bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ
BMW C1 
23.6.2014 v 14:21
Ahoj,
přestal mi po opravě krytů (musely se rozpojovat konektory,ale teď jsou vsechny zapojené, sundán vyfuk) scooter startovat.Jedna se o C1 200 (rotax). Blizší kontrolou (sundaná svička, pak cele sání)mám podezdření že nedojde k vstřiknutí paliva. Čerpadlo jede, v pal. liště je tlak (hodnotu jsem zatím neměřil). Na konektoru vstriku (EVO1)naměrené 12V a 5V oproti kostře. Osciloskopem jsem neměřil (nemám). Jak mohu zjistit zda chyba je v ŘJ či ve vlastním vstřiku. Máte nějaký nápad jak vyzkoušet? Lze do vstřiku přes pojistku pustit 12V a měl by se otevřít? Nápady?

Případně můžete poradit nějakého šikovného servismana v praze? Do autorizovaného BMW se mi zatím nechce. Je to přecejenom scooter co se uz 11 let nevyrábí a obávám se že tam se bude jen měnit starý díl za nový.
Díky za všechny tipy. Hrnek

P.S: Jsem tu navý tak nevím jak to chodí tak se omlouvám za veškeré porušení zvyklostí. (podobné téma jsem zkoušel najit ale bezúspěšně.)



Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ

23.6.2014 v 14:31 | Nahoru | #1
Hele, pokud to před rozpojováním konektorů normálně fungovalo a teď ne, hledej chybu v těch konektorech. ŘJ ani vstřikovač se tímhle zničehonic nezkazí, leda bys těmi konektory pod napětím škrtal o kostru.

Někdy se stane, že se ty fastony v plastu uvolní a při zapojování do sebe pořádně nezajedou a ztratí kontakt. Někdy se uvolní přímo drátky v blbě zakrimpovaném fastonu. a někdy stačí obyčejná koroze kontaktů. Na tvém místě bych to jesště jednou prozpojoval a zapojil a každý konektor důkladně zkontroloval.

(Vlastní zkušenost, když jsem jednou několikrát po sobě sundával sedlo kvůli tomu, že jsem byl přesvědčený že je dobře zapojený konektor čidla bočního stojanu. A pokaždé ztratil po nasazení sedla kontakt.)

edit: A pokud máš možnost, ať to raději dělá někdo jiný - vlastní chyby totiž člověk často bezděčně zopakuje, protože si je neuvědomuje. Takzvaná "provozní slepota".

Naposledy editováno 23.06.2014 14:33:06

Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ

23.6.2014 v 14:44 | Nahoru | #2
Zkus stříknout do sání startovací sprej..
Nemohlo ti něco spadnout do sání?

Naposledy editováno 23.06.2014 14:45:52

Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ

23.6.2014 v 14:50 | Nahoru | #3
Ja jednou badal nad chybou rj a pritom v nadrzi nebyl benzin - bylo to po zime a jaksi se z nadrze tahal pres zimu benz do kosky :)

Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ

23.6.2014 v 15:30 | Nahoru | #4
Jednoduchy, vstriky testujou zadaco v Boshi kousek za edenem ale taky bych to videl spis na konektor

Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ

23.6.2014 v 15:41 | Nahoru | #5
Panove diky za tipy. Konektory jsme rozpojil celkem 3 a znovu je zkontroluji. Je mi ale divne ze dovstriku jde stava. Takze se zda, ze asi chybi ten impuls. Rekl bych ze ten dava ŘJ. Ta si bere signal z polohy vacky, je to tak? Takze by nebyl signal od snimace vacky? (tohle jen hadam = u motorek nemam zadnou zkusenost. )

P.S.: Ten vstrik si take necham zkontrolovat.

Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ

23.6.2014 v 21:06 | Nahoru | #6
Zkus ještě na pár minut odpojit baterii, kolega s BMW rozebral půl motorky, pak ho napadlo tohle a po složení motorky a připojení baterie bylo po problému.

Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ

23.6.2014 v 22:32 | Nahoru | #7
Hrnek: ze by prestalo fungovat neco co byva temer neznicitelny jen kvuli rozebrani moto je malo pravdepodobne. Bmw moc neznam ale vetsina motorek se vstrikovanim nejakym zpusobem indikuje chybu - tzn kdyz nedostane signal z cidla duleziteho pro chod motoru tak treba vubec nenecha startovat, indikuje chybu nejakou led atd...
To ze nekde nameris napeti neznamena ze tam je to co tam ma byt. Pokud ma vstrik 2piny tak se da predpokladat ze na jedno. Je po zapnuti klicku 12V - jednotka totiz obvykle spina kostru. To ze nameris na druhem kontaktu 5V bude tim ze uvnitr vstriku je civka s nejakym ohmickym odporem...
Tzn tam kde nameris 5V by pri sepnuti jednotky mela byt kostra, ale to klasickym multimetrem asi nemas sanci namerit . Nekdy tam tesne po startu byva kostra trosku dyl - dava to start davku a na nakej cas je vstrik otevreny kontinualne. Pokud do sani vidis tak bys pri startovani mel videt jestli vstrik prasi nebo ne - pokud teda vstrik vidis a nejede tak hledas na spravnem miste - to ale nevime jestlis tohle kontroloval. Jo a to ze v liste je tlak vis jak?

Jinak vstrik by mel normalne otevrit po pripojeni 12v, nejlepe ale tyhle pokusy nechat az na dobu kdy vse selze a nejdriv zkusit sehnat servisni manual kde bude popsana kontrola vstriku.

Jo a jednotka vstrikovani tech signalu pro funkci bere vic,

Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ

23.6.2014 v 22:38 | Nahoru | #8
servisni manual je i tady na foru - kdyz pises ze ses tu novy tak to asi nebudes znat, tady link:
www.motorkari.cz/downloader.php

edit: co jsem to ale v rychlosti prolitnul tak to neni jako japonsky manualy.. neni tam skoro nic, pripraveno na vymenu komponent :)

Naposledy editováno 23.06.2014 22:44:04

Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ

23.6.2014 v 22:43 | Nahoru | #9
Zacal bych jak tady pise kolega znovurozpojenim, prostrikanim kontaktolem a znovuspojenim vsech konektoru. To bych delal pri odpojene baterce. Pak bych baterku pripojil, nechal to 2-3 minuty odpocinout a zkusil.

Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ

23.6.2014 v 23:33 | Nahoru | #10
To: assassin: Diky, za potvrzeni ze vstrik je stejne jako u aut spinany na nulu. Ten manual mam ale jak jsi presne uvedlje jen navymenu-nic neměř rovnou vyměn = hrůza jestli to takhle dělaj v BMW servise tak potěš.

Tlak v liste: - jen jsem ucpal vracecku a pumpa tlaci dost. Ventil jsem nezkousel, nechtel se mi brat manometr, ale kdyz vsechno selze pujdu do toho.
Na vstriku s voltmetrem nic neudelam, to je jasny. Chtelo by to osciloscop. mam takovej kapesni - je to 4 kanal, ale nikdy jsem s nim nedelal. Asi se budu muset donutit .
Na vstrik vidim - odpojil jsem sani od valce a filtru. Ani kapka. Jen futrt nevim jestli je to vstrik, tlak (asi ne) nebo signal z RJ.
Ne netu jsem sehnal schemata, ale bohuzel zase je na nich vse mozny jen ne ridici jednotka a na co je napojena. Hlavne nevim odkud dostava info o poloze polohy - bude tam asi nejakej senzor co bude davat signal RJ.
Zacnu asi tema konektorama. Pokud nic tak se pokusim rzchodit osciloscop. Pokud RJ dava signal, tak bud je nizky tlak nebo blbej vstrik. Na tlak pujdu manometrem (to si zase pohraju s vyrobou udelatek a hejblatek). no jestli je dobrej tlak tak pak je to uz jenom vstrik. Nevim kolik stoji novej ale jestli to neni raketa tak si ho rovnou koupim. Pokud je tak zkusim ten servis Bosch u Edenu, jak mi radil Branas.

Panove diky za rady a podporu. Dam vedet, jak to pokracuje.

P.S.Po benalu jsem sel jako 1. Dokonce jsem nalil pro jistotu 5 litru novyho. Do sani nic nespadlo, ale ten startovaci sprej zkusim. Predpokladam ze ho maj na kazdy pumpe. Pokud chytne potvrdi mi to ze tam nejde benal.

Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ

23.6.2014 v 23:37 | Nahoru | #11
Sprej mají i na pumpě nebo v autodílech, dá se použít i čistič na brzdy nebo na řetěz..
Napadlo mně, kolik to má najeto a když jsi to rozdělal, jak dlouho to stálo?

Naposledy editováno 23.06.2014 23:39:26

Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ

23.6.2014 v 23:42 | Nahoru | #12
Sprej jsem jeste nezkusil. stálo to cca 1 měsíc. Než jsem posvařovl všechny ty plastový úchytky vymenil čepy a ložiska, mezitím vymenil ženě klouzající spojku na autě,...

Jinak pravuji = kluci holandsky maji wiring diagram, kterej vypada kompletni . Zejtra se nanej kouknu.
Pokud nekdo ma zajem link je tady:wiring diagram C1 BMW

1 reakcí na tento příspěvek Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ

23.6.2014 v 23:44 | Nahoru | #13
Hele to ze jde benzin z vratky pod tlakem, neznamena ze je tlak v liste, uz jsem zazil spatnej regulator tlaku, muze posilat vse zpet.
Polohu to bude brat ze snimace na klice, rekl bych ze nektery sytemy snimac na vacce ani nemaj. Jo a predpokladam ze ta sama jednotka ma na starost vstrikovani i zapalovani - jestli to hazi jiskru, nejspis to i snima polohu...
Ten vstrik zkus zmerit odpor - tipuju kolem 4ohm, to by svedcilo o klasice s dalo by se zkusit natlakovat a otevrit 12V

Hlavne mi furt nejde do hlavy ze by to prestalo makat z niceho nic
Nema to nakej imobilizer?

Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ

23.6.2014 v 23:44 | Nahoru | #14
Tak to zkus propojit bez palivového filtru...
Počítám že to tak 40kkm bude mít..

(reakce na) Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ

24.6.2014 v 00:00 | Nahoru | #15
to assassin:

No ten imobilizer me taky strasi. Tenhle scooter je "darecek": Nezapnes pasy a nerozjedes se....nedrzis predni brzdu netoci starter....

Nicmene to co rikas vyse o tlaku a spojenym snimaci na jiskru a vstrik mi dava smysl . Provedu testy a dam vedet. Diky za tipy.

Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ

24.6.2014 v 08:03 | Nahoru | #16
Hele, tak mě napadlo jestli to nemá ještě spínač v sedle ??? Jako třeba PCX.

Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ

24.6.2014 v 08:05 | Nahoru | #17
Jj taky moznost - ze to nebude chtit fungovat odkrytovane...

Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ

14.9.2014 v 21:51 | Nahoru | #18
Tak konečně vyřešeno. Přes leto jsem lítal na motorce a skutr se strechou spal/trucoval v garazi. Nakonec o byl snimac kliky. (nekdo mi to tusim vyse indikoval). Teda kabelaz k nemu. Zavadujsem si diagnostikoval, ale uz jsem nemel silu a cas to prohodit tak jsem to nakonec do toho serisu dal. Tam ho vymenili, ja jsem zaplatil prislusnou sumu a uz zase frcim dest, nedest. Jinak dost mi pomohl clanek Osciloskop v dilenske praxi - vychazelo to v autoexpertu je to sice pro auta ale pojmy jsou tam hezky vysvetleny. Tak diky vsem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
konec debaty [1, 2, 3] BMW C1 GeorgePanek 89 2.12.2022 v 18:00 GeorgePanek
Bmw r1200c stále bzučí posilovač BMW C1, Bakker BMW K 1600 GS Mammoth chobino 2 31.10.2022 v 09:56 chobino
Čím nahradit vymezovací plech Brembo BMW C1 Hrnek1 10 30.5.2021 v 22:05 Hrnek1
Bmw c1 nestartuje BMW C1 lucas10 15 30.4.2021 v 16:28 lucas10


TOPlist