Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?
Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.
Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?
Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
Muj model kde to vychazi na tech 50 jsi tim co si napsal nijak nevyvratil. Co vsechno se na tom plynu musim posrat aby to z 50ti procent vylezlo na 70... Tzn v mem modelu asi 25tis? To je cena komplet zastavby ....
Jo 15tis rocne jezdim s nenazranym benzinem, a to jen po vikendech, pri tomhle najezdu se mi plyn jeste extra nevyplati.... Pokud jezdis za praci tak tech 30najedes snadno...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
dva_hrnce píše: Tak jsem si dnes půjčil jiné a nic..
Podle me kdyz to na benzín jede v poho a dělá to bordel jen na plyn, tak je chyba v lpg systému.
Co jsem se dočetl na netu, tak to čidlo posunuji aby změnili předstih, pak se vyhazuje klapka na saní aby si to tahalo jen teplý (nebo studený?) vzduch atd atd.
A jeste dost lidi nahrazuje krokovy motor škrticim šroubem.. Tak nevim, moc nemám chut do toho hrabat, spíš časem vyměním auto. Zatim to funguje, i kdyz vseljak..
Hlavně vyměň automechanika, protože když nedokáže dát dohromady obyč. feldu s EURO 2, tak.....
Co bude dělat, až ti bude blbnout novější auto třeba s EURO 5. Tam se ti rozsvítí porucha motoru třeba jen při natankování horšího benzínu. A co s tím dokáže udělat špatná montáž či chyba v LPG systému, si asi dokážeš představit.
AndělČK píše: Hlavně vyměň automechanika, protože když nedokáže dát dohromady obyč. feldu s EURO 2, tak.....
Co bude dělat, až ti bude blbnout novější auto třeba s EURO 5. Tam se ti rozsvítí porucha motoru třeba jen při natankování horšího benzínu. A co s tím dokáže udělat špatná montáž či chyba v LPG systému, si asi dokážeš představit.
to je mi uplně jasný, už jsem rozhodil sítě kdo v okolí za něco stojí
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
Ahoj,
omlouvám se za, že otravuji, ale někde jsem četl tvůj dotaz, či komentář na přední masku na moto. Můžeš mi prosím dát vědět, jak jsi dopadl. Rád bych si pořídil přední masku na Yamahu XVS 1100 custom a nemohu se nikde ničeho dopídit.
Díky moc za odpověď - Luboš.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
AndělČK píše: Hlavně vyměň automechanika, protože když nedokáže dát dohromady obyč. feldu s EURO 2, tak.....
Nakonec jsem vyhodil krokovy motor,dal tam jen skrtak a byl klid
A v únoru jsem vyměnil celé auto, felda jezdila za cca 9 plynu, ted jezdím za 11 se Subaru 2.5 121KW a jsem spokojen
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
Mám na mašině vodou chlazený 4 dobý motor, takže to by bylo vhodné.
Jako zásadní problém vidím kam dát LPG nádrž? Uvažoval jsem o vykuchání origo nádrže a umístění tlakových bomb, ale problém je, že bych potřeboval na pohodlný dojezd aspoň 400km objem tak 16 a víc litrů LPG a k tomu tak 10L benzinu, což je obrovský problém z hlediska místa. Nádrž by se sice o něco zvětšit dala směrem dopředu i nahoru, ale problém je, že LPG bomby jsou vždy kulaté, nikdy placaté a to bych tam zrovna dostával velmi špatně, protože současná nádrž sedí na rámové trubce nad motorem a má objem jen asi 18L, což je docela dost málo na delší cesty.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
já nyní jezdím suzuki an 125 vzducháč s plynem tomasetto který je pro vzduchem chlazené menší motory, mám dlouhodobě spotřebu 3,8 lpg/100km a to cenově odpovídá 1,6lítrů naturalu na 100 , nicmémě cena přestavby cca 3000kč plno ladění a změn, starty oproti benzínu už ne tak úplně na brnk ale dobrý, a dojezd mám jem 120 km akdyž tankuju tak si mě všichni dost udiveně prohlíží a když platím kolem padesáti korun tak se směje všechna obsluha benziny včetně kuchařek a uklizeček. časem pořeším větší nádrž -místa je pod sedlem dost abych zdvojnásobil dojezd ,
U mne to byla jasná volba jsem starej plyňák co má na plyn i sekačku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
Naposledy editováno 25.05.2016 06:51:06
Mě by se libíl na přestavbu takový větší pohodlný cestovní scooter, třeba burgman 400 na LPG, nebo nějaká 500ccm scooter co už trochu jede. Tyto scootry mají pod kapotážemi hodně prostoru pro montáž tlakových lahví, abych dosáhl aspoň trochu smysluplného dojezdu. S plynem by provoz vyšel na minimum. Je ale pak třeba pečlivě vyladit směs ve všech jízdních režimech podle analizátoru emisí, aby to netrpělo klasickými necnostmi starých LPG pohonů z 90. let a fungovalo dobře ve všech režimech. Kdybych neměl disla, dal bych si LPG aspoň do auta. Dokonce jsem na plyn v autě přesvědčil i šéfa, který byl silný odpůrce plynu a teď jezdí a oceňuje levný provoz. LPG tankovacích míst je v ČR poměrně hodně a cena paliva je zatím také relativně příznivá, takže je třeba využít příležitost.
Oceňuji montáž LPG svépomocí, vyžadující zručnost i technické znalosti a dovednosti, jen je třeba všechno pečlivě provést a použít kvalitní díly a nešetřit na tom a perfektně celý systém vyladit, aby to fungovalo, ušetří to mnoho problémů a potenciálních průserů.
Já tu svoji motorku na plyn nemůžu upravit kvůli velkým potížím s umístěním tlakových lahví dostatečného objemu na aspoň trochu smysluplný dojezd, tak mohu jen závidět a musím se spokojit se spotřebou něco přes 3/100 benzinu. Není to sice mnoho a ostatní motorkáři se budou divit, co řeším, ale i tak by mi to pomohlo citelně zlevnit provoz jednostopého vozidla k větší radosti z jeho používání. Jezdit na výkonném stroji je sice radost, ale pokud je ten stroj rozežraný, tak je to zase něco co mi tu radost z jízdy na motocyklu dost výrazně kazí a LPG pohon by mi tu radost naopak vracel, protože zlevnění provozu by bylo dost citelné. No a když budu chtít výkon, tak bych si motorku přepnul na benzín, projel si svižně oblíbená místa a potom zase vrátil na LPG a pokračoval v klidu cestovním tempem dál.
Naposledy editováno 03.03.2020 12:43:48