bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Při prudším rozjezdu nepříjemně cuká
2.7.2014 v 23:03
Zdravim odborníky, mám druhou YZF 750 a znova stejný problém. Spojka pri normální jízdě funguje skvěle, ale jakmle se chci prudce rozjet z vyšších otáček, tak mě motorka slušně nakope. Jako bych pouštěl spojku přerušovaně a né plynule... Už jsem tu četl pár podobných příspěvků, ncméně bez ucelého závěru, tak vás prosím o radu.

Při prudším rozjezdu nepříjemně cuká

2.7.2014 v 23:19 | Nahoru | #1
lamely,olej,spojkovy kos? chtelo by to rozebrat a kouknout na to...v nicem jinym bych chybu nehledal...drzim palce :)

Při prudším rozjezdu nepříjemně cuká

3.7.2014 v 08:15 | Nahoru | #2
Dělá to na všechny rychlostní stupně? Škubat může pro vylomený zuby.

Při prudším rozjezdu nepříjemně cuká

3.7.2014 v 08:43 | Nahoru | #3
Tak to samé dělá i mě. Jednoznačná diagnóza je spojka!
I přes to, že neprokluzuje a lamely mají dostatečnou tloušťku(včetně plechů), tak škube a to díky vymlácenému koši. Podle manuálu má být např. vůle mezi zámkem lamely a košem cca 0.5 mm a já mám 1.8mm. navíc jsou v místech styku s košem vytlačené "drážky" ty způsobí, že při posunu lamel u rozjezdu nejdou plynule, ale jakoby přeskočí a tím pádem se rozjíždíš jak v autoškole
Edit: Jo a taky to dělá jen ve vyšších otáčkách. Při normální jízdě ok.
Pokud to u tebe bude taky spojkový koš, tak bohužel nevím kde sehnat v pořádku za rozumnou cenu. Nový je cca 23 tis.

Naposledy editováno 03.07.2014 08:44:46

Při prudším rozjezdu nepříjemně cuká

3.7.2014 v 11:25 | Nahoru | #4
na 99% máš vysekaný spojkový koš, a lamely se ti drží v té drážce a pak najednou vyskočí , takže se to projeví přesně tak, jako bys pustil rychle spojku.





Při prudším rozjezdu nepříjemně cuká

3.7.2014 v 15:52 | Nahoru | #5
jestli to dela na vsechny rychlosti hledej problem ve spojce. pokud u jedne nebo dvou rychlosti bude to prevodovka

Při prudším rozjezdu nepříjemně cuká

3.7.2014 v 20:06 | Nahoru | #6
Dělá to puze při rozjezdu z vyšších otáček... myšlenka s vytlačenými drážkami v koši mi přijde rozumná, jdu to rozebrat a pak dám vědět... Když to budou ty drážky myslíte, že je rozumné to zbrousit do roviny?

1 reakcí na tento příspěvek Při prudším rozjezdu nepříjemně cuká

3.7.2014 v 23:08 | Nahoru | #7
když to zabrousíš do roviny, tak tam bude větší vůle a vymlátí se to mnohem rychleji.... krom toho ručně to nepřebrousíš přesně, to bys musel vzít na frézku a upnout to do děličky....

(reakce na) Při prudším rozjezdu nepříjemně cuká

4.7.2014 v 09:24 | Nahoru | #8
WenCa> A je vůbec nějaká možnost opravit spojkový koš (vymačkané drážky)? Nebo jedině nový?

Při prudším rozjezdu nepříjemně cuká

4.7.2014 v 14:49 | Nahoru | #9
Obávám se, že rozumná metoda opravy není.... když už by se podařilo přesně zarovnat ty drážky (což bude pekelná práce, nevím, komu by se s tím chtělo "za flašku" dělat), tak pak nastává problém velké vůle, leda pak dopasovat nějaké lamely s širším zoubkem... a to nevím, kde by se sehnali... Když si představím, kolik času a energie by se na tom strávilo, tak je ve finále jednodušší a levnější koupit koš novej... Třeba na enduro a MX se koše dělají běžně jako druhovýroba...

Při prudším rozjezdu nepříjemně cuká

4.7.2014 v 16:13 | Nahoru | #10
hele tak košem to nebude, nebo aspoň těma drážkama. Žádný tam totž nemám, je to tam sice malinko vytlačené, ale to je v rozmezí max dvou desetin a bez viditelných hran. Tloušťka lamel i talířů dle manuálu v normně, pokroucenost nejsem schopen změřit, pružiny jsou 53mm v nezatíženém stavu, manulál uvádí toleranci 54-55mm, nicméně to by mělo vliv nejspíš jen na přítlak a ne na cukání...

Vidím to asi v ovládání spojky, hypoteticky kdyby byla zavzdušněná hydraulika ovládání, tak by se to mohlo takhle projevovat, což?

1 reakcí na tento příspěvek Při prudším rozjezdu nepříjemně cuká

4.7.2014 v 22:23 | Nahoru | #11
Neumíš se rychle rozjíždět. (Pokud to s těmi otáčkami přeženeš, tak je to rozvibrování normální.)

Naposledy editováno 04.07.2014 22:25:58

1 reakcí na tento příspěvek Při prudším rozjezdu nepříjemně cuká

4.7.2014 v 22:43 | Nahoru | #12
Dela to na vsechny kvalty? Jak uz tu nekdo psal - umi se tak projevovat nacnute "axialni" zuby na kolech - pak kvalt v podstate rychly vyskakuje a zapada zpet...

Ale jak pise radi5, i se muze dit neco ve spojce kdyz ji pretizis, staci trochu zvlneny plechy, trochu pripeceny lamely ... Treba na pohled ok, pri vymene za jinou spojku to ale zmizi - stavaj se i tyhle zahady :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Při prudším rozjezdu nepříjemně cuká

5.7.2014 v 11:55 | Nahoru | #13
radi5> Tak pokud jedeš teď 14. s racetrackem do Brna, tak mě to tam naučíš, ok?

(reakce na) Při prudším rozjezdu nepříjemně cuká

5.7.2014 v 11:59 | Nahoru | #14
assassin> Je to na pikaču, jak už jsem říkal, tak problém je pouze při rozjezdu, v jídě jsem nic nezaznamenal, takže převodovka určitě ne...

Zkusím to pokoumat a pak sem napíšu, co jsem zjistil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Při prudším rozjezdu nepříjemně cuká

5.7.2014 v 22:03 | Nahoru | #15
methaw> Naučit se to musíš sám. Na kolik otáček se rozjíždíš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Při prudším rozjezdu nepříjemně cuká

5.7.2014 v 23:59 | Nahoru | #16
radi5> na tolik, kolik je potřeba... nechci se schvástat, ale mnou to nebude

(reakce na) Při prudším rozjezdu nepříjemně cuká

6.7.2014 v 17:12 | Nahoru | #17
methaw> Hm, tak dobře, no........
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Moto díly Yamaha YZF 750, Kawasaki VN 1500, Yamaha XT 600Z Trumen28 2 30.8.2021 v 21:35 zdenysrx6
Podtlak Yamaha YZF 750 Paťo88 7 23.8.2021 v 09:44 Paťo88
Zaseknutá osa kyvky Yamaha YZF 750 Gonzo 11 28.3.2021 v 22:50 Branas_23
Rozdíl mezi typem 4HD a 4HN Yamaha YZF 750 Kamosmartin 2 15.3.2021 v 19:08 Kamosmartin
Yamaha YZF 750 Yamaha YZF 750 Paťo88 15 8.3.2021 v 22:17 xxxMIKExxx


TOPlist