v rámci přípravy své čersvě nabyté 640-ky na dlouho cestu jsem se mimo jiné rozhodl vyměnit sekundár. Musím přiznat, že krytování sekundáru se mi vůbec nezamlouvá. Jendak esteticky, ale hlavně dost komplikuje vizuální kontrolu stavu řetězu.
Nejradši bych tam to krytování vůbec nevracel a jezdil bez něj. Nemáte s tím někdo nějaké zkušenosti? Trochu se bojím, zda by se pak nedostávalo moc bordelu na mechanismus vystavování spojky...
A druhý dotaz směřuje ke spojce samotné - motor je osazen nešťastnou spojkou ze 638. Předchozí majitel jí vylepšil pružnou lamelou, ale odstranil O-kroužek. Je to normální postup? Myslel jsem, že kroužek by měl být ponechán i pokud je namontována pružná lamela.
Bohužel obligátní "when it's not crap, don't fix it" tady nejdde použít, protože spojka nefungovala dobře. Po puštění páčky se plně nesepla a dost prokluzovala. Bylo třeba naplno "odtlačit" páčku od řidítka a i tak zlehka prokluzovala. Lamely měly tloušťku malinko přes 3,5mm (z manuálu jsem nepochopil, zda je to minimální přípustná tloušťka nebo optimální), každopádně je koupím nové, ale nevím, jak s tím kroužkem. Jedná se aspoň o kroužek ve standardizovaném rozměru, nebo něco speciálního?
Díky za všechny rady!
1 reakcí na tento příspěvek kryt sekundáru + O-kroužek ve spojce
E: Tak rozetu beru zpet, uz jsem zapomněl, jak to vypadá. Já se vůbec snažím na mojí bývalou Jawu zapomenout...
Naposledy editováno 06.06.2014 08:43:35
Kryt se ti nespíš nezamlouvá, protože se špatně montuje, na vypínání spojky to si moc mít vliv nebude, pokud nejezdíš někde v blatě... Ale z hlediska životnosti (nepřepnutého) řetězu je to jasné plus.Bez krytu to vypadá navíc jako čína
No na Kaťuši jsem si kryt zakoupil a přes víkend namontuji. Ať je jak z fabriky.
Není to krásné : jdeš kolem své motorky a pořád máš co dělat, vylepšovat, seřizovat.mazat, utírat... Kam se hrabou Japonci
1 reakcí na tento příspěvek kryt sekundáru + O-kroužek ve spojce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kryt sekundáru + O-kroužek ve spojce
Do deklu patří alespoň půl malé pixle (tedy asi 100-150g) vazelíny A00.
Já tam dávám pixlu celů.
Když to neuděláš, je nebezpečí sežrání nohavic.
Četl jsem tvůj popis montáže krytu. Napsané to vypadá jednoduše. Ja mám podobný systém + pár sprostých slov k tomu.
laďa-prášil souhlasím, že Jawka není zrovna dokonalá, ale kolikrát i křivé je hezké,že?
Nevadí mi ruce od šmíru, to spíš, když moje Věrka začne řvát : "proč jsi se nepřevlékl?" No proč, vždyť jsem šel jenom...
Posledně jsem jí řekl:"koukni se, jak má tá motorečka ladné křivky, kdysi jsi taky takové měla". Čeče, málem jsem spal ve vaně.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |