od jara se na mojí Banditce objevil takovej nešvar a to cukání při zátahu od volnoběhu do cca 3k otáček a do 1/4 plynu. Vyndal jsem motorku po zimě, udělal malý servis, jel jsem natankovat k vesnický benzínce a cestou domu to začalo pocukávat. Natankoval jsem Vervu, cukalo to ještě víc. Začal jsem svíčkama, jedna byla černá (najeto cca 2k km), tak jsem je prohodil, ujel 50km a byla černá i ta druhá jako z bohaté směsi. Šel jsem teda po karburátorech, vyčistil, hladina na tom válci byla trochu mimo ostatní, srovnáno, synchro udělaný loni na jaře, nikde jinde viditelný problém. Násosky sice maji praskliny, ale není to skrz. Vyčistil jsem přitom filtr. Vyndal jsem homovložku z výfuku (mám dynojet stage3, KN). Problémy se kryjí s namontováním vložky, ani to nepomohlo. Svíčky už jsou čistý cca 500km, ale cuká to pořád. Spotřeba trvale nad 7 litrů, i když jedu třeba 50km v noci s minimem plynu bez zrychlování. Dneska jsem zoufale zkusil natankovat N91 a cukání z 80% zmizelo, žádný pocukávání při brždění motorem, ale zase chvíli visí otáčky nad volnoběhem. Motorka normálně startuje, studená správně se sytičem, teplá na otočení, nechcípe, volnoběh drží, trochu pohoupává +-100ot. Ventily jsem seřizoval loni v létě. Motorka jinak jede normálně, táhne plynule bez děr až do červenýho, žádný hulení z výfuku, olej jsem po 3k ještě nedolíval, najeto 63k.
Poradí mi někdo, co v karburátorech na to může mít vliv, na bohatost v prvních 20% plynu? Když dám mizernej benzín a nebo je to studený, tak to dělá podstatně míň nebo vůbec. Červík bohatosti mám podle manuálu k Dyno na 3ot.
Pak už mě napadá jen proměřit TPS (udělám o víkendu), vrátit origo jehly a trysky a čekat, co se stane. Tlaky jsem neměřil, mám z minulé motorky jiný závit na tlakoměru a nechce se mi to předělávat. Vidím to na ty karburátory než cokoli jiného.
Díky za fundované odpovědi. Rady jako stočit na 30k a prodat nepotřebuji.
2 reakcí na tento příspěvek Bandita cuká z volnoběhu
Naposledy editováno 15.06.2014 12:12:01
Inak v tejto chvili sa zda, ze pricin bolo/je viac a poroznu sa doplnali ci dokonca niektore navzajom negovali.
Na konci 2016 som dal moto do profi servisu na zostelovanie karbcov a tam odstranili prve dve chyby.
1) Rozhadzane podtlaky, pravdepodobne dane tym, ze sa vymontoval dynojet.
2) Prasknute viko jedneho karba.
Vysledok bolo radikalne zlepsenie uplne vsetkeho, predovsetkym teda spotreby, ktora sa dostala trvale pod 8 a moto zacalo naraz brzdit motorom. Predtym sa dalo na volnobeh kludne pohnut a po rovinke aj pokracovat. Tiez to za studena prestalo pukat spat do karba. Nic menej akasi neistota motora v otackach tesne nad volnobehom s minimom plynu pretrvavala i ked sa celkovo o hodne zlepsila. Ukludneny vysledkom, som nejaky cas jazdil a bol by som jazdil snad doteraz, keby som nedostal moznost osedlat iny bandit, kde som si overil, ze 1200 dokaze mat aj v nizkych otackach chod ovela hladsi nez ten moj a aj volnobeh by mal drzat zhruba 1100, zatial co ten moj hlavne za studena kolise 900-1100.
Pustil som sa teda do hladania dalsich podozrivych. Nakolko karbo bolo predtym u profika, tak som to najprv skusal inde a kupil originalny vyfuk. Ukazalo sa ze tadial cesta nevedie. Vyfuk okrem ineho zvuku nesposobil vobec ziadnu zmenu. Dalej som vymenil cievky, tiez bez uspechu. Po dalsom studiu navodov na forach som vykonal vacum test so startovacim sprejom, a bingo, bol pozitivny.
3)vymena prirub za nove
Pri tej prilezitosti som si vsimol podivneho chodu karba na prvom valci. Zistil som ze:
4) membrana bola vyvlecena a sposobovala, ze sa ten bazmek s ihlou nevracal uplne dolu a samozrejme to asi netesnilo tak ako by malo. Profik teda naozaj len zosteloval podtlaky a karbo zjavne neotvaral.
Dal som to vsetko zase do kopy a vysledok je zase iba ciastocne zlepsenie. poslednych 500km som isiel za 6.5 litra. Cukanie sa zlepsilo, ale uplne dokonale to este nie je. Co hlavne stale nie je dokonale, je ten volnobeh.
Vacum test je stale pozitivny aj ked uz ovela menej. Proste ked tam toho nastriekam naozaj hodne tak volnobeh poskoci na 1100 a drzi sa krasne, ked sprej vyprcha tak sa to zas rozhadze. Kedze priruby su uz nove je jasne ze si niekde bokom prisava karburator.
Napada niekoho na co sa na karbe zamerat, nez to karbo rozoberem do srobky a cele pretesnim? Opravne sady uz mam sice objednane, ale predsa len nakolko sezona v plnom prude nechcem do toho vrtat ked to v podstate jazdi dobre.
Naposledy editováno 23.06.2017 15:02:48
Inak podelim sa o super vychytavku,... Pri vacum teste nepouzit startovaci sprej ale cistic karburatora. Je to naozaj adresne a pozna sa to nosom jedna basen. Na rozdiel od startovacieho spreja, ktory len zvysi otacky, ale cert aby pri tom nieco poznal, ked clovek prave odstranuje kolisanie otacok ze?,..... tak na rozdiel od toho startovacieho spreja to generuje charakteristicky stiplavy smrad z vyfuku, takze pomerne neomylne poznate ci a kade si karbec prisava.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... | Banditak650 | 14 | Včera v 15:53 Banditak650 |
potah sedla Suzuki GSF 1200 Bandit | ujec76 | 5 | 19.4.2024 v 09:14 kalous72 |
Bagster Suzuki GSF 1200 Bandit | ujec76 | 11 | 14.1.2024 v 18:58 kuzmič |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Olejová vana B12 - záměna Suzuki GSF 1200 Bandit | drtikol | 7 | 20.3.2023 v 08:07 Kovi |