globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: LPG na moto či skútr
 
31.7.2014 v 16:43
Vím, že tu budou brutální odpůrci tohoto paliva, ale i příznivci. Jelikož jsem si nechal do auta namontovat alternativní pohon LPG a při prvním tankování jsem zatlačil slzu dojetím a následnému ožrání za ušetřené peníze.

Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?

Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.

Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?

Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
Anketa: LPG do skútru
taková blbost - nikdy LPG ani do auta
37%
62
stojí za zvážení
12%
20
šel bych do toho
47%
78
jsem pro CNG
4%
6

3 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 17:16 | Nahoru | #1
50% se u LPG nedostanes ani nahodou, kazdorocni revize, vymeny nadrze, vyssi spotreba....

Vic mrdani nez uzitku, pri beznem najezdu cca 15 000 km za rok zbytecne, naklady na porizeni obrovske. Zacne se to vyplacet az nekde treti - ctvrty rok a to vetsinou uz auto pomalu prodavam.

Pokud nekdo jezdi hodne km, potom je to jina

Naposledy editováno 31.07.2014 17:57:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 18:11 | Nahoru | #2

Creck píše: 50% se u LPG nedostanes ani nahodou, kazdorocni revize, vymeny nadrze, vyssi spotreba....

Vic mrdani nez uzitku, pri beznem najezdu cca 15 000 km za rok zbytecne, naklady na porizeni obrovske. Zacne se to vyplacet az nekde treti - ctvrty rok a to vetsinou uz auto pomalu prodavam.

Pokud nekdo jezdi hodne km, potom je to jina


Náklady na palivo jsou více než poloviční (15-17kč/l) a pokud koupíš auto s plynem nemáš vysoký pořizovací náklady. Ušetříš ihned jak začneš jezdit. Nádrž má životnost 10let a na každoroční revize každej kašle. Ona i ta nádrž by se dala obejít, pokud máš známé na stk projde to i se starou nádrží.

(reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 18:30 | Nahoru | #3

Creck píše: 50% se u LPG nedostanes ani nahodou, kazdorocni revize, vymeny nadrze, vyssi spotreba....

Vic mrdani nez uzitku, pri beznem najezdu cca 15 000 km za rok zbytecne, naklady na porizeni obrovske. Zacne se to vyplacet az nekde treti - ctvrty rok a to vetsinou uz auto pomalu prodavam.

Pokud nekdo jezdi hodne km, potom je to jina



Do skůtru v ČR asi neschvalitelné, ale v autě? Nejlepší investice.

LPG dnes u nás na Lukoilu 15,80 Kč, Natural 36,80 :)
Spotřeba vyšší? U auta o půllitr, což je nic.
Při cestách v cizině je docela rozdíl platit 0,7 E nebo 1,5-1,6-1,8 (podle země).
Revize mě čeká letos první, před STK, 200 Kč.
Filtr stojí 90 Kč a vyměníš si ho sám. Druhý je čistý, vyměním ho až příště.

(reakce na) LPG na moto či skútr

4.8.2014 v 19:21 | Nahoru | #4

Creck píše: 50% se u LPG nedostanes ani nahodou, kazdorocni revize, vymeny nadrze, vyssi spotreba....

Vic mrdani nez uzitku, pri beznem najezdu cca 15 000 km za rok zbytecne, naklady na porizeni obrovske. Zacne se to vyplacet az nekde treti - ctvrty rok a to vetsinou uz auto pomalu prodavam.

Pokud nekdo jezdi hodne km, potom je to jina


Jezdim na to 8 rokem a máš pravdu, je to okolo 25-30%.Je to pro ty, co buď hodně jezdí nebo mění auto co nejpozději...... Spotřeba je větší o cca 2 litry

choze69>
Brácha má plyn od Poláků Elpigaz a tam lze startovat na plyn dlouhým podržením ovládacího tlačítka. Je to vícebodový vstřikování s řídící jednotkou. A pokud ho nezmáčne, na plyn to přeskočí už při teplotě chladící kapaliny 40°C. Takže v létě skoro ihned.
Kdysi měl známej plyn v Polskym Fiatu. Tam byla nádrž tuším v pravo v kufru, aby zvětšil místo v kufru tak na léto tu benzínovou nádrž vyndaval. :D
Dá se nastartovat přímo na plyn....přepínaní probíhá při nastavených otáčkách a snížením otáček.....

Naposledy editováno 04.08.2014 22:35:31
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist