bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 100 oktanový benzín
 
12.7.2014 v 11:25


Naposledy editováno 07.08.2015 18:34:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín

12.7.2014 v 23:49 | Nahoru | #31

burdus píše: legální okrádání lidí je tento benzin



To si pletes, legalni okradani lidi jsou biosracky dotovane z nasich dani.

1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanový benzín

13.7.2014 v 03:01 | Nahoru | #32
beztak je to všechno stejná sračka

jen na stojanu s nápisem 100, je nalitá 95tka, a jen víc zaplatíš

v týhle zemi bych se tomu ani nedivil...bo spousta lidí platí jen za "dobrý pocit "
a to nemyslím jen na benzín

1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanový benzín

13.7.2014 v 11:19 | Nahoru | #33
100 oktanový benzín jsem zkoušel na Suzuki SV, ta jela hůř, na Hornetu jsem nepoznal žádný rozdíl. U GSXR jsem ještě nezkoušel, tak můžu zkusit a doplnit, ale nic od toho neočekávám.

O tomto jsem přečetl kvanta článků a z těch zajímavějších -Němci testovali 100 okt. benzin na VW Golf, Passat, Škoda Oktávia, a další 3 výrobky, které už si nepamatuju. Důležitý byl výsledek, u všech testovaných vozů, při použití 100 okt. byl naměřen nižší výkon motoru v teoretické odchylce, nežli u 95. Jednalo se sice o teoretickou odchylku, ale důležité bylo, že s 95 okt. byl výkon u všech vozů vyšší nežli se 100 okt.. Jestli to něco čistí, nebo ne, tam nepsali.

Dále byly také testovány rozdíly kvality benzinu v ČR, DE a AT. Nebyl nalezen žádný rozdíl v kvalitě pohonné hmoty. Takže názor mého kamaráda, že Němci mají 2x čistší a lepší benzín než zde, byl také popřen. Samozřejmě byl testován ten nepančovaný. Ale to už je potom o kvalitě té každé stanice.

1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanový benzín

13.7.2014 v 14:59 | Nahoru | #34
uz sem to tu tez nekolikrat psal. Pouzivat radoby stooktanovej benzin sou vyhozene penize.
se vsim jezdim na 95tku. Jen kdyz odstavuju motorku na zimu tak projedu zedve zetri nadrze toho 100oktanoveho benzinu abych procistil soustavu a dstavil motorku s benzinem bez biosracek. Uz za dva mesice stani zacina ta repka nebo co v tom je degradovat.
Kdyz sem jezdil po diesel agregatech kde byla nafta treba rok, tak ten motor ani nechytil. hniloba v palivovejch filtrech, zalepene vstrikovaci cerpadlo a tak dale a tak dale.
Z logiky veci mi vychazi, ze stejne to bude u benzinu. S autem jezdim porad, takze tam to neni problem ,ale s motorkou nejezdim furt, cili nechci tam mit usazeninu a co rok rozebirat karburatory. Kdyz sem je jednou rozebral tak byly nadherne cisty bez jedine usazeniny.

100 oktanový benzín

13.7.2014 v 16:16 | Nahoru | #35
,,Sto´´-oktanová paliva jsou sice směsi bez biosložky-ethanolu,to ale neznamená že nepodléhají degradaci to záleží na způsobu skladování a použitých aditivech při výrobě.Za mě je lepší použít při odstavení stabilizátor paliva.Co se týká motoru tak použít to na co je nastaven

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín

13.7.2014 v 16:18 | Nahoru | #36

cuir píše: uz sem to tu tez nekolikrat psal. Pouzivat radoby stooktanovej benzin sou vyhozene penize.
se vsim jezdim na 95tku. Jen kdyz odstavuju motorku na zimu tak projedu zedve zetri nadrze toho 100oktanoveho benzinu abych procistil soustavu a dstavil motorku s benzinem bez biosracek. Uz za dva mesice stani zacina ta repka nebo co v tom je degradovat.
Kdyz sem jezdil po diesel agregatech kde byla nafta treba rok, tak ten motor ani nechytil. hniloba v palivovejch filtrech, zalepene vstrikovaci cerpadlo a tak dale a tak dale.
Z logiky veci mi vychazi, ze stejne to bude u benzinu. S autem jezdim porad, takze tam to neni problem ,ale s motorkou nejezdim furt, cili nechci tam mit usazeninu a co rok rozebirat karburatory. Kdyz sem je jednou rozebral tak byly nadherne cisty bez jedine usazeniny.



blbost ,mam doma stabilne zasobu benzinu i nafty a 2 roky stara nafta zadnej problem

100 oktanový benzín

13.7.2014 v 17:40 | Nahoru | #37
jedine 100oktan kamokoliv ,a kdybych nahodou musel 95 tak vozim aditivum v aute. a jeste se me nestalo ze by motor jel stejne nebo hur...

100 oktanový benzín

13.7.2014 v 19:17 | Nahoru | #38
Já tankuji celý život 95 a doba kdy jsem tankoval před x lety a teď je ten N95 úplně jiný. Už to ani nevonní

(reakce na) 100 oktanový benzín

13.7.2014 v 20:40 | Nahoru | #39
Mopadge> já bych ještě podotkl, k tomu, že němci testovali, že právě němci testovali...
minimálně 9/10 lidí mi potvrdilo, že jim motor (auta) jel lépe na palivo z německa/rakouska, než na benál/naftu v čechách.
Za mně nepozoruji žádný rozdíl jak v autě tak na moto a skůtru, že by došlo k zlepšení/zhoršení čehokoli kromě navýšení ceny při placení

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín

13.7.2014 v 21:24 | Nahoru | #40
Zdravim,asi tě nepotěším ,ale kde jsi zjistil že 100oktan je z Rakouska?
Kamarád co jezdil s kamionem bral párkrát i cisternu nakoupil mimo ČR 95oktan cestou na smluveném místě kam ho poslal dispečer mu do toho někdo něco nalil,vzal papíry o nákupu 95 dal mu jiné doklady a Hurá na benziku a prodej to jako 100oktan,pokud by tě někdo zastavil nic nevíš a vezeš prostě 100oktan,neboj nic nenaměříjou.No a od té doby mám pocit že tankování je spíš o štěstí...

(reakce na) 100 oktanový benzín

13.7.2014 v 22:22 | Nahoru | #41

Jetloš píše: Zdravim,asi tě nepotěším ,ale kde jsi zjistil že 100oktan je z Rakouska?
Kamarád co jezdil s kamionem bral párkrát i cisternu nakoupil mimo ČR 95oktan cestou na smluveném místě kam ho poslal dispečer mu do toho někdo něco nalil,vzal papíry o nákupu 95 dal mu jiné doklady a Hurá na benziku a prodej to jako 100oktan,pokud by tě někdo zastavil nic nevíš a vezeš prostě 100oktan,neboj nic nenaměříjou.No a od té doby mám pocit že tankování je spíš o štěstí...



100 oktan se dela v Rakousku, dokonce snad ho dela jen OMV a Benzina a Shellka to kupujou od nich a jen prejmenujou. To co mu tam nalil, musela byt barva, protoze 100 oktan ma sytou modrou barvu. Nahodou nevis, pro jakou spolecnost kamarad jezdil??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín

13.7.2014 v 22:29 | Nahoru | #42

StiefTomas píše: Tak jako biosložka je tam přidána řepka...U benzínu uznávám, je to trochu bordel a je tam zbytečná...Ale pokud budeš jezdit často, soustava se nezalepí...Co se týče nafty, tak řepka je v podstatě olej tzn. pomáhá ti přimazávat tlakové čerpadlo...Co se týče trysek, ty na sobě mají C2 povlakovanou vrstvu, těm to nevadí...Pokud budeš jezdit také častějc, tak tam zalepení taky nebude...A co se týče komůrkových motorů, těm je jedno co tam naleješ...Právě ono je blbý, že si lidé myslí, že když dají vyšší oktanové číslo, je to pro motor lepší, ale pravda to není...Oktanové číslo je náchylnost paliva k samovznícení...Pokud bude vyšší, benzín se zapálí dříve např. o výfukový ventil a dojde k detonačnímu hoření...Ztrácíš tím výkon,zahříváš tím více dno pístu a horní můstek pístu...To je samozřejmě špatný, protože v prvním pístním kroužku nemůže být teplota vyšší než cca 250°C, jelikož ti tam pak začne karbonovat olej...Prostě ten motor je více zatěžovanej a nesvědší mu to...Proto se u benzínu nedá dosáhnout vysokých tlakových poměrů...Ten benzín by se prostě sám zapálil mnohem dříve než má..Takže za mě určitě ne...



No vono je to kapku naopak, už to tu někdo zmínil. Čím vyšší oktanové číslo, tím menší náchylnost k samozápalům. Takže žádné detonační hoření se stooktanovým benzínem



(reakce na) 100 oktanový benzín

14.7.2014 v 06:39 | Nahoru | #43

garp píše: blbost ,mam doma stabilne zasobu benzinu i nafty a 2 roky stara nafta zadnej problem


tak jiste, kdyz ji nepouzivas :D :D

1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanový benzín

14.7.2014 v 13:35 | Nahoru | #44
Pokud mám cestu okolo Benziny,beru do všeho motorového v domě 100oktan. Výkon poznáš nejlíp nižších otáčkách. Motor zvládne bez klepání nižší otáčky. Spotřeba je asi o půl litru nižší,což vyrovná vyšší cenu. Výfuk ve vnitř je po stovce spíš šedý,po 95 s biosračkama černý jak od sazí.
Pokud někdo hodně jezdí,tak bisračky nejsou problém. Horší když někdo vytáhne stroj jen občas.

(reakce na) 100 oktanový benzín

14.7.2014 v 13:41 | Nahoru | #45

Kov píše: Pokud mám cestu okolo Benziny,beru do všeho motorového v domě 100oktan. Výkon poznáš nejlíp nižších otáčkách. Motor zvládne bez klepání nižší otáčky. Spotřeba je asi o půl litru nižší,což vyrovná vyšší cenu. Výfuk ve vnitř je po stovce spíš šedý,po 95 s biosračkama černý jak od sazí.
Pokud někdo hodně jezdí,tak bisračky nejsou problém. Horší když někdo vytáhne stroj jen občas.



Zrovna vervu 100 jsem zkoušel v autě. Vespod to jelo znatelně hůř, ve vrchu +- stejně, spotřeba +- stejná. Jediný znatelný pozitivum bylo, že ten motor byl o dost tišší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín

14.7.2014 v 13:52 | Nahoru | #46

Jetloš píše: Zdravim,asi tě nepotěším ,ale kde jsi zjistil že 100oktan je z Rakouska?
Kamarád co jezdil s kamionem bral párkrát i cisternu nakoupil mimo ČR 95oktan cestou na smluveném místě kam ho poslal dispečer mu do toho někdo něco nalil,vzal papíry o nákupu 95 dal mu jiné doklady a Hurá na benziku a prodej to jako 100oktan,pokud by tě někdo zastavil nic nevíš a vezeš prostě 100oktan,neboj nic nenaměříjou.No a od té doby mám pocit že tankování je spíš o štěstí...


Stačí pohledat v článcích o 100 oktanech pokud dělá někdo habaďůru po cestě,to asi nepoznáš

Naposledy editováno 14.07.2014 13:54:39

(reakce na) 100 oktanový benzín

14.7.2014 v 16:50 | Nahoru | #47
COMATIK>Vzhledem k tomu že by se jednalo i o podvod na daních(na což jsou dnes dost alergický)se mě nezdá že by to šlo takhle lehce(hlavně ten svědek )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín

14.7.2014 v 17:33 | Nahoru | #48

burdus píše: legální okrádání lidí je tento benzin



Okrádání? Vůbec ne. Tankují polský benál (výrobce Vervy je polský Orlen), zcela dobrovolně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín

14.7.2014 v 18:15 | Nahoru | #49

rrss píše: Okrádání? Vůbec ne. Tankují polský benál (výrobce Vervy je polský Orlen), zcela dobrovolně.


To, co píšeš je nesmysl. Veškerý 100 oktanový benzín je z dovozu, to ano. Není v něm ale žádná biosložka (bioethanol, nikoliv řepka - MEŘO nebo FAME, toto se přidává do nafty), nedává se to do něj kvůli nízké obrátkovosti. Kdyby jste měli v benzínu MEŘO, jak tu pár "zasvěcenců" píše, tak by jste spolehlivě zničili motor, chovalo by se to podobně, jako když se přidá do benzínu cukr - komplet se zapečou a zalepí pístní kroužky takovou hnusnou žlutou pryskyřicí. Co se týká polského benzínu, pak se distribuuje na tuzemské čerpačky minimálně, a nikdy ho nedeklarují jako 100 oktanový, ale jako BA98, protože v Polsku 100 oktanů nemají, je ho vidět hlavně na partnerských čerpačkách Unipetrolu. Ale vše, kde je deklarováno 100 oktanů má původ buď v Německu, nebo v Rakousku (například komplet Verva 100 na Benzině je z Rakouska). A jeden z parametrů, které ČOIka na pumpách kontroluje jsou i oktany benzínů.
Podle mého názoru během sezony tankovat 100 oktanový benzín nebude mít u většiny motorek valný smysl vliv na výkon to bude mít nepatrný,smysl ale má, jak už tady někdo psal, tankovat to na konci sezóny před dlouhodobým odstavením motorky, aby zůstal v nádrži benzín bez biosložky. Bioethanol v benzínu totiž absorbuje vodu, a ta pak dělá na jaře problém.

100 oktanový benzín

14.7.2014 v 19:40 | Nahoru | #50
No 100 oktanů-Kůže 95 oktanů -Textil

1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanový benzín

14.7.2014 v 19:57 | Nahoru | #51
prosil bych vyjadreni ceskych pumparu, jaky je rozdil 95 u nas a jinde?! a pripadne proc se spatny palivo resi na forech a atd. jen v CR...

(reakce na) 100 oktanový benzín

14.7.2014 v 20:49 | Nahoru | #52

Romário.CBR píše: beztak je to všechno stejná sračka

jen na stojanu s nápisem 100, je nalitá 95tka, a jen víc zaplatíš

v týhle zemi bych se tomu ani nedivil...bo spousta lidí platí jen za "dobrý pocit "
a to nemyslím jen na benzín



mužeš to dokázat, že je to ten samej 95 všude? Takhle je to jen nepodloženej kec "jedna bába povídala"

100 oktanový benzín

14.7.2014 v 21:03 | Nahoru | #53
Já tankuju do všech motorek výhradně V-power 95 už řadu let a bez problému. Poslední 2 roky ještě tankuju i prémiovej Optimal 95 na Eurooilu. Pouze před zimním odstavením projedu ty 2 nádrže a natankuju do plné tu Vervu 100. Jinak sem ji zkoušel i loni v sezóně na své 250ce a oproti v-power 95 se mi s ní o pár decek zvedla spotřeba. Před lety sem vyzkoušel do čtyřválcový šestky V-power 99 a jelo to nahovno, znatelnej pokles výkonu To naopak v-power 95 vždy ve všech bajkách fungoval a funguje na jedničku. A nepozoruji ani žádný úsady.

(reakce na) 100 oktanový benzín

14.7.2014 v 21:03 | Nahoru | #54

mara-brno píše: prosil bych vyjadreni ceskych pumparu, jaky je rozdil 95 u nas a jinde?! a pripadne proc se spatny palivo resi na forech a atd. jen v CR...


Nejsem sice pumpař, ale snad to bude stačit i ode mě. Protože každý oktan směrem vzhůru je v rafinérii výrobně drahý, tak v dnešní době každý šetří kde může. A poláci v české rafinérské moc dobře vědí, že bioethanol, který má sice spoustu negativ (nižší výhřevnost, absorbce vody atd.), ale i jedno pozitivum, a to to, že "bohužel" zvyšuje oktanové číslo. Takže toho využívají, výrobu nastavili na spodní hranu normy, a aby to ve finále mělo na pumpě alespoň těch 95 oktanů, tak se to dohání právě tím ethanolem. Ethanol má nižší výhřevnost, absorbuje vodu, a právě u těch vozidel, které se používají jen sezonně, to dělá problémy. Ale tohle se děje po celé Evropě, to není jen česká specialita. Jestli se špatné palivo řeší jen v ČR nevím, ale právě kvůli biosložkám je potřeba při tankování na konci sezony trochu myslet. A když se podívám na "zasvěcené rádoby informace" o benzínech v tomhle vlákně, tak se vůbec ničemu nedivím, patřičná osvěta motoristů, která by pomohla je buď mizerná, nebo se míjí účinkem.

1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanový benzín

14.7.2014 v 21:23 | Nahoru | #55
nejspis by pomohla prirucka, kde tankovat a co! Evidente je zas u nas bordel, jsem zvedav na politicke tema resni problemu a kdy prijde...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín

14.7.2014 v 22:00 | Nahoru | #56

splasenytrubky: ...Kdyby jste měli v benzínu MEŘO, jak tu pár "zasvěcenců" píše, tak by jste spolehlivě zničili motor, chovalo by se to podobně, jako když se přidá do benzínu cukr - komplet se zapečou a zalepí pístní kroužky takovou hnusnou žlutou pryskyřicí...


Když mi předloni po zimní pauze motorka cukala a střílela do výfuku, čistil jsem karburátory a našel tam přesně tohle - žlutohnědý karamel. Benzín se odpařil a tenhle sajrajt tam zůstal. Ale spíš to bude nějaký důsledek reakce aditiv a bioetanolu, protože MEŘO by v benzínu vážně nedávalo smysl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín

14.7.2014 v 22:14 | Nahoru | #57
mara-brno>
to není bordel, to je stav odpovídající evropské legislativě a možnostem jak plnit normy pro PHL. Jinde to není o moc lepší. Ono to není jen o výrobě, ale hlavně i o dopravě a o skladování na pumpách. Jedno k druhému. Ale obecně platí, že značkové pumpy nemají většinou problém. Stačí se podívat na výsledky kontrol ČOI, a je jasno, kde je problém. Pokud se tam vyskytne značková pumpa, je to jen výjimka potvrzující pravidlo.

(reakce na) 100 oktanový benzín

14.7.2014 v 22:17 | Nahoru | #58

1100Virago píše: Když mi předloni po zimní pauze motorka cukala a střílela do výfuku, čistil jsem karburátory a našel tam přesně tohle - žlutohnědý karamel. Benzín se odpařil a tenhle sajrajt tam zůstal. Ale spíš to bude nějaký důsledek reakce aditiv a bioetanolu, protože MEŘO by v benzínu vážně nedávalo smysl.


To není žádný důsledek reakce aditiv nebo ethanolu. Kde jsi tankoval?

1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanový benzín

14.7.2014 v 23:01 | Nahoru | #59
Oktanove cislo znaci rychlost horeni takze vec je jasna cim je vetsi motor podctverec patri do nej vissi oktanove cislo aby to nemuselo horet ve vyfuku naopak nadctvercovy motor s velkym zdvyhem jako jsou treba letecke motory tam patri nizke oktanove cislo treba az 87 aby vubec ten hrnek dotlacilo do spodni uvrate pac kdyby to sfouklo naraz tak nebude mit co tlacit pist dolu u novch motorek je lepsi vissi oktanove cislo protoze smes schori ve valci a ne v potrubi nebo v koncovce vyfuku

100 oktanový benzín

15.7.2014 v 00:49 | Nahoru | #60
Oktanové číslo udává odolnost paliva proti vzniku detonačního hoření(vyšší číslo zjednodušeně snese vyšší tlak/teplotu směsi) než dojde k samovznícení-prudký nárůst rychlosti hoření a tím vznik nežádoucích efektů,oproti rychlosti prohořívání při zapálení směsi jiskrou.Náročnost motoru na odolnost paliva je dána mnoha faktory a záleží na konstruktérovy motoru jak vše nastavil,ovlivnit to může nadmořská výška,změna stavu motoru od továrního ,popř.na schopnosti řízení motoru adaptovat se a co nejvíce využít potenciál paliva např.čidlo det.hoření spolu s lambda regulací a další(ideální je pokud jde o moderní přeplnovaný motor)Proto je nejlépe používat kvalitní,výrobcem předepsaný palivo,pro 95 díky Eko-lobbyingu není asi možnost volby jedině s ethanolem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist