bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ložiska krku řízení utahování
Jak správně a jak moc utáhnout po výměně?

1 reakcí na tento příspěvek ložiska krku řízení utahování

Skvělá odpověď, děkuji! 2.6.2014 v 10:14 | Nahoru | #1
Nesmí mít vůle v krku a při zvednutém kole se musí lehce otáčet tzn. když dáš řídítka mírně na jednu stranu měli by se sami dotočit.

(reakce na) ložiska krku řízení utahování

2.6.2014 v 11:43 | Nahoru | #2
baks> dik, zkusim.

1 reakcí na tento příspěvek ložiska krku řízení utahování

2.6.2014 v 14:06 | Nahoru | #3
každopádně doporučuju po pár desítkách kilometrů zkontrolovat a případně znova dotáhnout, po výměně si ložiska můžou chvíli sedat, pokud jsi je do rámu nedával pod lisem...

ložiska krku řízení utahování

2.6.2014 v 14:14 | Nahoru | #4
Jaké tam sů ložiska?
Kuželíky a nebo kuličky?
Má to ložisko dole těsnění?
Má ten PLŤ olej v rámu?

(reakce na) ložiska krku řízení utahování

4.6.2014 v 22:29 | Nahoru | #5
fatik> jn, říkal jsem si, že se na to ještě mrknu. Ložiska jsem neměnil, ale v krčku něco lupalo, takže jsem to rozdělal, ale ložiska bez poškození. Takže jsem dal novou vazelínu a složil. Po složení už to nelupe, takže byly asi povoleny brýle.

Zdenalbenal> só tam kuželikovy. Těsnění je nahoře i dole stejny. Olej je jen v motoru
BTW je to běžny těsnení co koupím v prodejně s ložiskama nebo specielní otalskej výmysl?

ložiska krku řízení utahování

4.6.2014 v 22:31 | Nahoru | #6
fatik> jn, říkal jsem si, že se na to ještě mrknu. Ložiska jsem neměnil, ale v krčku něco lupalo, takže jsem to rozdělal, ale ložiska bez poškození. Takže jsem dal novou vazelínu a složil. Po složení už to nelupe, takže byly asi povoleny brýle.

Zdenalbenal> só tam kuželikovy. Těsnění je nahoře i dole stejny. Olej je jen v motoru
BTW je to běžny těsnení co koupím v prodejně s ložiskama nebo specielní italskej výmysl?






Naposledy editováno 04.06.2014 23:51:43

ložiska krku řízení utahování

7.6.2014 v 10:05 | Nahoru | #7
Jestli nemá motorka v rámu olejovů nádrž (=že by se rám zahříval), tak to spodní těsnění tam ani nedávej.
Protože při provozu v těžkých podmínkách spodní ložisko vyrezne.
Když tam to těsnění néni, nečistoty majů kam vypadnůt a vazelína tam zůstane.
Na první pohled to je pitomost, ale je to tak.
Horní těsnění nemusí byt taky nejak zběsilé, stačí miska na překrytí krku, filc a nebo tam vrátit to staré.
Já sem právě doplňoval tu misku (třeba na Hondě), protože tam bylo enom to těsnění.
Miska chrání celý krk proti přímému náporu sraček...
No a když tam to spodní nedáš, máš jedno náhradní .
Jawa má třeba důle dvouřádkové kuličkové ložisko s kosoúhlým stykem a navrchu jednořadé.
Těsnění žádné, enom navrchu misku, překrývající krk.
Seřízení ložisek je tým pádem bezproblémové, životnost dostatečná a těsnost? - co tam vletí, to důle vypadne.
Takto mě to funguje od roku 1990 .
Motorka má odjeté nejaké mistráky a 6D.
Kuželíkové ložiska se seřizujů tak, že se to dotáhne "nadoraz" (aby byl cítit jakýsi odpor při otáčení, ale odpor musí byt plynulý, bez lupání - to už je moc) a povolí se o cca 1/8 otáčky.
Kontrola - dáš řídítka přímo a když do nich jemně drbneš, musí se plynule otočit až nadoraz.
Zkůšá se to na obě strany...a komplet, aj s kolem...

Naposledy editováno 07.06.2014 10:29:21

ložiska krku řízení utahování

8.4.2019 v 15:55 | Nahoru | #8
Zdravím, posunu tenhle dotaz. Jsem teď po výměně ložisek u jejich dotažení. Kuželíky. Když je dotáhnu rukou, už jdou z tuha. Čekal jsem že tenhle moment - tuhost - nastane až při použití klíče, nejsem zrovna Hulk abych to rukou přetáhl. Už se samy nevrátí - tedy mám jen brejle, nejsou nasazeny ani tlumiče, takže tam chybí hmota předního kola...

V

Naposledy editováno 08.04.2019 16:28:11

ložiska krku řízení utahování

8.4.2019 v 16:06 | Nahoru | #9
Tak já mám třeba v manuálu předepsaný moment při montáži a pak následně ještě seřízení siloměrem....myslím si, že tyhle informace budou v servisních manuálech i u jiných motorek, ale hledat se mi to za vás nechce.

1 reakcí na tento příspěvek ložiska krku řízení utahování

8.4.2019 v 16:29 | Nahoru | #10
Jo a máš momentovej hákovej klíč, že... Já ne, takže nic. Jinak mám 45 Nm, hledat mi to opravdu nemusíš.

Jinak jsem to už našel, rukou je to OK:

7.2. Nasadíme horní ložisko a poté prachovku na oběžný kroužek a dotáhneme kruhovou maticirukou .
? 8. Několikrát pootočíme můstkem vidlice od dorazu k dorazu, aby si ložiska správně sedla.
8.1. Povolíme kruhovou matici zhruba o půl otáčky a znovu překontrolujeme správný posaz ložisek, případně je opětovně nastavíme.
? 9. Nasadíme horní můstek a matici opět dotáhneme rukou .

Naposledy editováno 08.04.2019 16:31:14

(reakce na) ložiska krku řízení utahování

8.4.2019 v 22:53 | Nahoru | #11

Aleš_R píše: Jo a máš momentovej hákovej klíč, že... Já ne, takže nic. Jinak mám 45 Nm, hledat mi to opravdu nemusíš.

Jinak jsem to už našel, rukou je to OK:

7.2. Nasadíme horní ložisko a poté prachovku na oběžný kroužek a dotáhneme kruhovou maticirukou .
? 8. Několikrát pootočíme můstkem vidlice od dorazu k dorazu, aby si ložiska správně sedla.
8.1. Povolíme kruhovou matici zhruba o půl otáčky a znovu překontrolujeme správný posaz ložisek, případně je opětovně nastavíme.
? 9. Nasadíme horní můstek a matici opět dotáhneme rukou .



Tak pro méně chápavé ještě jednou. Při montáži to utáhnu na předepsaný moment DLE MANUÁLU standardním momenťákem a "ořechem" co jsem si vyrobil z trubky. Po nastrojení normálním hákovým klíčem seřídím dle siloměru, opět DLE MANUÁLU. Stačí nebo potřebuješ i obrázky z toho MANUÁLU?

E:
STEERING TENSION ADJUSTMENT
Check the steering movement in the following procedure.
• By supporting the motorcycle with a jack, lift the front wheel
until it is off the floor by 20 – 30 mm (0.8 – 1.2 in).
• Check to make sure that the cables and wire harnesses are
properly routed.
• With the front wheel in the straight ahead state, hitch the spring
scale on one handlebar grip end as shown in the
figure and read the graduation when the handlebar starts moving. Do the same on the other grip end.
 Initial force: 200 – 500 grams

Naposledy editováno 08.04.2019 23:05:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Náhradní díly VOR 503 VOR EN 503 Corey_Taylor 10 4.3.2019 v 15:18 Adam_michalek
regulátor dobíjení bez baterie VOR EN 503 klubko 6 17.10.2017 v 07:52 mito7
Android aplikace údržba motorky s m... VOR EN 503 klubko 11 13.4.2017 v 07:34 kle5002003
Náhradní díly VOR VOR EN 450, VOR MX 530, VOR EN 503, VOR 530 EM Daniel_cz 11 19.7.2015 v 16:31 Daniel_cz
VOR EN 503 za tepla nestartuje VOR EN 503 klubko 0 3.4.2014 v 22:56 klubko


TOPlist