globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Možnosti nastartování
Ahoj,Yamaha SR 250 je moje první motorka.Rok výroby 1983. Je ji možné nastartovat el. startérem pouze při zařazeném neutrálu a nelze nastartovat pokud nesvítí jeho zelená kontrolka tj. nelze nastartovat při zařazeném stupni a držení spojky. Je to normální? Neměla by startovat i s jedničkou při držení spojky. Od spojkové páčky vede pouze bovden a je tam místo ještě na jeden ,popřípadě místo na elektriku. Není toto problém? Díky.

Možnosti nastartování

27.7.2014 v 20:41 | Nahoru | #1
ještě musíš sklopit stojánek a pak to jde..

Možnosti nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 27.7.2014 v 22:10 | Nahoru | #2
Při zařazeném kvaltu musí jít starter zapnout, pokud je stisknuta spojka. Jestli spínač na spojkové páčce vůbec není, tak jej možná někdo dříve demontoval.

Možnosti nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 27.7.2014 v 22:42 | Nahoru | #3
pokud chceš startovat s kvaltem musíš odblokovat spínač na páčce spojky ..zmačknutím ..a spínač bočního stojanu...sklopením

Možnosti nastartování

28.7.2014 v 17:11 | Nahoru | #4
Tím pádem se podezření na úpravu předchozím majitelem jeví jako stoprocentní. Díky za potvrzení.

Možnosti nastartování

1.8.2014 v 12:01 | Nahoru | #5
Problém pokračuje.Koupil jsem kabel, otevřel světlo, našel jediný volný slot, propojil, před zasunutím do páčky spojky zapnul stroj, elektrika funguje, zařazený neutrál kontrolka svítí, zařadím jedničku - zhasne,zmáčknu snímač - nesvítí dál - zkusit nastartovat se neodvážím. V domnění že je vše OK vypnu stroj, zavřu světlo, zasunu snímač do páky spojky. Zapnu stroj - a nic. Vypnu stroj, přepálená pojistka, vyměním pojistku, otevřu světlo, rozpojím, zapnu stroj - vše funguje. Vypnu, znovu propojím, zapnu - zase se přepálí pojistka. Jak dál? Mám poslední pojistku - jdu koupit do zásoby . Poradí někdo v čem je problém a jak z toho ven?

Možnosti nastartování

1.8.2014 v 12:15 | Nahoru | #6
Těžko říct... nikde není psáno ,že ten "volný konektor" musel být zrovna na spínač spojky, takže kdoví, co jsi mohl zkratovat. Chtělo by to jít po barvách drátů, kam který z toho volného štekru vede a dle toho se orientovat.

Možnosti nastartování

1.8.2014 v 12:23 | Nahoru | #7
Byl jediný volný, měl v sobě dokonce i drážku proti otočení/špatnému zasunutí, jdu koupit kopec pojistek a podívám se kam teda druhý konec vede.

EDIT:rozebral jsem elektriku, prozkoušel,závada nalezena: špatný kontakt na kabelu ke klaksonu který náhodně zkratoval.

Naposledy editováno 01.08.2014 19:19:35

1 reakcí na tento příspěvek Možnosti nastartování

1.8.2014 v 21:12 | Nahoru | #8
Místo pojistky, která se pálí, si ze spálené pojistky a žárovky 12V/21W (žárovka z blinkru) udělej zkušební přípravek, který nasadíš místo pojistky - plný svit žárovky prozradí zkrat v obvodu a ušetříš tak pojistky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Možnosti nastartování

2.8.2014 v 06:39 | Nahoru | #9
J.M.K.> Rozvod elektriky v žalostném stavu. Místo svorek nahrubo napájené a zalepené izolepou atd... Hlavní svazek ze světla směrem k nádrži byl protažený v ochranné hadici, tu jsem rozřízl a byla plná vody, zanesená bordelem. Zatím mám dráty stažené na pár místech svazkovačem. Doporučil by jsi mi nějaké triky (nebo článek) na co si dát pozor při generálce rozvodů.Díky.

(reakce na) Možnosti nastartování

2.8.2014 v 10:35 | Nahoru | #10
b0ldrik> No nazdar, to vypadá na zásah domácího kutila-bastlíře a po nich něco napravovat, to chce nervy ze železa. Nějaké přímo tipy a triky mě nenapadají, snad jen, když se dělá nový svazek, tak starý vyndat z motorky, rozkuchat a dle drátů v něm si naměřit délky nových. Bývá ale lepší nastříhat dráty o pár cm delší, nějaká rezerva se vždy může hodit. Problém může být jen se sháněním všech potřebných barev drátů. Něco mají na www.autokabel.cz, ale výběr není zrovna široký. Nejlepší bývá zajet na nějaké vrakoviště a tam si potřebné dráty najít ve starých svazcích.

1 reakcí na tento příspěvek Možnosti nastartování

9.10.2014 v 20:14 | Nahoru | #11
Mě staruje i při zařazeném r.stupni a držení spojky

(reakce na) Možnosti nastartování

9.10.2014 v 23:05 | Nahoru | #12
Irena.iris> Při zmáčknuté spojce jde starter zapnout bez ohledu na neutrál (pokud je tedy stojan nahoře - i když tyto starší typy spínač stojanu nemívají). Je to pro případ třeba nečekaného zhasnutí motoru na křižovatce, aby nebylo třeba v kritické chvíli ještě "hledat" neutrál.

Možnosti nastartování

6.11.2014 v 16:56 | Nahoru | #13
Ahoj,dnes jsem zjistil že mi nedobíjí baterie. Dopolední start v pořádku, odpoledne ani ťuk, dálkové světlo zesláblo, před jízdou svítilo naplno. Bohužel nemám po ruce nabíječku ani voltmetr. Zítra jedu cca 150 km a potom budu u nabíječky i nářadí.
Když motorka zhasne lze bez problémů na 10ti metrech na dvojku roztlačit - chytá okamžitě. Dnes roztlačeno cca 4x. Snažím se zde pročítat diskuze a potřeboval bych už jen dvě drobnosti.

1/můžu jezdit s motorkou v takovém stavu a nenávratně nezničit baterii? (obyčejná cca 5 měsíců stará)

2/nějaký zázračný trik jak se k problému postavit bez voltmetru a nabíječky?

Díky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr první motorky 125ccm Yamaha SR 125, Yamaha TDR 125, Hartford VR 125, Yama... Kikin_21 5 20.8.2018 v 11:11 callowsick


TOPlist