Když na 30.000 km použiju několik balení klasického mokrého maziva a několik balení čističů, tak mě to něco stojí a obávám se, že v součtu to bude víc než samotná hodnota řetězovky (která je z výroby naplněna vazelínou pro namáhané čepy a jde jenom o to zmírnit tření mezi články). O tom, že se s tím musím srát a mít zašpiněný ráfek a vše kolem řetězu nemluvě. Suché mazivo zkrátka v přebytku odpadne, ale nežere prach ze silnic a není třeba ho z řetězu složitě odstraňovat.
Tedy budu celou dobu mazat suchým a jestli mi životnost řetězu klesně třeba i o 30%, budu stále v plusu a hlavně s čistým ráfkem a vším dalším kolem.
Jaké jsou Vaše zkušenosti? Já osobně mám zkušenost s oběma a přikláním se k suchu.
Těším se na reakce.
Naposledy editováno 22.06.2020 21:26:48
U mašin s výkonem kolem 50kW to určitě nebude ani poznat, ale u mojí s výkonem 7kW to nejde použít (bohužel).
Kov píše: kocharowski> Na takovéto orgie (nejen)s řetězem je třeba mít čas a ten má dnes málokdo...
No víš já mám motorku jako koníčka -spíš koně -tak mi tyto úkony vůbec navadí, motorkaření není jen točení heftem ale právě i ta údržba a hrabání se v motoru atp. ono se to vrátí v té životnosti toho řetězu ; a čas, kdybych si nenašel čas na svoji zálibu to by bylo špatný-podle lidového moudra ,,umět žít spočívá v tom, správně rozhodnout na co se vysrat"
666S999 píše: Hele hrabě Kocharowski, tohle je labůžo:
tvrdý vosk
Naprosto nejlepší záležitost, ale kupuju jen na eBay.
Tak tohle vidím poprvé ale může to být zajimavý chtělo by to vidět na řetězu ,to je taky suchý ? jakou to má konzistenci při aplikaci vodovou nebo hustší?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suché mazivo
Naposledy editováno 04.08.2014 17:34:57
Od té doby jsem na nové řetězové sadě najel 26 t. km a řetěz zatím drží. Za celou dobu jsem vymazal asi 2 balení PDL a nepoužil jsem ani gram jakéhokoliv čističe či podobné sračky. Nezašpinil jsem šmírem ani jeden hadr a nepustil do kanalizace ani zlomek Arvy, nafty či jineho zaručeného rozpouštědla, jako leštiči, kterýchž ego stoupá se stupněm lesklosti řetězové sady. S ohledem na to, že řetězová sada je spotřební věc tak jako pneumatiky nebo třeba benzín, jsem naprosto spokojen. ? Zkrátka jakmile se začne řetěz lesknout, přimažu a je klid. Ráfek mám čistý, akorát se podle názoru nějakého hustokrutoborce- fyzika ( v minulé diskusi) připravuju o cca 1,1963839% výkonu v důsledku ztrát třením, což mi nevadí. Je to vyváženo cenou čističů, nadbytečným ničením životního prostředí a zbytečně promrhaným mým drahocenným časem.
Před těmi 6 lety jsem psal, že když sada vydrží 20 t. km, budu spokojen. Dál jsem zatím 26 a opravdu jsem spokojen.
Celý příspěvek píšu z důvodu, že jsem byl v rámci předchozí diskuse z r. 2014 požádán, abych sdělil dlouhodobé zkušenosti. Tak je tedy uvádím a přeji všem hezký den den.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | Včera v 07:49 Koudy01 |
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom | Hlubas | 8 | 21.1.2024 v 15:00 jarekol |
v strom Suzuki DL 1000 V-Strom | aldags | 6 | 20.1.2024 v 21:47 aldags |
Rozsvicující se kontrolka motoru Suzuki DL 1000 V-Strom | Mastik4 | 9 | 17.9.2023 v 21:03 dzudas |
kontrolka oleje Suzuki DL 1000 V-Strom | akimek314 | 1 | 8.9.2023 v 06:36 milor |