bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rány při 1. a 2. kvaltu
Zdravím,

odpusťte mi začátečnickou otázku:

Na mém CBFku jsem začal poslední dobou registrovat celkem hlučné rány ozývající se z převodovky při řazení z N->1, 1->2 a 2->1. Doslova se ozve hlasitý klapnutí, a co mě děsí trochu víc, ze dvojky na jedničku kolikrát i zuby (že bych přeřazoval moc dlouho?).

Na zahraničním fóru jsem četl, že rány jsou normální, ale tohle se mi moc nezdá.
Je tu někdo s CBFem nebo aspoň představou, jestli tohle chování je očekávaný?
Chtěl jsem motku hodit do servisu, ale nechci být za úplného vola :)

2 reakcí na tento příspěvek Rány při 1. a 2. kvaltu

23.5.2018 v 20:34 | Nahoru | #1
Chlapi oprasim toto tema. Co vlastne to bouchnuti v prevodovce pri razeni z N na 1 nebo z 1 na 2jku zpusobuje?? Mam novou Kawu Versyse 650, najeto 2000 km a tyto rany jsou nekdy velky. Vzdy kdyz nastartuju motoku tak necham na volnobech zahrat a na radicku z N na 1 zatlci co nejvic s citem. Stejne se ozve rana nekdy mala nekdy veci ale uz se stalo ze se to obeslo i bez bouchnuti.Cim to sakra je?? Dost me to stve pac mam pocit ze kur... prevodovku. Diky za radu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rány při 1. a 2. kvaltu

23.5.2018 v 21:24 | Nahoru | #2
Zdenál1974> S citem je to z N na 1 na prd. Lepsi je to tam normalne kopnout. A pred prvnim studenym zarazenim rozlepit spojku tak, ze ju pakrat zmacknes a pustis s jemnym vrkanim plynu. A az pak tam tu jednicku kopnout.

Naposledy editováno 23.05.2018 21:26:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rány při 1. a 2. kvaltu

24.5.2018 v 12:20 | Nahoru | #3

Zdenál1974 píše: Chlapi oprasim toto tema. Co vlastne to bouchnuti v prevodovce pri razeni z N na 1 nebo z 1 na 2jku zpusobuje?? Mam novou Kawu Versyse 650, najeto 2000 km a tyto rany jsou nekdy velky. Vzdy kdyz nastartuju motoku tak necham na volnobech zahrat a na radicku z N na 1 zatlci co nejvic s citem. Stejne se ozve rana nekdy mala nekdy veci ale uz se stalo ze se to obeslo i bez bouchnuti.Cim to sakra je?? Dost me to stve pac mam pocit ze kur... prevodovku. Diky za radu.



Zapadá do sebe boční ozubení kol, z nichž jedno stojí a druhé se točí (N->1) nebo se obě točí, ale s velkým rozdílem rychlosti (1->2).
Není to závada, je to vlastnost.

Pomůže při řazení z N->1 popotlačit motorku dopředu (zbytečnost), a při řazení vyšších stupňů nezavírat plyn úplně, jen ubrat - ideálně trefit otáčky, jaké bude mít motor po přeřazení - a zařadit rázně (né násilím, ale rázně). Pak to bude nejplynulejší.

Každopádně pokud nebude člověk vyložený prase, tak ty rány ničemu nevadí, výrobci s tím počítají a převodovka je na to dostatečně dimenzována.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 Včera v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 14 4.4.2024 v 09:01 Bubo32
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist