Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?
Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.
Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?
Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
dave-lister píše:
Teď přes léto se nemusí ani tankovat benzín, startuje to i studený na plyn.
Tak teda nevím, o čem píšeš...
a teď najednou CNG...a to taky startuje na benzín...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
dave-lister píše: choze69>
Brácha má plyn od Poláků Elpigaz a tam lze startovat na plyn dlouhým podržením ovládacího tlačítka. Je to vícebodový vstřikování s řídící jednotkou. A pokud ho nezmáčne, na plyn to přeskočí už při teplotě chladící kapaliny 40°C. Takže v létě skoro ihned.
Kdysi měl známej plyn v Polskym Fiatu. Tam byla nádrž tuším v pravo v kufru, aby zvětšil místo v kufru tak na léto tu benzínovou nádrž vyndaval. :D
uplně stejně startují dva kolegové, jeden s Loganem, druhej s Fobií, čili oba sekvence a jde to u obou. co maj za systémy nevim..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
Činnost zařízení LPG:
Startování vozidla, které absolvovalo montáž LPG, probíhá v režimu benzín, ale v havarijních případech je možné pomoci přepínače startovat i přímo na plyn.
- nechtělo se mi toho víc hledat...
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
ale jasně...jsme češi...když už, tak už, hlavně že jsem s tím vytrtkal
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
choze69 píše: dave-lister> aha, takže při každém startu použít nestandardní spuštění motoru na plyn?
Činnost zařízení LPG:
Startování vozidla, které absolvovalo montáž LPG, probíhá v režimu benzín, ale v havarijních případech je možné pomoci přepínače startovat i přímo na plyn.
- nechtělo se mi toho víc hledat...
Mám nastavenou teplotu přepínaní na plyn 10°C. Takže teď v létě nastartuji, zvýším otáčky nad 1600 a jedu už pouze na plyn.
V zimě než by se chladící kapalina ohřála na 10°C, tak bych musel ujet třeba i 1km na benzín. Takže používám nouzák. To znamená, že nastartuji na benzín jako vždy a poté držím cca 10s tlačítko na plyn. Po této době už zase jedu pouze na plyn.
Zatím jsem tímto stylem najel něco přes 200tis km na LPG a motor nemá žádný problém.
choze69 píše: ono těch 40 stupňů na chladící kapalině není samoúčelných...v reduktoru se kapalný plyn odpařuje, což způsobuje zamrzání...ale klíďo startujte i v zimě na plyn...
ale jasně...jsme češi...když už, tak už, hlavně že jsem s tím vytrtkal
Zamrzání může nastat pouze v případě, že v autě není dostatečně nemrznoucí směs.
Hlavně proč se nastavuje vyšší teplota na reduktoru je, že při nižší teplotě nefunguje reduktor ideálně a u "chytřejších" vozidel by docházelo k "problémům" se směsí, které by řídící jednotka vyhodnotila jako chybu.
U starších vozidel do EURO 2 tyto problémy nenastávají.
Naposledy editováno 31.07.2014 21:46:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
Hawgh
choze69 píše: AndělČK> jo, v poho, je to možné, já se nehádám. Jsem tak nějak z přesvědčení antiplyn, takže je mi celkem jedno, jak se na lopatě sedí. Servisuju auta přes 20 let a s LPG jsem už "párkrát" měl tu čest z druhé strany...
Hawgh
Já jsem také dříve nechtěl LPG do auta. Pak jsem začal více jezdit a musel jsem to nějak řešit.Nechávat každý měsíc u pumpy 10-20tis Kč mě už moc nebavilo.
Za 4roky co jezdím na LPG, jsem "ušetřil" hodně přes 200tis Kč na palivu oproti benzínu. A to si myslím už není k zahození.
Naposledy editováno 31.07.2014 21:54:53
Pokud bych chtel zhruba tu tisicovku mesicne setrit koupim si radsi diesel
NO...!!! Dnešní diesely nejsou zdaleka tak levné, jako před několika lety...
Stačí vzpomenout filtr pevných částic, repasi vstřikování... celou dobu šetříš a pak někde natankuješ sračku a kde jsou ušetřené prachy zatu naftu....?
Jinak, jsem plynař,,,!!!
Naposledy editováno 31.07.2014 22:00:56
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
Do dospělýho skůtra možná jo (pokud by to legálně a kvalitně šlo namontovat) , ale vidím to tak pro někoho, kdo naskáče víc jak 30 tis za rok... a to mám pocit, že moc skůtristů nenadělá...
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
Ten kdo tady píše, že by si radši koupil nafťáka budiž, mě nesmí do baráku - zbytečně drahý provoz.
Ten kdo tady píše, že při nájezdu 10tis. km/rok nic neušetříš, tak ho vyvedu z omylu.
Co se týče roční prohlídky, tak 500Kč mě nevytrhne, když tankuju za pakatel.
Mimochodem, když za 400Kč najedu 300km, je špatné? To s naftou, která je dražší na údržbu nedáš ani omylem.
Jelikož jsem motorkář tělem i duší, tak tomu moje auto odpovídá (FIAT PUNTO II 1.2 8V) - všechny peníze rvu do motorek.
Spotřeba plynu je 8litrů na 100km.
Nad tou nádrží u motorek jsem se taky pozastavil, ale znám člověka, kterej by byl schopnej jí vyrobit i s atestací. Pokud jde o maxiskůtra nebyl by asi problém někam narvat třeba 10 litrovou nádrž. Mě osobně by třeba pod sedačkou nevadila.
Ještě tu někdo psal něco o zadřených vstřikách - to moc nechápu, jelikož plyn má vlastní vstřikovače a jestli měl na mysli přidřený ventily tak jde instalovat podtlakové přimazávání.
Naposledy editováno 31.07.2014 23:26:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
Jinak o LPG jsem uvazoval. Problem tu uz byl naznacen. Nez se mi vrati pocatecni investice. Pujde uz auto z domu.
jeste edit v prvnim aute najeto na lpg 80000km a montaz byla pri 110tkm a auto jezdi dal, druha montaz letos v kvetnu do druheho auta taky pri 110tkm. a na nem najeto tech 7000km za tri mesice
Naposledy editováno 01.08.2014 07:19:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
rrss píše: Když budu pokračovat ve výhodách LPG, tak:
1. nikdo ti nenavrtá nádrž (u benzínu/nafty je to populární pouliční sport).
2. i bych řekl, že se auta s LPG tolik nekradou.
3. LPG nelze pančovat. Najdou se tu odpůrci, ať tedy napíšou, jak by to udělali.
3. ale to víš, že to jde. Např. tak, že se nedodrží poměr propan-butan ( teď nevím čeho tam má být víc ) a jedno z toho je dražší... nebo tam je místo kvality nějaká odpadní sračka, která snad vzniká při výrobě benzínu a pěkně ti do....í motor. Pár čerpaček už oflastrovali nebo zavřeli právě z tohoto důvodu. Znám mnoho" plynařů", i já si tím prošel a už nikdy více! Ze začátku je to příjemný u placení, časem neznám nikoho, komu by se to ne....o a neku...l se motor. Pořád nějaký problémy. Jasně, pokud to dáš do novýho auta a za tři roky ho prodáš, tak budeš spokojenej. Říká se, že bys měl na tři nádrže plynu potom vyjet nádrž benzínu. Ale to se samo nikomu moc nechce, když je plyn tak levnej...A časem se to začne sr.t. Nemluvě o tom, že ti dřív reziví výfuk, páč je to plný vody a další a další nepřímé náklady. Plyn už leda tak do zapalovače!
Co se týká přimazávání ventilů, zdá se mi to jako blbost. Ten olej vstřikovanej do sání se dostane jen k sacím ventilům. Olej na vodítka je dávkován přes simeringy a je jedno jestli to jede na plyn, naftu nebo benzín, tedy není potřeba toto dále mazat. Sedla ventilů jsou tvrzená, provoz na LPG vydržela i 120-ka která potřebovala olovnatý benzín a vůbec neměla tvrzená sedla ventilů.
Twister píše: Nema smysl vubec resit. Predpis definuje minimalni vzdalenost nadrze od deformacnich zon vozidla. A to u skutru pujde dodrzet tezko.
Jinak o LPG jsem uvazoval. Problem tu uz byl naznacen. Nez se mi vrati pocatecni investice. Pujde uz auto z domu.
LPG skůtry se prodávají a jsou schváleny pro provoz na pozemní komunikaci.Jaký předpis myslíš?
Např. Šanghaj zakázala všechny skůtry na benzín a mohou zde jezdit pouze na LPG.A to je město větší než ČR+Slovensko dohromady. Někdo by jim měl říci, ať to nedělají.
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
Jinak nejlepší auto byl favorit. ten jezdil jen na lpg (nepodávalo čerpadlo na benzín a nádrž byla vyschlá). Ke konci se starejma membránama jezdil teda za 9,5litru, ale jezdil až k 7tis otáčkám běžně - na dvojku sem měl rekord 120km/h.. Najel na lpg bez jakýhokoliv přímazu a benzínu přes 170tkm.
Jinak sporák nebrat, jedině sekvenci