ano, opět se hlásí váš přítel Hipík. Pořídil sem si novou (starou) motorku a nefunguje tak jak bych očekával.
Ano, dá se očekávat že se někdo poučí chyb a že jen blbec udělá stejnou chybu dvakrát. Nebo taky třikrát.
Takže. Moje nová mašina má následující spolu možná související vady. Vezmu to od té nejjednodušší.
1. Nedobijí. Počítám, že je to asi nejsnažší co může bejt. Změřim, koupim novej regulátor, případně budu řešit opravu altíku, ale nemalujem čerta na zed.
2. Nemá výkon. V porovnání s Viragem je to samozřejmě raketa, ale v porovnání s jinou gs500 je to líný. Má mít výkon 31kw, ale nejede ani 120kmh. motor nejde vytočit, ani na volnoběh, nad 8 000rpm. Zatim jediná věc, které se můžu chytit je to, že svíčka levého válce je černá jako uhel, zatímco pravá svíčka má krásnou cihlovou barvu. Měřil sem kompresi a na obou válcích je shodně 8.5-9Bar.
Bude stačit když nechám karburátory seřídit, případně dá se to udělat v domácích podmínkách, či kolik to může stát?
3. Prolínání oleje kolem řadičky. Mizí docela rychle. Za 70km zmizela půlka měrky v motoru. Výfuky nejsou mastné, to už po zkušenostech s čínou poznám. Všechno to mizí kolem hřídelky řadící páky. Samotná řadička mů malou vůli, cca 0.5mm stranově a stejně tak "dovnitř, ven". Pomůže mi, pokud vyměním jen gufero, nebo se bude muset vyměnit i ložisko uvnitř motoru? Je tam vůbec nějaké?
Doufám, že chápeta jak mi ted je a zdržíte se nesouvisejících kometářů.
1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
2 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Dobře, tak olej nebudu řešit, budu zatim poctivě dolejvat.
2 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Dobijeni bude nejaka kravina. Olej i u noveho GSa mizi docela rychle, pokud za nej tahas a honis ho do otacek, coz jsi asi prave delal, kdyz jsi zkousel maximalku.
A vykon? Je to veteran, ty kone uz jsou unaveny a chromy Ja mam mit 60 koni, ale nad 120 uz to taky jen meni zvuk, ale rychlost ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Hippieguy píše: Redguy> Dobře, ale co ten přesycenej jeden válec. Levá strana má hrozně bohatou směs.
Z toho, co jsi tu za ty roky napsal, bych rekl, ze uz mas karburatory zmaknuty, ne? Pokud je to smesi, tak jukni na trysku a porovnej s tim druhym karbcem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Upřímně si s timlhe problémem nevím moc rady. Pokud by byla směs chudá, značilo by to nečistoty v tryskách, případně přisávání falešného vzduchu.
Ale bohatá směs? Napadá mě třeba vyšroubovaná hlavní tryska či permanentně zapnutý sytič.
Zítra se na to podívám.
Naposledy editováno 02.06.2014 07:03:09
Hippieguy píše: Redguy> Tak zrovna vyndavání karburace sem se chtěl vyhnout. Příruby už maj 32let a budou šíleně křehký. U viraga mi praskla hned jak sem sundal karbec a to měla jen 15let.
Upřímně si s timlhe problémem nevím moc rady. Pokud by byla směs chudá, značilo by to nečistoty v tryskách, případně přisávání falešného vzduchu.
Ale bohatá směs? Napadá mě třeba vyšroubovaná hlavní tryska či permanentně zapnutý sytič.
Zítra se na to podívám.
o jednech novejch prirubach kdyztak vim
takhle to vypadá
Naposledy editováno 02.06.2014 08:41:44
1) Nevadí každej den dáš baterku na nabíječku.
2) Nevadí, aspoň nebudeš platit pokuty za rychlost. Kouknul bych na na karburátory, zda tam není nějakej doraz šoupátka, vyčistil trysky a seřídil směs.
3) Vyměň gufero a pak uvidíš kolik oleje sežere motor.
2. Jestli byla původně škrcená na 25kW, tak je celkem jasné, oč půjde - škrcení je krom jiných trysek řešené i výřezy v šoupátkách a bo jsou šoupátka drahá, řeší se to zalepením výřezů. Zalepení se ale časem utrhne, odletí a karbec se tak zas rozhodí... nejspíš to budeš mít jen na tom válci, kde je černá svíčka. Takže rozebrat, vyčistit, seřídit a sesynchronovat oba karbce. To ale radši sám nezkoušej - karbce jsou tady trochu složitější, jak na V.D.O.
3. Jestli není ráno pod motorem louže oleje, tak kolem hřídele šaltpáky tolik oleje nemizí. Gufero vyměnit můžeš, ale motor holt bude vyběhaný a žere olej přes kroužky, nebo ventilová gufera... je i možné, že je na jednom válci vadné gufero sacího ventilu a proto je svíčka tak černá a zapraskaná. A pozor na to, že motor GS500 je jednak dost kritický na dodržení hladiny oleje - jak za jízdy blikne kontrolka mazání, už je obvykle pozdě (už budou načaté lágry vaček). A navíc motor je zrádný tím, že (pokud je v dobrém stavu) když jedeš klidně, tak olej skoro vůbec nespotřebovává, ale jak jedeš "pilu", sežere klidně i 3 decky na 100km, nebo i víc. A je-li vyběhaný, bude žrát olej i normálně, natož když jej vezmeš pod krkem.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 26 | Dnes v 13:40 Koudy01 |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 19 | Dnes v 08:23 emánek27 |
GS500 Suzuki GS 500E | -PG- | 12 | 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf |
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E | svava | 25 | 9.4.2024 v 19:46 svava |
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E | Nexartesus | 20 | 1.4.2024 v 20:21 šmudla |