globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sání do válce, sání do kliky rozdíl?
Zdravím, studuji teď Hondu CR 250 a jsem u sání, od r. 2002 začala Honda
se sáním do kliky, mám otázku jaký je v tom rozdíl? proč ta změna?
účinky? větší životnost pístu?
Děkuji za všechny odpovědi, předem děkuji :)

Sání do válce, sání do kliky rozdíl?

18.6.2014 v 22:20 | Nahoru | #1
Když je sání směřováno na kliku, bude tam nejspíš jazýčkový ventil. Předešlé roky ho nepoužívaly a časování obstarával jen píst.
Účinek bude v lepším plnění a na životnost pístu to nebude mít zásadní roli.

Sání do válce, sání do kliky rozdíl?

18.6.2014 v 22:21 | Nahoru | #2
Je to kvůli tomu, aby směs šla jen směrem do spalovacího prostoru a ne zpátky. V podstatě to lepší plnění jak píše výše.

Naposledy editováno 18.06.2014 22:22:47

1 reakcí na tento příspěvek Sání do válce, sání do kliky rozdíl?

Skvělá odpověď, děkuji! 18.6.2014 v 22:49 | Nahoru | #3
klapkama to není,to mají obě, to je pro pany servisaky aby nemuseli sundavat karburátor při výmněně pístu a sundaní válce a taky kvůli teplotě směsi, pač válec hřeje víc než klika

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sání do válce, sání do kliky rozdíl?

Skvělá odpověď, děkuji! 18.6.2014 v 23:31 | Nahoru | #4
ja1> Přesně tak Ještě bych doplnil další dvě věci:
1/ Menší výrobní náklady - obrábění karteru je složité samo o sobě, takže kanál navíc tolik cenu nezvýší, kdežto obrábění válce se zjednoduší.
2/ Sání do klikové skříně zjednodušuje a zlepšuje možnost chlazení válce kapalinou. Začalo se na to přecházet, když se začali rozšiřovat vodníci.

Největší význam má ale to snížení teploty směsi, čímž se zvyšuje měrný výkon.

Pro lepší plnění to význam nemá. Tam hraje roli především tvar a počet kanálů, časování a příp. tvar dna pístu

Naposledy editováno 18.06.2014 23:33:52

Sání do válce, sání do kliky rozdíl?

18.6.2014 v 23:32 | Nahoru | #5
Děkuju, aspoň jsem zas o něco chyttřejší :)

Sání do válce, sání do kliky rozdíl?

19.6.2014 v 01:12 | Nahoru | #6
A i to zjednodušuje samotnou konstrukci. Sání do válce funguje pořád, prostě si to vezme kolik potřebuje a pak to přepustí. U klasického sání je i doba sání ovliněná pohybem pístu a tak při razantnějších úpravách už nemusí doba otevření sání stačit a následně se pak používají různé metody dodatečného (obtokového) sání přímo pod válec, či přepouštění přes klapku kdy pokud by vzniknul podtlak tak si to zbytek dosaje z karburátoru.

A neposlední výhoda je, že v momentě, kdy nemusí jít sání přes válec je zde prostor pro další (větší) přepouštěcí kanály.

Sání do válce, sání do kliky rozdíl?

19.6.2014 v 08:17 | Nahoru | #7
Super, děkuji moc za informace, už tomu rozumím :)

(reakce na) Sání do válce, sání do kliky rozdíl?

19.6.2014 v 08:56 | Nahoru | #8
docent> Díky za info :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jakou opravnou sadu na vidlice Honda CR 250 pospa5 19 4.3.2024 v 14:39 Krautkopf
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein
Poptávka GO motoru honda cr 250 Honda CR 250 milosxxx 5 27.8.2022 v 10:27 Ariete
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... Olihňos 2 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB
Hlinikovy ram vs ocelovy ram [1, 2] Honda CR 250 Milagros 50 29.1.2022 v 19:10 krokoš


TOPlist