bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: LPG na moto či skútr
 
31.7.2014 v 16:43
Vím, že tu budou brutální odpůrci tohoto paliva, ale i příznivci. Jelikož jsem si nechal do auta namontovat alternativní pohon LPG a při prvním tankování jsem zatlačil slzu dojetím a následnému ožrání za ušetřené peníze.

Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?

Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.

Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?

Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
Anketa: LPG do skútru
taková blbost - nikdy LPG ani do auta
37%
62
stojí za zvážení
12%
20
šel bych do toho
47%
78
jsem pro CNG
4%
6

(reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 20:05 | Nahoru | #31

Creck píše: Tak u tech bych veril, u novych aut si spatne kychnes a jdou do servisu za pajdu


To asi jo, asi bych si rozmyslel cpát to do novýho auta. Navíc není jistý jestli neskončí záruka....

(reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 20:06 | Nahoru | #32

choze69 píše: dave-lister> tím studeným startem na plyn seš si jistý?? píšeš o aktuálních sekvenčních systémech?


Tuším že auta na CNG startujou na plyn i zimě bez problémů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 20:11 | Nahoru | #33

dave-lister píše:
Teď přes léto se nemusí ani tankovat benzín, startuje to i studený na plyn.


Tak teda nevím, o čem píšeš...
a teď najednou CNG...a to taky startuje na benzín...

LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 20:29 | Nahoru | #34
Skútr předělanej na lpg je v Prostějově ve Fedoru přesněji fedor .

Naposledy editováno 31.07.2014 20:30:48

(reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 20:44 | Nahoru | #35

choze69 píše: Tak teda nevím, o čem píšeš...
a teď najednou CNG...a to taky startuje na benzín...


Už jsem to opravil aby to bylo jasnější.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 20:45 | Nahoru | #36

dave-lister píše: choze69>
Brácha má plyn od Poláků Elpigaz a tam lze startovat na plyn dlouhým podržením ovládacího tlačítka. Je to vícebodový vstřikování s řídící jednotkou. A pokud ho nezmáčne, na plyn to přeskočí už při teplotě chladící kapaliny 40°C. Takže v létě skoro ihned.
Kdysi měl známej plyn v Polskym Fiatu. Tam byla nádrž tuším v pravo v kufru, aby zvětšil místo v kufru tak na léto tu benzínovou nádrž vyndaval. :D



uplně stejně startují dva kolegové, jeden s Loganem, druhej s Fobií, čili oba sekvence a jde to u obou. co maj za systémy nevim..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 20:48 | Nahoru | #37
dva_hrnce> Díky, a mě to tu nikdo nevěří.

(reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 20:50 | Nahoru | #38
dave-lister> v pohodě.. jinak to jde i u mojí filcky MPI, stačí podržet čudl několik vteřin a přepne se to na LPG..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 20:56 | Nahoru | #39
dave-lister> aha, takže při každém startu použít nestandardní spuštění motoru na plyn?

Činnost zařízení LPG:
Startování vozidla, které absolvovalo montáž LPG, probíhá v režimu benzín, ale v havarijních případech je možné pomoci přepínače startovat i přímo na plyn.

- nechtělo se mi toho víc hledat...

(reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 21:07 | Nahoru | #40
choze69> Tím že podržíš to tlačítko přehodíš ŘJ do nouzového režimu. Po nastartování to jede normálně, ten nouzák je jen ten start a doba než se to ohřeje na teplotu když se přepíná na plyn. To tam vymysleli hlavně kvůli poruše na benzínový soustavě, ale u nás se to používá i jinak.

LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 21:18 | Nahoru | #41
Češi no
Když šetřit, tak pořádně

1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 21:32 | Nahoru | #42
ono těch 40 stupňů na chladící kapalině není samoúčelných...v reduktoru se kapalný plyn odpařuje, což způsobuje zamrzání...ale klíďo startujte i v zimě na plyn...
ale jasně...jsme češi...když už, tak už, hlavně že jsem s tím vytrtkal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 21:36 | Nahoru | #43

choze69 píše: dave-lister> aha, takže při každém startu použít nestandardní spuštění motoru na plyn?

