globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vyosene zadne koleso a startovacia paka
23.6.2014 v 13:28
Zdravim jawkari

Na mojej cerstvokupenej moto jawa 350 640 som dnes odhalil mensi/vacsi problem..

Startovacia paka neni evidentne povodna, je taka akoby viac ohnuta smerom od moto. To podlamna povodny majitel urobil kvoli tomu ze povodna by zadierala pri startovani do vyfuku (aj tato mierne zadiera), uz na nom je viditelne poskodenie.. Nejde mi do hlavy ako je to mozne.. Napada vas ako by som to mohol vyriesit? teda nejako vyfuk viac pritlacit k moto aby pri startovani nebol v kontakte s pakou?

dalsia vec co som si vsimol je ze zadne koleso nie je v strede blatniku, ale je mierne vyosene. Mozno to spolu suvisi a povodny majitel mi zatajil ze neikde ohol celu zadnu stavbu. Je nejake riesenie ako to zmerat, popripade, zistit presnu pricinu?

sorry za hlupe otazky, no moc sa nevyznam a rad by som vedel ci mam uplny vrak alebo je to OK?

diki

vyosene zadne koleso a startovacia paka

23.6.2014 v 13:52 | Nahoru | #1
nekdy pomuse startovaci paku jen utahnout. Zalezi jak ty vyfuky jsou pridelane. Pokud jsou zvednute pak musi byt radici paka ohnuta aby nedrela vyfuky. U standardního upevneni ohnuta byt nemusi. (fotografie by napovedela)

zadni kolo srovnej napinakem retezu tak aby obe kola byla v rovine. (nemusi byt blatnicek uprostred ramu)

2 reakcí na tento příspěvek vyosene zadne koleso a startovacia paka

23.6.2014 v 15:14 | Nahoru | #2
Řadička drhne o výfuk normálně už z výroby, to je prostě Jawa. Časem, až se trošku vykloktá tisícihran, na kterým je uchycená, se to bude ještě zhoršovat. Řešení je trochu jí ohnout ven, výfukem se podle mě moc hýbat nedá. Řadící páku moc nepřetahuj, řadička je z nějakýho podivnýho materiálu, můžeš žvejknout závit a jsi víš kde.

Zadní kolo, to je u Jawy tragédie. Na kyvce nejsou žádný rysky, takže geometrii jsem dělal jako vzdálenost ráfku od kyvky (pravítko opřený o ráfek k přibližnýmu středu kyvky - na obou stranách stejná vzdálenost, při dalším šponování řetězu šponovákama točit stejný otáčky). Nic přesnějšího asi nevymyslíš, nebo máte někdo lepší nápad? Blatník neřeš, to může být taky křivý z výroby.

EDIT: Většina 350 je do štaflí, nebo aspoň mají kyvku seřízenou jako dvoustopé vozidlo, a nikdo to moc neřeší a jezdí.

Štafle bys poznal, kdyby sis seřídil kolo/kyvku (viz výše) a pak použil dvě rovný laťky dlouhý aspoň jako motorka, nebo provázky. Laťky z obou stran přiložíš z boku na zadní kolo a přední kolo by mělo mít na obou stranách stejnou vzdálenost k laťkám. Úplně přesný to není, může být hozenej ráfek a samozřejmě pneumatiky. Ale může to napovědět, jestli je nebo není problém.

Naposledy editováno 23.06.2014 15:24:53

(reakce na) vyosene zadne koleso a startovacia paka

16.7.2014 v 21:02 | Nahoru | #3
Dráťa> Tak to se pleteš, řadička vůbec o lauf nedrhne a už vůbec ne z výroby. Jawa má svoje mouchy, ale aby páka klepala o výfuk, to nee...chyba je někde jinde. Možná Švejk nemá originální šroub v řadičce, možná má vyčochtaný tisícihran, nebo ja nevím, třebárs vyosený motor na držácích
Zadní kolo se od cara Klacka seřizovalo právě tím klackem - dlouhá lať jak motorka, ať jdou kola pěkně za sebou.

(reakce na) vyosene zadne koleso a startovacia paka

16.7.2014 v 21:04 | Nahoru | #4
Skoušel jsem nahodit na Jawku i dvoukomoráče a taky mi řadička neškrtala o výfuk.

Naposledy editováno 16.07.2014 21:05:59
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 5 Včera v 07:42 krokoš
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist