bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: LPG na moto či skútr
 
31.7.2014 v 16:43
Vím, že tu budou brutální odpůrci tohoto paliva, ale i příznivci. Jelikož jsem si nechal do auta namontovat alternativní pohon LPG a při prvním tankování jsem zatlačil slzu dojetím a následnému ožrání za ušetřené peníze.

Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?

Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.

Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?

Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
Anketa: LPG do skútru
taková blbost - nikdy LPG ani do auta
37%
62
stojí za zvážení
12%
20
šel bych do toho
47%
78
jsem pro CNG
4%
6

(reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 11:42 | Nahoru | #181
Mandela> ...napsal si to ty...

myslím, že jsem vysvětlil proč...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 11:59 | Nahoru | #182

_monty píše: Abych to uved na pravou miru..osobne jezdim s jednickovou fabii a tam mam dlouhodobou spotrebu namerenou 3,8..proste natankuju 52 - 53 a ujedu na to 1350 - 1400 km..naucil sem se tak jezdit a vychazi to tak pokazdy..jezdim z 90 % trasy 60 km+..s oktavkou jezdim obcas a povedlo se mi tech 3,8 pri prumeru 80 km/h, za coz muze ten sestikvalt a co sem zhruba pocital na jednej projetej nadrzi, tak ten palubak nekeca..



Tak jezdil sem s kdecim a na tohle jsem se fakt nikdy nedostal ... Treba posledni firemni jsem jezdil fabii 1.4tdi ... Ja mel do 6,5 na palubaku ikdyz jsem jel celou cestu po dalnici 160-170=co to jelo, jakmile sem ujel kus po praze, okamzite zacal prumer padat - a kolega co sem si s nim auto parkrat menil mi ho predaval temer vzdy s prumernou pres 7litru na palubaku. A to uz bylo v centru tzn dalnice + mesto, nechapu jak to delal....

1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 12:21 | Nahoru | #183
Membrány v reduktoru každé 3-5 let? Proč? Manuál říká 100 000Km, nebo 10 let. Co nastane dříve. za 10 let jsem ve feldě BMM ujel 112000Km a na plyn jsem ani nesáhl. Jo, vlastně sáhl. v 50 000Km jsem vyndal filtr kapalné fáze a když byl jako nový, tak jsem ho tam vrátil. za 10 let provozu nemělo to BRC ani jednu závadu a tak jsem jí letos pořídil novou nádrž a jen tak pro klid v duši udělal výměnu membrán (byly tak na hranici) Auto má trvalou průměrnou spotřebu 8,2L LPG Půl na půl město a dálky. Plyn je super věc. A motor? v plné kondici. Před LPG tam bylo CNG - auto dovezeno z IT, ale čerpačku CNG jsem měl 100km od domu. Letos jsem dělal rozvody a po sundání vany to bylo na fotku. Střeva se blýskaly jako psí koule. Vše čisté a ani náznak karbonu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 12:43 | Nahoru | #184

t_freedom píše: _monty> ...ještě že ten motor nemá ruce...



Proc?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 12:44 | Nahoru | #185
_monty> protože by tě za to jak mu dáváš čouda pod otáčkama zfackoval

Naposledy editováno 07.08.2014 12:44:58

(reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 12:49 | Nahoru | #186
assassin> Treba to zbytecne moc tocil, jezdil vylozene brzda plyn, nechaval nekde pul hodiny zapnutej motor nebo jezdil prelozenej, s rakvi na strese..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 12:53 | Nahoru | #187

t_freedom píše: _monty> protože by tě za to jak mu dáváš čouda pod otáčkama zfackoval



Nevim ten motor nak neprotestuje a plynule se rozjede..kdyz poznam, ze tahnout nechce, tak podradim..mne zas trha usi, kdyz se nekdo rozjizdi s dieslem a pul hodiny tam ma roztocenou jednicku..

(reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 12:57 | Nahoru | #188
MartinED250> ... já měl Vialle F type v Mondeu MKII 99 1,8i zetec...
Je docela možný, že se kvalita LPG už zlepšila...ale za tři roky jsem to 3x rozdělával. Pokaždý jsem tam našel kaši žlutejch sirnatejch šlemů, co nenechaly chodit táhla na membránách. Takže vyčistit a jede se dál. Naposledy už byla membrána díky tomu v místě naspodu dost zpuchřelá (měla asi 60tkm). Rozborka a sborka spolu s vymontováním a zpětnou montáží byla tak na 6 h...(což je dost peněz)
Opět píšu...je to levnější, ale nelze to počítat jen nákladama na palivo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 12:58 | Nahoru | #189
_monty> jde o to jen vědět, kdy to max. krouťáku a do kdy... všechno kolem je u diesselu zbytečný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 13:05 | Nahoru | #190

t_freedom píše: _monty> jde o to jen vědět, kdy to max. krouťáku a do kdy... všechno kolem je u diesselu zbytečný



To jo, ale max. kroutak ani nepotrebuju..jezdim na co nejnizsi otacky to jde..to snizuje spotrebu..ale rozhodne nejsem brzda provozu, tolik to zas nehrotim..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 13:23 | Nahoru | #191
_monty> v době elektroniky si s tím ten motor asi i poradí líp...ale pro turbo, ventily a mazání, to zase žádná výhra není... odděláš něco jinýho, co ti to vykompenzuje...ten motor se pak zanáší karbonem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 13:26 | Nahoru | #192

t_freedom píše: _monty> v době elektroniky si s tím ten motor asi i poradí líp...ale pro turbo, ventily a mazání, to zase žádná výhra není... odděláš něco jinýho, co ti to vykompenzuje...ten motor se pak zanáší karbonem...



Na druhou stranu zase leju vif aditiva a olej menim po deseti..uvidime..

Porad bych rek, ze ten motor vydrzi min, kdyz ho honis..kolikrat ho nestihnes poradne zahrat a vychladit..vetsinou tomu, kdo jezdi klidne, vydrzi treba turbo klidne pres 300000..

Naposledy editováno 07.08.2014 13:28:44

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 13:57 | Nahoru | #193
_monty> teda po tobě bych auto nechtěl. Jedničkovou fábii jezdím tdi i sdi. S sdi se dostanu na 3,8 při kochačce, ale s tdi se dostanu tak na 4,6 při fakt těžký kochačce, to se jede 80-90 max a rozjezdy jak pro hvězdy.. A to ještě beru to, co je na palubáku.

t_freedom> já třeba netvrdím, že to je za polovic, ale pro mě je to prostě nejvýhodnější a nemám rád, když mi někdo tvrdí, že ne Jinak:
membrány - klíďo 10 let, nádrž taky 10 let (nová stojí 3200Kč..) A za 10 let myslíš, že na dízlu s turbem bude vše ok? Např turbo? To tě vyjde na víc, než membrány, revize a nádrž dohromady
Tím chci říct, že se to musí počítat nějak střídmě a ne do plynu započítat každou volovinu a do dehtu, či benzínu ne.. Na naftě taky měníš pal. filtr ob rok..
Když se o auto nestaráš, tak tě to vyjde oboje šul nul, ale spíš jde do popředí ten plyn.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 14:17 | Nahoru | #194
mi_psi> no...jenže tyhle věci jako pal. filtr máš i na benzínu(tedy tvým motoru)...máš tam vše jako běžný benzín motor + něco navíc (cívky, řídící jednotku, reduktor)

prostě beru to tak, že to celý LPG je nějakej systém nad rámec běžnýho motoru - tedy potřebuje svou péči a je tedy čistá demagogie to počítat jen spotřebou a cenou paliva... nic víc, nic míň.
Když to budu brát do detailu - na každých 10000km já mám jen v palivu 23500CZK ...ty zhruba o deset míň (už to samo o sobě není 50%) ... jen revize pro tebe každej rok bude 6-10% tvojí úspory, stačí jedna cívka, jeden vstřik, jednou servis při špatným LPG, tzn. věci co mě se stát nemůžou ... ... a jde to dolů...
To že tam mám turbo a dvouhmotu ... tomu motoru to dává 200HP potenciál, pokud ho nebudu drát až na dřeň, myslím že 2,4 od Volva ty všechny Feldy, Oktávky a jiný 1,6 - 2l motory přežije ... uvidíme
A opět zakončím známým rčením ... za 50% prostě nejezdíte...jen si to vroucně přejete...
To že jezdíte levnějí...cca. jak psal kolega S.h.I.t o 35%-40% je pravda.

Naposledy editováno 07.08.2014 14:17:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 14:20 | Nahoru | #195
mi_psi> Podle palubaku mam ve fabii 4,3..jedu tech 90 - 100..zkusil sis nekdy z kopce vyradit treba? zkusil si nekdy brzdit motorem? kdyz mi zrovna nic nedonuti, tak za 60 km trasu slapnu na brzdu treba dvakrat..

1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 14:22 | Nahoru | #196
Freedom: zas na plyn - nejakej ten moderni system, jezdi spis vetsi motory, velky v6 a v8 a proti tem je zas dieselovej motor plnej kurvitek....
A 2,4d od volva mi prisla dost zrava ... Na to jak to auto nejelo (stridal jsem v te dobe v80 2,4 a smax 2.0 - smax lepsi podvozek a pocitove i lip jel, hlavne min zral)

Naposledy editováno 07.08.2014 14:22:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 14:23 | Nahoru | #197

_monty píše: mi_psi> Podle palubaku mam ve fabii 4,3..jedu tech 90 - 100..zkusil sis nekdy z kopce vyradit treba? zkusil si nekdy brzdit motorem? kdyz mi zrovna nic nedonuti, tak za 60 km trasu slapnu na brzdu treba dvakrat..



No jo, ale to je v tech vasich ritich, tam nepotkas auto co je den dlouhej :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 14:27 | Nahoru | #198

assassin píše: No jo, ale to je v tech vasich ritich, tam nepotkas auto co je den dlouhej :)



No je to brzo rano a vecer..jezdim tak celkem casto..nekdy musim ject i kdyz lidi jezdi z/do prace a to je o nervy..da se jim celkem prispusobit, spotreba zustane stejna, ale prumerna rychlost je nekde o 15 km/h dole..

(reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 14:29 | Nahoru | #199

_monty píše: No je to brzo rano a vecer..jezdim tak celkem casto..nekdy musim ject i kdyz lidi jezdi z/do prace a to je o nervy..da se jim celkem prispusobit, spotreba zustane stejna, ale prumerna rychlost je nekde o 15 km/h dole..



Jj, je mi to jasny. Ja kdyz byl naposled pit v susici tak jsem mel zpatky taky super spotrebu :)

(reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 15:23 | Nahoru | #200

assassin píše: Freedom: zas na plyn - nejakej ten moderni system, jezdi spis vetsi motory, velky v6 a v8 a proti tem je zas dieselovej motor plnej kurvitek....
A 2,4d od volva mi prisla dost zrava ... Na to jak to auto nejelo (stridal jsem v te dobe v80 2,4 a smax 2.0 - smax lepsi podvozek a pocitove i lip jel, hlavne min zral)



... tady se bavěj lidi o Feldách a Ochcávkách...a ty příjdeš s V6a V8...

D5ka měla během vývoje asi 12 ofiko map. Já jezdil 96kW, 120kW a teď mám 152kW ...nejžravější byla 120kW ...na 27tkm co jsem s tím jezdil jsem měl v kombinaci 6,66l/100km ...podotýkám, že měřeno dle počty litrů natankovaných a kilometrů odjetých...
Příjde-li ti to velká spotřeba u auta co má 160HP a 1730kg pohotovostky (V70) nevím čím chceš jezdit... se 152kW mapou mám zatím spotřebu lehce přes 6l/100km... to mi žrala 1,9 TDI PD 77kW.
Já mám jasno...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 15:26 | Nahoru | #201

Mandela píše: t_freedom> Nikdo nebere, že jezděj levněji... ale výpočet typu 7*36,7 a 7,5*16,7 ...mů§že napsat jen demagogickej dement...

to nechápu sem dement.



juhů, já sem taky dement, alespoň nejsem dement sám

1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 15:28 | Nahoru | #202
freedom: ja jezdil 2,4d 120kW v70 ... a na 6,6 sem se teda nedostal, v papirech mela pohotovostni hmotnost o 10kg jinak nez ten smax...

ono zas kdyz vezmu v uvahu feldy a oktavky tak pri srovnani s diesolovou V70 je zas porizovaci cena v70=20felicii.... nebo tak neco....

(reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 15:31 | Nahoru | #203
ffugas> no asi musíš bejt...pokud si to takhle vypočítáš a jakýkoli další náklady o něco co je v tom autě "navíc" pomineš...resp. se ti to tak hodí...

je to klasika na motorkářích...sic tu napíšu PŘESNĚ na základě jakejch zkušeností a výpočtů podkládám svý tvrzení...
ale vždycky se nejde někdo, kdo to JAKOBY nečetl... a dělá, že vlastně nechápe proč to tak píšu ... taky cesta k tomu utvrdit se ve svých názorech...nevnímat argumenty ostatních...

Naposledy editováno 07.08.2014 15:34:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 15:35 | Nahoru | #204
assassin> kličkuješ...
a ta 120kW verze umí jezdit v kombinaci do 6,6l ... ověřeno dlouhodobě

Naposledy editováno 07.08.2014 15:36:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 15:41 | Nahoru | #205

t_freedom píše: assassin> kličkuješ...



ale ne, ty tu kritizujes LPG s tim ze se do toho musi zapocitat kde co... a kontrujes tim ze diesel jezdi za min...

ale sam pomijis ze mluvis o hitech dieselu u drahyho auta a na strane benzinu mluvis o feliciich a oktavkach - kam zas asi nikdo nemontuje zadny hitech systemy LPG...

50procent uspora ok u srovnani stejnyho benzinaka s LPG a bez LPG asi neklapne - ikdyz to jsou naky revize a vymeny veci za par tisic.... tzn fixni naklad, s najetejma km se to v tom palivu ztrati.

v oblibenem srovnani LPG/diesel ale taky nekalkulujes to ze ropak je drahej na porizeni a je tam spousta kurvitek za spoustu penez... ktery vetsina benzinaku nema....

hele verim ze to umi za 6,6 .... asi tak stejne jako moje bawo umi 7,5 .... kdyz jezdim normalne, tzn necumim na palubak a na spotrebu se jen tak kouknu jednou za cas, tak tam fakt tyhle cislicka neuvidim...

ja to u tech aut mam taky ozkouseny dlouhodobe... to co vetsina lidi najede za rok sem najezdil za 2 mesice ....

Naposledy editováno 07.08.2014 15:44:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 15:53 | Nahoru | #206

assassin píše: ale ne, ty tu kritizujes LPG s tim ze se do toho musi zapocitat kde co... a kontrujes tim ze diesel jezdi za min...

v oblibenem srovnani LPG/diesel ale taky nekalkulujes to ze ropak je drahej na porizeni a je tam spousta kurvitek za spoustu penez... ktery vetsina benzinaku nema....



co to plácáš?... ty už se taky zařazuješ k demagogogům co ostatním v zájmu sestřelení vkládaj do pusy něco co nikdy nenapsali ?

Napiš mi kde kritizuju LPG...a napiš mi kde jsem napsal , že Diessel jezdí za míň...
To maličko přeháníš...a sere mě to už jen z principu, že jsem skoro každej můj komentář zakončoval ...že

...a na posledy...

cituji " za 50% nákladů ani boha...to je jen přání... kolem 35% úspory to beru jako relevantní" ... a dodávám, že O NIC JINÝHO JSEM SE TU NEPŘEL ...

Nikdo nebere, že jezděj levněji... ale výpočet typu 7*36,7 a 7,5*16,7 ...může napsat jen demagogickej dement...


A opět zakončím známým rčením ... za 50% prostě nejezdíte...jen si to vroucně přejete...
To že jezdíte levnějí...cca. jak psal kolega S.h.I.t o 35%-40% je pravda.


Opět píšu...je to levnější, ale nelze to počítat jen nákladama na palivo



Mimochodem...LPG nemá vyšší pořizovací náklady... a Oktávky s 1,9TDI neumí jezdit pod to co můj 2,4D5 sazomet?

Prostě na 50% nákladů provozu jak tu hoši furt vypočítávaj se nedostanou ani kdyby stáli na péru ...z gauče

Naposledy editováno 07.08.2014 16:00:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 15:59 | Nahoru | #207

t_freedom píše: co to plácáš?... ty už se taky zařazuješ k demagogogům co ostatním v zájmu sestřelení vkládaj do pusy něco co nikdy nenapsali ?

Napiš mi kde kritizuju LPG...a napiš mi kde jsem napsal , že Diessel jezdí za míň...
To maličko přeháníš...a sere mě to už jen z principu, že jsem skoro každej můj komentář zakončoval ...že

...a na posledy...

cituji " za 50% nákladů ani boha...to je jen přání... kolem 35% úspory to beru jako relevantní" ... a dodávám, že O NIC JINÝHO JSEM SE TU NEPŘEL ...

Mimochodem...LPG nemá vyšší pořizovací náklady... a Oktávky s 1,9TDI neumí jezdit pod to co můj 2,4D5 sazomet?



no dobre, tak sem to z tvejch komentu spatne pochopil, ale me to tak vyznelo...

rovnejch 50procent to samo neni, ale kdyz je to palivo za pul ceny a to co ma tu vyhodnost zmensit je par nakladu ktery jsou v podstate jednou za rok, jednou za tri roky... tzn se nemeni s najetejma km, tak mi vysvetli, jak tyhle stokorunovy polozky s tim pohnou o desitky procent? pocitam ze lidi co si daji do auta plyn najedou aspon tech 40tis rocne...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 16:05 | Nahoru | #208
assassin> no já to tak neměl... no...asi náchylnější holandskej systém...
psal jsem... 3x jsem to rozebíral kvůli ßračkám v plynu...jednou měnil membrány...a za 3roky mi odešly 2 cívky na ventilech... a měl jsem jen jednoduchej řízenej podtlak(nedej bože když máš kapalnej vstřik v ČR)...to že odešel krokáč, kterej stál asi 2500CZK ani nepíšu (protože se dřík krokáče zaßral těma oxidama síry a spálil se)... nahradil jsem ho škrťákem... ale to už milej Zetec 1,8 nejezdil za 9l/100km...ale deset a víc.
Já na bajky nevěřím...když někdo napíše že jezdí za 70% nákladů benzínu nebo diesselu...tak kejvnu...ale výpočty místních dokazovatelů jsou prostě kydy...

Že mi na LPG v Holandsku a Německu auto jelo o 1- 1,5l/100km úsporněji asi taky nemá moc cenu psát...
Že si v Kralupolu můžeš objednat LPG ve 4sortách kvality s přímesema tzv. "fraktátů" to je pro většinu lidí zcela neznámá věc... ale budou tu psát jak se nedá LPG pančovat...

kecy kecy kecy...

Naposledy editováno 07.08.2014 16:08:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 16:09 | Nahoru | #209

t_freedom píše: assassin> no já to tak neměl... no...asi náchylnější holandskej systém...
psal jsem... 3x jsem to rozebíral kvůli ßračkám v plynu...jednou měnil membrány...a za 3roky mi odešly 2 cívky na ventilech... a měl jsem podělanej řízenej podtlak...to že odešel krokáč, kterej stál asi 2500CZK ani nepíšu (protože se dřík krokáče zaßral těma oxidama síry a spálil se)... nahradil jsem ho škrťákem... ale to už milej Zetec 1,8 nejezdil za 9l/100km...ale deset a víc.
Já na bajky nevěřím...když někdo napíše že jezdí za 70% nákladů benzínu nebo diesselu...tak kejvnu...ale výpočty místních dokazovatelů jsou prostě kydy...



A pořád bude mlít jen to svoje dokola .... jaké bajky? sám jsi teď napsal že jsi s tím systémem měl potíže které třeba druhé vůbec nemusí potkat a pak jsou celkové náklady úplně někde jinde ....

(reakce na) LPG na moto či skútr

7.8.2014 v 16:15 | Nahoru | #210
Namork1> hoši svoje o 50% tu melete vy...

měl jsem možná víc smůly... na fórech furt někdo řeší problémy... nebyl jsem jedinej... jestli jste to dali všichni co tu jste do auta a jen tankujete ... jste kabrňáci...
Předpokládám, že až se někomu z vás posere jednotka, nebo vstřik...promptně o nákladech pomlčíte...

Tohle fakt nemá smyl... o to víc, že o tom možná díky tomu, že jsem se to naučil servisovat sám od plynařů, vím možná víc než většina uživatelů tady

Fakt taky je, že už to za poslední roky ušlo nějakou cestu vývoje a některý mouchy jsou třeba vychytaný...viz. ohřev reduktorů v zimě atd.

Naposledy editováno 07.08.2014 16:17:45
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist