bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1.6.2014 v 23:51
Nazdar,
ano, opět se hlásí váš přítel Hipík. Pořídil sem si novou (starou) motorku a nefunguje tak jak bych očekával.
Ano, dá se očekávat že se někdo poučí chyb a že jen blbec udělá stejnou chybu dvakrát. Nebo taky třikrát.
Takže. Moje nová mašina má následující spolu možná související vady. Vezmu to od té nejjednodušší.

1. Nedobijí. Počítám, že je to asi nejsnažší co může bejt. Změřim, koupim novej regulátor, případně budu řešit opravu altíku, ale nemalujem čerta na zed.

2. Nemá výkon. V porovnání s Viragem je to samozřejmě raketa, ale v porovnání s jinou gs500 je to líný. Má mít výkon 31kw, ale nejede ani 120kmh. motor nejde vytočit, ani na volnoběh, nad 8 000rpm. Zatim jediná věc, které se můžu chytit je to, že svíčka levého válce je černá jako uhel, zatímco pravá svíčka má krásnou cihlovou barvu. Měřil sem kompresi a na obou válcích je shodně 8.5-9Bar.
Bude stačit když nechám karburátory seřídit, případně dá se to udělat v domácích podmínkách, či kolik to může stát?

3. Prolínání oleje kolem řadičky. Mizí docela rychle. Za 70km zmizela půlka měrky v motoru. Výfuky nejsou mastné, to už po zkušenostech s čínou poznám. Všechno to mizí kolem hřídelky řadící páky. Samotná řadička mů malou vůli, cca 0.5mm stranově a stejně tak "dovnitř, ven". Pomůže mi, pokud vyměním jen gufero, nebo se bude muset vyměnit i ložisko uvnitř motoru? Je tam vůbec nějaké?


Doufám, že chápeta jak mi ted je a zdržíte se nesouvisejících kometářů.
Anketa: Je to?
Mrdat
100%
94
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 13
Následující

S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

1.6.2014 v 23:58 | Nahoru | #1
1) neser se do toho a dej to do servisu
2) neser se do toho a dej to do servisu
3) neser se do toho a dej to do servisu

1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 00:06 | Nahoru | #2
Zbylo mi jen 5k...

2 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 00:10 | Nahoru | #3
Půlka měrky je zhruba půl litru oleje. Jak velká louže ti zůstává pod motorkou? Typuji že ne víc než malej panák - už to je dost slušná louže. Tudíž tudy ten olej v takovém množství nemizí. Jelikož jsi určitě koupil vrak, tak ti to prostě žere olej. GS500E olej žerou celkem běžně, pokud to není vyjímečně zachovalý kousek. Prostě nezapomeň dolejvat...

(reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 00:17 | Nahoru | #4
Deadman> Tak jak velká je ta lože ještě nevim. Když stojí na centrálnim stojanu, tak to moc neteče, ale na bočnim když je zahřátá tak je tam kapka hned jak zatavim.
Dobře, tak olej nebudu řešit, budu zatim poctivě dolejvat.

S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 00:23 | Nahoru | #5




2 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 00:25 | Nahoru | #6
Proč pořád bereš takový vraky? Jaká forma masochismu tě k tomu vede?

(reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 00:26 | Nahoru | #7
Dekker.dave> Asi to, že sem při koupi netušil, v jakym je to stavu.

1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 00:28 | Nahoru | #8
No a to si to nemůžeš předtím pořádně prohlídnout, resp. někoho vzít s sebou?

(reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 00:34 | Nahoru | #9
Dekker.dave> Ne, znám sám všechno nejlíp. Spokojenej?

1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 00:38 | Nahoru | #10
Ja cekal, kdy se konecne objevi neco kolem ty novy motorky a nezklamal jsi

Dobijeni bude nejaka kravina. Olej i u noveho GSa mizi docela rychle, pokud za nej tahas a honis ho do otacek, coz jsi asi prave delal, kdyz jsi zkousel maximalku.

A vykon? Je to veteran, ty kone uz jsou unaveny a chromy Ja mam mit 60 koni, ale nad 120 uz to taky jen meni zvuk, ale rychlost ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 00:43 | Nahoru | #11
Redguy> Dobře, ale co ten přesycenej jeden válec. Levá strana má hrozně bohatou směs.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 00:49 | Nahoru | #12

Hippieguy píše: Redguy> Dobře, ale co ten přesycenej jeden válec. Levá strana má hrozně bohatou směs.



Z toho, co jsi tu za ty roky napsal, bych rekl, ze uz mas karburatory zmaknuty, ne? Pokud je to smesi, tak jukni na trysku a porovnej s tim druhym karbcem.

S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 01:12 | Nahoru | #13
Koupils mrdku,na jednom valci to pousti olej: kdyz budes mit stesti, gumicky na ventilech. Kdyz smulu, tak minimalne krouzky!

S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 01:37 | Nahoru | #14
...Neber si to zle

Ty ses legenda chlape!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 01:49 | Nahoru | #15
Redguy> Tak zrovna vyndavání karburace sem se chtěl vyhnout. Příruby už maj 32let a budou šíleně křehký. U viraga mi praskla hned jak sem sundal karbec a to měla jen 15let.
Upřímně si s timlhe problémem nevím moc rady. Pokud by byla směs chudá, značilo by to nečistoty v tryskách, případně přisávání falešného vzduchu.
Ale bohatá směs? Napadá mě třeba vyšroubovaná hlavní tryska či permanentně zapnutý sytič.
Zítra se na to podívám.

S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 06:22 | Nahoru | #16
Tu se jistě ještě dobře pobavím

S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 06:42 | Nahoru | #17
našetři a dej to do servisu nebo to prodej a kup si něco jiného ( už s někým, kdo tomu rozumí)

S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 06:57 | Nahoru | #18
ODvez to bud do servisu nebo do hodne hruboke rokle

S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 06:58 | Nahoru | #19
Hele,jak je to dlouho cos to koupil?Ja jen zes si nabeh koupi srotu a nemas na opravy.Vic se v tom budes hrabat nez jezdit...
Pokud mas kupni smlouvu,tak to vrat prodejci a poohlibni se po necem libovejsim...

S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 07:02 | Nahoru | #20
Už to má snad měsíc dva...to asi těžko bude vracet...leda zafinancovat babičku,ale bez peněz to bude problém.Viděl bych to zas na homemade úpravu, pád a prodej jako na předešlé virážce

Naposledy editováno 02.06.2014 07:03:09

S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 07:13 | Nahoru | #21
já teda nevím, ty předešlý vlákna bych mu ještě věřil, ale toto mi přijde vyloženě jenom jako provokace, abysme se tu zase chvíli nenudili...

S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 07:37 | Nahoru | #22
Fatik, šak popísal úplne bežné poruchy starej potvory. Ja radím, 1,2,3 - daj to do servisu.

(reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 07:50 | Nahoru | #23

Hippieguy píše: Redguy> Tak zrovna vyndavání karburace sem se chtěl vyhnout. Příruby už maj 32let a budou šíleně křehký. U viraga mi praskla hned jak sem sundal karbec a to měla jen 15let.
Upřímně si s timlhe problémem nevím moc rady. Pokud by byla směs chudá, značilo by to nečistoty v tryskách, případně přisávání falešného vzduchu.
Ale bohatá směs? Napadá mě třeba vyšroubovaná hlavní tryska či permanentně zapnutý sytič.
Zítra se na to podívám.


o jednech novejch prirubach kdyztak vim

S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 08:20 | Nahoru | #24
Já myslím že udelas nejlépe kdyz to prodáš, assassin mel tusim zájem..

S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 08:36 | Nahoru | #25
Jestli ti praskla 15 let stará příruba, tak jsi gramloň jak vyšitý. Já jsem na svém Banditovi z roku 1992 pořád laboroval s karburátory, příruby jak na motoru, tak na airboxu jsou krásně, jak bych to řekl, no stále gumové. Pokud ti zmizí po 70 km 0.5 l oleje (jak tu někdo psal), tak to samozřejmě normální není, i kdyby to bralo od výroby sebevíc. Nevím jak je to tam provedené, jestli je gufero řadičky z venku, tak je to v pohodě. Pokud ne, tak se musí samozřejmě rozpůlit motor, COŽ BYCH TOBĚ NEDOPORUČOVAL - DEJ TO NĚKOMU, KDO TOMU OPRAVDU ROZUMÍ! Karburátory si sám seřídit můžeš, já jsem si to dělal taky sám, ale potřebuješ k tomu podtlakové manometry, škrtící ventilky a spoustu hadiček, říká se tomu zařízení na seřizování podtlaků. Jestli chceš vědět, jestli ti to ten olej i žere, stačí pozorovat kouř z výfuku. Podle barvy a smradu to poznáš. Pak budeš vědět, že jsou to buď gufera na ventilech nebo jo to v oblasti pístních kroužků.

S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 08:38 | Nahoru | #26
1. neporadím
2. seřiď karburátory. Začal bych volnoběžnou směsí ta je přístupná bez sundání čehokoli
3. když taháš, tak GS žerou olej

S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 08:40 | Nahoru | #27
s tou černou svíci... koukni na podtlakovou membránu jestli ti neprdla
takhle to vypadá

Naposledy editováno 02.06.2014 08:41:44

(reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 08:54 | Nahoru | #28

Hippieguy píše: Zbylo mi jen 5k...



jestli chceš ušetřit, dej to do servisu. V řeporyjích je člověk kterej má tyhle starý stroje rád a 5k by ti mohlo stačit.

ty závady bych rozhodně za průser neoznačil.

S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 08:54 | Nahoru | #29
Tady bude veselo.
1) Nevadí každej den dáš baterku na nabíječku.
2) Nevadí, aspoň nebudeš platit pokuty za rychlost. Kouknul bych na na karburátory, zda tam není nějakej doraz šoupátka, vyčistil trysky a seřídil směs.
3) Vyměň gufero a pak uvidíš kolik oleje sežere motor.

S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

2.6.2014 v 09:18 | Nahoru | #30
1. Změř, nebo nech změřit dobíjení. Může být v háji regler, ale nedávno jsem řešil jednu GS500 a tam byly upadané a rozštípané magnety na bubnu (rotoru), takže počítej bohužel i s tím, že možná budeš shánět celé nové magneto.

2. Jestli byla původně škrcená na 25kW, tak je celkem jasné, oč půjde - škrcení je krom jiných trysek řešené i výřezy v šoupátkách a bo jsou šoupátka drahá, řeší se to zalepením výřezů. Zalepení se ale časem utrhne, odletí a karbec se tak zas rozhodí... nejspíš to budeš mít jen na tom válci, kde je černá svíčka. Takže rozebrat, vyčistit, seřídit a sesynchronovat oba karbce. To ale radši sám nezkoušej - karbce jsou tady trochu složitější, jak na V.D.O.

3. Jestli není ráno pod motorem louže oleje, tak kolem hřídele šaltpáky tolik oleje nemizí. Gufero vyměnit můžeš, ale motor holt bude vyběhaný a žere olej přes kroužky, nebo ventilová gufera... je i možné, že je na jednom válci vadné gufero sacího ventilu a proto je svíčka tak černá a zapraskaná. A pozor na to, že motor GS500 je jednak dost kritický na dodržení hladiny oleje - jak za jízdy blikne kontrolka mazání, už je obvykle pozdě (už budou načaté lágry vaček). A navíc motor je zrádný tím, že (pokud je v dobrém stavu) když jedeš klidně, tak olej skoro vůbec nespotřebovává, ale jak jedeš "pilu", sežere klidně i 3 decky na 100km, nebo i víc. A je-li vyběhaný, bude žrát olej i normálně, natož když jej vezmeš pod krkem.
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 13
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 26 Dnes v 13:40 Koudy01
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 19 Dnes v 08:23 emánek27
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist