bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rány při 1. a 2. kvaltu
Zdravím,

odpusťte mi začátečnickou otázku:

Na mém CBFku jsem začal poslední dobou registrovat celkem hlučné rány ozývající se z převodovky při řazení z N->1, 1->2 a 2->1. Doslova se ozve hlasitý klapnutí, a co mě děsí trochu víc, ze dvojky na jedničku kolikrát i zuby (že bych přeřazoval moc dlouho?).

Na zahraničním fóru jsem četl, že rány jsou normální, ale tohle se mi moc nezdá.
Je tu někdo s CBFem nebo aspoň představou, jestli tohle chování je očekávaný?
Chtěl jsem motku hodit do servisu, ale nechci být za úplného vola :)

Rány při 1. a 2. kvaltu

14.7.2014 v 17:02 | Nahoru | #1
z N na 1 je to normalni ze ti jakoby skoci retez z 1 na 2 take, jde to totiz pres neutral tak to klapne, a z 2 na 1 je to z duvodu ze to tam peres asi jeste ve vysoke rychlosti...pokud to dela na miste z 2 na 1 taky tak uz je to divne snad jsem to napsal pochopitelne

Rány při 1. a 2. kvaltu

14.7.2014 v 17:04 | Nahoru | #2
Je to normální a při přezazování dolů zejména z 2 na 1 ještě za jízdy je dobrý dát meziplyn. Pak ti to rachtat nebude.

Rány při 1. a 2. kvaltu

14.7.2014 v 17:10 | Nahoru | #3
Ahoj. No tak moje CBF (2006)dělá rány při řazení 1-2 i 2-1 jako každá motorka. Záleží, jak moc hlasité ty rány jsou. Mě to dělá jeden krátký, čistý kovový zvuk. Když slyšíš zuby a máš správně seřízenou páčku a pořádně vymačkáváš a řadíš krátce a důrezně(s řadičkou by sis při podřazování neměl hrát, jako když nemůžeš najít neutrál), tak máš asi problém v převodovce.(ta ale, co si pamatuju, není typickou závadou CBF) Záleží jestli ty zvuky byly slyšet dřív a teď se objevujou, nebo jestli tam jsou pořád a jen si je neregistroval. Konkrétně moje CBF mě vždycky překvapí, že po nastartování a zařazení 1 vůbec neklapne. Zařadí úplně potichu. Při jízdě už normálně bouchá.

1 reakcí na tento příspěvek Rány při 1. a 2. kvaltu

14.7.2014 v 17:29 | Nahoru | #4
Když stojíš nemá motorka snahu se rozjíždět? Může špatně vystavovat spojka.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rány při 1. a 2. kvaltu

14.7.2014 v 17:47 | Nahoru | #5
dave-lister> Nene, sedi na miste jak pribita.

gtrcbf> Z neutralu do jednicky po nastartovani vzdycky rana az to drbne celou motorkou.

(reakce na) Rány při 1. a 2. kvaltu

14.7.2014 v 17:52 | Nahoru | #6
DrakCZ> N -> 1 je normalni a obzvlast u hondy moje to dela taky ze to skoro cukne...

(reakce na) Rány při 1. a 2. kvaltu

14.7.2014 v 17:54 | Nahoru | #7

DrakCZ píše: dave-lister> Nene, sedi na miste jak pribita.

gtrcbf> Z neutralu do jednicky po nastartovani vzdycky rana az to drbne celou motorkou.



A je nějaká změna když necháš motor pořádně prohřát a až pak zařadíš?

Rány při 1. a 2. kvaltu

14.7.2014 v 18:30 | Nahoru | #8
Na N->1 si musis zvyknout 1->2 a 2->1 se musis naucit v jakych otackach radit, taky jsem na VTR zezacatku prevodovku trapil. Osobne jednicku radim radeji co nejmene, radeji podtacim dvojku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rány při 1. a 2. kvaltu

14.7.2014 v 19:46 | Nahoru | #9
DrakCZ> Ono to nemusí rozjíždět motorku tak abys to cítil. Když dáváš za jedna a pomalu tlačíš na páku, za jak dlouhou to přestaně počítat zuby? Pokud spojka správně vystavuje měla by se převodovka zastavit téměř ihned.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rány při 1. a 2. kvaltu

14.7.2014 v 20:58 | Nahoru | #10
dave-lister> Priznam se ze jsem tohle trochu nepochopil, myslis:

1. Vymacknout spojku
2. Z neutralu pomalu prislapovat do jednicky?

Na zuby jdu nejcasteji z 2->1.
Je pravda ze nekdy to tam jen spokojene cvakne.

Mozna mi prijde ze to mlati vic kvuli tomu ze uz se tolik nesoustredim na deni a ukony kolem a vic si tu jizdu uzivam....jenze ted vnimam ty rany a ty me trochu desi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rány při 1. a 2. kvaltu

Skvělá odpověď, děkuji! 14.7.2014 v 21:03 | Nahoru | #11
DrakCZ> No zatlač na páku jen tolik aby si počítal zuby a počkej za jak dlouho se zastaví převodovka. Pokud to počítá zuby pořád nebo to trvá dlouho lepí se ti spojka.

Rány při 1. a 2. kvaltu

Skvělá odpověď, děkuji! 14.7.2014 v 22:43 | Nahoru | #12
Chce se to naučit citlivě řadit (poznat ve kterou chvíli a jakých otáčkách je to pro převodovku nejšetrnější) a hlavně při 2>1 dát meziplyn pokud skoro nestojím...

Rány při 1. a 2. kvaltu

Skvělá odpověď, děkuji! 15.7.2014 v 10:11 | Nahoru | #13
na jedničku podřazuju až při velmi nízké rychlosti, skoro při zastavení, při podřazování dávám ze zvyku všude meziplyn. Při řazení 1-2 to chce řadit rázně a rychle.

(reakce na) Rány při 1. a 2. kvaltu

15.7.2014 v 11:37 | Nahoru | #14
dave-lister> Takze vyzkouseno dnes rano. Studenej start, pomalu talcit na radicku z neutralu a zapadla jak po masle.

Z jednicky na dvojku potom taky.
Dvojka na jednicku zase obcas zuby, dokud jsem mezi razenim nepridal meziplyn a kluci maji pravdu v tom, ze jednicku davam asi moc brzy.

Diky chlapi, hned jsem zase o neco klidnejsi

2 reakcí na tento příspěvek Rány při 1. a 2. kvaltu

23.5.2018 v 20:34 | Nahoru | #15
Chlapi oprasim toto tema. Co vlastne to bouchnuti v prevodovce pri razeni z N na 1 nebo z 1 na 2jku zpusobuje?? Mam novou Kawu Versyse 650, najeto 2000 km a tyto rany jsou nekdy velky. Vzdy kdyz nastartuju motoku tak necham na volnobech zahrat a na radicku z N na 1 zatlci co nejvic s citem. Stejne se ozve rana nekdy mala nekdy veci ale uz se stalo ze se to obeslo i bez bouchnuti.Cim to sakra je?? Dost me to stve pac mam pocit ze kur... prevodovku. Diky za radu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rány při 1. a 2. kvaltu

23.5.2018 v 21:24 | Nahoru | #16
Zdenál1974> S citem je to z N na 1 na prd. Lepsi je to tam normalne kopnout. A pred prvnim studenym zarazenim rozlepit spojku tak, ze ju pakrat zmacknes a pustis s jemnym vrkanim plynu. A az pak tam tu jednicku kopnout.

Naposledy editováno 23.05.2018 21:26:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rány při 1. a 2. kvaltu

24.5.2018 v 05:52 | Nahoru | #17

Koudy01 píše: Zdenál1974> S citem je to z N na 1 na prd. Lepsi je to tam normalne kopnout. A pred prvnim studenym zarazenim rozlepit spojku tak, ze ju pakrat zmacknes a pustis s jemnym vrkanim plynu. A az pak tam tu jednicku kopnout.


Tak tak, dávat jedničku s citem je naprd. Rychle a razantně. Je zajímavý, že většinou jde u mojí nynější motorky bez klapnutí, dokud je studená a motor jede na vyšší otáčky. Ale to bude asi tím, že je ještě studenej a hustej olej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rány při 1. a 2. kvaltu

24.5.2018 v 11:49 | Nahoru | #18
Mike70> Chlapi já zkoušel z N na 1 s citem, razantně, dvakrát vymáčknout spojku, za studena i s ohřátým motorem a většinou to stejně bouchne. Málo kdy se stane, že tam 1 skočí "ladně". To jsem i zkusil mašinu dát na servis.stojan, kdy jsem zařadil 1 a pustil spojku .Po roztočení zadního kola jsem vymáčkl spojku a kolo zastavil zadní brzdou a chvíli čekal, jak moc se zadní kolo při vymáčklé spojce opět roztočí. Rozočilo se, ale opravdu nepatrně. Tudíž jsi nemyslím, že by spojka špatně fungovala. Volnoběh je po vypnutí sitiče asi 1150 ot./min, což je v normě. Olej mám Bel Rey 10W40. Lamela spojky se přece nemůže lepit u nové motorky, která má najeto pouze 2000 km a navíc novou olejovou náplň. To mě Koudy01 neříkej . U nové spojky spíše nějakou chvilku trvá, než si pořádně sedne lamela. Nebo se pletu?? Servisman v K2moto(kde jsem kupoval), mě k tomu bouchání při řazení z N na 1 řekl, že to bouchání je normální, ale už mě nevysvětlil proč i když jsem se dotazoval . Prý mám před prvním zařazení rychlosti nechat motorku nastartovanou na volnoběh asi 2 min., aby se ohřál olej a pak teprve zařadit. No a bylo vysvětleno. Je pravdou, že jsem nedávno jel na starší nahaté Kawě se stejným motorem (najeto nějakých 29.000 km), a tam kvalty bouchaly také a to ještě o dooost razantněji, než na mé mašině. Tak mě asi fakt nezbyde nic jiného, než věřit servismanovi od prodejce, že to bouchání je normální, ale s... mě ten tupy a nepřirozený zvuk při zařazení. Občas to tam spadne pěkně, ale to je bohužel jen občas.

(reakce na) Rány při 1. a 2. kvaltu

24.5.2018 v 12:10 | Nahoru | #19

Zdenál1974 píše: Lamela spojky se přece nemůže lepit u nové motorky, která má najeto pouze 2000 km a navíc novou olejovou náplň. To mě Koudy01 neříkej .


Rekl bych, ze to lepeni spojky nezalezi na tom, jak je nebo neni jeta. Mne treba lepi spojka od novoty. To je jiny tema. Proste mirna rana, je docela normalni. Jinak by bylo 99% motorek, co tu jezdi, polamanych.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rány při 1. a 2. kvaltu

24.5.2018 v 12:20 | Nahoru | #20

Zdenál1974 píše: Chlapi oprasim toto tema. Co vlastne to bouchnuti v prevodovce pri razeni z N na 1 nebo z 1 na 2jku zpusobuje?? Mam novou Kawu Versyse 650, najeto 2000 km a tyto rany jsou nekdy velky. Vzdy kdyz nastartuju motoku tak necham na volnobech zahrat a na radicku z N na 1 zatlci co nejvic s citem. Stejne se ozve rana nekdy mala nekdy veci ale uz se stalo ze se to obeslo i bez bouchnuti.Cim to sakra je?? Dost me to stve pac mam pocit ze kur... prevodovku. Diky za radu.



Zapadá do sebe boční ozubení kol, z nichž jedno stojí a druhé se točí (N->1) nebo se obě točí, ale s velkým rozdílem rychlosti (1->2).
Není to závada, je to vlastnost.

Pomůže při řazení z N->1 popotlačit motorku dopředu (zbytečnost), a při řazení vyšších stupňů nezavírat plyn úplně, jen ubrat - ideálně trefit otáčky, jaké bude mít motor po přeřazení - a zařadit rázně (né násilím, ale rázně). Pak to bude nejplynulejší.

Každopádně pokud nebude člověk vyložený prase, tak ty rány ničemu nevadí, výrobci s tím počítají a převodovka je na to dostatečně dimenzována.

(reakce na) Rány při 1. a 2. kvaltu

24.5.2018 v 12:36 | Nahoru | #21
FiZzeR> děkuji Ti za jasné a výstižné info. Pokusím se tím řídit
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 Včera v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 14 4.4.2024 v 09:01 Bubo32
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist