bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: LPG na moto či skútr
 
31.7.2014 v 16:43
Vím, že tu budou brutální odpůrci tohoto paliva, ale i příznivci. Jelikož jsem si nechal do auta namontovat alternativní pohon LPG a při prvním tankování jsem zatlačil slzu dojetím a následnému ožrání za ušetřené peníze.

Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?

Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.

Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?

Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
Anketa: LPG do skútru
taková blbost - nikdy LPG ani do auta
37%
62
stojí za zvážení
12%
20
šel bych do toho
47%
78
jsem pro CNG
4%
6
Předchozí
1... 7 8 9 10
Následující

LPG na moto či skútr

11.8.2014 v 12:19 | Nahoru | #271
Každopádně na motorku to nebrat . Auto je sluha, motorka ne.

1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

11.8.2014 v 12:38 | Nahoru | #272
Freedom: tak ted ses trosku mimo, byla rec o 50procentech nakladu u stejneho auta jezdiciho na benzin. Ty si tam zacal komponovat svuj diesel a lpg cenu si tam strelil - vubec nevim z ceho.... Takze srovnani hrusek s jabkama.

Muj model kde to vychazi na tech 50 jsi tim co si napsal nijak nevyvratil. Co vsechno se na tom plynu musim posrat aby to z 50ti procent vylezlo na 70... Tzn v mem modelu asi 25tis? To je cena komplet zastavby ....

Jo 15tis rocne jezdim s nenazranym benzinem, a to jen po vikendech, pri tomhle najezdu se mi plyn jeste extra nevyplati.... Pokud jezdis za praci tak tech 30najedes snadno...

(reakce na) LPG na moto či skútr

11.8.2014 v 13:07 | Nahoru | #273
assassin> ok...hawk

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

11.8.2014 v 13:49 | Nahoru | #274

dva_hrnce píše: Tak jsem si dnes půjčil jiné a nic..
Podle me kdyz to na benzín jede v poho a dělá to bordel jen na plyn, tak je chyba v lpg systému.
Co jsem se dočetl na netu, tak to čidlo posunuji aby změnili předstih, pak se vyhazuje klapka na saní aby si to tahalo jen teplý (nebo studený?) vzduch atd atd.
A jeste dost lidi nahrazuje krokovy motor škrticim šroubem.. Tak nevim, moc nemám chut do toho hrabat, spíš časem vyměním auto. Zatim to funguje, i kdyz vseljak..



Hlavně vyměň automechanika, protože když nedokáže dát dohromady obyč. feldu s EURO 2, tak.....

Co bude dělat, až ti bude blbnout novější auto třeba s EURO 5. Tam se ti rozsvítí porucha motoru třeba jen při natankování horšího benzínu. A co s tím dokáže udělat špatná montáž či chyba v LPG systému, si asi dokážeš představit.

(reakce na) LPG na moto či skútr

11.8.2014 v 13:54 | Nahoru | #275

AndělČK píše: Hlavně vyměň automechanika, protože když nedokáže dát dohromady obyč. feldu s EURO 2, tak.....

Co bude dělat, až ti bude blbnout novější auto třeba s EURO 5. Tam se ti rozsvítí porucha motoru třeba jen při natankování horšího benzínu. A co s tím dokáže udělat špatná montáž či chyba v LPG systému, si asi dokážeš představit.



to je mi uplně jasný, už jsem rozhodil sítě kdo v okolí za něco stojí

LPG na moto či skútr

19.8.2014 v 10:58 | Nahoru | #276
Přendávat hallův snímač kvůli předstihu na LPG se nemusí. Možná je to někoho zlepšovák - protože LPG hoří pomaleji než benzin, ale v reálu to u feldy potřeba není. Škrťák tam mám a to hned za škrtícím elektroventilem. Údajně tam také nemusí být, protože si bohatost řídí ŘJ podle údajů z lammbdy, ale vylepšuje a usnadňuje se tím seřízení. nejspíš to máš někde přicpané..

1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

18.9.2014 v 16:45 | Nahoru | #277
vydel jsem na zivo v cz skutra 125ccm predelanyho na LPG spotreba 3 litry na 100km

(reakce na) LPG na moto či skútr

19.9.2014 v 13:21 | Nahoru | #278

yannick píše: vydel jsem na zivo v cz skutra 125ccm predelanyho na LPG spotreba 3 litry na 100km



Vyděl? Tak to jsem ještě neviděl....

(reakce na) LPG na moto či skútr

15.1.2015 v 15:46 | Nahoru | #279
Vítězslav_Máří>
Ahoj,
omlouvám se za, že otravuji, ale někde jsem četl tvůj dotaz, či komentář na přední masku na moto. Můžeš mi prosím dát vědět, jak jsi dopadl. Rád bych si pořídil přední masku na Yamahu XVS 1100 custom a nemohu se nikde ničeho dopídit.
Díky moc za odpověď - Luboš.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

21.10.2015 v 18:15 | Nahoru | #280
ffugas> Předělal jsem si individuálně suzuki AN 125 na lpg , lovato použité původně v autě jako ohřev jsem použil odbočku z výfuku(je to vzducháč) , jako zásobník mám 2 kg bombu- mám tam plnící hrdlo z auta a tankuju u čerpačky 5.1l , používám to na jízdy do práce a jezdím za 50haléřů na km ale kdybych si to neudělal sám a na černo tak se obávám že by návratnost byla zdlouhavá. Takto je to ale super a kutilům to doporučuju.



(reakce na) LPG na moto či skútr

21.10.2015 v 21:07 | Nahoru | #281

AndělČK píše: Hlavně vyměň automechanika, protože když nedokáže dát dohromady obyč. feldu s EURO 2, tak.....



Nakonec jsem vyhodil krokovy motor,dal tam jen skrtak a byl klid
A v únoru jsem vyměnil celé auto, felda jezdila za cca 9 plynu, ted jezdím za 11 se Subaru 2.5 121KW a jsem spokojen

(reakce na) LPG na moto či skútr

21.10.2015 v 21:10 | Nahoru | #282
rarys> dobře ty

(reakce na) LPG na moto či skútr

2.11.2015 v 08:48 | Nahoru | #283
rarys> je to pěkný, ale jelikož tomu nerozumím, tak bych se bál, abych pak nelítal vzduchem až to bouchne, pokud bych to dělal samo domo.
Jinak přesně o tohle mi jde.

Naposledy editováno 02.11.2015 08:48:41

1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

21.11.2015 v 11:45 | Nahoru | #284
Ten LPG na motorce mně také láká, když vidím ceny LPG a benzínu, tak jen závidím, sice vím, že by se trochu zvedla spotřeba, ale i tak by provozní náklady klesly opravdu velmi citelně, ale na mém silničním enduru 400ccm, kde originálně není místo ani na nářadí a náhradní žárovky a lékarničku je to neskutečný problém, jehož řešení by vyžadovalo obrovské zásahy, scooter, ale takový ten velký pohodlný s objemem motoru 250ccm a vejš bych v tomto ohledu viděl jako ideální volbu pro LPG zástavbu a pokud by byl navíc vodou chlazený, o to lépe.
Mám na mašině vodou chlazený 4 dobý motor, takže to by bylo vhodné.
Jako zásadní problém vidím kam dát LPG nádrž? Uvažoval jsem o vykuchání origo nádrže a umístění tlakových bomb, ale problém je, že bych potřeboval na pohodlný dojezd aspoň 400km objem tak 16 a víc litrů LPG a k tomu tak 10L benzinu, což je obrovský problém z hlediska místa. Nádrž by se sice o něco zvětšit dala směrem dopředu i nahoru, ale problém je, že LPG bomby jsou vždy kulaté, nikdy placaté a to bych tam zrovna dostával velmi špatně, protože současná nádrž sedí na rámové trubce nad motorem a má objem jen asi 18L, což je docela dost málo na delší cesty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

25.5.2016 v 05:06 | Nahoru | #285
Skůtr je na to ideální ,protože nádrž dáš pod sedlo , případné do kufru ale to už mi nevoní hlavně kvůli těžišti, ideální by byla cca 250ka vodou chlazená.
já nyní jezdím suzuki an 125 vzducháč s plynem tomasetto který je pro vzduchem chlazené menší motory, mám dlouhodobě spotřebu 3,8 lpg/100km a to cenově odpovídá 1,6lítrů naturalu na 100 , nicmémě cena přestavby cca 3000kč plno ladění a změn, starty oproti benzínu už ne tak úplně na brnk ale dobrý, a dojezd mám jem 120 km akdyž tankuju tak si mě všichni dost udiveně prohlíží a když platím kolem padesáti korun tak se směje všechna obsluha benziny včetně kuchařek a uklizeček. časem pořeším větší nádrž -místa je pod sedlem dost abych zdvojnásobil dojezd ,
U mne to byla jasná volba jsem starej plyňák co má na plyn i sekačku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

25.5.2016 v 06:50 | Nahoru | #286
rarys> a co tam máš za nádrž? jak velikou?

Naposledy editováno 25.05.2016 06:51:06

(reakce na) LPG na moto či skútr

31.12.2016 v 16:23 | Nahoru | #287
Hygienik> Původně jsem jezdil na 2kg bombu (malou) , dnes tam už mám 5,6kg bombu pro kemp a do té tankuju 12.2 l lpg už mám dojezd cca 300km ato je dobré, také jsem koupil za cca 1800kč reduktor tomasetto moto AT10 určený přímo pro menší vzduchem chlazené motory. Snad časem udělám aktualní fota . Skůtr používám denně (jaro-podzim ) a s výsledkem jsem spokojen. Nicméně montáž beru spíš jako výzvu či koníček/výzkum takže ok , ale nechat si to někde namontovat je nereálné a hlavně při mém nájezdu -cca 2000km ročně je návratnost ne zrovna okamžitá. Hrozně se těším na to až mi tento skůtr klekne - to si koupím něco cca dvěpade a vodou chlazenýho a od toho si slibuju ještě trochu víc. Tahle 125 mi postačuje ale když se to se mnou sune do 15stupňovýho stoupání čtyřicítkou tak mě to moc nebaví . Ale jinak se už nemůžu dočkat na jaro jak si plynule zajezdím. A soráč že reaguju s takovým zpožděním.

LPG na moto či skútr

11.4.2017 v 23:42 | Nahoru | #288
mám BMW F650 GS na lpg a super, měl jsem i SUZUKI GN 250 na lpg,ale už jsem ji prodal...

LPG na moto či skútr

20.2.2020 v 21:39 | Nahoru | #289
Nedivím se tvému nadšení pro LPG na scootra, ale divím se velice volbě jen malého 125ccm motoru a navíc ještě chlazeného vzduchem. Pod 250ccm bych u LPG nešel, na plyn to má menší výkon a ta 125 sotva jede i na benzín, natož na plyn. Pro zástavbu LPG je optimální větší vodou chlazený motor a to jsou zpravidla až ty větší kubatury aspoň kolem 250ccm a více.

Mě by se libíl na přestavbu takový větší pohodlný cestovní scooter, třeba burgman 400 na LPG, nebo nějaká 500ccm scooter co už trochu jede. Tyto scootry mají pod kapotážemi hodně prostoru pro montáž tlakových lahví, abych dosáhl aspoň trochu smysluplného dojezdu. S plynem by provoz vyšel na minimum. Je ale pak třeba pečlivě vyladit směs ve všech jízdních režimech podle analizátoru emisí, aby to netrpělo klasickými necnostmi starých LPG pohonů z 90. let a fungovalo dobře ve všech režimech. Kdybych neměl disla, dal bych si LPG aspoň do auta. Dokonce jsem na plyn v autě přesvědčil i šéfa, který byl silný odpůrce plynu a teď jezdí a oceňuje levný provoz. LPG tankovacích míst je v ČR poměrně hodně a cena paliva je zatím také relativně příznivá, takže je třeba využít příležitost.

Oceňuji montáž LPG svépomocí, vyžadující zručnost i technické znalosti a dovednosti, jen je třeba všechno pečlivě provést a použít kvalitní díly a nešetřit na tom a perfektně celý systém vyladit, aby to fungovalo, ušetří to mnoho problémů a potenciálních průserů.

Já tu svoji motorku na plyn nemůžu upravit kvůli velkým potížím s umístěním tlakových lahví dostatečného objemu na aspoň trochu smysluplný dojezd, tak mohu jen závidět a musím se spokojit se spotřebou něco přes 3/100 benzinu. Není to sice mnoho a ostatní motorkáři se budou divit, co řeším, ale i tak by mi to pomohlo citelně zlevnit provoz jednostopého vozidla k větší radosti z jeho používání. Jezdit na výkonném stroji je sice radost, ale pokud je ten stroj rozežraný, tak je to zase něco co mi tu radost z jízdy na motocyklu dost výrazně kazí a LPG pohon by mi tu radost naopak vracel, protože zlevnění provozu by bylo dost citelné. No a když budu chtít výkon, tak bych si motorku přepnul na benzín, projel si svižně oblíbená místa a potom zase vrátil na LPG a pokračoval v klidu cestovním tempem dál.

Naposledy editováno 03.03.2020 12:43:48
Předchozí
1... 7 8 9 10
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist