bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: LPG na moto či skútr
 
31.7.2014 v 16:43
Vím, že tu budou brutální odpůrci tohoto paliva, ale i příznivci. Jelikož jsem si nechal do auta namontovat alternativní pohon LPG a při prvním tankování jsem zatlačil slzu dojetím a následnému ožrání za ušetřené peníze.

Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?

Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.

Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?

Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
Anketa: LPG do skútru
taková blbost - nikdy LPG ani do auta
37%
62
stojí za zvážení
12%
20
šel bych do toho
47%
78
jsem pro CNG
4%
6
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 10
Následující

1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 16:48 | Nahoru | #1
A už se ti přidřeli vstřiky?
A kam bys dal bombu s plynem? Při spotřebě cca 3-4litry na 100km, tak bych to asi moc na skůtra neřešil.

LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 16:58 | Nahoru | #2
Tak samozřejmě určitě to půjde, jak si psal - přestavět leda vodníka, vzducháče asi ne...taky jezdím na LPG (je to mé 2. auto v plynu), trochu se o LPG systémy zajímám, ale neznám žádnou firmu v ČR, která by byla schopna plyn zastavět do motorky a dát na to razítko, že to splňuje nějakou normu (bezpečnost apod.)...hlavní problém by byl s montáží nádrže na propan - samozřejmě všechno jde, když se chce, ale na každou motorku by se ta nádrž musela pomalu vyrábět ručně - místo TOPcase kufru ji nenamontuješ, jako boční kufr ji taky asi nenamontuješ - nesplňovalo by to bezpečnost...leda podle mě vyhodit origo nádrž - nebo vyřezat vnitřek a použít původní nádrž jako kryt - dovnitř instalovat menší plynovku a menší nádrž na benzín.

K těm alternativním palivům - mašina se dá přestavět na ethanol - myslím že Creck to v nějaké diskusi popisoval, zkus mu napsat...

Naposledy editováno 31.07.2014 17:03:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 17:01 | Nahoru | #3
PremeT_woe> myslíš plynové? U 4V se hovno stane, přestane to jet na jeden přip. více válců a to pozná i idiot, že s autem není něco OK...nicméně ony se nekousnou tak, že by plyn nepustili (vě většině případů), spíše ho začnou dávat moc - moc bohaté, kolísá volnoběh atd...

Jo u 6V to je horší, no ale i tak si myslím, že kdyby jeden válec jel na sucho, tak se prd stane...

LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 17:07 | Nahoru | #4
jak bys vyřešil karbec,šoupě a uniky směsi...musel bys dát stříkačku,škrtící klapku a nádrž?? myslím že za války bys měl upatnění jako řízená střela.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 17:12 | Nahoru | #5
2stroke> mě se prvně stalo před 2lety (najeto na plyn cca 50tis. km), přidřený 1vstřik. Nejspíš je to zapříčiněno, že je to starší typ technologie. Bez vstřikování benzinu.
A teď mi to dělá to co píšeš, kolísají otáčky, do 2tis se to nechce rozjet.

jinak na youtube



Naposledy editováno 31.07.2014 17:15:15

LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 17:15 | Nahoru | #6
Takovou blbost...Nema to smysl protože se skutrem ktery prd žere bys neušetřil skoro nic a za druhe kdybys to nekde složil a protrhl bombu tak z tebe zustanou možná jen boty a to kdo ví jestli...

3 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 17:16 | Nahoru | #7
50% se u LPG nedostanes ani nahodou, kazdorocni revize, vymeny nadrze, vyssi spotreba....

Vic mrdani nez uzitku, pri beznem najezdu cca 15 000 km za rok zbytecne, naklady na porizeni obrovske. Zacne se to vyplacet az nekde treti - ctvrty rok a to vetsinou uz auto pomalu prodavam.

Pokud nekdo jezdi hodne km, potom je to jina

Naposledy editováno 31.07.2014 17:57:06

LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 17:18 | Nahoru | #8
Před několika lety jsem viděl v jednom servise přestavěný skůtr na LPG. Myslím že to bylo v Prostějově ve Fedor Auto. Bomba byla normálně vzadu v kufru. Jinak já jsem 100% pro. Už 4 auta jsem si nechal přestavět na LPG a jsem spokojený. Vím o jednom servise co měl dokonce překopanou i zahradní sekačku na lpg tak proč ne?

LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 17:43 | Nahoru | #9
kup si Hondu Innovu nebo Wave a dostaneš se pod dva litry na sto i s benzinem

LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 18:09 | Nahoru | #10
Do skůtra s vodním chlazením by to šlo. Pod sedačku bych dal propan-butanovou lahev od pumpy a napojil to na nějaký moderní vstřikování plynu. Kdo je šikovnej a má dobrý nářadí tak ti to přestaví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 18:11 | Nahoru | #11

Creck píše: 50% se u LPG nedostanes ani nahodou, kazdorocni revize, vymeny nadrze, vyssi spotreba....

Vic mrdani nez uzitku, pri beznem najezdu cca 15 000 km za rok zbytecne, naklady na porizeni obrovske. Zacne se to vyplacet az nekde treti - ctvrty rok a to vetsinou uz auto pomalu prodavam.

Pokud nekdo jezdi hodne km, potom je to jina


Náklady na palivo jsou více než poloviční (15-17kč/l) a pokud koupíš auto s plynem nemáš vysoký pořizovací náklady. Ušetříš ihned jak začneš jezdit. Nádrž má životnost 10let a na každoroční revize každej kašle. Ona i ta nádrž by se dala obejít, pokud máš známé na stk projde to i se starou nádrží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 18:17 | Nahoru | #12
dave-lister> Nevim no, koupit auto uz s predelanim na LPG do toho bych nesel ani nahodou, vetsinou to jsou auta co maji nalitano statisice km a tudiz na odpis.

Spotreba tam je vzdy o 1-2 litry vyssi.

Revize nikdo neresi do prvni havarie, kdy ho nasledky vyjdou potom na pekny balik

LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 18:29 | Nahoru | #13
Před nějakou dobou jsem přemýšlel o LPG do auta a podle toho, co jsem nastudoval, tak bych v případě motorek viděl hlavně tyto problémy:
1. Umístění nádrže - evidentně se dá vyřešit, ale samozřejmě ne tak jednoduše a asi taky levně jak u auta. Na rozdíl od aut by mohla taky vadit vyšší hmotnost.
2. Bezpečnost - v případě nárazu je nádrž v autě mnohem líp chráněná.
3. Parkování v garážích - u dnešních systémů LPG už sice zdaleka nehrozí úniky jako dřív, ale kvůli předsudkům pořád platí zákaz vjezdu do mnoha podzemních garáží, což pro motorky asi znamená větší problém než pro auta.
4. Návratnost - obecně se uvádí úspora cca 1 Kč/km. Při cenách okolo 30 000 Kč to znamená s autem najet 30 000 km, což většinou není problém. Vzhledem k nižší spotřebě motorek by se mohla návratnost dostat klidně až třeba k 70 000 km, což už moc nedává smysl.
Myslím, že z těchto bodů vyplývá, proč se to moc nedělá.

(reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 18:30 | Nahoru | #14

Creck píše: 50% se u LPG nedostanes ani nahodou, kazdorocni revize, vymeny nadrze, vyssi spotreba....

Vic mrdani nez uzitku, pri beznem najezdu cca 15 000 km za rok zbytecne, naklady na porizeni obrovske. Zacne se to vyplacet az nekde treti - ctvrty rok a to vetsinou uz auto pomalu prodavam.

Pokud nekdo jezdi hodne km, potom je to jina



Do skůtru v ČR asi neschvalitelné, ale v autě? Nejlepší investice.

LPG dnes u nás na Lukoilu 15,80 Kč, Natural 36,80 :)
Spotřeba vyšší? U auta o půllitr, což je nic.
Při cestách v cizině je docela rozdíl platit 0,7 E nebo 1,5-1,6-1,8 (podle země).
Revize mě čeká letos první, před STK, 200 Kč.
Filtr stojí 90 Kč a vyměníš si ho sám. Druhý je čistý, vyměním ho až příště.

2 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 18:32 | Nahoru | #15
Když budu pokračovat ve výhodách LPG, tak:
1. nikdo ti nenavrtá nádrž (u benzínu/nafty je to populární pouliční sport).
2. i bych řekl, že se auta s LPG tolik nekradou.
3. LPG nelze pančovat. Najdou se tu odpůrci, ať tedy napíšou, jak by to udělali.

2 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 18:59 | Nahoru | #16
a kde máte náklady na přímaz ventilů?
buď přídavný olej, takže nespolehlivé hobo a ne zrovna levná náplň,
nebo přívstřik benzínu i při jízdě na plyn. Víte kolik % benzínu se tam navalí i když jedete na plyn?? Nastavuje se až 20%...
pár aut jsme na firmě namontovali a za mně LPG nebrat
a pak překopaný motor má výrazně větší sklony k problémům..
Např jedna nejmenovaná značka u nás vyráběných aut umožňuje montáž LPG při zachování záruky, ale když se vyskytne problém, rádi se na LPG vymluví...( osobní zkušenost)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 19:07 | Nahoru | #17
choze69> zrovna dnes jsem se bavil s technikem z HL propanu - borec mi říkal, že přívstřik benzínu je totální debilita, jedinou funkci kterou to má, je že se to technikovi lépe seřizuje - protože je to bohatší, ale jinak jako přímaz motoru to postrádá naprosto smysl - i 20 % přívstřik benzínu je placebo...a pro lepší chlazení ventilů je 100x lepší montáž přímazu - stačí podtlakové, elektronické má výhodu jenom v tom, že nepřimazává motor při jízdě na benzín, ale jen při jízdě na plyn, asi tak...a spotřeba oleje zase tak tragická není...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 19:15 | Nahoru | #18
2stroke> on každý má nějaké svoje zkušenosti a svoje pravdy...
mám jiný názor, ale hádat se nebudu

(reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 19:16 | Nahoru | #19
PremeT_woe> njn, holt vše má omezenou životnost, u těch levnějších LPG systémů vstřikovače odcházejí dříve - klidně po 40 000...mám Magic 3 od HL propanu, no žádná hitparád to není, ale jede to, už jsem tu káru tak koupil, odchází mi 3 vstřikovače ze 6, zatím všechno jede, raději je vyměním, ale za nějaké lepší než tam jsou - od Landi Renzo apod...no ale asi časem, teď jsem do toho auta nasypal fakt hodně peněz...

Jinak nějaké levnější plynové vstřikovače na 4V vyjdou okolo 2 tyček...

Jo a mysli na to, že jednou za čas by se měl zrepsovat reduktor - vyměnit membrány...brácha po mně podědil A4 s Landi Renzo IGS (kontinuální vstřik)...rozumí tomu více než já a bude teď repasovat reduktor - auto přestává jet ve vysokých otáčkách - reduktor má staré membrány a nestíhá při vysokých otáčkách do motoru dávkovat plyn...

(reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 19:17 | Nahoru | #20
choze69> však jasně...vyvracet ti to nebudu...

(reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 19:39 | Nahoru | #21

Creck píše: dave-lister> Nevim no, koupit auto uz s predelanim na LPG do toho bych nesel ani nahodou, vetsinou to jsou auta co maji nalitano statisice km a tudiz na odpis.

Spotreba tam je vzdy o 1-2 litry vyssi.

Revize nikdo neresi do prvni havarie, kdy ho nasledky vyjdou potom na pekny balik


Jo a firemní auta na naftu mají jako najeto méně? Kdo se bojí najetých kilometrů měl by si koupit nové vozidlo.
Táta boural loni s autem na plyn, byl viníkem a nikdo z policie žádný revize plynu nekontroloval.

Naposledy editováno 31.07.2014 19:43:36

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 19:44 | Nahoru | #22
rrss> Spotreba o pulitru vetsi ? Vyrobci udavaji 15% narust, tudiz u nejbeznejsi spotreby okolo 8L cca 1,2 L

9L LPG / 100km = 153Kc

8L 95 / 100km = 288Kc

Tudiz realna uspora je nekde okolo 10 - 13 000 kc za rok , za dva roky mam splaceno a teprve pak zacinam setrit.

To nepocitam ze ten benzin stejne musis na ohrati mit, musis casteji menit olej ......

Pokud bych chtel zhruba tu tisicovku mesicne setrit koupim si radsi diesel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 19:45 | Nahoru | #23
choze69> Ty moderní vícebodový vstřikování plynu jsou náchylnější k problémům, hlavně se to musí dobře seřídit. Nejspolehlivější systémy byli v autech s karburátorem, tam se skoro nemělo co podělat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 19:46 | Nahoru | #24
Creck> Olej se nemusí měnit častěji, naopak plyn tolik nezasírá olej karbonem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 19:50 | Nahoru | #25

dave-lister píše: Creck> Olej se nemusí měnit častěji, naopak plyn tolik nezasírá olej karbonem.



Nekde jsem cetl ze ten olej nejak degraduje s plynem, muzou to byt samozrejme kecy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 19:51 | Nahoru | #26
Creck>Úspora na sto kilometrů není tak znatelná. Ale při placení plné nádrže to je dost znát.
45l benzínu - 35,5litr - 1597,5kč
45l plynu - 15,5litr - 697,5kč
Pokud najedeš cestou do práce tak 1500km měsíčně úspora je v peněžence znát. Kdybych měl auto určitě bych o tom uvažoval.
Teď přes léto se nemusí ani tankovat benzín, startuje to i studený na plyn. (LPG)

Naposledy editováno 31.07.2014 20:44:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 19:53 | Nahoru | #27

Creck píše: Nekde jsem cetl ze ten olej nejak degraduje s plynem, muzou to byt samozrejme kecy


Táta jezdí autama na plyn už od roku 1999, ročně najede tak 15-30tisíc km a olej mění po 15tisících. Zatím mu neodešel ani jeden motor, vydrželi to i Žigulíky a 120-ky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 19:55 | Nahoru | #28

dave-lister píše: Táta jezdí autama na plyn už od roku 1999, ročně najede tak 15-30tisíc km a olej mění po 15tisících. Zatím mu neodešel ani jeden motor, vydrželi to i Žigulíky a 120-ky.



Tak u tech bych veril, u novych aut si spatne kychnes a jdou do servisu za pajdu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 19:57 | Nahoru | #29
dave-lister> tím studeným startem na plyn seš si jistý?? píšeš o aktuálních sekvenčních systémech?

2 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

31.7.2014 v 20:04 | Nahoru | #30
choze69>
Brácha má plyn od Poláků Elpigaz a tam lze startovat na plyn dlouhým podržením ovládacího tlačítka. Je to vícebodový vstřikování s řídící jednotkou. A pokud ho nezmáčne, na plyn to přeskočí už při teplotě chladící kapaliny 40°C. Takže v létě skoro ihned.
Kdysi měl známej plyn v Polskym Fiatu. Tam byla nádrž tuším v pravo v kufru, aby zvětšil místo v kufru tak na léto tu benzínovou nádrž vyndaval. :D

Naposledy editováno 31.07.2014 20:06:49
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 10
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist