globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nejde sestelovat volnobeh.Čz 90 cross
Zdravim,predelavam jsem kostru z jawa 23 mustang na Čz 90 cross a jelikoz jsem se jeste s timto motorem nesetkal,tak nak si nwm rady.No proste,chitne na 2-3 naslapnuti, ale jakmile se chytne tak se toci moc do otacek, (ale ne do plnejch) a nwm co s tim a nereaguje to ani na to kdyz steluju karbec.muzu si s otackama hrat jak chci a stejne to drzi furt stejny otacky.Prosíím poradte mi, mam to tu už 1mesíc a uz bych to rad projel.Cetl jsem ze CZ 90 cross meli prezdivku motorova pila na dvou kolech.Tak chci videt ajk to lita.DIKY ZA KAZDOU POMOCT BUDU VDECNY

2 reakcí na tento příspěvek Nejde sestelovat volnobeh.Čz 90 cross

Skvělá odpověď, děkuji! 22.5.2014 v 14:12 | Nahoru | #1
Nejspíš táhne falešný vzduch - u dvoutaktu se to typicky projeví tím samovolným zvyšováním otáček po startu. Buď netěsní spoj mezi sacím hrdlem a karbcem, nebo spíš, kor pokud motor dlouho stál, odešlo gufero na klice.

(reakce na) Nejde sestelovat volnobeh.Čz 90 cross

22.5.2014 v 14:25 | Nahoru | #2
J.M.K.> Motor stál fakt dlouho,troufnu si říct 15-20let byl uskladněn ale dobře izolován ve stodole.Diky za radu,zejtra sjedu pro gufero a dam vedet jesli to tim bylo:)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejde sestelovat volnobeh.Čz 90 cross

22.5.2014 v 14:34 | Nahoru | #3
J.M.K.> Jeste mne ted napadlo, s tim falesnym vzduchem,ja tam nemam origo vzduch,filtr, mam tam takovej iprovizacni nwm vubec z ceho to je, Je mozny ze to je tim ze to saje az mkoc vzduchu?Popr poslu foto jak vypada.

(reakce na) Nejde sestelovat volnobeh.Čz 90 cross

22.5.2014 v 14:54 | Nahoru | #4
Ciza250> neměla náááhodou devadesátka rotační šoupě???

(reakce na) Nejde sestelovat volnobeh.Čz 90 cross

22.5.2014 v 15:16 | Nahoru | #5
Ciza250> Filtrem to být může, pokud má menší odpor proudění, jak origo filtr - pak bys musel adekvátně tomu karbec přeštelovat na bohatší směs. Ale spíš to bude to gufero, kor, jestli motor přes 15 let stál bez pohybu, tak gufero ztvrdne, svým způsobem i "přischne" k hřídeli a pak po otočení se hrany břitů "utrhnou" a v tu chvíli gufero začne profukovat. A je to gufero na pravé straně kliky, pod magnetem. Kdyby bylo v háji levé, tak bude motor přisávat olej z převodovky.

1 reakcí na tento příspěvek Nejde sestelovat volnobeh.Čz 90 cross

22.5.2014 v 16:06 | Nahoru | #6
zkontroluj i jestli není moc vyběhaný šoupě

Nejde sestelovat volnobeh.Čz 90 cross

22.5.2014 v 16:16 | Nahoru | #7
No to je jasný gufero. nic jinýho by to nemělo bejt. věšinou to jinde faleš nesaje. A i bez šoupátka to jede..

A prosimtě je to Jawa 90 ..

Nejde sestelovat volnobeh.Čz 90 cross

22.5.2014 v 16:17 | Nahoru | #8
Jo a jede to i bez filtru skoro stejně, jen to víc bučí a nechce se to tak rychle vytočit, jinak je to to samý...

Nejde sestelovat volnobeh.Čz 90 cross

22.5.2014 v 16:55 | Nahoru | #9
Ahoj, tak jsem měl Jawku 90 cros, a musím říct, že ta motka nešla nikdy pořádně seštelovat...volnoběh hrozně kolísal, táhla spojka, a vylágrovaná klika....šla rychle do světa. Jinak když to jelo, tak fakt pěkně, motorově bych to v nadsázce srovnal s MZ 150. Ať se Ti podaří zprovoznit

(reakce na) Nejde sestelovat volnobeh.Čz 90 cross

22.5.2014 v 17:49 | Nahoru | #10

MotomaniakMT píše: zkontroluj i jestli není moc vyběhaný šoupě



před 35 lety jsem to měl v provedení roadster a je fakt, že s vyběhaným šoupětem to dělalo divy! PO výměně to šlo natočit na drcnutí, držel volnoběh a jelo jak dráha!
Tak hodně štěstí s repasí!

Nejde sestelovat volnobeh.Čz 90 cross

22.5.2014 v 18:33 | Nahoru | #11
Co mi má letitá paměť slouží, tak devadesátka nejezdila snad nikdy a nikomu dobře a spolehlivě ani když byla nová. Stejně jako opěvovaná a do nebe vychvalovaná 500 OHC. Prostě hujdy. Smiř se s tím, že je to spíš na parádu, než na ježdění...

Nejde sestelovat volnobeh.Čz 90 cross

22.5.2014 v 19:29 | Nahoru | #12
Tenhle motor je fakt raketa.To co popisuješ je na 99% gufero. Jinak karburátor sám o sobě je teda věc. Ten co jsem měl já se musel před každou jízdou profoukat vzduchem přes všechny kanálky ,jinak to prostě nejelo a nikdy jsem tam nenašel žádné smetí ani nic jiného, co by bylo špatně. Mnoho zdaru taky jsem se při štelování tohohle verglu hodně naběhal tak silné nohy :D. Škoda ,že ten motor nedotáhli no.

Nejde sestelovat volnobeh.Čz 90 cross

23.5.2014 v 11:17 | Nahoru | #13
Origo Jikov se na devadesátce pořádně seřídit ani nedá...
Dost trpí vibracema, což způsobuje - mimo jiné - nespolehlivů funkci jehlového ventilu.
Abys karbec jakž takž seřídil, nesmí mět nadměrné mechanické vůle. Šoupě, jehla, komínek...
Pokud má motor příznaky přisávání falešného vzduchu, dost často to dělalo jednak gufero v deklu rotačního šoupátka a druhak netěsný ten dekl k bloku.
To těsnění néni moc široké a v jedném místě je navíc zkosené.
Dělalo se z kreslicí čtvrtky a montáž musela byt pečlivá, to jest včetně přilepení na vazelínu.
Rotační šoupě musí mět taky "svoju" polohu, důlek na něm by měl byt naproti pojišťovacímu kolíku unašeče.
Spolehlivost stroje - dost záleží na mechanikovi, kerý ju skládá.
Enom tak pro zajímavost - jezdily se na tem stroji terénní soutěže a v těžkých podmínkách, kdy jakékoliv jiné upravované sériové stroje umíraly a výkonem nestačily, devadesátky jely.




Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Číslo rámu Jawa 90 Cross/Trail loguran 11 16.5.2023 v 20:40 Kohlstein
Jawa 90 Bastl - předstih 38mm Jawa 90 Cross/Trail Čermáček 25 13.11.2021 v 14:23 Čermáček
Náhon tachometru jawa 90 cross Jawa 90 Cross/Trail Zenda11 7 4.4.2021 v 19:39 Doctoropulos
JAWA 90 zapalování [1, 2] Jawa 90 Cross/Trail, Jawa 90 Roadster FiZzeR 33 28.3.2021 v 17:08 FiZzeR
Jawa 90 štart páka Jawa 90 Cross/Trail Rakúsy 5 21.3.2021 v 19:16 pepek47


TOPlist