1 reakcí na tento příspěvek ložiska krku řízení utahování
1 reakcí na tento příspěvek ložiska krku řízení utahování
Zdenalbenal> só tam kuželikovy. Těsnění je nahoře i dole stejny. Olej je jen v motoru
BTW je to běžny těsnení co koupím v prodejně s ložiskama nebo specielní otalskej výmysl?
Zdenalbenal> só tam kuželikovy. Těsnění je nahoře i dole stejny. Olej je jen v motoru
BTW je to běžny těsnení co koupím v prodejně s ložiskama nebo specielní italskej výmysl?
Naposledy editováno 04.06.2014 23:51:43
Protože při provozu v těžkých podmínkách spodní ložisko vyrezne.
Když tam to těsnění néni, nečistoty majů kam vypadnůt a vazelína tam zůstane.
Na první pohled to je pitomost, ale je to tak.
Horní těsnění nemusí byt taky nejak zběsilé, stačí miska na překrytí krku, filc a nebo tam vrátit to staré.
Já sem právě doplňoval tu misku (třeba na Hondě), protože tam bylo enom to těsnění.
Miska chrání celý krk proti přímému náporu sraček...
No a když tam to spodní nedáš, máš jedno náhradní .
Jawa má třeba důle dvouřádkové kuličkové ložisko s kosoúhlým stykem a navrchu jednořadé.
Těsnění žádné, enom navrchu misku, překrývající krk.
Seřízení ložisek je tým pádem bezproblémové, životnost dostatečná a těsnost? - co tam vletí, to důle vypadne.
Takto mě to funguje od roku 1990 .
Motorka má odjeté nejaké mistráky a 6D.
Kuželíkové ložiska se seřizujů tak, že se to dotáhne "nadoraz" (aby byl cítit jakýsi odpor při otáčení, ale odpor musí byt plynulý, bez lupání - to už je moc) a povolí se o cca 1/8 otáčky.
Kontrola - dáš řídítka přímo a když do nich jemně drbneš, musí se plynule otočit až nadoraz.
Zkůšá se to na obě strany...a komplet, aj s kolem...
Naposledy editováno 07.06.2014 10:29:21
V
Naposledy editováno 08.04.2019 16:28:11
1 reakcí na tento příspěvek ložiska krku řízení utahování
Jinak jsem to už našel, rukou je to OK:
7.2. Nasadíme horní ložisko a poté prachovku na oběžný kroužek a dotáhneme kruhovou maticirukou .
? 8. Několikrát pootočíme můstkem vidlice od dorazu k dorazu, aby si ložiska správně sedla.
8.1. Povolíme kruhovou matici zhruba o půl otáčky a znovu překontrolujeme správný posaz ložisek, případně je opětovně nastavíme.
? 9. Nasadíme horní můstek a matici opět dotáhneme rukou .
Naposledy editováno 08.04.2019 16:31:14
Aleš_R píše: Jo a máš momentovej hákovej klíč, že... Já ne, takže nic. Jinak mám 45 Nm, hledat mi to opravdu nemusíš.
Jinak jsem to už našel, rukou je to OK:
7.2. Nasadíme horní ložisko a poté prachovku na oběžný kroužek a dotáhneme kruhovou maticirukou .
? 8. Několikrát pootočíme můstkem vidlice od dorazu k dorazu, aby si ložiska správně sedla.
8.1. Povolíme kruhovou matici zhruba o půl otáčky a znovu překontrolujeme správný posaz ložisek, případně je opětovně nastavíme.
? 9. Nasadíme horní můstek a matici opět dotáhneme rukou .
Tak pro méně chápavé ještě jednou. Při montáži to utáhnu na předepsaný moment DLE MANUÁLU standardním momenťákem a "ořechem" co jsem si vyrobil z trubky. Po nastrojení normálním hákovým klíčem seřídím dle siloměru, opět DLE MANUÁLU. Stačí nebo potřebuješ i obrázky z toho MANUÁLU?
E:
STEERING TENSION ADJUSTMENT
Check the steering movement in the following procedure.
• By supporting the motorcycle with a jack, lift the front wheel
until it is off the floor by 20 – 30 mm (0.8 – 1.2 in).
• Check to make sure that the cables and wire harnesses are
properly routed.
• With the front wheel in the straight ahead state, hitch the spring
scale on one handlebar grip end as shown in the
figure and read the graduation when the handlebar starts moving. Do the same on the other grip end.
Initial force: 200 – 500 grams
Naposledy editováno 08.04.2019 23:05:28
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Náhradní díly VOR 503 VOR EN 503 | Corey_Taylor | 10 | 4.3.2019 v 15:18 Adam_michalek |
regulátor dobíjení bez baterie VOR EN 503 | klubko | 6 | 17.10.2017 v 07:52 mito7 |
Android aplikace údržba motorky s m... VOR EN 503 | klubko | 11 | 13.4.2017 v 07:34 kle5002003 |
Náhradní díly VOR VOR EN 450, VOR MX 530, VOR EN 503, VOR 530 EM | Daniel_cz | 11 | 19.7.2015 v 16:31 Daniel_cz |
VOR EN 503 za tepla nestartuje VOR EN 503 | klubko | 0 | 3.4.2014 v 22:56 klubko |