globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa netaha vo vysokych otackach
25.6.2014 v 23:41
Cawte

mam dost problem s mojou jawkou 640. Uz som ich zopar vyriesil, no tomuto stale neviem najst riesenie..

Problem je v tom ze nema vobec taky vykon ako by mat mala. Do takych 3000 otacok ide uplne super, akonahle sa ale dostanem nad ne tak z vyfuku zacne ist oblak dymu a motoru sa nechce do vyssich otacok. len ked sa velmi snazim takz nej vytocim tych 4000-4500. dalej uz nejde a uz vobec nezrychluje. Mam tam zapalovanie IMF soft. Pozeral som aj sviecky a su take cierno hnede. Spaluju teda obidva valce ale farbu nemaju taku aku by mali mat. Karburator som sa snazil uz n krat nastavit, teda zchudobnit zmes aby mali farbu viac dobleda, no bezuzpesne. Mam pocit ze srobik nastavovania vzduchu ma len velmi maly vplyv na chovanie motorky. (mozno len pocit). Ja osobne by som si skor tipol ze to bude nieco zo zapalovanim. Respektive ze vo vyssich otackach to proste prestane dobre spalovat, preto aj ten dym. Vymenil som sviecky (NGK B7HS), nepomohlo. Fakt je este ten ze momentalne su vyfuky skoro nezatesnene. Cakam na nove vlozky, uz su na ceste, no logicky myslim ze to mat vplyv na vykon nebude, prave naopak. Co sa tyka zapalovaia tak to je pre mna spanielska dedina, netusm ci sa na tomto bezkontaktnom da nejako nastavit predstih a podobne. Podla dymu vsak sudim ze moto zmes dostane ale nespali ju dobre.

Mate nejake rady/tipy co by som mal poskusat, odmerat, vymenit? Ono viem ze jawy bezne tahaju 120km/h no ja som z nej viac nez 100 nevymackal. Budem rad za kazdu radu

diki
Předchozí
1 2
Následující

Jawa netaha vo vysokych otackach

25.6.2014 v 23:56 | Nahoru | #1
Taky zaleží co javka umí

Jawa netaha vo vysokych otackach

26.6.2014 v 06:24 | Nahoru | #2
ja si ten off-topic musim nahodit... od 4000ot = vysoké otáčky

Jawa netaha vo vysokych otackach

26.6.2014 v 08:09 | Nahoru | #3
Podle barvy svíček to vypadá na bohatou směs, ale jestli jsi to nastavoval tak by to mohl dělat zanešený vzduchový filtr a případně i ty chybějící vložky ve výfuku. Protože u 2t motoru je konstrukce výfuku naprosto zásadní na průběh výkonu a převážně na dosažení vyšších max otáček a vyššího výkonu. Z toho důvodu se u 2t používají tzn rezonanční výfuky, které velmi zjednodušeně řečeno z části nahrazují ventily používané u 4t motoru, díky tomu, že část plynů se odrazí v rezonanční komoře výfuku a natlačí unikající směs zpět do válce. Takže pokud nemáš výfuky jak mají být, může to být klidně ona příčina, proč nejde motor vytočit!
Jinak 350ku jsem osobně nikdy nevlastnil, tak přesně neporadím. Ale rozhodně bych se v tom zásadně nevrtal, dokud nebudeš mít ty vložky ve výfucích.

Jawa netaha vo vysokych otackach

26.6.2014 v 08:15 | Nahoru | #4
ucpane sitko v nadrzi

Jawa netaha vo vysokych otackach

26.6.2014 v 08:28 | Nahoru | #5
ahoj, připoj si IMSOFT na PC a zjisti, jakou tam máš křivku zapalování a taky, zda nemáš nastavený omezovač otáček, toto zapalování je velmi dobré pro laborování, ale předpokládá, že vše ostatní je OK, jak ti radili, pročisti celou palivovou cestu od nádrže po karbec, pokud máš ještě na hadičce přídavný filtr, tak ho vyměň a pokud ho tam nemáš, tak ho tam dej a uvidíš

1 reakcí na tento příspěvek Jawa netaha vo vysokych otackach

26.6.2014 v 09:01 | Nahoru | #6
aky tam je port pre pripojenie na PC? pochybujem ze budem mat na to vhodne rozhranie.. na mojom NB mam iba USB. A co presne si treba vsimat na tej krivke?

inac ti co pisete ze ucpane palivove cesty tak neviem.. to by motorka tak v tych otackach nedymila. Vzduch. filter je cisty. Dnes mi maju dojst tie vlozky vyfuku, tak precistim, nahodim a uvidim teda potom...

Jawa netaha vo vysokych otackach

26.6.2014 v 09:35 | Nahoru | #7
S těmi výfukami tomu moc nevěřím, protože když jsme kdysi my jezdli na třindách, tak jsme vložky vyndavali a když to moc řvalo, tak jsme tam cpali drátěnky a taky to šlo do otáček. Spíš bych řek zapalování....těžko říct takhle na dálku.

Jawa netaha vo vysokych otackach

26.6.2014 v 09:46 | Nahoru | #8
Malý předstih, ono je třeba dost přesně nastavit stínítko na vačce, které xované jenom dotažením šroubu, i když to někdo +- dobře nastaví tak dost často při dotahování šroubu stínítko posune po směu otáčení - zmenší předstih a pak to takto dopadá..

(reakce na) Jawa netaha vo vysokych otackach

26.6.2014 v 11:44 | Nahoru | #9

dobryvojaksvejk píše: aky tam je port pre pripojenie na PC? pochybujem ze budem mat na to vhodne rozhranie.. na mojom NB mam iba USB. A co presne si treba vsimat na tej krivke?

inac ti co pisete ze ucpane palivove cesty tak neviem.. to by motorka tak v tych otackach nedymila. Vzduch. filter je cisty. Dnes mi maju dojst tie vlozky vyfuku, tak precistim, nahodim a uvidim teda potom...



no je tam RS 232 port, musíš mít tedy redukci USB-RS 232

RS232-USB

tento stačí

levná varianta

pak si stáhni návod zde a postupuj podle návodu,

toto pečlivě prostuduj

IMSOFT

a pak pokud bude vše ostatní v pořádku, tak se do toho dej, jinak IMSOFT většinou pracuje spolehlivě, záleží, co tam je nebo co tam nastavíš

Naposledy editováno 26.06.2014 11:48:05

1 reakcí na tento příspěvek Jawa netaha vo vysokych otackach

26.6.2014 v 11:48 | Nahoru | #10
a nenastavuje sa predstih na IMF soft pomocou pocitaca?
btw aky uhol je na 350 idealny? a ako zmeram aky tam ja mam?

Jawa netaha vo vysokych otackach

26.6.2014 v 12:13 | Nahoru | #11
nastavuje ale napřed musíš nastavit offset, tj natočit stínítko tak, aby se právě odkrývalo / zakrývalo třeba při 30ti stupních před HU a stejný offset zadat do sw a uložit, aby cpu věděl, o kolik má zpožďovat..potom si teprve laborovat s křivkou.. ano existují odladěné křivky pro sériový motor i různě upravený..ale pochybuju, že ti je někdo jenom tak dá..stojí to dost financí na brzdě..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa netaha vo vysokych otackach

26.6.2014 v 12:29 | Nahoru | #12

dobryvojaksvejk píše: a nenastavuje sa predstih na IMF soft pomocou pocitaca?
btw aky uhol je na 350 idealny? a ako zmeram aky tam ja mam?



prostuduj návod nebo sežeň raději někoho, kdo ti to udělá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa netaha vo vysokych otackach

26.6.2014 v 12:30 | Nahoru | #13
sharp> no je fakt, že pokud o tom člověk nemá ani páru tak se na to raděj vyprdnout..

(reakce na) Jawa netaha vo vysokych otackach

26.6.2014 v 12:34 | Nahoru | #14
hrnous: no myslím si, že toto prodá a koupí si VAPE a bude mít pokoj

Jawa netaha vo vysokych otackach

26.6.2014 v 16:44 | Nahoru | #15
Jakou barvu má deska zapalování ? Můžeš ho vyfotit ?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa netaha vo vysokych otackach

26.6.2014 v 17:02 | Nahoru | #16
hrnous, co ti to pomoze? ale je cervena.. :)

Jawa netaha vo vysokych otackach

26.6.2014 v 20:00 | Nahoru | #17
Taky bych tipnul špatně seřízenej předstih.Špatná barva svíček nemusí bejt jen špatnou směsí,ale i rozhozeným zapalováním.Výšku jehly máš doufám v pořádku,regulační šroub vzduchu je hlavně kvůli volnoběhu a přechodu do středních otáček.

(reakce na) Jawa netaha vo vysokych otackach

26.6.2014 v 20:11 | Nahoru | #18
dobryvojaksvejk> no velmi obecně vzato všechny zelené desky trpěly jistými generačními problémy jak šel čas a vývoj, červená, poslední deska už je z reálných automotive grade součástek a žádnými neduhy NETRPÍ, takže pro klid duše v desce chybu nehledej.. pokud se s tím chceš zabývat tak velmi hrubě dej levý píst do HU, potom nastav stínítko tak aby byla ryska pro 40* přesně v polovině dvou "teček", do sw zadej taktéž offset 40* nastav válce takty a zkus to natočit a posléze si hraj, křivku si dej jednu základní lineární 21,29* to by mělo odpovídat základnímu předstihu motoru 638, jak si ji posléze vymodeluješ je jenom na tobě, ale s tímto začni.. k tomuto triku pro nastavení nepotřebuješ ani stroboskop a přesto pokud si dáš záležet je to dost přesné, samozřejmostí je použití odrušených svíček NEBO fajek, oboje najednou ne, kdyby si potřeboval ještě radu tak piš

Naposledy editováno 26.06.2014 20:17:15

Jawa netaha vo vysokych otackach

26.6.2014 v 23:33 | Nahoru | #19
diki moc za rady.. povenujem sa tomu motoru a priebezne urcite este budem potrebovat nejake rady, tak budem pisat ako to ide..

Jawa netaha vo vysokych otackach

27.6.2014 v 01:02 | Nahoru | #20
a hrnous, to moje kazdopadne urcite nie je nove imf soft. Mam ale pocit ze je cervene. Ked to otvorim tak to odfotim. A ake su tie generacne problemy? da sa nejako pomocou toho SW odhalit ci je moje pokazene alebo nie?

Jawa netaha vo vysokych otackach

27.6.2014 v 20:26 | Nahoru | #21
pokud zapaluje, pouze "netahá" tak je 100% funkční...problém byl s vibracemi, teplotou, rušením a jiným, ale to je dávno pryč..takže se soustřeď na to nastavení tak, jak jsem popisoval a musí to fachčit

Jawa netaha vo vysokych otackach

27.6.2014 v 23:42 | Nahoru | #22
OK, chyba.. je zelene. No ako pises, zapaluje, do 3500ot uplne spolahlivo.. potom sa to cele rozhasi.. Inac fajky neviem ci mam odrusene.. Respektive nie su tam fajky ale take nezalomene konektory.

este otazka.. Ten uhol co nastavujem na motorke a potom ho hadzem do sw je len na synchronizaciu medzi PC a tym zapalovanim? alebo to je skutocna hodnota predstihu? Lebo podla toho co som pochopil tak sa vsetko nastavuje pomocou PC...

A vie mi niekto povedat ze ak by mala byt hodnota predstihu vo vyssich otackach na jawe?

dik

Jawa netaha vo vysokych otackach

28.6.2014 v 11:23 | Nahoru | #23
je jenom pro synchronizaci, aby jednotka věděla KDY se v jakém úhlu nachází a ten úhel musí být roven nebo větší maximálnímu předstihu aby se pálilo až po tom, protože se budeš pohybovat kolem 20* tak je 40* dobrý kompromis - můžeš pak modelovat cokoli až do těch 40ti. vyfoť to zelené - ony byly zelené prakticky všechny krom poslední ok generace, která je červená.. to co je tam jako fajka zahoď a rovnou kup klasické odrušené faje

Jawa netaha vo vysokych otackach

28.6.2014 v 13:57 | Nahoru | #24
Je to zvlastni, protoze normalni 640 do 3000 nejede vubec, az potom se zacina probirat. No a preds tih serid, nicmene ja na koupene motorce mel predstih takrka nulovy (0,2mm) a predtim nez jsem to zjistil, tak jsem tak i jezdil. A sice to bylo slabsi, ale vytocit to slo normalne a maximalka byla nejakych 120. Je tam VAPE, s IMSOFT nemam zkusenosti.

Jawa netaha vo vysokych otackach

3.7.2014 v 23:37 | Nahoru | #25










takze takto vyzera moje IMF soft.. je to verzia 4.1 rv 2007
Vsimnite si ako nasikmo je snimac ma tak byt? alebo ho nejaky babros preletovaval?

teraz k samotnemu nastaveniu.. takze dam lavy valec do hornej uvrate a nastavim pozadovanu hodnotu.. Ako mam s toho odcitat uhol ked na tom su len zarezy?? potom uz len nastavim krivku v programe.. Da sa tam nastavit aj linearna krivka? aby bol predstih rovnomerny a hotovo? myslim ze tuna je uplne zbytocny variabilny predstih.. A vie mi niekto povedat aky uhol resp. mm ma tam byt idealne?

inac vykonu moto vcera dost pomohla vymena trysky zo 100 na 92.., no stale sa pridusa pri pridavani plynu a vo vysokych otackach proste strati vykon a dymi jak fabrika.

dik za rady

Jawa netaha vo vysokych otackach

4.7.2014 v 08:39 | Nahoru | #26
4.1 je už docela rozumná..dalo by se říct poslední zelená..v každém přépadě ten snímač někdo totálně zprasil! to vypadá že je tam naprasený nějaký z tiskárny nebo tak něco - pro tento účel naprosto nevhodný

Jawa netaha vo vysokych otackach

4.7.2014 v 09:15 | Nahoru | #27
hrnous a vies mi doporucit nejaky vhodny, ze by som ho preletoval? ved to su iba dva kontakty nie? alebo treba menit cele zapalovanie?

Jawa netaha vo vysokych otackach

4.7.2014 v 10:54 | Nahoru | #28
4 kontakty, podívám se ti doma co tam přesně je..doufám že někdo nedoprasil i desku..buzení cívek si dej na maximální, rozhodně ne nějaké ekologické..

Naposledy editováno 04.07.2014 10:54:39

Jawa netaha vo vysokych otackach

5.7.2014 v 16:59 | Nahoru | #29
OK napis potom pls..

Este otazka.. Rozmyslam ze tam hodim klasicke kladivkove zapalovanie.. Mam pocit ze pri troche udrzby funguje rovnako dobre ako vape a stoji tretinu.. Nevie niekto kde by sa dalo zohnat? Nasiel som zopar inzeratov, no keby bolo niekde nove tak by som kupil radsej to.. Vape mi pride strasne drahe a toto IMFko.. boh zna ci funguje..

dik

Jawa netaha vo vysokych otackach

16.7.2014 v 20:37 | Nahoru | #30
Klasické zapalování seženeš, to není problém. Při správném nastavení taky dobře pracuje.
Vape je ještě lepší, doporučuji.
Nebo se v tom nehrabej a najdi někoho, kdo ti seřídí Imsoft.
Svíčky NGK na Jawku nedávej, nemá je ráda, dej klasiku Brisk.
A netrap motku v těchto vedrech jízdou nad 100km.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 5 Včera v 07:42 krokoš
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist