globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: gumy
 
26.6.2014 v 06:00
Dobrý den, jsem začátečník a koupil jsem uz jetou motorku a potřebuji přezout zadní gumu. Otázka zní: pomůže to něčemu, když novou gumu přejedu smirglem nebo je to zbytečné? Setkávám se s různými názory. Děkuji za odpovědi.
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) gumy

26.6.2014 v 18:47 | Nahoru | #61
Perkelnik> Me proste ten prvotni mastnej povrch vadi uz z principu,takze ho sundavam...Nikomu to necpu jestli jsi nepochopil,tak se toho nechytej zavodniku...Dekuji a ted si jdu pro ten Ibalgin...

gumy

26.6.2014 v 18:57 | Nahoru | #62
já teda nevim, co obouváte za gumy, ale já na nich žádnej mastnej povrch neměl

gumy

26.6.2014 v 19:10 | Nahoru | #63
Cece ja posledne nazouval Brigeston Battlax a ta byla namastena jak olejem,tak proto jsem to taky setrel...Fakt hnus....Nejsem vocas abych jen tak odmastoval gumu z pleziru....

gumy

26.6.2014 v 19:33 | Nahoru | #64
Já dneska přezul.. a nedalo mi to a cca po 5 minutách jsem to už zvedl na zadní v pohodě. Stačí chvilinku jet v klidu a přidávat náklon. Minule jsem snad po 15 minutách už nic neřešil. Ale pár borců co to položili před pneuservisem by se našlo

1 reakcí na tento příspěvek gumy

26.6.2014 v 20:42 | Nahoru | #65
mě to čeká za 14 dní, Pirelli Angel GT, pak dám vědět, ale když jsem dával nový Metzeler Z8, tak jsem asi 50 km jel kochacím tempem a pak jsem to už neřešil

gumy

26.6.2014 v 20:59 | Nahoru | #66
nějak mně to nesedí, koupil jsem dopředu novou sportforce a trvalo to dva tisíce než se začala chovat rozumně

(reakce na) gumy

26.6.2014 v 22:55 | Nahoru | #67

JardelT píše: mě to čeká za 14 dní, Pirelli Angel GT, pak dám vědět, ale když jsem dával nový Metzeler Z8, tak jsem asi 50 km jel kochacím tempem a pak jsem to už neřešil


V pondělí jsem GTčka nazul na FZ6N, prdel jsem měl staženou mnohem víc než bylo potřeba. Při normálním tempu jsem nezpozoroval byť jediné podklouznutí...
VladaM> sportforce držela nějak divně. hodně lepivě ale strašně rychle a nepředvídatelně se utrhávala. při prvním vyjetí když jsem ju dal na zadek byl předek jak na koleji a zadek aji při mírné jízdě jakoby kolem kontrastem tancoval dokola.... horší překvapení bylo když při jakýmkoliv šáhnutí po brzdě hned hvízdala což se mně nikdy do té doby nestalo. a pak mě to vypeklo při krizovým brždění když jsme jeli s mladou ve dvou, najetéch už asi 500 km a přední guma šla zase do smyku. hvízdala aji když kamínky držela nalepený pěkně, krásně drhla když jsem ju zkoušel rukou ale byla taková divně lesklá a potom divně spečená- spiš jak plast než guma. naštěstí už to bylo aspoň na koncu brždění skoro v rychlosti chůze.
dělala to ale aji potom a rozumně se začala chovat až tak po těch dvou tisícách. jinak ale vůbec neubévá

memphis.unv píše: VladaM> sportforce držela nějak divně. hodně lepivě ale strašně rychle a nepředvídatelně se utrhávala. při prvním vyjetí když jsem ju dal na zadek byl předek jak na koleji a zadek aji při mírné jízdě jakoby kolem kontrastem tancoval dokola.... horší překvapení bylo když při jakýmkoliv šáhnutí po brzdě hned hvízdala což se mně nikdy do té doby nestalo. a pak mě to vypeklo při krizovým brždění když jsme jeli s mladou ve dvou, najetéch už asi 500 km a přední guma šla zase do smyku. hvízdala aji když kamínky držela nalepený pěkně, krásně drhla když jsem ju zkoušel rukou ale byla taková divně lesklá a potom divně spečená- spiš jak plast než guma. naštěstí už to bylo aspoň na koncu brždění skoro v rychlosti chůze.
dělala to ale aji potom a rozumně se začala chovat až tak po těch dvou tisícách. jinak ale vůbec neubévá



Člověče, nevím...
Já bych na MITAS Sportforce mohl psát 3 stránky pozitivních zkušeností.
Nic z toho, co píšeš, jsem neregistroval.
Nové nemají tu separační, klouzavou gumou.
Obul jsem obě počátkem února, bylo kolem 5-10 st.
Bez jakéhokoliv zajíždění jsem se byl hned celkem sportovně projet a žádný problém.
Pneu jsou od počátku krásně ovladatelné, dobře čitelné. Také se mi zdá, že dobře tlumí drobné nerovnosti (díry, příčné koleje, apod.)
Těžko říct, co je to krizové brzdění, to jsem asi neměl.
Ale hodně silné, ostré jo. Zase nic nenormálního, prostě drží jak mají
To samé v náklonu, pod řádným plynem na výjezdu...
Trapně bych se opakoval furt dál...
Já jsem s nimi moc spokojený.
Najeto 2500 km a pořád stejné vlastnosti.
Asi něco ubylo, ale ne moc.




memphis.unv> jestli s tím novým trachtórem léceš jak s tím starým tak beztak klouzala jen proto, že ještě nebyla dobře ojetá za poslední lamelou a tam to prostě klouže

gumy

27.6.2014 v 19:25 | Nahoru | #71
a teď mi vysvětlete, jak to, že si okamžitě neustelou jezdci GP, kteří vyjedou na fungl novejch gumách a v první zatáčce už brousej lokty

Boha, guma se musí zahřát (a ne na povrchu, musí se prohřát vzduch uvnitř a celá konstrukce pneu) a být nafoukaná na správnej tlak (existují i servisy, kde to experti nafoukaj na 1,2 např., takže kontrolovat). Nikdy jsem neměla problém, že by nová klouzala, pokud byly tyhle podmínky splněny. Spíš mi někdo najednou vyměnil motorku, protože padala do zatáček úplně sama

1 reakcí na tento příspěvek gumy

27.6.2014 v 20:26 | Nahoru | #72
Kitty> Ne že bych byl tak chytrej,ale někde sem čet...že na závodech to vyřeší nahříváky

gumy

27.6.2014 v 20:33 | Nahoru | #73
kristova noho!!!

dnes jsem poprvé obouval cestovní gumy,dosud jsem jezdil jen sportovní,ale protože jedu na dovču naložený a ve dvou,tak jsem si koupil pirelli angel GT.

tohle téma sleduju a nevěřícně kroutím hlavou,nicméně,říkal jsem si,že by nové cestovní gumy fakt tak klouzaly???

tak jsem vyjel pomalu,v první zatáčce tomu ve výjezdu trošku šustnu v očekávaní nějakého toho klouznutí ....a nic. v další zatáčce ještě víc,pak ještě víc a nic.ale je fakt,že moje šunka má pouhých tuším 163koní.
po 15ti kilometrech jsem už už tahal kolena po zemi a ani náznak klouznutí.dokonce jsem fakt mile překvapený,jak výborně Angel GT funguje a drží,do teď jsem jezdil dunlopky sportsmarty a bridgestonky S20 a nepozoruji žádný zásadní rozdíl-a to jsou gumy,který vydrží po plátno 5000km,ty Angely by měly dát jednou tolik!!!

nechci se tady plácat po zádech,ale hoši a děvčata-neplkejte tady a jděte jezdit a nebuďte posraní,protože jak už tady někdo výše vtipně poznamenal-nejhorší smrt je z vyděšení!!

Naposledy editováno 27.06.2014 20:34:37
Tomas_81> jasně, ty vyřeší zahřátí gumy, ale nevyřeší ten údajně "klouzavej povrch", kterej na nový gumě je

většina pádů na nových gumám je podle mě jen z toho, že existují témata jako tohle a lidi jsou zbytečně vyjukaní dopředu a pak taky z toho, že se skokově změní jízdní vlastnosti motorky ono z těch placatých sjetých gum přesednout na nový kulatý je rozdíl jako prase

(reakce na) gumy

27.6.2014 v 20:43 | Nahoru | #75

Kitty píše: Tomas_81> jasně, ty vyřeší zahřátí gumy, ale nevyřeší ten údajně "klouzavej povrch", kterej na nový gumě je

většina pádů na nových gumám je podle mě jen z toho, že existují témata jako tohle a lidi jsou zbytečně vyjukaní dopředu a pak taky z toho, že se skokově změní jízdní vlastnosti motorky ono z těch placatých sjetých gum přesednout na nový kulatý je rozdíl jako prase



přesně tak,je vidět,že ty máš něco najeto

gumy

27.6.2014 v 20:50 | Nahoru | #76
Kitty> Já naprosto souhlasím Taky sem to nikdy neřešil a nikdy neměl s novou gumou problém...pro mě přezout byl vždycky dobrej pocit!

(reakce na) gumy

27.6.2014 v 21:52 | Nahoru | #77
VladaM> neříkám že z ní mám špatný pocity, spiš rozporuplný. takže nevím jestli až budu za chvílu měnit zadní gumu jestli vybrat taky mitasku nebo zpátky někam ke continentalkám.
ať to byla kterákoliv continentalka, vždycky bylo cítit když začla plynule ujíždět, ta mitaska spiš držela jak přilepená za jakékoliv situace a pak se najednou urvala, jenom záleželo jak brzonebo pozdě.
jinak teď už je asi lepší než race attack kterou jsem tam měl předtim. tak doufám že mně ten předek v zatáčce někde neustřelí
už jsem se dostal přes místo kam byla až v náklonu spálená při brždění až na zem
a krizovým bržděním myslím to že z kila jsem brzdil až na nulu a na posledním metru zahučel na zem, kdy v nejbližším místě jsem byl asi půl metru od kufru auta co mně dvakrát za sebou překřížilo cestu

(reakce na) gumy

27.6.2014 v 21:56 | Nahoru | #78
dj_hroch> bylo to na rovině a v přímým směru
jinak s traktorem v zatáčkách za sebou furt tahám prdel a potřeboval bych trochu přitáhnout předek, kolem 150 se kolikrát hůř trefuju do zatáčky

gumy

28.6.2014 v 09:36 | Nahoru | #79
Dám nový gumy a hned jedu full.

gumy

28.6.2014 v 11:25 | Nahoru | #80
Já navíc novou gumu mažu "husací mastí" ,to pomůže v prvních kilometrech k luxusnímu záběhu,že se pak dále zvětšuje stav najetých km protože se téměř eliminuje otěr třením a zároveň tím trénuju na plochou dráhu... P-H.

gumy

28.6.2014 v 11:36 | Nahoru | #81
rozhodne nesmirglovat,ale dat si prvnich 500km volne a postupne. kdyz se kolo zapika v lisu,tak se forma pomatle,jinak by vulkanovala i s formou.

gumy

28.6.2014 v 16:37 | Nahoru | #82
Pawka: Např. S20kama jsem najel 3500km do zbytkovýho 1 milimetru na středu zadní pneumatiky. 1200km ta pneu jela cestovně piánko motáním po prdelačkách, takže žádný vysokorychlostní agresivní přesuny v přímém směru. Zbytek kolem komína, sem tam, co mi srdce stačilo. Takže legál vzorek umřel někde kolem 2500km.. Není prostě čas zajíždět

1 reakcí na tento příspěvek gumy

30.6.2014 v 09:59 | Nahoru | #83
pozor kolem komina a po okreskach ubejva pneu nejvice, to po dalnici a dalkach co jedes dot tak rovne se kolo nehrne,ale krasne odvaluje

(reakce na) gumy

30.6.2014 v 10:23 | Nahoru | #84
Pawka> eště napíš že placka se dělá na kruháči a já se vracím papíry

1 reakcí na tento příspěvek gumy

30.6.2014 v 13:16 | Nahoru | #85
stejne zadny nemas,jinak bys tu kravinu o kruhaci nenapsal,hrdino rekni nam, co tě posvitilo a naco tvuj mozek tedy prisel.zrovna kolem letovic jsou silnice nejhorsi, sutry polity asfaltem a valec to nevidelo,na tom kdyz se rozjedes nebo zabrdis, tak to musi bejt videt i na gume,to tady u nas je taky.to si myslis ze prostredek gumy si v zatackach bere dovolenou? ty tvy 4 pikosekundy,kdy se nahodou dostanes ke kraji,tak je prostredek stejne na asfaltu. kdyz sem najel 1800km vkuse za tyden,nebylo znat opotrebeni na 021

gumy

30.6.2014 v 19:43 | Nahoru | #86
Nové pneu je třeba nejdříve vyžíhat v peci.

(reakce na) gumy

30.6.2014 v 19:55 | Nahoru | #87
Pawka> to máš pravdu,cesty tady otřes,nicméně jezdíme na Žďár nebo na sever na Konici,Vyškovsko...ale to je jedno.Nevím jak vypadaj tvoje gumy po dovolený,ale napsat že na dálnici se kolo odvaluje,tudíž není v zapřahu?Když máš 300kg motku,2 lidi přes 200kg a 50kg bagáže v kufrech kam se podíváš se prakticky furt drží heft,je výjimka za silnýho větru do zad,tam se možná trochu může ubrat a jet rovně 1000km š takovou zátěží na 2cm středu bez "placky"???radši nekomentuju dál,myslím si o tvým příspěvku svý.

gumy

1.7.2014 v 07:43 | Nahoru | #88
No ono stačí ty gumy řádně prohřát a ty sračky separátoru se odpaří, po celou dobu životnosti pneu se z ní při zahřátí uvolňují látky, které mají na svědomí "měkkost" gumy, proto se většinou modrofialové gumy z okruhu vyhazují, ikdyž mají ještě super vzorek, někteří jezdci je prostě přepečou a guma je tvrdší a neposkytne již takový grip jako nepřehřátá... I výrobci se brání na polepkách moto gum proti nemehlům, co gumu neprohřejou a hned ji vohnou na koleno a vyválí se, doporučení Bridgestonu je třeba: Vyvarovat se prudké akceleraci, kritickému brždění a velkým náklonům než ujedete 100 mil. Michelin zase to samý ale 100-200km(asi dle stylu jezdce)... Guma se totiž na autě i na moto ještě provozem usazuje tzn. získává svůj 100% kulatý tvar, pořádně dosedají patky pneu k ráfku a stabilizuje se směs pneu tzn. dokončí se vulkanizační proces, prostě se zajede... Ten kdo na nových pneu nelehnul při jízdě na hraně tak je většinou stihnul zahřát, nenajel na blbej povrch, měl v pořádku podvozek(tlumiče) a hlavně měl cit pro motorku (má ji zmáklou a ví co si může na ní dovolit)... Já na nových pneu taky nezažil něco jako ustřelování atd..., ale základ je, gumu než začnu tahat, prohřát akcelerací a bržděním a třeba očistit boky po zahřátí tzv. kličkováním... A taky není guma jako guma jinou dobu se bude "zajíždět" Sport-Touring, jinak Sport, jinak Street racing, jinak Racing atd... Kdo chce vědět víc tak ať navštíví továrnu v Otrokovicích s experty z výroby a vývoje pneu, pořádají se exkurze a stojí to za to. Sice tam nedělaj moto pneu, zase tam vyrábí vysokorychlostní autopneu což je dost podobné...

gumy

2.7.2014 v 17:54 | Nahoru | #89
barum ?...ty s těma odborníkama co dělaj gumy a pak se ti udělaj boule na kordu gumy?...tož to pak jo ...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist