bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh
Ahoj, popíšu svůj problém:
Motor se letošní rok hřeje citelněji více, než minulý rok. Po větším zahřátí (desítky minut na 5000 až 6000 tis otáček, žádné strašná divočina) začíná více vibrovat. Taktéž klesne volnoběh z cca 950 na asi 600-700 a takhle nízký samozřejmě nedrží. Má pocitově nepatrně menší výkon, jako kdyby se někde přidíral a něco ho brzdilo.
Co se od letoška změnilo: vyměněn olej 15W-40 za esterový 15W-50 včetně filtru, věměne vzduchový filtr. Na jaře seštelovány karburátory.
Moje nápady: chudá směs, přisávání falešného vzduchu? Než se výrazně prohřeje, jde jako hodinky, takže mi to přijde zvláštní, že by to tím bylo, ale nechám na vás.
Olej: tenhle motor má olejem napínanej rozvodák i štělovaný vůle ventilů. Ale zase si říkám, že by hustší olej měl spíše pomoc.
Tak a teď babo raď :)
Prosím jen konstruktivní opodvědi...
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

26.5.2014 v 10:12 | Nahoru | #1
já jsem měl něco podobného na Bulíkovi. než se pořádně zahřál všechno ok ale pak začal mít trochu jiný zvuk tlumenější gumovější motor no nižší výkon ale jak píšeš nepatrně. výsledek přidřený špatné mazání....

Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

26.5.2014 v 10:14 | Nahoru | #2
A co svice...ty jsi nemenil.....Jestli to ma opravdu hydrostely se mi hledat nechce,ale pakli ze mahodou ne,tak kontrola ventilu..civek...eventuelne zmerit komprese......

Naposledy editováno 26.05.2014 10:16:31

(reakce na) Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

26.5.2014 v 10:47 | Nahoru | #3
Svíčky jsem měnil taky za nové, ale ty by sami o sobě nezpůsobovali přehřátí motoru. Cívky to samé, můžou vynechávat, když se přehřejou (když jsou vadné), ale sami ten motor nezahřejí.

Naposledy editováno 26.05.2014 10:49:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

26.5.2014 v 10:47 | Nahoru | #4

alfin77 píše: já jsem měl něco podobného na Bulíkovi. než se pořádně zahřál všechno ok ale pak začal mít trochu jiný zvuk tlumenější gumovější motor no nižší výkon ale jak píšeš nepatrně. výsledek přidřený špatné mazání....


Tak na Nyxu je taky napadlo právě to přidření...a čím to bylo u tebe? Je napadnul prasklý simering na klice, tudíž nižší tlak oleje do ojnic a válců...

1 reakcí na tento příspěvek Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

26.5.2014 v 10:55 | Nahoru | #5
Vzhledem k tomu že se štelovaly karburátory tak je skoro určitě problém v nich, podle mě to máš bohatý a proto ti studenej motor kterej potřebuje bohatší směs jede dobře a teplýmu to vadí.

(reakce na) Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

26.5.2014 v 11:00 | Nahoru | #6

stráťa píše: Vzhledem k tomu že se štelovaly karburátory tak je skoro určitě problém v nich, podle mě to máš bohatý a proto ti studenej motor kterej potřebuje bohatší směs jede dobře a teplýmu to vadí.


To by podlě mě samo o sobě nezůsobovalo přehřívání motoru, spíš naopak, ne? A vibrace...to možná, ale nehřálo by se to tak.
Navíc jsem na karburátorech seřizoval klapky, aby chodili spolu, nic víc nebylo potřeba...

Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

26.5.2014 v 13:27 | Nahoru | #7
i hydrostely muzou byt pridreny zmer tlaky u studenyho a potom znovu u horkyho motoru a taky jestli je ok predstih to by se hrat mohlo a teply ztracet vykon ale jestli mas ppcit ze teplej motor jakoby neco brzdi tak asi bude neco pridreny

Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

26.5.2014 v 16:04 | Nahoru | #8
No, základ je, že se motor hřeje a teprve pak se začínají projevovat dílčí problémy jako slábnutí výkonu, nižší volnoběh a podobně...takže se opravdu bojím přidření. Ložisko, slabý tlak oleje a následně přidírání i pístů...No, rozborka motoru nejspíš

Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

26.5.2014 v 16:18 | Nahoru | #9
ještě bych vyměnil olej a dal tam ten co si tam dával. Jo a zajímá mě to,tak to prosím dotáhni až do konce.

Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

26.5.2014 v 16:25 | Nahoru | #10
Olej jsem dával rozhodně mnohem kvalitnější a za tepla mazavější, než ten, co tam byl, tím to nebude. Bohužel...

1 reakcí na tento příspěvek Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

26.5.2014 v 17:26 | Nahoru | #11
Tak špatnou směsí se ti ten motor může hřát to za prvé...Za druhý změř tu kompresi...A tlak oleje se dá taky změřit...Kdyby se ti,tak jak píšeš přidíral motor na klice,tak věř že už bys to slyšel...

To si pročítal nějaký hodnoty tlaku na cm2v určitých teplotách oleje,že jsi zjistil že je za tepla mazavější...???

Naposledy editováno 26.05.2014 17:26:42

(reakce na) Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

27.5.2014 v 08:32 | Nahoru | #12
K oleji: kdyz vymenite 10W40 za kvalitnejsi esterovy 10W50, tak bych rekl, tze bude za tepla lip mazat. Jinak zmerim ty komprese a budu mit alepon nejaky info o stavu valcu, kazdopadne to vypada, ze klika me nemine. Jeden znamy, ktery dela mechanika desitky let na vsem, co se pohybuje mi rekl, zeplynuly rust vibraci spolu s teplotou je klasicka znamka pridirani motoru. V letadle nebo aute to necitet, proroze se ty nevyrazne vibrace ztrati v celkove hmotnosti toho stroje, ale na motorce ano...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

Skvělá odpověď, děkuji! 27.5.2014 v 09:44 | Nahoru | #13
petas.hofman> čau já jsem to měl opotřebením šneku co pohání olej pumpu. nižší tlak a mazání takže přidřeno na ojničním ložisku na klice a na válcích.... a jak jsem četl že už bys to slyšel tak prd nejdřív jsem to měl taky gumové bez jediného kovového zvuku z motoru který by značil přidření až to uslyšíš veř tomu že to poznáš ten zvuk slyším dodnes . vypusť olej a mrkni na magnet šroub jestli tam nemáš kovové jehličky nebo něco co tam nepatří a uvidíš to by mohlo taky napovědět

(reakce na) Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

27.5.2014 v 11:09 | Nahoru | #14
alfin77>
Ok, a magnet je tak kde? Nebo myslíš vypustit olej a magnetem ho projet?
Mimochodem, nevíte, jaký závit je pro ten kontrolní manometr tlaku oleje?

2 reakcí na tento příspěvek Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

2.6.2014 v 22:32 | Nahoru | #15
Tak dneska jsem změřil tlaky ve válcích a je to do 6 kPa...takže se bohužel začíná potvrzovat teorie a přidření. Chystám rozborku motoru, dám vědět, až bude něco nového. Tlak na olej, čepradle se zdál být OK.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

2.6.2014 v 22:42 | Nahoru | #16
petas.hofman: Nezapomněl jsi při měření tlaků držet plný plyn? Pokud to neuděláš, ukáže ti to bludy a nižší hodnoty, než by měly být.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

3.6.2014 v 10:29 | Nahoru | #17

1100Virago píše: petas.hofman: Nezapomněl jsi při měření tlaků držet plný plyn? Pokud to neuděláš, ukáže ti to bludy a nižší hodnoty, než by měly být.


Hm, to jsem samozřejmně neměřil...to jsem blb...Ještě zkusím, ale nevím, jaký to bude mít vliv u studeného motoru.

Naposledy editováno 03.06.2014 10:34:11

(reakce na) Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

3.6.2014 v 13:50 | Nahoru | #18
petas.hofman>
Zprvu jsem také měřil na Transalpu bez plynu a taky 6.
S otevřeným to bylo cca. 11.

(reakce na) Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

3.6.2014 v 13:58 | Nahoru | #19

petas.hofman píše: Tak dneska jsem změřil tlaky ve válcích a je to do 6 kPa...takže se bohužel začíná potvrzovat teorie a přidření. Chystám rozborku motoru, dám vědět, až bude něco nového. Tlak na olej, čepradle se zdál být OK.



neni uplne smerodatna ta hodnota. Dulezite je jestli jsou vsechny hodnoty stejne...

Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

3.6.2014 v 19:10 | Nahoru | #20
Tak naměřeno na všech válcích stejně a to 8 (8+) Atm. Asi to není moc, ale spíš to vypovýdá o vyběhaných kroužcích (původní, najeto cca 45 tis), než o přidření?
Tím se to trochu zjednoduší, protože by mohly být v háji třeba jen ty šáli na klice (případně krajní ložiska nebo gufero) a všechno by to mohlo jít udělat zespodu bez rozebírání hlavy.

Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

3.6.2014 v 20:54 | Nahoru | #21
Já jsem to u cbx 750 poznal podle toho, že šel motor hůř nastartovat a po vypuštění oleje jsem našel kovové kuličky a špony v nepatrném množství,motor je přibližně stejný a něco najdeš i na youtube cbx 750, http://www.bing.com...C4F8B379448F15F35405

1 reakcí na tento příspěvek Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

4.6.2014 v 10:26 | Nahoru | #22
Olej napropsto čistý, nebyla tam jediná tříska. Jinak když jsem zkoušel motor po běžném zahřátí, tak šel čistě jak hodinky. Ty vibrace a ztráta výkonu se projevují až po opravdu velkém zahřátí (řekněme hodina jízdy po dálnici na 6000 tis. ot.). Takže to snad bude "jen" ta klika a nebudou ty šály na tom zas tak špatně. Ty tlaky ve válcích by měli být podle příručky mezi 9,8 až 13,7. Nevím, o čem svědčí tlak 8 až 8,5 shodně ve všech válcích, ale řekl bych, o že přidření válců ne. Doufám

Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

22.6.2014 v 23:19 | Nahoru | #23
Na Transalpu 700, NT700 Deauville ted pár lidí včetně mě řešilo něco podobného, ale to mluvím o stříkačce se spousty čidlama. Při zahřátí to na volnoběh chcípalo, na lehký plyn nepravidelnost jakoby mě někdo tahal cukavě za prdel. Nakonec to byly fajfky na svíčkách, přeskakovala za tepla jiskra vedle.

Čistě jen nápad, než to začneš půlit

(reakce na) Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

30.6.2014 v 15:55 | Nahoru | #24
petas.hofman> já mám CB od 15000km (poctivejch :), měřil jsem tlaky v 65000 a teď v 95000km a pohybuju se stále v rozmezí 8,5 - 9. taky mi to přijde málo, ale jezdí to a problém zatím nemám. jen mi z pravé strany hlavy za tepla něco začíná více cvakat, než dřív, ale to už jsem dávno přestal poslouchat a řešit.
pak sem napiš, na co jsi přišel.
jo a olejem napínanej rozvoďák podle mě není, je tam jen pružina.

Naposledy editováno 30.06.2014 15:57:08

Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

7.7.2014 v 09:47 | Nahoru | #25
Tak je motor konečně venku a začínám řešit jednu docela závažnou věc: jde vůbec půlit a hlavně povysunout klika bez sundání hlavy, potožmo válců? Co rozvoďák, jak ten se rözpojí bez sundání hlavy? To bych teď potřeboval zjisiti, protože v případě, že by to muselo všechno ven, motor putuje do servisu...

Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

20.8.2019 v 13:07 | Nahoru | #26
Ahoj, já mam trochu jiný problém......možná to moc sleduju. Za studena nebo za tepla, je to jedno, při 3000 ot. motor víc vibruje, když pozvolna přidávám do 4000 vše se uklidní a pěkně si vrčí. Když se dostanu přes 4000 ot začne hoooodne znatelně vibrovat, že je to cítit ve stupačkách i řiditkách.....pocitově : vibrace jsou jako kdyby něco velmi rychle škubalo s motorkou, nebo ťukalo do ní, nebo jako kdyby házelo špatně vyvážené kolo. Myslel jsem si, že to může být špatně vyvážené kolo, ale když jsem vymáčkl spojku a motor poklesl v otáčkách hned to přestalo. Volnoběh drží za tepla i za studena a nijak nekolísá. Studené starty - chytne napodruhé nebo potřetí, ale to je prý běžné. Teplé starty naprosto bez problémů. Z motoru nic necinká ani když na neutrál zvyšuju otáčky.
Co ku...s tím ????

1 reakcí na tento příspěvek Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

20.8.2019 v 21:46 | Nahoru | #27
Retez?

(reakce na) Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

21.8.2019 v 10:59 | Nahoru | #28
Slávek-TDM> rozvoďák ??? Řetěz zadního kola se zdá být v pohodě, nepříjde mi, že by měl velkou vůli, vůle napnutí dle výrobce je OK a v mezích, není ani nějak pojeb...Můžu ho ještě trochu natáhnout, jestli by to mohlo být tím.

1 reakcí na tento příspěvek Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

21.8.2019 v 13:06 | Nahoru | #29
Jasne ze ne rozvodak. Sekundarni retez, kdyz je suchej a nepravidelne vytahanej, dokaze za jizdy pekne vibrovat do stupacek i cely motorky.

(reakce na) Motor se hřeje, zahřátý vibruje a nedrží volnoběh

21.8.2019 v 15:22 | Nahoru | #30
Slávek-TDM>
aj karamba....nezdál se mi vytahaný jako starý kozy Pořídím si asi měrku na řetěz, pokud nepotkám někoho kdo mi jí v práci půjčí . Zkusil bych ho ještě trochu napnout, ale to asi nebude mít žádný efekt.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
Označení Pneumatik Honda CB 750 rg250 5 2.2.2024 v 20:06 ja1
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 jirisis 2 6.1.2024 v 20:33 jirisis
kempy na Slovensku Honda CB 750 rg250 16 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan
ECU jednotka Honda CB 750 slejir 9 11.12.2023 v 17:55 slejir


TOPlist