Činnost zařízení LPG:
Startování vozidla, které absolvovalo montáž LPG, probíhá v režimu benzín, ale v havarijních případech je možné pomoci přepínače startovat i přímo na plyn.

- nechtělo se mi toho víc hledat...



Mám nastavenou teplotu přepínaní na plyn 10°C. Takže teď v létě nastartuji, zvýším otáčky nad 1600 a jedu už pouze na plyn.

V zimě než by se chladící kapalina ohřála na 10°C, tak bych musel ujet třeba i 1km na benzín. Takže používám nouzák. To znamená, že nastartuji na benzín jako vždy a poté držím cca 10s tlačítko na plyn. Po této době už zase jedu pouze na plyn.

Zatím jsem tímto stylem najel něco přes 200tis km na LPG a motor nemá žádný problém.

(reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 21:45 | Nahoru | #44

choze69 píše: ono těch 40 stupňů na chladící kapalině není samoúčelných...v reduktoru se kapalný plyn odpařuje, což způsobuje zamrzání...ale klíďo startujte i v zimě na plyn...
ale jasně...jsme češi...když už, tak už, hlavně že jsem s tím vytrtkal



Zamrzání může nastat pouze v případě, že v autě není dostatečně nemrznoucí směs.
Hlavně proč se nastavuje vyšší teplota na reduktoru je, že při nižší teplotě nefunguje reduktor ideálně a u "chytřejších" vozidel by docházelo k "problémům" se směsí, které by řídící jednotka vyhodnotila jako chybu.

U starších vozidel do EURO 2 tyto problémy nenastávají.

Naposledy editováno 31.07.2014 21:46:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 21:46 | Nahoru | #45
AndělČK> jo, v poho, je to možné, já se nehádám. Jsem tak nějak z přesvědčení antiplyn, takže je mi celkem jedno, jak se na lopatě sedí. Servisuju auta přes 20 let a s LPG jsem už "párkrát" měl tu čest z druhé strany...
Hawgh

(reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 21:53 | Nahoru | #46

choze69 píše: AndělČK> jo, v poho, je to možné, já se nehádám. Jsem tak nějak z přesvědčení antiplyn, takže je mi celkem jedno, jak se na lopatě sedí. Servisuju auta přes 20 let a s LPG jsem už "párkrát" měl tu čest z druhé strany...
Hawgh



Já jsem také dříve nechtěl LPG do auta. Pak jsem začal více jezdit a musel jsem to nějak řešit.Nechávat každý měsíc u pumpy 10-20tis Kč mě už moc nebavilo.

Za 4roky co jezdím na LPG, jsem "ušetřil" hodně přes 200tis Kč na palivu oproti benzínu. A to si myslím už není k zahození.

Naposledy editováno 31.07.2014 21:54:53

(reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 21:58 | Nahoru | #47
Creck>
Pokud bych chtel zhruba tu tisicovku mesicne setrit koupim si radsi diesel

NO...!!! Dnešní diesely nejsou zdaleka tak levné, jako před několika lety...
Stačí vzpomenout filtr pevných částic, repasi vstřikování... celou dobu šetříš a pak někde natankuješ sračku a kde jsou ušetřené prachy zatu naftu....?

Jinak, jsem plynař,,,!!!

Naposledy editováno 31.07.2014 22:00:56

1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 22:10 | Nahoru | #48
Plyn se přece vyplatí při velkém nájezdu km, kolik km najezdíš abys měl pocit, žes ušetřil prašule a čas???

Do dospělýho skůtra možná jo (pokud by to legálně a kvalitně šlo namontovat) , ale vidím to tak pro někoho, kdo naskáče víc jak 30 tis za rok... a to mám pocit, že moc skůtristů nenadělá...

1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 22:47 | Nahoru | #49
Plyn patří do sporáku,nafta do kamen......AMEN.

(reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 23:14 | Nahoru | #50

Desmodue píše: Plyn patří do sporáku,nafta do kamen......AMEN.


Preeeesne! A idealni auto ma alespon 6 valcu :).

1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 23:25 | Nahoru | #51
No, nečekal jsem že bude tohle téma tak chytlavé.
Ten kdo tady píše, že by si radši koupil nafťáka budiž, mě nesmí do baráku - zbytečně drahý provoz.
Ten kdo tady píše, že při nájezdu 10tis. km/rok nic neušetříš, tak ho vyvedu z omylu.
Co se týče roční prohlídky, tak 500Kč mě nevytrhne, když tankuju za pakatel.
Mimochodem, když za 400Kč najedu 300km, je špatné? To s naftou, která je dražší na údržbu nedáš ani omylem.
Jelikož jsem motorkář tělem i duší, tak tomu moje auto odpovídá (FIAT PUNTO II 1.2 8V) - všechny peníze rvu do motorek.
Spotřeba plynu je 8litrů na 100km.

Nad tou nádrží u motorek jsem se taky pozastavil, ale znám člověka, kterej by byl schopnej jí vyrobit i s atestací. Pokud jde o maxiskůtra nebyl by asi problém někam narvat třeba 10 litrovou nádrž. Mě osobně by třeba pod sedačkou nevadila.

Ještě tu někdo psal něco o zadřených vstřikách - to moc nechápu, jelikož plyn má vlastní vstřikovače a jestli měl na mysli přidřený ventily tak jde instalovat podtlakové přimazávání.

Naposledy editováno 31.07.2014 23:26:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 23:28 | Nahoru | #52
BorekS> Já dám na skůtru cca 10tis. za rok a to už se vyplatí. Stačí si to pouze spočítat.

1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 07:08 | Nahoru | #53
Nema smysl vubec resit. Predpis definuje minimalni vzdalenost nadrze od deformacnich zon vozidla. A to u skutru pujde dodrzet tezko.

Jinak o LPG jsem uvazoval. Problem tu uz byl naznacen. Nez se mi vrati pocatecni investice. Pujde uz auto z domu.

LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 07:14 | Nahoru | #54
skeptici se vyjadrili, ja osobne uz mam druhe auto predelane ma lpg obe jsem nechaval delat ja. k primazu ventilu- za cca 7000km jsem vyjel 2nadrzky po 400ml tzn neco kolem 300-400,- na 7000km jako vicenaklady,revize a udrzba soustavy cca 500,-rocne... naklady na 1km jsou cca 1,4,- za plyn, bere mi to 8-8,5l na 100km,benzinu okolo 7litru.ja jsem jednoznacnym priznivcem lpg,na podzemni garaze s.eru,tam nejezdim. rocne najedu okolo 25tkm. u me je uspora cca 20000kc rocne ... u toho skutru by se muselo povist spatlat neco jako to mela felda neprimy vstrik do tzv. krouzku a nejlepsi vymenovat lahve jak to maj VZV ve skladech. protoze takhle maly nadrze budou asi malo dostupny.o tomhle system jsem uvazoval,az budu stavet malotrakturek do lesa,velkou flasku na 10kg a jednou za cas vymenit
jeste edit v prvnim aute najeto na lpg 80000km a montaz byla pri 110tkm a auto jezdi dal, druha montaz letos v kvetnu do druheho auta taky pri 110tkm. a na nem najeto tech 7000km za tri mesice

Naposledy editováno 01.08.2014 07:19:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 07:21 | Nahoru | #55

rrss píše: Když budu pokračovat ve výhodách LPG, tak:
1. nikdo ti nenavrtá nádrž (u benzínu/nafty je to populární pouliční sport).
2. i bych řekl, že se auta s LPG tolik nekradou.
3. LPG nelze pančovat. Najdou se tu odpůrci, ať tedy napíšou, jak by to udělali.


3. ale to víš, že to jde. Např. tak, že se nedodrží poměr propan-butan ( teď nevím čeho tam má být víc ) a jedno z toho je dražší... nebo tam je místo kvality nějaká odpadní sračka, která snad vzniká při výrobě benzínu a pěkně ti do....í motor. Pár čerpaček už oflastrovali nebo zavřeli právě z tohoto důvodu. Znám mnoho" plynařů", i já si tím prošel a už nikdy více! Ze začátku je to příjemný u placení, časem neznám nikoho, komu by se to ne....o a neku...l se motor. Pořád nějaký problémy. Jasně, pokud to dáš do novýho auta a za tři roky ho prodáš, tak budeš spokojenej. Říká se, že bys měl na tři nádrže plynu potom vyjet nádrž benzínu. Ale to se samo nikomu moc nechce, když je plyn tak levnej...A časem se to začne sr.t. Nemluvě o tom, že ti dřív reziví výfuk, páč je to plný vody a další a další nepřímé náklady. Plyn už leda tak do zapalovače!

LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 07:39 | Nahoru | #56
taky jezdím se svojí 306kou na plyn, nájezd cca 15tis. km ročně a za tři roky se mi to splatilo a teď už šetřím. Nikdy se na tom nic nevysralo, dneska už je to spolehlivý a co se týče bezpečnosti nádrže, technik, co mi to montoval mi o tom povídal a u nás je na to potřeba takovejch euro homo norem a sraček, že pokud by se stala nějaká brutální nehoda, tak prý dřív povolí ta benzínová nádrž, než plynová...A ač je spotřeba s LPG trošku vyšší, jezdím za 1,5Kč/km

(reakce na) LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 07:40 | Nahoru | #57
ffugas> Nádrž bych vůbec neřešil. Dal bych tam 10kg Propan-Butanovou flašku jako to mají vysokozdvižné vozíky. U skůtra by se pod sedačku měla vejít. Dávkování plynu bych udělal jako to bylo dříve, na sání takovej ten prstenec, regulace dávky plynu na základě podtlaku v sání....Tam se nemá skoro co rozbít.
Co se týká přimazávání ventilů, zdá se mi to jako blbost. Ten olej vstřikovanej do sání se dostane jen k sacím ventilům. Olej na vodítka je dávkován přes simeringy a je jedno jestli to jede na plyn, naftu nebo benzín, tedy není potřeba toto dále mazat. Sedla ventilů jsou tvrzená, provoz na LPG vydržela i 120-ka která potřebovala olovnatý benzín a vůbec neměla tvrzená sedla ventilů.

(reakce na) LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 07:44 | Nahoru | #58

Twister píše: Nema smysl vubec resit. Predpis definuje minimalni vzdalenost nadrze od deformacnich zon vozidla. A to u skutru pujde dodrzet tezko.

Jinak o LPG jsem uvazoval. Problem tu uz byl naznacen. Nez se mi vrati pocatecni investice. Pujde uz auto z domu.



LPG skůtry se prodávají a jsou schváleny pro provoz na pozemní komunikaci.Jaký předpis myslíš?

Např. Šanghaj zakázala všechny skůtry na benzín a mohou zde jezdit pouze na LPG.A to je město větší než ČR+Slovensko dohromady. Někdo by jim měl říci, ať to nedělají.

1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 07:45 | Nahoru | #59
V rodině už máme 9. auto na lpg Máme i nafˇˇtáka bez turba (sdi). Náklady u sdi a lpg vycházejí zhruba stejně (včetně výměny nádrže, která stojí 3300kč na 10 let, membrány stojí do obyč auta dle reduktoru od 600 - 1200Kč a jsou tak na 6 - 8 let). Podstatný rozdíl je v tom, že sdičko vůbec nejede a auto na plyn je krásně pružný při stejný spotřebě .. ;) A tdičko na krátký vzdálenosti vůbec nebrat, mám známí, který jezděj cukačky, ale musej mít TDI ve stříbrný metle, na hlínách, v kombíku a s klimou a jezděj za 13L/100km.

Jinak nejlepší auto byl favorit. ten jezdil jen na lpg (nepodávalo čerpadlo na benzín a nádrž byla vyschlá). Ke konci se starejma membránama jezdil teda za 9,5litru, ale jezdil až k 7tis otáčkám běžně - na dvojku sem měl rekord 120km/h.. Najel na lpg bez jakýhokoliv přímazu a benzínu přes 170tkm.

Jinak sporák nebrat, jedině sekvenci

(reakce na) LPG na moto či skútr

1.8.2014 v 07:48 | Nahoru | #60
hondabanán> kecy v kleci vejfuk nám shnil dřív na sdičku u plyˇˇnáků je jak novej.

Taky si člověk nesmí dát do auta nejlevnější polskej sporák, že jo.. Lepší systémy něco stojej.

BTW půlka Holandska a itálie jezdí na plyn..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist