globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan
Další 1100 Dragstar s utrženou výstupní hřídelí.































Na poslední fotce je vidět povysunutí hřídele které vede až k probroušení bloku, pokud se závada neodchytí včas.
Jinak tento konkrétní drak už zase jezdí.
Předchozí
1 2
Následující

Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

9.7.2014 v 16:45 | Nahoru | #1
na kolik vyjde repase??

1 reakcí na tento příspěvek Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

9.7.2014 v 17:09 | Nahoru | #2
Jen za díly +- 20 000kč.

Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

9.7.2014 v 17:13 | Nahoru | #3
může to udělat Virgl? Je to přeci podobný, ne?
Jak to poznám, že tam něco není ok?

Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

9.7.2014 v 22:57 | Nahoru | #4
Podle výkresu je to takřka totožné, virgl a xvs. Ale vzhledem ktomu, že se virago dělalo v průběhu let 1988 až 1998 a jezdí jich mraky jsem se s tím nesetkal ani o tomto problému neslyšel. Možná jiný materiál, možná rozdíl v hmotnosti.

Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

15.7.2014 v 21:53 | Nahoru | #5
Jardo koukám, že jsi se nenudil a měl pěkně o zábavu postaráno. Co by sis přál po dalších drsných??? Dodáme . Ale teď vážně, byl to prostě pech a seš fakt dobrej, že jsi si s tím poradil. Gratuluji. Chtělo by to dát někdy pivko a zkecnout

Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

16.7.2014 v 00:01 | Nahoru | #6
Na pivo slyším.Je toho víc co můžem probrat.
víc fotek z opravy zde.
http://jarmich.rajce...vy_prevod_XVS_1100./

Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

16.7.2014 v 10:35 | Nahoru | #7
Ahoj, jen se zeptám, potřeboval jsi nějaké spešl nářadí? Teda kromě stahováku rotoru altíku.
Jinak smekám ...

1 reakcí na tento příspěvek Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

16.7.2014 v 11:07 | Nahoru | #8
Pár přípravků jsem si dělal. Zbytek mám v dílně z minulých akcí.

Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

16.7.2014 v 11:47 | Nahoru | #9
Ještě jedna věc a všiml jsem si toho už u Ondry ... ta hřídel praskla v místě jakoby uvnitř matky nebo těsně za matkou? Z těch fotek to vypadá, že od praskliny ke kraji matky ještě pár závitů je ale třeba je to jen oční klam. Jestli je totiž tak, tak moc nerozumím tomu, jak to může prasknout. Bavili jsme se o tom zde a bylo řečeno, že to praskne při prudkém brzdění motorem nebo akcelerací ale toto by nedávalo moc smysl. Stále mi to prostě nedává smysl ... jako ztráta předpetí matky atd ... ale to by prasklo za matkou ne v ní.
Díky za jakékoliv slova (k tématu) neboť pokud jsi to okukoval "live", máš jedinečné zkušenosti ... teda v tomto případě lepší ty zkušenosti raději nemít

Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

16.7.2014 v 23:27 | Nahoru | #10
Z fotek je vidět. že hřídel praskla v matce. Stejně jako v ostatních případech ve stejném místě. Nová hřídel má průměr 16mm , stará 14mm.

Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

16.7.2014 v 23:40 | Nahoru | #11
Ahoj, o jakej ročník Draga se jedná? Dělají to prvotní serie a pak to opravili nebo to dělá průřezem celý výroby? Po kolika km se to tak stalo?

Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

17.7.2014 v 05:57 | Nahoru | #12
Díky.
Může mi tedy někdo vysvětlit, jak může hřídel prasknout uprostřed matky? Co musí být špatně, aby to takto prasklo? To, že nová hřídel má větší průměr, mi aktuálně moc nepřijde jako adekvátní řešení. Jasně, má to větší šanci vydržet, ale praskání uvnitř matky?

Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

17.7.2014 v 14:55 | Nahoru | #13
Tahle konkrétní hřídel se utrhla na ročníku 2007.
Podle mě jde o důsledek rázového cyklického namáhání.
Najeto 57 000 Km.

Naposledy editováno 17.07.2014 16:31:31

Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

18.7.2014 v 10:33 | Nahoru | #14
Japonci zřejmě udělaly chybu v uživatelském manuálu v pokynech před jízdou chybí-Sepnout obě ruce a říct Bože dej aby mě dnes nepraskla hřídel,ámen.

1 reakcí na tento příspěvek Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

18.7.2014 v 12:34 | Nahoru | #15
to coffman: No právě už si začínám pohrávat s myšlenkou, že Draka vyměním za jiný stroj. Oprava za třicítku mě fakt děsí ... bych se asi dlouho nesvezl než bych to zafinancoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

18.7.2014 v 14:23 | Nahoru | #16
Chenzee>No koupíš jinou a kde máš záruku že se neposere něco jiného?Pokud teda nechceš novou.Já bych se toho tak nebál,je to jenom závit,(bohužel to teda musíš celé rozdělat) na své bych se snažil jít do výroby jen té hřídele(škoda že ji nedodávají bez kola)+místo slavné def.podložky bych dal broušenou na míru.

(reakce na) Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

18.7.2014 v 14:41 | Nahoru | #17
coffman> No jasan, v každé může být zavřený čertík ...
Jenže zde je to riziko poměrně velké a s úspěšně projetými km se bude riziko poruchy zvyšovat. Stačila mi volnoběžka za 13k, kterou jsem si dělal sám. Jenže toto je ještě o několik levelů výš. A opravy dělám v obýváku za gaučem , kde nyní stojí přebalovací pult a dětská postýlka
Zatím stejně nejsou finance na výměnu, takže nezbývá než doufat ... a jezdit

Naposledy editováno 18.07.2014 14:42:26

Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

18.7.2014 v 17:29 | Nahoru | #18
Jestli jsem pochopil dobře Ondráše tak tou def.podložkou se vymezuje vůle u tý poslední hřídele na kterou je nasazený kříž.Takže když dáš broušenou podložku na míru tak tě čeká asi zdlouhavý měření,který ve výsledku bude víc než úspěšný.
Problém je že ta def.podložka se zmačkává a zmačkává až se vytvoří vůle díky který ta křídel může malinko dopředu dozadu.Divný je že ozubený kolo který je nalisovaný na hřídely povolí a hne se dozadu,tim se odtlačí hřídel,asi v ozubení a uškubne to tu matku.Otázka je proč se to děje u Dragstarů když Virago to mělo taky,proč povolí to ozubený kolo.Je divný že se hne jenom hřídel a to kolo ne,vždyť tlak je vyvíjen na ozubený kolo a ne na konec nebo začátek hřídele.Třeba by stačil blbej zápich na hřídel a dát tam ségrovku aby se to kolo nemohlo hnout na hřídely.Jenže to je stejně na půlení motoru.Možný taky je že motory zbytečně podtáčíte,sice to má hezkej zvuk ale tyhle motory to zrovna v lásce nemaji,to neni HD
to si jenom tak nahlas přemýšlim

(reakce na) Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

18.7.2014 v 17:32 | Nahoru | #19
jardaviro> pěkná dílna,líbí se mi jak má všechno svý místo,myslim tim třeba nářadí na zdi a pod.Nemám rád dílny kde je mrdník že nic nenajdeš

1 reakcí na tento příspěvek Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

18.7.2014 v 22:53 | Nahoru | #20
Bimbo tvé ůvahy jdou správným směrem podtáčení motoru nesvědčí, navíc necitlivé podřazování kdy zadní kolo poskakuje protože motor náhlé zvýšení otáček nepobere. A jestli kupuješ mašinu starší nikdy nevíš jak jí dal předchozí majitel zahulit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

18.7.2014 v 23:17 | Nahoru | #21
jardaviro> prostě je to na kokot aspoň se člověk nenudí,sice je to k nasrání ale určitě existuje i jiný řešení který bych nejspíš hledal než kupovat drahou opravnou sadu,třeba překopání na řemen a byl bych pán

(reakce na) Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

18.7.2014 v 23:35 | Nahoru | #22
Bimbo-ze-Žižkova> Zdar hoši, podle mně by šlo vyrobit jen tu hřídel, která praská, to ozubený kolo na ní moc nedrží takže by šlo narazit na novou cena by se tak několikrát snížila.

A pokud jde o Virago tak u Ulrichovejch u něj opravovaly stejnou závadu taky, akorát že za celý ty roky jen v 1 případě. Řekl bych že soudruzi v japonsku převzaly koncepci od viraga a ono ejhle u těžšího dragstara to nevydrží....

Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

18.7.2014 v 23:35 | Nahoru | #23
Vaše ůvaha má jednu chybičku a to že na XV se to nestává ,že by jiní(lepší)řidiči ? K té podložce-její deformaci seřizuješ(zmenšuješ)zubovou vůli, což je hodně jednoduché řešení,co se mě nelíbí tak tím zároveň nastavuješ max. předpětí matky-po dalším zvýšení třeba rázovém může dojít k deformaci a tím k uvolnění matice. Proto bych místo ní radši použil pevnou podložku(nastavit vůli, změřit míru a nechat vyrobit).

Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

19.7.2014 v 06:09 | Nahoru | #24
Jo, myšlenka, že prasklá hřídel je až následkem jiné závady, mě taky napadla. Takže, když to zrekapituluji, díky nějakým silám, které na tuto část motoru působí ať už čímkoliv, dojde k nežádoucí deformaci deformační podložky a tím vzniku vůle. Tato potom jednoho dne škubne (ať už jakkoliv) a utrhne tu matku. Proč až v matce a ne na její hraně nebo v tom zápichu hřídele mi jasné není. Posun toho ozubeného kola po hřídeli bez protáčení? To je taky trochu divný ... nebo sedí na nějakém klínku nebo tisícihranu? Z fotek to tak ale nevypadá.
No nic, raději budu jezdit a nečíst - jak se říká, sladká nevědomost ....

1 reakcí na tento příspěvek Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

19.7.2014 v 09:24 | Nahoru | #25
Taky bych to moc neřešil a raději o tom nepřemýšlel pokud mašina jezdí, maximalně bych se třeba po sezoně při údržbě mrknul jestli ta daná matka není povolená ale řekl bych že nebude...

Hlavní závadu bych viděl v nedostatku materiálu, prostě to někdo blbě spočítal ....

No a pokud jde o ten posun hřídele tak je na tisícihranu, proto se může posunout, ozubené kolo se neposune, jelikož sedí v ložisku nemá kam se posunout..

Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

19.7.2014 v 09:28 | Nahoru | #26
pro ty co zajímá cena... sem jsem dal rozpočet pokud jde o práci vychází okolo 10000,-

Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

19.7.2014 v 11:06 | Nahoru | #27
Dle mě je taky spíš příčina v materiálu hřídele, v katalogu má původní soukolí i matka jiné číslo než na XV, někde sem to tady už rozepisoval. Tzn. že nějaká změna proti XV tam asi je? Rozdíl váhy v pár kg by nemělo mít vliv. Ta podložka by na to mohla mít vliv pouze ten že by se matka kvůli ztrátě předpětí napřed povolila tím by došlo k zvětšené zub. vůli a tím k větší axiální síle na závit?

2 reakcí na tento příspěvek Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

19.7.2014 v 14:11 | Nahoru | #28
S tou výrobou nové hřídele je to minimálně ošemetná věc.
Za prvé zvolit správný materiál pak zušlechtění a navíc je tam tolik výrobních operací, že v jediném kusu se to prodraží natolik, že se to spíše nevyplatí.
A chtěl bych vidět chlapa který ti to vyrobí za trojku a navíc dá doživotní záruku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

19.7.2014 v 16:18 | Nahoru | #29
OndrasHodek> vzdyt na ty posledni fotce je videt ze se ozubene kolo posunulo na hridely smerem ven?

(reakce na) Dragstar 1100. Utržená hřídel pro kardan

19.7.2014 v 17:13 | Nahoru | #30
jardaviro> čeče ukazoval jsem to kámošovi co se zabejvá výrobou podobnejch věcí a řikal že by to nebyl zas takovej problém... cenu jsme teda neřešily ale řekni mi co by to Yamaze udělalo, kdyby dodávaly za zlomek ceny jen tu hřídel... stejně jí musej vyrobit...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodina Yamahy Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic, Yamaha XVS 1300A ... jidashek 25 8.4.2024 v 09:29 Rooks
Posraný karburátor aneb jak na to Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 4 8.4.2024 v 08:43 Rooks
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... HrnčířKraus 32 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ
Popraskané přiruby, co na čištění k... Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 10 2.4.2024 v 21:00 50789
Výměna brzdové kapaliny, odvzdušněn... Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic MemphisUSA 4 22.3.2024 v 09:37 crestik


TOPlist