bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vlnící Varadero...
21.5.2014 v 17:19
Ahoj všichni. Mám problém s moto a to, že se mi od cca 130 začne vlnit. Gumy mám nové Metzeler Tourance next a foukám dle výrobce 2,5 bar obě (jezdím sám). Kdyby to było špatně vyváženo, tak to spíše vibruje. Ložiska v krku řízení měněna před cca 4000 km. Musím říct, že se to postupně zhoršuje posledních 3000 km. Když jedu zatáčku, kde je nějaká nerovnost (menší hup), tak stačí i menší rychlost a rozhotí mě to... Před koncem životnosti je řetěz, ale ten podle mě nemůže toto ovlivnit. Nemáte někdo zkušenosti s tímto problémem? Jestli třeba tlumiče?
Předchozí
1 2
Následující

Vlnící Varadero...

21.5.2014 v 17:41 | Nahoru | #1
vyvaz gumy

Vlnící Varadero...

21.5.2014 v 18:07 | Nahoru | #2
tlumice-jak si psal,,,, pac pneu a foukani ok, loziska v krku spis cvakaj pri prejezdu pricnejch nerovnosti /taky sem menil/ a retezovka bych rek blbost, na jinejch moto sem dojel az do ksandy a podvozek vpohode...

Vlnící Varadero...

21.5.2014 v 18:27 | Nahoru | #3
Ještě mrkni na zadní kolo, jestli je souosý s předním, spousta lidí šponuje řetěz a nekouká jestli je to na obou stranách stejně, nejlepší je vzít delší rovnou lať a tu přilož k zadnímu kolu a změř mezeru mezi latí a př. kolem, to samý z druhý strany zad. kola a mezera u př. kola musí být zleva/zprava stejná. na rysky na kyvce se nelze vždy spolehnout...

Vlnící Varadero...

21.5.2014 v 18:36 | Nahoru | #4
A před výměnou gum to nedělalo vůbec?

Vlnící Varadero...

21.5.2014 v 21:34 | Nahoru | #5
pozoruji stejný problém ale zatím jsem neřešil

Vlnící Varadero...

21.5.2014 v 23:15 | Nahoru | #6
Zkontroloval bych taky rám. Dej vědět, jestli jsi to vyřešil. Držím palce!

Vlnící Varadero...

22.5.2014 v 13:05 | Nahoru | #7
U jedněch gum mi na vlnění v zatáčkách pomohlo až lehké přefouknutí gum přes míru co uvádí výrobce.
Nemáš v hájí pružinu na centrálu?

1 reakcí na tento příspěvek Vlnící Varadero...

22.5.2014 v 20:56 | Nahoru | #8
Zadní kolo je vyoseno dobře. Děláno za pomoci laseru. Měnil jsem nejdříve přední a po cca 6 tis zadní. Zatím je favoritem špatný zadní tlumič nebo prasklina na rámu. No tak uvidíme. Příjde mi, že když je motorka zatížena ( 3 kufry s věcma a jedeme ve dvou, tak se to vlní míň ).... Asi začnu hledat někoho na repas tlumiče.

(reakce na) Vlnící Varadero...

22.5.2014 v 22:25 | Nahoru | #9
aBart> vzal bych to i spruzinou. Psali jsme si o tom navaradero.cz a do te doby mi vubec neprislo jak pomalu varan seda niz a niz. Sedim na nem, paty na zemi a nohy pokrcene... to ze zacatku nebylo.

1 reakcí na tento příspěvek Vlnící Varadero...

23.5.2014 v 08:25 | Nahoru | #10
Když mám tlumič na největší tvrdost, tak stačím jen tak na špičky ( mám 187 cm ) a výška je stále stejná po celou dobu, co ho vlastním. Ještě jsem zjistil, že když ho povolím na minimum, tak si s kolečkem můžu točit jak chci a nemá žádný odpor. To by asi nemělo....

Vlnící Varadero...

23.5.2014 v 09:09 | Nahoru | #11
Kolik má Tvůj Varan najeto ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlnící Varadero...

23.5.2014 v 10:53 | Nahoru | #12

aBart píše: Ještě jsem zjistil, že když ho povolím na minimum, tak si s kolečkem můžu točit jak chci a nemá žádný odpor. To by asi nemělo....

Na konci mám ten volný chod kolečka taky. Tlumič se seřizuje dlouhým velkým šroubovákem-na dolním konci tlumiče. Kolečkem se šteluje pružina.
Nejsem žádný velký technik,ale myslím, že starý, již nefunkční, tlumič by neměl mít na vlnění tak velký vliv jako zvadlá pružina.
Já bych na tvém místě zkusil přitvrdit oboje-tlumič i pružinu, co to dá, a zkusil to vlnění. Bude to sice na případných nerovnostech skákat jak koza,ale pokud by bylo vlnění pryč, tak máš viníka. Pokud ne, tak zkoušet dál.

1 reakcí na tento příspěvek Vlnící Varadero...

26.5.2014 v 14:53 | Nahoru | #13
Mám najeto (dle tacho) 54000. Podle servisáka by to mohlo sedět. Zítra se podívám na ten tlumič a zkusím ho přitáhnout. Dám vědět, jestli se něco změnilo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlnící Varadero...

28.5.2014 v 19:11 | Nahoru | #14

aBart píše: Mám najeto (dle tacho) 54000. Podle servisáka by to mohlo sedět. Zítra se podívám na ten tlumič a zkusím ho přitáhnout. Dám vědět, jestli se něco změnilo.



Takže nejvyšší čas vyměnit ložiska v obou kolech a i krk řízení. Pokud jsi nic doteď nedělal s tlumičema, tak určitě výměna pružin a oleje v předních a pokud máš i zadní tlumič rozebíratelný, tak komplet, nedělej jenom gufera a prachovky / zachvíli to budeš rozdělávat zase, pokud budou opotřebené kluzáky a to budou-nebo jak se to jmenuje, tak gufero to neudrží a bude Ti to slzet až téct a to stejné vzádu-pružinu určitě. Všichni máme v intervalu 50-70 tis.km stejné výdavky :) Jednoduše motorka to vyžaduje, jinak se Ti ložisko vysype během 30-50 km BEZ VAROVÁNÍ !!!O vlnění ani nmluvím, jak je to nebezpečné.

(reakce na) Vlnící Varadero...

29.5.2014 v 09:38 | Nahoru | #15
majanko> jak píše majanko a ještě bych doplnil, zkontrolovat uchycení zadní kyvky. když se moto vlní nepravidelně na zátěži určitě bych hledal problém v pružinách, tlumičích a uchycení kol a kyvky.

Vlnící Varadero...

1.6.2014 v 15:20 | Nahoru | #16
Tak poslední poznatky jsou, že když jedu s kufrem a ve dvou, tak se motorka vlní podstatně méně než v jednom. Ložiska v krku řízení jsem už dělal ( před cca 3000 ), vidím to na ložiska kol a repas tlumičů. Dám vědět po opravě, zda z toho něco pomohło.

Vlnící Varadero...

16.6.2014 v 16:04 | Nahoru | #17
Tak zpětná vazba. Ložiska jsou všechna OK (přední kolo, zadní kolo i kyvka). Byly dost jeté přední tlumiče, tak se udělal repas, zadní tlumič je OK. Ložiska v krku řízení jsou dělána před cca 3000 (jak už jsem psal) a nic se nezměnilo. Teď už jen přední pneu. Koukal jsem na ní a zdá se mi, že je asi blbě lepená. Na jedné straně má větší hranu než na druhé. Když dám z každé strany prsty a jdu od ráfku po bočnicích směrem ke vzorku, tak těsně před hranou je drážka, která je na jedné straně větší než na druhé, Metzeler Tourance NEXT. Zkusím někde sehnat na předek jinou pneu (třeba i trochu jetou) a uvidíme, zda se něco změní. Pneumatiky už jsou vážně poslední věc, co by to mohla být.

Vlnící Varadero...

17.6.2014 v 08:23 | Nahoru | #18
sorry abarte, ale že jsou ložiska v kolech v pořádku tomu nevěřím...ledaže jsou už podruhé nová. U Varana se mění mezi 48-65 tis. km, všechny co znám tak dopadli. A pokud nemáš novou zadní pružinu, tak to je to stejné. Změř si např. nějaký bod vzádu na motorce se středem osky, nebo od země , motorka v rovině a já Ti změřím dtto na mojí motorce.Pak uvidíš rozdíl.Nebo já uvidím , že moje nižší...

Naposledy editováno 17.06.2014 08:24:57

(reakce na) Vlnící Varadero...

17.6.2014 v 10:28 | Nahoru | #19

Kov píše: Tlumič se seřizuje dlouhým velkým šroubovákem-na dolním konci tlumiče. + Já bych na tvém místě zkusil přitvrdit oboje-tlumič i pružinu

Musím se omluvit za nepřesnost. Nevěděl jsem,že centrální tlumič starších ročníků nemají možnost nastavení. Nevím od kterého roku to tam honďáci montovali,ale můj varan 2008 má, a kámošův 2003 nemá možnost nastavení. Tzn,že aBartův 1999 nebude mít možnost nastavení tvrdosti tlumiče.

Naposledy editováno 17.06.2014 10:34:12

1 reakcí na tento příspěvek Vlnící Varadero...

17.6.2014 v 23:34 | Nahoru | #20
central tlumic ok je zjisteno jak?,,, pac jestli mas loziska v kolech, krku a kyvce ok, gumy slusny, vidle udelany a sednes na to vedvouch a jede lip jak v jednom, tak bych to typoval prave na ten central..

..zkus dat teda jinou predni gumu,,,

ale mne ridkej pocit pri jizde dela central, gumy mam metz tourance, loziska v krku novy, v kolech a kyvce ok, /na tachu 60k a pocitam, ze lozisko v kole se mne za 50km nevysype, pac mam beztak stoceno/

(reakce na) Vlnící Varadero...

18.6.2014 v 14:46 | Nahoru | #21

georgiss píše: central tlumic ok je zjisteno jak

Taky mě to napadlo... Vzpoměl jsem si jak to s trochou ironie popisoval jeden chlapík na varadero.cz-jak probíhalo testování tlumičů varadera na akci v BC.
,,Tak jsem se vrátil z hradu,... BC Brno. Testování moto tlumičů. Protože bylo škaredě a jsme s mamkou již trochu pohodlnější naložil jsem varana do dodávky a vyrazili jsme na výlet.
Přijeli jsme včas, abych mohl varana vyndat, pěkně si stoupnout do fronty a zjistit jak se věci fungujííí. Že tam žádná fronta nebyla mě nepřekvapilo, bylo škaredé počasí.
Co mne však překvapilo mnohem víc byl fakt že nabylo potřeba vyndávat varana z dodávky, ... následovalo: tak se na to mrknem, kolik má mít varan? 35, aha tak jdeme na to, pán si vzal svinovací 5ti metr , v dodávce jsem odkurtoval varana, pomocník zatáhnul za řídítka směrem nahoru, odborník se svinovacím metrem zaměřil přesnou hodnotu, pomocník postavil varana z5, odborník zaměřil stejným svinovacím metrem druhou přesnou hodnotu, po odečtení naměřených hodnot bylo konstatováno, mno, nic moc, kolik máte najeto, . . . no to už by chtělo, naměřili jsme 33, . . . a co zadek,? no s ohledem na najeté kilometry to bude chtít také vyměnit, . . .zdvih je více jak 10, testování ukončeno, varan přikurtován . . .
Tak jsme pokecali, jelikož tam skoro nikdo nebyl měli odborníci spoustu času, dali jsme si tedy i kafe. S ohledem na výše uvedené výsledky testů jsem si objednal celý zadní tlumič a nové přední pružiny, byla přeci sleva 20%, no nekupto.
Shrnutí: to že mám zadní pružinu unavenou jsem věděl z vlastní zkušenosti, přední pružiny jsem chtěl řešit již před rokem či dvěma, tam hodně pomohla výměna oleje. To že je dobré měnit předek a zadek najednou, jsem také věděl. Z rozmaru a možná taky trochu z obavy před vytečením zadního tlumiče (stářím) jsem uvažoval o novém. Tak jsem vlastně využil akční cenu"

1 reakcí na tento příspěvek Vlnící Varadero...

17.6.2015 v 19:26 | Nahoru | #22
Se omlouvám za tak dlouhou odmlku. Vše je ale vyřešeno. Po kontrole snad všeho (tlumiče, ložiska v kolech, ložiska v krku řízení, rámu motorky. atd....) se mi konečně problém podařilo vyřešit. Vše dělala přední pneumatika. Už od výroby se mi nezdála dobře lepená a po čase se dokonce na středu pneumatiky začaly tvořit takové "schody". Šlo o pneumatiku Metzeler Tourance NEXT 110/80 R19. Stejný typ pneu mám i vzadu na moto a vše OK. Doufám, že šlo jen o špatnou sérii a nemá s tím problém více lidí.

Vlnící Varadero...

17.6.2015 v 21:36 | Nahoru | #23
Je dobře že sji napsal co to je, někomu se to bude jistě hodit

(reakce na) Vlnící Varadero...

17.6.2015 v 22:22 | Nahoru | #24
aBart> No to me podrz! Znamemu se hrozne klepaly riditka. Mel tam na moji radu conti trail attack se kterou mam dobrou zkusenost. Tri! servisy se na tom vystridaly, 3x se prevazovala guma a porad nic. Pak se uvazovalo nad tim,ze to bude lozisko rizeni. Pak nekoho napadlo vymenit gumu a naraz byl pokoj. Ta nova je ta next co pises ty. zrejme je to tedy kus od kusu.

Vlnící Varadero...

21.6.2015 v 18:59 | Nahoru | #25
No sám jsem to nečekal, guma byla nová!!! Dle DOT dokonce tenkrát cca 3 - 4 měsíce po opuštění fabriky.

Naposledy editováno 21.06.2015 18:59:20

Vlnící Varadero...

22.6.2015 v 16:21 | Nahoru | #26
no vidis, a ja to psal 17.6.13 - predni guma!

..nicmene u me ted bude aktualni retezovka, pac ji mam nerovnomerne vytahanou.. a ten central uz mam taky nakej zdechlej.

..letos bych rad do F,,, segra bude delat recepcni v tomhle podniku http://www.camping-...fr/fr/accueil-p1.php od 3.7. do 1.9. pak pojede kouknout do parize...

...tak uvidim, trochu me sere, ze mne to varadero tak zere, holt je to karbec 99ka, po vnitru sem tak na 8/100,, je fakt, ze loni sem byl SLO a I za 6,1/100, ale sudlal sem to tech 120 tacho, tak byl to kousek, ale takhle se tahnout az do francie nevim, tam bych potreboval zrychlit,,
,, za segrou k azurovymu pobrezi to bude tak 1,5kkm jedna cesta,

..jet na zrx11ctce, by mne asi upadly nohy... no uvidime,

Vlnící Varadero...

1.9.2019 v 09:10 | Nahoru | #27
Zdar, včera jsme koupili pro ženu také staršího Varanka a při 60km/h když si pustil řidítka tak se z něj také stal vlnovec. Opravdu na rozbití kokosu. Jinak bezva motorka. Asi hodinu jsme si lámali hlavy a vyvodili jsme nemožné tedy přední gumu. Když to čtu úplně to sedí. Doufám, že se potvrdí. POkud ano, Varadera mají asi karmickou smůlu na vadné pneu. Díky za téma

1 reakcí na tento příspěvek Vlnící Varadero...

1.9.2019 v 11:19 | Nahoru | #28
Pirelli Scorpion Trail II je na tyhle "endura" nejlepší volbou, ostatní gumy můžou vlnit..

Vlnící Varadero...

3.9.2019 v 05:23 | Nahoru | #29
Vzdy jsem mel za to, ze guma jde vyvazit. Zrejme v nekterych pripadech nejde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlnící Varadero...

20.5.2020 v 10:53 | Nahoru | #30
dewwil> No mám Pirelli Scorpion Trail II a vlním stejně, kdybych řídítka pustil tak si rozbiju ústa , měl jsem tam tu samou i při koupi a byly na ní ani ne tak schody, jako taková divná šikmá pila, vyměnil jsem, při výměně zjistili nakopnutý ráfek, srovnali jsme - nová guma a po cca 8tis km, se mi zdá, že se objevuje zase ta pila . Na podzim udělám tlumiče a krk a uvidím.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero mkl33 15 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204


TOPlist