bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nefungující elektrika
6.6.2014 v 16:55
Ahoj bando. Ráno přijdu k motorce, nastartuju, na poprvý to chcíplo, tak chci nastartovat znova a nic. Tak koukám co je a nic nesvítí, žádný kontrolky, světla, klakson nefunguje, prostě nic. Přitom jezdím každej den a bez sebemenšího problému. Takže padlo podezření na pojistky, jenže jsou všechny v pořádku. I ta hlavní. Pro jistotu jsem tam dala fungl novou a pořád nic. Tak by mě zajímalo co může být dál příčinou? Baterka taky problémem není. Jsou tam ještě nějaký dvě relátka, ale to nevím, jak zjistím jestli jsou funkční?
Předchozí
1 2
Následující

Nefungující elektrika

6.6.2014 v 17:35 | Nahoru | #1
Dodatek, teď jsem k tomu přišla otočím klíčkem a vše svítilo, normálně, nijak ztlumeně nebo tak. Tak jsem zmáčkla startér a okamžitě se vše vyplo a zas to nejde a nevim jestli se mi to nezdálo, ale po zmáčknutí mi přišlo, že něco vepředu cvaklo, jako u řidítek, nejspíš pod klíčkem?? Netušim, možná se mi to jen zdálo. Jinak relé pod sedlem normálně při zapínání klíčku cvakalo

Nefungující elektrika

6.6.2014 v 17:59 | Nahoru | #2
Projdi si kabely od baterky , pres hlavni pojistku atd. Jestli to chvili jde a chvili nejde, a nepali se zadna pojistka asi to nebude zkrat.
Asi bych zkontroloval pripojeni na baterce a pak se vydal rovnou smerem na krk okolo budiku, nekde nejdes kabel co ma jit na kostru a asi bude povolenej,zoxidovanej nebo uklepanej.

Nejlepsi reseni kdyz to blbne ne odhalit kabely a proste za ne nemilosrdne tahat a trast snima pri zapnutym klicku az odhalis kde je trouble.

Nefungující elektrika

6.6.2014 v 18:20 | Nahoru | #3
no někde na netu jsem našla, že to někomu taky takhle nešlo a bylo to zanesenýma kontaktama na baterce, tak jsem to vypucovala a teď je změna. Už to naběhne, když otočím klíčkem, ale pouze při vypnutých světlech a to svítí neutrál jen tak jakoby na půl a když světla rozsvítím nebo dám blinkry nebo klakson či chci nastartovat, tak to zas zhasne, po vypnutí světel se zas rozsvítí. Tak pro čistý svědomí jsem hodila baterku na nabíječku, ale pochybuju, že bude problém tam. Holt budu muset zkusit ty kablíky, ještě, že je víkend, to budu muset sundat úplně všechno, abych se na to dostala

Nefungující elektrika

6.6.2014 v 18:32 | Nahoru | #4
to vypada na prechodovek odpor u baterky nebo ukostreni.
pokud se snizi napeti pri vetsim odberu proudu, pozor muze to v miste odporu dost topit, ale zase se to lepe hleda

Nefungující elektrika

6.6.2014 v 19:01 | Nahoru | #5
Co myslíš přesně tím topit? Si to nějak neumím představit, jako, že se bude pálit kabel nebo jak?

Nefungující elektrika

6.6.2014 v 19:04 | Nahoru | #6
Špatná baterka

Nefungující elektrika

6.6.2014 v 19:15 | Nahoru | #7
Kéž by, ani nevíš, jak se ze to modlím uvidím až to nabiju, ale přijde mi to divný, že by to bylo takhle rychlý. Všechno bez problémů fungovalo a najednou nic. To člověk pozná, když startuje s vybitou nebo málo nabitou baterkou, ale u mě prostě nic. Furt v pohodě. Jezdím s tím každej den

Nefungující elektrika

6.6.2014 v 20:17 | Nahoru | #8
takže baterkou to nebude, ale teď při pokusu o nastartování se ozve dost hlasitý cvaknutí z tohoto relátka

hlasitým myslím fakt hlasitý, až mi přijde, že to zní jako zkrat. Neví někdo, jak se to přesně jmenuje? Našla jsem to jen pod pojmem relé

Nefungující elektrika

6.6.2014 v 20:35 | Nahoru | #9
To je ralatko palivovyho cerpadla. Cvaknuti je vporadku, nevim jak podle teme zni zkrat. Chrci to ?
Tim ze by to topilo jsem myslel, ze pokud je nekde ubytek napeti pri vetsim proudu, tak se ten ubytek musi nekde projevit, na odporu teplem.
Ovsem myslel jsem ze mas vyreseno ze baterkou to neni. Kdyz ji das na nabijecku pochybuju ze to zjistis, takze pro tebe bude asi nejlehci reseni jak zjistit jeli to baterkou, dat tam nejakou jinou, nebo to povesit na baterku z auta, treba pres startovaci kabely. Sakra za tu dobu co to tady pisu, bych snad do ty Tremosny dojel

Nefungující elektrika

6.6.2014 v 20:43 | Nahoru | #10
Pokud je baterka KO tak jí nabíječka nepomůže. Nejlepší je zkusit jinou nebo zapojit přes kabely z auta jak už tu psali. Nebo neznáš někoho kdo má multimetr a změří svorkové napětí na baterce když zapneš ty světla nebo startér(větší odběr)?

Nefungující elektrika

6.6.2014 v 20:53 | Nahoru | #11
multimetr bohužel nevím, já to zkoušela takovou tou klasickou zkoušečkou, jak se rozsvítí žárovka

qugo nevím, jak ten zvuk jinak popsat, prostě jakoby přeskočila jiskra, prostě takovej ten zvláštní elektrickej zvuk. Při zapnutí klíčku to cvakne normálně, ale prostě při zmáčknutí startéru to tak divně a dost hlasitě cvakne

Nefungující elektrika

6.6.2014 v 20:57 | Nahoru | #12
NO podle me ti sepnuti starteru nestiha baterka, relatko pak proste precvakava sem a tam.
Sezen si kabely na startovani to ma kde kdo, dotlac k autu, pripoj baterku a zkus natocit, jestli to chytne bez problemu tak je to baterka a mas vyhrano.

Nefungující elektrika

6.6.2014 v 21:04 | Nahoru | #13
ok zkusím to pořešit, mi to nedalo a byla jsem tam ještě mrknout s mojí amatérskou zkoušečkou se světýlkem a s vypnutým klíčkem normál jasně svítí ,ale, když cokoliv zkusím (nastartovat, zapnout světlo, blinkry...) tak v podstatě zhasne nebo svítí jen hodně málo

Nefungující elektrika

6.6.2014 v 21:12 | Nahoru | #14
buďto v háji baterka, což může odejít ze dne na den, nebo vyhnitý kontakt, který při větším odběru - jak cvakne to relé tak připojí startér a na tom přechodovém odporu je takový úbytek napětí, že všechno zhasne..

1 reakcí na tento příspěvek Nefungující elektrika

6.6.2014 v 21:32 | Nahoru | #15
Mě napadlo v souvislosti s těma startovacíma kabelama jestli může mít stejnej efekt napojit na to nabíječku a zkusit to přímo tak? Jelikož kabely nemám, navíc je vůbec bezpečný použít kabely přes auto s motorkou? Vzhledem k úplně jinýmu napětí?

(reakce na) Nefungující elektrika

6.6.2014 v 21:35 | Nahoru | #16
nicooo> V lepsim pripade odkouris pojistku v nabijecce.
JEstli nema autobus nebo nakladak, a pokud nemas starou jawu ev MZ pak ver ze naperi v palubni siti bezneho automobilu a bezneh motocyklu je uplne stejne 12 V



Tohle je vubec divny tema, nikdo tu neni, zadny ask for boobs nebylo, to jsou dneska pomery

Nefungující elektrika

7.6.2014 v 08:23 | Nahoru | #17
Prosím tě, zkontroluj a přitáhni klíčem ty tlustý kabely z baterky. Jeden jde na startovací relé, druhej na kostru. Pak sežeň někoho s autem a startovacíma kabelama. Propoj baterku z auta s baterkou moto těma kabelama. Zkus natočit. Mělo by to zavrčet. Nezavrčí, asi je někde problém právě na těch silnejch kabelech.

1 reakcí na tento příspěvek Nefungující elektrika

7.6.2014 v 09:06 | Nahoru | #18
Takže to bude fakt baterka. Po připojení kabelů vše běží, jak má a nastartuje na první ťuknutí docela se mi ulevilo, že to je jen baterkou

(reakce na) Nefungující elektrika

7.6.2014 v 10:59 | Nahoru | #19

nicooo píše: Takže to bude fakt baterka. Po připojení kabelů vše běží, jak má a nastartuje na první ťuknutí docela se mi ulevilo, že to je jen baterkou


A dobíjí to vůbec???
Chtělo by to někoho s voltmetrem. Na volnoběh aspoň 13V na baterce, od nějakejch 3000 otáček 14 až 14,4V. Když to takhle nebude, tak alternátor nebo regulátor odešel do věčných lovišť a novou baterku ti motorka vycucne za pár kiláků

Nefungující elektrika

7.6.2014 v 17:22 | Nahoru | #20
V bratrově případě - regulátor.

Nefungující elektrika

7.6.2014 v 20:25 | Nahoru | #21
Zejtra možná přijede brašule, má Ace, tak to zkusíme prohodit a uvidí se jestli to půjde nebo ne. Regulátory jsou tam stejný. Ale koukám budu muset dokoupit vybavení garáže, protože zrovna ten voltmetr je docela použitelná věc a další z těch co nemám

Nefungující elektrika

7.6.2014 v 20:39 | Nahoru | #22
Abyc nejednodussi multimetr koupis za par kacek (200 kc) trebas.

Nefungující elektrika

7.6.2014 v 21:13 | Nahoru | #23
jj už jsem koukala na internetu, v pondělí si pro něj půjdu

Nefungující elektrika

7.6.2014 v 22:01 | Nahoru | #24
Kde vůbec je alternátor? Regulátor vím, ale altík ne. Zas se mi nezdá, kdyby byl v tahu regulátor, tak by to nemělo jít ani nastartovat ne? Ani s kabelama? Nebo, jak to říct, větší vliv má alternátor ne? Ten jakoby dodává tu energii. Nebo co přesně ty dvě věci dělají? Jakej je mezi nima rozdíl?

Nefungující elektrika

7.6.2014 v 22:05 | Nahoru | #25
Nepremyslej prosimte

Alternator je dole zavrenej v karterech. Pro tebe bude stacit ze to je vec ktera kdyz se toci tak vyrabi proud.

Regulator=regler obvykle zkratovy je krabicka ktera laicky receno hlida aby stridavy napeti z alternatoru se premenilo na stejnosmerny a nepresahlo urcitou hodnotu, to dela tak ze meni svuj vnitrni odpor mezi fazema, opet laicky predstav si jako ze tam pripoji zarovku a tim ten prebytecnej proud spali.

Kapis ?

Edit: jinak regler ani altik nemaji vliv na startovani.

Naposledy editováno 07.06.2014 22:06:03

Nefungující elektrika

7.6.2014 v 22:16 | Nahoru | #26
ok díky za laický vysvětlení

1 reakcí na tento příspěvek Nefungující elektrika

8.6.2014 v 15:02 | Nahoru | #27
Takže to bude ta baterka, an ijsme regulátory neměnili nakonec. Zkusili jsme jeho baterku u mě a vše v pohodě a když jsem mojí dali k němu, tak to dělalo to samý co u mě, takže je v tahu. Zejtra budu mít novou, tak si to tam pro jistotu nechám i proměřit, ale bude to ta baterka. Všem díky za pomoc, příště budu zas chytřejší

Nefungující elektrika

8.6.2014 v 20:05 | Nahoru | #28
baterka umí odejít z hodiny na hodinu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nefungující elektrika

8.6.2014 v 20:42 | Nahoru | #29

nicooo píše: Takže to bude ta baterka, an ijsme regulátory neměnili nakonec. Zkusili jsme jeho baterku u mě a vše v pohodě a když jsem mojí dali k němu, tak to dělalo to samý co u mě, takže je v tahu. Zejtra budu mít novou, tak si to tam pro jistotu nechám i proměřit, ale bude to ta baterka. Všem díky za pomoc, příště budu zas chytřejší

to je blbost jen se vám podařilo zjistit,že jeho baterka je nabitá a tvoje vybitá,to je všechno. pokud tam dáš novou a nedobíjí ti to,bude se celej problém po pár kilometrech opakovat po nastartování kabelama jsi je odpojila a motorka vrčela a svítila?

Naposledy editováno 08.06.2014 20:44:33

(reakce na) Nefungující elektrika

9.6.2014 v 11:47 | Nahoru | #30

valibuk píše: to je blbost jen se vám podařilo zjistit,že jeho baterka je nabitá a tvoje vybitá,to je všechno. pokud tam dáš novou a nedobíjí ti to,bude se celej problém po pár kilometrech opakovat po nastartování kabelama jsi je odpojila a motorka vrčela a svítila?



Ma pravdu chlapec. Tak jak jsem ti psal - po odpojeni kabelu a zmereni naperi pri vrcicim motoru 14V na baterce.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat Okin1 11 6.11.2023 v 23:51 2stroke
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... Joel1 4 6.7.2023 v 19:54 Joel1
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat R.a.F 5 2.11.2022 v 19:53 assassin
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat Malibu86 10 7.1.2021 v 14:20 vopák
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat Kalich94 3 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR


TOPlist