globalmoto_duben_nolan




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Rány při 1. a 2. kvaltu
Zdravím,

odpusťte mi začátečnickou otázku:

Na mém CBFku jsem začal poslední dobou registrovat celkem hlučné rány ozývající se z převodovky při řazení z N->1, 1->2 a 2->1. Doslova se ozve hlasitý klapnutí, a co mě děsí trochu víc, ze dvojky na jedničku kolikrát i zuby (že bych přeřazoval moc dlouho?).

Na zahraničním fóru jsem četl, že rány jsou normální, ale tohle se mi moc nezdá.
Je tu někdo s CBFem nebo aspoň představou, jestli tohle chování je očekávaný?
Chtěl jsem motku hodit do servisu, ale nechci být za úplného vola :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rány při 1. a 2. kvaltu

24.5.2018 v 05:52 | Nahoru | #1

Koudy01 píše: Zdenál1974> S citem je to z N na 1 na prd. Lepsi je to tam normalne kopnout. A pred prvnim studenym zarazenim rozlepit spojku tak, ze ju pakrat zmacknes a pustis s jemnym vrkanim plynu. A az pak tam tu jednicku kopnout.


Tak tak, dávat jedničku s citem je naprd. Rychle a razantně. Je zajímavý, že většinou jde u mojí nynější motorky bez klapnutí, dokud je studená a motor jede na vyšší otáčky. Ale to bude asi tím, že je ještě studenej a hustej olej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rány při 1. a 2. kvaltu

24.5.2018 v 11:49 | Nahoru | #2
Mike70> Chlapi já zkoušel z N na 1 s citem, razantně, dvakrát vymáčknout spojku, za studena i s ohřátým motorem a většinou to stejně bouchne. Málo kdy se stane, že tam 1 skočí "ladně". To jsem i zkusil mašinu dát na servis.stojan, kdy jsem zařadil 1 a pustil spojku .Po roztočení zadního kola jsem vymáčkl spojku a kolo zastavil zadní brzdou a chvíli čekal, jak moc se zadní kolo při vymáčklé spojce opět roztočí. Rozočilo se, ale opravdu nepatrně. Tudíž jsi nemyslím, že by spojka špatně fungovala. Volnoběh je po vypnutí sitiče asi 1150 ot./min, což je v normě. Olej mám Bel Rey 10W40. Lamela spojky se přece nemůže lepit u nové motorky, která má najeto pouze 2000 km a navíc novou olejovou náplň. To mě Koudy01 neříkej . U nové spojky spíše nějakou chvilku trvá, než si pořádně sedne lamela. Nebo se pletu?? Servisman v K2moto(kde jsem kupoval), mě k tomu bouchání při řazení z N na 1 řekl, že to bouchání je normální, ale už mě nevysvětlil proč i když jsem se dotazoval . Prý mám před prvním zařazení rychlosti nechat motorku nastartovanou na volnoběh asi 2 min., aby se ohřál olej a pak teprve zařadit. No a bylo vysvětleno. Je pravdou, že jsem nedávno jel na starší nahaté Kawě se stejným motorem (najeto nějakých 29.000 km), a tam kvalty bouchaly také a to ještě o dooost razantněji, než na mé mašině. Tak mě asi fakt nezbyde nic jiného, než věřit servismanovi od prodejce, že to bouchání je normální, ale s... mě ten tupy a nepřirozený zvuk při zařazení. Občas to tam spadne pěkně, ale to je bohužel jen občas.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 Včera v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72
Honda CBF 1000 (2009) - umístění př... Honda CBF 1000 satanek66 19 22.3.2024 v 08:53 Krautkopf
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 16 18.3.2024 v 18:16 Krtek215
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 7 2.3.2024 v 12:01 Bubo32

TOPlist