globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ulomený šroub-pomoc, rada
Zdravím, právě jsem zjistil, že se mi u motoru ulomil šroub, který přitahuje půlměsíčky svodů. Najde se někdo, ideálně z Prahy a okolí, kdo by to dokázal dobře a rychle opravit? Předpokládám, že jediná možnost je navařit nový šroub Díky.

ulomený šroub-pomoc, rada

22.5.2014 v 20:01 | Nahoru | #1
Pokud něco čkouhá ven, pokus se vytočit kleštěma. Pokud ne tak vrták, vrtačka a vytahovák no a dáš novej šroub

1 reakcí na tento příspěvek ulomený šroub-pomoc, rada

22.5.2014 v 20:05 | Nahoru | #2
akhle to vypadalo, než se ulomil. Tam není závit, to je zalité v bloku motoru a ulomilo se to přímo u něj, takže nekouká ani mm.





Naposledy editováno 22.05.2014 20:13:40

ulomený šroub-pomoc, rada

22.5.2014 v 20:29 | Nahoru | #3
No z fotky toho moc nejde poznat ale vypadá to na šteft zalitý to tam asi nebude. Možná se pletu.

Naposledy editováno 22.05.2014 20:30:14

ulomený šroub-pomoc, rada

22.5.2014 v 20:35 | Nahoru | #4
díky,
hm, tak to by bylo fajn, tedy pokud by se mi ten zbytek nějak podařilo vytočit.

1 reakcí na tento příspěvek ulomený šroub-pomoc, rada

Skvělá odpověď, děkuji! 22.5.2014 v 20:37 | Nahoru | #5
Určite je tam závit, pokial sa ti nestalo že sa ti to vylomilo a musí sa to vyvariť tak v tom nevidím problém. Ak tam je dosť hrubá stena a závit by sa poškodil pri vyťahovaní toho zbytku, stále sa tam dá vyrobiť nová skrutka na mieru, ale potom už naozaj bude hroziť že to môže prasknúť
Až toto je problém, vybrať motor, zhodiť hlavu...

(reakce na) ulomený šroub-pomoc, rada

22.5.2014 v 20:45 | Nahoru | #6
Ivan-K> Super, je to ten vniřní a nic se nevylomilo. Takže zkusit navrtat a sehnat vytahovák na šrouby?

ulomený šroub-pomoc, rada

22.5.2014 v 21:15 | Nahoru | #7
Jestli je to železo v hliníku, tak to půjde vyleptat koncentrovanou kyselinou dusičnou. Akorát že na to bys potřeboval buď vyndat motor, nebo nadzvednout přední kolo (hodně nadzvednout). Můžeš si to nechat jako poslední možnost. Někde tady na fóru je o tom téma, kde kluk vyleptal za pár hodin zalomený šroub v motoru. (i s fotkama)

1 reakcí na tento příspěvek ulomený šroub-pomoc, rada

Skvělá odpověď, děkuji! 22.5.2014 v 21:19 | Nahoru | #8
A co ta vrtačka, vrták a vytahovák zalomených šroubů. Vyvrtáš vrtákem menšího průměru než je šteft díru a vytočíš to ven vytahovákem

Edit: soráč nevšiml jsem si že už si o tom psal.

Naposledy editováno 22.05.2014 21:20:46

(reakce na) ulomený šroub-pomoc, rada

22.5.2014 v 21:25 | Nahoru | #9
Drahoš1> já se jen obávám, že po těch patnácti letech, kdy je to tam v klidu a nedotčeně zalezlé, to jen tak snadno nepovolí . Každopádně tam asi kápnout brzdovku,což?

Naposledy editováno 22.05.2014 21:29:05

1 reakcí na tento příspěvek ulomený šroub-pomoc, rada

22.5.2014 v 21:32 | Nahoru | #10
WDčko nebo nějakej odrezovač. Půjde to těžko ale snad půjde. Nebo pokud to nepůjde tak pak odvrtat úplně a šoupnout tam závitovou vložku

ulomený šroub-pomoc, rada

22.5.2014 v 21:35 | Nahoru | #11
Ještě přemýšlím jestli to ohřát, či ne, hliník má cca dvojnásobnou tepelnou roztažnost nežli železo, takže je otázka, jestli se ten otvor roztáhne, nebo stáhne

(reakce na) ulomený šroub-pomoc, rada

22.5.2014 v 21:37 | Nahoru | #12

Drahoš1 píše: WDčko nebo nějakej odrezovač. Půjde to těžko ale snad půjde. Nebo pokud to nepůjde tak pak odvrtat úplně a šoupnout tam závitovou vložku

pravda, WDčko by tam mělo teoreticky prolnout lépe.

ulomený šroub-pomoc, rada

23.5.2014 v 00:23 | Nahoru | #13
Závitová vložka je dočasné riešenie, to je tak ked sa chce niekto zbaviť motorky a nechce sa mu to poriadne opravovať.
Švagor zohnal SV650 s motorom, kde bola rozbitá kluka, duhý motor z SV-čka sme mali doma, ale zasa bol z havarovanej motorky, kde koleso narazilo do výfukového kolena a tým sa vylomila skrutka, další prúser sa zistil že ono to pri tom náraze pohlo celým valcom dozadu, tak že hlava šla dole s tým že použijeme tú z druhého motora, kde bola odfajčená kluka, chytím hlavu a skoro ma trafil šlak - tam zasa utrhnutý závit a v tom ešte vytrhnutá závitová vložka. Tak že opravila sa tá hlava, ktorá bola v tom momente menšie zlo

Tu bude postup nasledovný , odbrúsi sa diera do polovice tak aby sa to dalo vyvariť, vyvrtá sa znovu diera a nareže sa pôvodný závit

Naposledy editováno 23.05.2014 00:28:10

1 reakcí na tento příspěvek ulomený šroub-pomoc, rada

23.5.2014 v 13:55 | Nahoru | #14
Ahoj, můžu ti to přijet udělat,od 300 do 500,jestli je k tomu přístup.Zkusil bych zachovat tu osmičku závit,jestli to půjde.Když ne,tak ti tam dám devítku šteft i s matkou.Vložky nepoužívám,seslabuji stěny jen tolik,jak je to nutné.Taky záleží na tom,kam až bych jel.Vytahováky nepoužívej,zalomíš ho tam a nazdarbazar,nevytáhne to nikdo,nejde odvrtat.Je to celkově rizikové,můžeš tam samozřejmě zalomit i vrták při odvrtávání.Bylo by dobré,kdyby to ještě bylo nedotčené pokusy,jen zalomené.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ulomený šroub-pomoc, rada

23.5.2014 v 18:46 | Nahoru | #15

nazlobenej píše: Ahoj, můžu ti to přijet udělat,od 300 do 500,jestli je k tomu přístup.Zkusil bych zachovat tu osmičku závit,jestli to půjde.Když ne,tak ti tam dám devítku šteft i s matkou.Vložky nepoužívám,seslabuji stěny jen tolik,jak je to nutné.Taky záleží na tom,kam až bych jel.Vytahováky nepoužívej,zalomíš ho tam a nazdarbazar,nevytáhne to nikdo,nejde odvrtat.Je to celkově rizikové,můžeš tam samozřejmě zalomit i vrták při odvrtávání.Bylo by dobré,kdyby to ještě bylo nedotčené pokusy,jen zalomené.



Asi prvni rozumny komentar od nekoho kdo to nezna jenom teoreticky

Pokud nevis co s tim tak to zkus vytocit sikama a jestli to nepude dej to nekomu kdo vi jak na to.

ulomený šroub-pomoc, rada

23.5.2014 v 22:07 | Nahoru | #16
Ani trochu by som sa nebál že by som tam zalomil vyťahovák, čoho by som sa bál viac je, že by sa nedarilo vyvrtať dieru pre vyťahovák do stredu a tým pádom tú skrutku vytiahnúť bez poškodenia závitu

Naposledy editováno 23.05.2014 22:46:27

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ulomený šroub-pomoc, rada

23.5.2014 v 23:04 | Nahoru | #17
Merhaut>Pokud se Ti to stalo při utahování:neměl by být problém s vytočením zbytku závitu.
V opačném případě to bude horší, ukroutíš-li šroub ve snaze o uvolnění spoje:je zpravidla problém v drbnutém závitu .
Zkus ustřihnout pásek plechu cca 2mm síly a 20mm šířky, na jedné straně vyvrtej otvor cca o 0,5mm menší než je průměr závitu. Je-li ulomený šroub zároveň s blokem:navař na něj nejdříve trochu materiálu, přilož plech dírou na šroub a provař, po minutě to zkus odtočit. Utrhneš-li šroub pod svárem, zkus to znova! Na 80% by se Ti to mělo podařit, jinak už jen ta vrtačka. Na vytahováky zapomeň, to je zoufalství pro amatéry.

(reakce na) ulomený šroub-pomoc, rada

24.5.2014 v 00:20 | Nahoru | #18
ACERBIS> no vyrazil jsem, slyším divný zvuk, kouknu a chybí šroub. je to ulomené přímo u bloku, nekouká ani mm, spíš jeden dovniř chybí. Svářečku nemám, tak vaření padá

(reakce na) ulomený šroub-pomoc, rada

24.5.2014 v 08:30 | Nahoru | #19

ACERBIS píše: Na vytahováky zapomeň, to je zoufalství pro amatéry.

Ja pracujem v nástrojárni, kde máme aj vyiskrovačku a predsa používame aj vyťahováky. Za zúfalstvo sa dajú považovať vyťahováky z Lídla, ktoré sú z mäkšieho materialu ako zlomená skrutka

ulomený šroub-pomoc, rada

Skvělá odpověď, děkuji! 25.5.2014 v 05:15 | Nahoru | #20
Pokud ti ven nic nekouká a ještě naopak je tam díra tak ti nezbyde než sezhnat někoho kdo umí svařovat, takových lidí je všude dost a navařovat postupně dál a dál po sekundových krocích až se dostaneš nad hliník a pak aplikovat postup v příspěvku o tři řádky výše. Když seženeš někoho kdo má svářečku CO2, tak bez strusky to bude parádní čep za kterej to možná vytočíš i ostrýma sikovkama. Neboj se toho, že při tom navařování lehce poškodíš okolní hliník, tam na tu plochu stejně nic nedosedá. Jinak ještě doplním, kvalitní vytahováky dovedou docela dost a nejsou jen pro zoufalce, pomohly mi vytočit ulomenou zapalovací svíčku. Originální Helicoil závitová vložka stejné délky jako původní závit instalovaná odborníkem v hliníku unese víc než původní závit, protože roznese sílu na větší střižnou plochu závitu. Samotná vložka je vyrobena z velmi kvalitní pružinové oceli. Rozhodně se nejedná o dočasné řešení ale o plnohodnotnou opravu, v literatuře na škole jsem se dočetl, že závity v hliníku, kde se počítá s častým rozebíráním a větším namáháním se rovnou opatřují vložkami Helicoil. Limitující je vždy jen zeslabení stěny, což v tomto případě nebude problém, místa je tam dost, v případě závitu M8 se bude vrtat závitníkem M10 x 1,25, to je na každou stranu milimetr. Mluvím z vlatní zkušenosti, protože jsem dával dohronady dokurvenou XL 600 po jednom umělci a opravoval jsem takhle 6 závitů M6,8 i 10 jeden z nich stejný jako tento na obrázku, všechny perfektně drží dodnes.

ulomený šroub-pomoc, rada

27.5.2014 v 20:25 | Nahoru | #21
Tak hotovo, ale byl to boj, navaření a vytočení nepomohlo, drželo to jak ďas, navrtání a vytahovák vůbec nic, museli jsme to odvrtat, ale naštěstí se podařilo zachovat původní závit.Chtěl jsem pro sichr vyměnit i ty ostatní štefty,ale po tomhle jsem od toho upustil

(reakce na) ulomený šroub-pomoc, rada

27.5.2014 v 20:42 | Nahoru | #22

Black píše: Asi prvni rozumny komentar od nekoho kdo to nezna jenom teoreticky

Pokud nevis co s tim tak to zkus vytocit sikama a jestli to nepude dej to nekomu kdo vi jak na to.



he he musím se pousmát
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 lacerta82 7 11.10.2023 v 10:33 Radek2107


TOPlist