yamaha Majesty 250 Stanley-007 15 13.9.2019 v 11:41 Stanley-007

TOPlist