globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přidřený motor na klice
Koupil jsem si Kawasaki GPZ 1100 Horizont, je to krasavice a parník na cestování. Po koupi výměna oleje atd..., ale po ujetí 4000km se přidřela na klice. Teď řeším problém, co s tím. Motor nemůžu sehnat, kliku se šálama taky ne a a Kawu bych nerad likvidoval. A tak mě napadá, jestli by bylo možný použít díly nebo motor ze ZZR 1100. Co myslíte, je to možný, zkoušel to někdo a hlavně - poradí a pomůže mě někdo? Je možné klikovku repasovat a kde?
Prosím jen o příspěvky k tématu, za které předem děkuji
Předchozí
1 2
Následující

Přidřený motor na klice

21.6.2014 v 11:25 | Nahoru | #1
Nekde jsem cetl, ze se daji prohodit s ZZR krome hlavy, ta je pry jina.
Jinak motory jsou k sehnani na ebay za cca 500 eur

Naposledy editováno 21.06.2014 11:26:48

Přidřený motor na klice

21.6.2014 v 14:17 | Nahoru | #2
Repas kliky jednoválec 4500 Kč. Dvouvál 8000 Kč. čtyřvál nevím.

2 reakcí na tento příspěvek Přidřený motor na klice

21.6.2014 v 15:33 | Nahoru | #3
Na repas bych se vyprdnul. Co vím tak u dvouválů to vydrží cca 1000km a můžeš to dělat furt dokola a někdy to nevydrží ani 500km. Hlavně bych se bál pak vyjet někam dál, aby se to nehvízdlo znova. Za mě radši jetou nebo z toho ZZR jestli pasuje...

(reakce na) Přidřený motor na klice

21.6.2014 v 15:59 | Nahoru | #4

dewwil píše: Na repas bych se vyprdnul. Co vím tak u dvouválů to vydrží cca 1000km a můžeš to dělat furt dokola a někdy to nevydrží ani 500km. Hlavně bych se bál pak vyjet někam dál, aby se to nehvízdlo znova. Za mě radši jetou nebo z toho ZZR jestli pasuje...


není co dodat

1 reakcí na tento příspěvek Přidřený motor na klice

21.6.2014 v 16:55 | Nahoru | #5
mam pocit že tyhle motory na to kurevsky trpí. Kdysi jsme řešili zzr 1100, ve který byly narvaný špunty myslim z Fáčka,a podobný domrdávky.Byla to taková ta "profi" oprava dovozců totálek z DE.

Přidřený motor na klice

21.6.2014 v 20:42 | Nahoru | #6
Díky všem za odpovědi, i tak nevím co dál. Finance mě tlačí do tý zpropadený repase, tak aspoň napíšu jak to dopadne včetně kilometrů, zátěže... Prostě souhrn informací pro ostatní.

Přidřený motor na klice

21.6.2014 v 20:52 | Nahoru | #7
tyvole, mě to připadá jako vyhozený prachy, zkoušel jsi ten ebay, nebo nějaký zahraniční
stránky s dílama? Ta repase kliky je tak max 30% že to bude ok.
Pořádně pohledej,třeba kterej trh měl největší prodeje, tam je reálná možnost něco schrastit.

Přidřený motor na klice

21.6.2014 v 20:53 | Nahoru | #8
na ebay je za dvacku motor, což teda není málo

1 reakcí na tento příspěvek Přidřený motor na klice

21.6.2014 v 21:06 | Nahoru | #9
na parts depot jsou schopný objednat kliku, jen za mrzkých 33 tis když nespěcháš

podle objednacích čísel klika ze ZZR nepasuje.

Naposledy editováno 21.06.2014 21:07:28

Přidřený motor na klice

22.6.2014 v 00:38 | Nahoru | #10
Od pohledu bych řekl, že ten motor je rozměrově stejný jako u GPZ 1000 RX a asi taky jako u jejího nástupce - staré ZX10. Taky bych se na repasi vykašlal. Problémem je, že když se klika zadře, původní kalení "změkne" a je vysoká pravděpodobnost, že se zadře zase. Toto se hodně řešilo u dvouválců GPZ 500 svého času. Každej tehdá radil zrepasovat a okamžitě prodat :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidřený motor na klice

22.6.2014 v 07:46 | Nahoru | #11

dewwil píše: Na repas bych se vyprdnul. Co vím tak u dvouválů to vydrží cca 1000km a můžeš to dělat furt dokola a někdy to nevydrží ani 500km. Hlavně bych se bál pak vyjet někam dál, aby se to nehvízdlo znova. Za mě radši jetou nebo z toho ZZR jestli pasuje...

Stema kilometrama mi to pride jako nejaka blbost, u aut se delaji normalne repase kliky a musi nabehat normalne co nova, pokud neni moc vydrena tak by se ubira malo, saly se deji o to silnejsi, takze klika se nejak o moc nezeslabi aby praskla, ale je treba spis skontorlovat kde je chyba, pokukut nedava olejovi cerpadlo dostaceny tlak tak pak ten motor najede jen 500 kilaku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidřený motor na klice

22.6.2014 v 08:47 | Nahoru | #12
los-fazeros> mrzkých? jak pro koho... o parts depot vím, ale jsem omezený rozpočtem

Přidřený motor na klice

22.6.2014 v 08:56 | Nahoru | #13
Jo,jo....nemažete-klepe to....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidřený motor na klice

22.6.2014 v 09:01 | Nahoru | #14

Kinyo píše: Stema kilometrama mi to pride jako nejaka blbost, u aut se delaji normalne repase kliky a musi nabehat normalne co nova, pokud neni moc vydrena tak by se ubira malo, saly se deji o to silnejsi, takze klika se nejak o moc nezeslabi aby praskla, ale je treba spis skontorlovat kde je chyba, pokukut nedava olejovi cerpadlo dostaceny tlak tak pak ten motor najede jen 500 kilaku.

Jo u aut to funguje, ale u motorek co točej 2x víc to tak není, píšu o V2 u 4V to může být třeba jinak, ale moc bych tomu nevěřil. U TL1000S to zkusil udělat kámoš a už brusič říkal, že tomu dává tak 1000km max. Prý u motorek je povrchová úprava tenčí než u aut a ikdyž dělaj auto kliku tak jen na něco na co se nedá sehnat a vždy je to buď anebo. Nejedná se o trvalou opravu... Někdy to jezdí furt jindy konečná po pár set/tisících km...

(reakce na) Přidřený motor na klice

22.6.2014 v 09:01 | Nahoru | #15
Kinyo> Repase klikovky je vždycky sázka do loterie, stejně jako koupě jetého motoru odkudkoliv... prolezl jsem mraky inzerátů a většinou je vše na prodej s vadou motoru, skutečně je to tak háklivý zařízení?

Přidřený motor na klice

22.6.2014 v 10:59 | Nahoru | #16
Hele, háklivý to asi je, ale nějak tady nikdo nenavrhnul tvrdochrom. Ten by asi po správným přebroušení něco vydržel.

(reakce na) Přidřený motor na klice

22.6.2014 v 11:55 | Nahoru | #17
dewwil> tak otacky tam jsou jednou tak vetsi, to by asi tak nevadilo ale bude to tou povrchovou upravou, ta kdyz se prebousi a je pod tim blato tak je jasny ze to nevydrzi, to je jako dneska jak delaji valce, zadna vlozka ale jen nikasil a pod tim je hlinik, setri se vsude.

Přidřený motor na klice

22.6.2014 v 12:17 | Nahoru | #18
Na německém ebayi stopro něco seženeš, ale může to chvíli trvat...motor ze ZZR 1100 by tam šel samozřejmě taky, ale budeš pak muset přemlátit typ motoru - kvůli STK, ale samozřejmě jak jsem psal - půjde to...

2 reakcí na tento příspěvek Přidřený motor na klice

Skvělá odpověď, děkuji! 22.6.2014 v 13:02 | Nahoru | #19
Ahoj. oprava, vcetne teda koupe jineho jeteho motoru mi prijde jako dost neperspektivni investice. Tohle je stara (levna) vrana. Evidentne to na tyhle veci trpi, koupis jinej motor a po treba zase 4 tis. to pujde do kytek. Tuhle rozprodat na dily a koupit neco jinyho. Muzes mi verit, ze to vyjde dinancne mnohem lepe. A pro priste, je idealni neco pocist o motorce co xces kupovat. Kupovat starou motorku, ktera ma vylozene nakou bolistku, je financni sebevrazda. Navic na to nekoupis jety dily. Hodne zdaru a hlavne rozumnych rozhodnuti.

(reakce na) Přidřený motor na klice

22.6.2014 v 17:40 | Nahoru | #20

Hanz2164 píše: los-fazeros> mrzkých? jak pro koho... o parts depot vím, ale jsem omezený rozpočtem



to byla ironie, je jasný že na bajk za 30 nebudeš kupovat kliku za 35...
jinak souhlas s přemyslem

Naposledy editováno 22.06.2014 17:41:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidřený motor na klice

22.6.2014 v 18:53 | Nahoru | #21

Premysl.N píše: Ahoj. .............. A pro priste, je idealni neco pocist o motorce co xces kupovat. .......



Díky za příspěvek, Přemysle
Když budeš mít chuť, čas a náladu tak koukni na hodnocení týhle vraždy. Všude se psalo, jakej je to motorickej držák, spolehlivý a bla bla bla.... A vono hovno, nevyšlo to. Zvažuju prodej a přeskočit na cebro a je jedno jestli 600, 900 nebo litr. Jenže se mě nechce to podstrčit někomu z motorkářů... Celá situace je na hovno

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidřený motor na klice

22.6.2014 v 20:05 | Nahoru | #22
Hanz2164> dyt ti to napsal, rozprodej to na dily...

(reakce na) Přidřený motor na klice

22.6.2014 v 23:18 | Nahoru | #23
wejrcze> a co z toho na ty díly jako prodá, když to má mrtvý motor - což je věc, která na tom má největší cenu? ...z motoru se dá použít leda hlava, karbeci, převodovka, spojka a pár deklíku...těch 11tkových GPZ už moc není, stejně tak jako jejích uživatelů - prodej po dílech bude podle mě na dlouho...může to trvat klidně rok, možná i dva, než podstatnou část prodá...a stejně mu zůstane zadní kyvka atd...

Kecy o tom, že 11tkovým GPZtám odchází motory slyším opravdu prvně ...kdo ví čím to bylo...osobně bych se pokusil sehnat druhý motor, a pokud by to nešlo, tak bych tam nacpal moto ze ZZR...

(reakce na) Přidřený motor na klice

22.6.2014 v 23:21 | Nahoru | #24
wejrcze> a co z toho na ty díly jako prodá, když to má mrtvý motor - což je věc, která na tom má největší cenu? ...z motoru se dá použít leda hlava, karbeci, převodovka, spojka a pár deklíku...těch 11tkových GPZ už moc není, stejně tak jako jejích uživatelů - prodej po dílech bude podle mě na dlouho...může to trvat klidně rok, možná i dva, než podstatnou část prodá...a stejně mu zůstane zadní kyvka atd...

Kecy o tom, že 11tkovým GPZtám odchází motory slyším opravdu prvně ...kdo ví čím to bylo...osobně bych se pokusil sehnat druhý motor, a pokud by to nešlo, tak bych tam nacpal moto ze ZZR...

Hanz2164> ber to tak, že si měl prostě smolíka...P.S. mně teď na autě po 2500 km od koupi taky odešel motor a nenadělám s tím nic...naštěstí jsem už sehnal jiný, tak snad bude v pořádku...

Přidřený motor na klice

23.6.2014 v 00:56 | Nahoru | #25
Repasovat samozřejmě jde, ale ne tak jednoduše, jak si mnozí brusiči klik představují. Klasická oprava, tj. přebroušení kliky a osazení tlustšíma šálama tu nepřichází v úvahu. Ostatně výbrusový šály se ani nedodávaj.
Předně se musí zkontrolovat prohnutí kliky. Pokud je kopnutá moc, tak vyhodit, pokud mírně tak se musí vyrovnat. Pak musí přijít navaření čepů a přebroušení na původní, originální průměr. Což je samozřejmě poněkud dražší než klasická oprava pouhým přebroušením.
Šály co se dodávaj, tak jsou sice ve třech rozměrech, ale je to vlastně třídění šál. Dřív se takhle dodávaly třeba písty: na jeden rozměr - originál, první výbrus apod. - ještě třeba další dvě až tři třídy s ještě přesnějšími rozměry. V praxi to znamená, že by jsi měl mít šály všech rozměrů, nejprve motor sestavit s nejslabšíma šálama a plastickou měrkou změřit vůle, motor znova rozhodit a podle zjištěnejch vůlí ho sestavit znovu se šálama upřesněnejma předchozím měřením a samozřejmě znovu zkontrolovat a pak znovu sestavit. Takže motor vlastně sestavuješ minimálně natřikrát.

Je pravda, že ani při takhle poctivým postupu nemáš úplně stopro sichr, že oprava bude mít stejnou životnost jako originál, že bude bez vady, protože do matroše nevidíš a nevíš jestli ta klika není načnutá ještě nějak jinak.
Ostatně i výrobce dává na novej motor záruku = garantuje odstranění případných vad, protože ví, že se nějaká vada může vyskytnout. Ale já osobně vidím jako nejméně spolehlivý koupit jinej jetej motor, o kterým Ty nemáš ani šajna.

Naposledy editováno 23.06.2014 00:58:23

Přidřený motor na klice

23.6.2014 v 07:40 | Nahoru | #26
Pokud ten motor budeš opravovat tak zkus přijít na příčinu proč se to tak náhle zadřelo jinak se to může stát znova. Půjč si někde měřák a změř tlak oleje. Zkontroluj jestli nejsou ucpaný mazací kanály, rozeber olejový čerpadlo a podobně.

1 reakcí na tento příspěvek Přidřený motor na klice

23.6.2014 v 08:13 | Nahoru | #27
Klika opravit jde, ale v ČR to dokáže jen pár firem - tak ,aby to vydrželo. Nedělá se to rozhodně tvrdochromem, to je prasácká oprava na pár tisíc km - ale levná.. Materiál se obrousí, zarovná a nanese se nová vrstva plazmovým nástřikem, obrousí na původní rozměr. Pevnost je lepší než byla původně. Cena opravy vzhledem k náročnosti je směšná, kdysi to bylo cca 500Kč za plochu. Když mi repasovali vačky a vahadla z nesehantelné japonské verze GPZ400R, tak repase vačky a vahadel 8x500 Kč. Excentry vaček se zbrousily do kulata a v podstatě an staré vačce se udělaly zcela nové.. Luxus a po opravě drželo.

Jediná ověřená firma je pán Ing. Černohorský, dělá dragstary, závodní motory, machr..

http://www.cernohorskytuning.cz/renovace-motocyklovych-klikovych-mechanizmu/

Prvně bych se díval po jiném motoru, kdyby nebyl, tak tahle oarva by fakt vydržela a věřím že by odešlo pak něco jiného, rozhodně ne to orpavené

(reakce na) Přidřený motor na klice

23.6.2014 v 08:51 | Nahoru | #28

los-fazeros píše: mam pocit že tyhle motory na to kurevsky trpí. Kdysi jsme řešili zzr 1100, ve který byly narvaný špunty myslim z Fáčka,a podobný domrdávky.Byla to taková ta "profi" oprava dovozců totálek z DE.



Tyto motory jsou vyhlášený držáky!!!ZZR1100 je držák a GPZ 1100 je levnější alternativa od ZZR ,ale motory to má téměř stejný.moje má 72tis.km a bez problému,ani olej nebere!
HANZ prostě koupil blbě,s tím motorem něco muselo být ještě než to koupil.Smůla.

(reakce na) Přidřený motor na klice

23.6.2014 v 11:02 | Nahoru | #29

c.j. píše: Klika opravit jde, ale v ČR to dokáže jen pár firem - tak ,aby to vydrželo. Nedělá se to rozhodně tvrdochromem, to je prasácká oprava na pár tisíc km - ale levná.. Materiál se obrousí, zarovná a nanese se nová vrstva plazmovým nástřikem, obrousí na původní rozměr. Pevnost je lepší než byla původně. Cena opravy vzhledem k náročnosti je směšná, kdysi to bylo cca 500Kč za plochu. Když mi repasovali vačky a vahadla z nesehantelné japonské verze GPZ400R, tak repase vačky a vahadel 8x500 Kč. Excentry vaček se zbrousily do kulata a v podstatě an staré vačce se udělaly zcela nové.. Luxus a po opravě drželo.

Jediná ověřená firma je pán Ing. Černohorský, dělá dragstary, závodní motory, machr..

http://www.cernohorskytuning.cz/renovace-motocyklovych-klikovych-mechanizmu/

Prvně bych se díval po jiném motoru, kdyby nebyl, tak tahle oarva by fakt vydržela a věřím že by odešlo pak něco jiného, rozhodně ne to orpavené



Odzadu:
Ten jinej motor bude určitě zase jetej, nikdo neví jak jetej, nikdo nemůže říct jak dlouho vydrží a je pravděpodobné, že bude ve stejném stavu, jako ten jeho původní motor před oněmi 4.000 km. Je to prostě sázka do loterie.

Cena opravy: ano ta cena samotné repase není tak hrozivá, obzvlášť ve srovnání s novým dílem. Ostatně proto se ty repase tak dělaj. Na druhou stranu je nutné při kalkulaci celé opravy počítat se všemi dalšími položkami, tedy konkrétně:
oprava kliky
nové šály - v katalogu je uvedena nepříliš velká cena jedné šály, nicméně tu je pottřeba vynásobit potřebným počtem
nová sada kompletního těsnění

Když už se udělá klika, tak je víc než vhodné odstranit tu prapříčinu poruchy. Což může být jak vadné čerpadlo oleje, ale taky vůle ventilových vodítek, nebo i vyběhaný písty. Pak cena opravy samozřejmě narůstá a s největší praděpodobností přeleze cene bazarového motoru, možná se výrazně přiblíží i bazarové ceně celé motorky.
Rozhodně je zde ale velmi reálná šance, záleží jen a jen na pečlivosti a kompletnosti provedení opravy, že získá motor, o kterém bude v každém případě vědět co v něm je, a na který bude dost vysoký spolehnutí.

Já osobně jsem tohle řešil, resp. stále dořešuju, u ZZR-1100 a šel jsem právě tou druhou cestou. V minulosti jsem tu první cestu párkrát zvolil a většinou to dopadlo tak, že jsem měl plnou zahradu aut na náhradní díly - se zaručeně dobrou převodovkou, motorem a pod., a to moje stejně bylo věčně nepojízdný....

Přidřený motor na klice

23.6.2014 v 11:08 | Nahoru | #30
K těm repasím kliky:
zkus tohle

www.berk.cz/

p. Hejtmánek - vedoucí výroby
Je to v Praze, na Tvý straně - což máš kousek a je s ním dost řeč.

tady máš i galerii pro představu
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Stav válců a pístů - co s tím [1, 2] Kawasaki GPZ 1100 Klasik 32 17.12.2021 v 12:38 Klasik
Zapojení spínačů na výstražné blink... Kawasaki GPZ 1100 Korycan.V 14 17.12.2018 v 20:43 oldbajker
gpz1100 kzt10b rv,1986, jak na reno... Kawasaki GPZ 1100 smolcdavid 4 27.10.2018 v 09:34 Davecherokee
Kawasaki GPZ 1100 Kawasaki GPZ 1000, Kawasaki GPZ 1100 kaw.38 11 5.1.2016 v 18:15 horst1
Dolití oleje do motoru Kawasaki GPZ 1100 miro18 9 29.5.2014 v 15:17 Stev


TOPlist