bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zajetí motoru
14.5.2014 v 21:59
Aoj, budu dávat na simála 60cm 6kanál, a chtěl jsem se zeptat jak to správne zajet?
Jak to správne ředit s olejem, a s jakým....jak dlouho zajíždět...zátěž..jak dlouho na tom jezdit? kolik přidávat plynu atd....děkuji za radu. :)
PS: ještě jsem nikdy nezajížděl, proto budu rád za všechny rady a za vše co bych měl udělat...:)

Zajetí motoru

14.5.2014 v 22:46 | Nahoru | #1
Kup si nějakej kvalitni minerální olej (např MOTUL 100) míchej v poměru 1:33. Motor nijak extrémě nevytáčen ani nepodtáčej. Jakej máš karburátor? Určitě ho musíš přetryskovat (pro to zajíždějí je lepší aby byla bohatší směs)takže velkou hl. trysku a jehlu dej na 1 max 2 zářez od zdola aby byla směs pěkně bohota. No a tohle bych praktikrikoval min 500Km, pak bych karburátor naladil tak jak má být (cihlově hnědá svíčka) a začal míchat v poměru 1:50 ale furt bych tomu nedával žádnou ech čočku.

1 reakcí na tento příspěvek Zajetí motoru

15.5.2014 v 06:43 | Nahoru | #2
U 2T vic nez u cehokoli jineho plati, ze kdo maze ten jede! S autorem predchoziho prispevku nejde souhlasit s mazacima pomerama: prvnich 500 km bych daval s klidnym svedomim 1:25, dalsich 500 potom 1:33 a teprve pp tech zhruba tisici prejit na 1:40. Hrdinove, kteri rikaji ze moderni oleje snesou i vetsi redeni vetsinou nepriznaji, kolikrat zadreli.
Takze opatrne, nepretacer, nepodtacet A MAZAT!

Zajetí motoru

15.5.2014 v 07:29 | Nahoru | #3
když jsem zajížděl 350 po GO, taky jsem mazal 1:25, ten, kdo jel za mnou, jsem mu nezáviděl, takhle jsem ředil asi prvních 700 km, potom jsem přešel na 1:40, s tímto poměrem jsme pokračoval dalších 800 km a až poté jsem začal dávat standart 1:50

edit: ale je to zpátky 15 let, byli jiné oleje, samo aspoň prvních 1000 km nevytáčet do extrémů a nepodtáčet

Naposledy editováno 15.05.2014 07:30:43

(reakce na) Zajetí motoru

15.5.2014 v 07:32 | Nahoru | #4
sered> Normalni pomer nejen hrdinu je 1:50. Proc 40?

1 reakcí na tento příspěvek Zajetí motoru

15.5.2014 v 07:44 | Nahoru | #5
Moje zkušenost:
500km je zbytečně moc, stačí 200-300km.
První sportovní 70ccm válec jsem zadřel právě kvůli hlavní trysce, jak píše tadeo96 v první odpovědi.
Dal jsem tedy větší (myslím že 82) a OK. Válec se chladí nejen vzduchem, ale hlavně směsí benzínu s olejem.
Mě skútr maže sám přes oilmastera, na těch prvních 300km jsem si vždycky přimazal do nádrže ještě frťana oleje (Motorex). Jezdim dodnes a točim mezi 8 až 10.000 ot. (při zajíždění jsem se snažil točit pod 8.000) ...ale bylo to těžký

Jestli budeš dávat jen válec 60ccm tak to není z 50ccm takovej rozdíl. Dej aspoň o 20% větší trysku, řádně mázni 1:30 dobrým olejem a sleduj svíčku, jak píše Tadeo: tmavě hnědá je dobrá.

Něco jiného je, když dáš i sportovní výfuk popř. filtr., pak se musí karbec naladit lépe, nebo se nejčastěji mění za větší.
Hodně zdaru a neboj se toho, nic na tom není.

1 reakcí na tento příspěvek Zajetí motoru

15.5.2014 v 15:39 | Nahoru | #6
Achjo... víš co? Zajed si to jak chceš. Jen ti chci říct že jsem už zajel mnoho 2t motorů hlavně simsonů a vždy bylo vše v pořádku. Zajížděl jsem i pěti kanálovou bestii s upravenym časováním, klapkou, boost bottlem apt... Pokud máš nějakej laďák tak ti chci poradit nedávej ho tam na zajetí! Akortá se ti zakarbonuje. Jen chci ještě říct, že né vždy palít: čím víc oleje tím líp... jen ať si sered a spol o tom něco přečtou ale určitě všichni známe to přísloví „Rozdávat rady je zbytečné. Moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.“

(reakce na) Zajetí motoru

15.5.2014 v 16:23 | Nahoru | #7

tadeo96 píše: Achjo... víš co? Zajed si to jak chceš. Jen ti chci říct že jsem už zajel mnoho 2t motorů hlavně simsonů a vždy bylo vše v pořádku. Zajížděl jsem i pěti kanálovou bestii s upravenym časováním, klapkou, boost bottlem apt... Pokud máš nějakej laďák tak ti chci poradit nedávej ho tam na zajetí! Akortá se ti zakarbonuje. Jen chci ještě říct, že né vždy palít: čím víc olejie tím líp... jen ať si sered a spol o tom něco přečtou ale určitě všichni známe to přísloví „Rozdávat rady je zbytečné. Moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.“



Podle tvého profilu je ti sedmnáct. Bez jakékoli urážky: Já dělal tyhle 2T už v době kdy podle věku tvoje maminka vyklubávala z plínek. Takže to nemám někde vyčtený, ale zažitý na vlastní kůži a s výjimkou 175 prasete 501 bez ventilátoru jsem žádnej 2T nezadřel.
Mohl bys mi vysvětlit, co jsem mu napsal špatnýho? Každýmu 2T je líp, když je trochu bohatej a hlavně hoooodně mazanej!

1 reakcí na tento příspěvek Zajetí motoru

15.5.2014 v 16:37 | Nahoru | #8
Soudit člověka podle věku ano je mi 17 a vůbec se za to nestydim. Poměr 1:33 bohatě stačí pro zajetí „staršího 2T“ A ta poslední věta ta patří k zajíždějí, nebo k normálnímu provozu po zajetí?

(reakce na) Zajetí motoru

15.5.2014 v 16:46 | Nahoru | #9
tadeo96> 1:33 kolikrát opravdu PRO ZÁBĚH nestačí! když budeš mít čas, přečti si něco na Jawamanii nebo tady na fóru. 1:33 je pro spoustu těch veteránů doporučenej poměr PO zajetí. Ono ten olej zase v poměru k ceně repase kdzž to lízneš NENÍ AŽ TAK DRAHEJ.
Zase můžeš oponovat, že přidřenej motor není potřeba rozhodit a zrcátko odstranit - že to bude jezdit. Ano, jezdit bude ale olejovej film se v místě zrcátka neudrž! Když za mnou někdo z mlaďochů přijede, že to líznul, vždykky sundáme palici a válec, přeměříme, odstraníme stopy po přidření a montujeme zpět. Pak následuje poučení o mazání a ejhle: ono mu to jezdí a nekouše se!

Zajetí motoru

15.5.2014 v 17:08 | Nahoru | #10
V příručce pro simsona je psáno 1:33. Já neříkám, že jsi něco řekl špatně ale dnešní oleje jsou už na trošku lepším stupni než tehdy, takže pro simsona stačí 1:33. Tímto zbůsobem jak jsem zde psal jsem zajel už pět válců na simsona a vždy bez jakého koliv problému. Tím bych to ukončil ono jestli dá na těch pár km 1:25 nebo 1:33 je docela jedno, akorát to bude mít víc zasraný...

Zajetí motoru

15.5.2014 v 19:48 | Nahoru | #11
A ještě jedna rada.. až zajedeš (vyjezdíš ten první olej) doporučuji motul 100 přejdi na motul 510.

Zajetí motoru

17.5.2014 v 20:33 | Nahoru | #12
Mám k té 60ce Karburátor Amalo 19T a sportovní výfuk (32mm)....
Takže radši víc mazat....ok Díky moc...snad to nějak neposeru...:)
A díky za radu toho oleje...:)

A kamarád mi říkal, že prej si mám sehnat od castrolu plně syntetickej olej...
A ty mi doporučúješ minerální...tak jsem s toho jelen

Zajetí motoru

17.5.2014 v 21:13 | Nahoru | #13
Esli teda chceš použít dobrý olej pro dvoutakty, tak Kastról to teda néni .

Zajetí motoru

17.5.2014 v 22:06 | Nahoru | #14
Jestli je to 6ti kanál, tak to moc v nízkých nepojede a moc to v tech nízkých otáčkach zajíždět nepůjde Záleží jak moc těsný výbrus budeš dělat Já závodního pionýra nikdy nezajížděl, protože jel až od 7mi tisíc. Doporučuju ti dát větší trysku, olej 1:30 a pozvolna s tím jezdit, neboj se to vytočit, ale nedrž to dlouho v otáčkách, hodně řadit 200km stačí, pak znovu natryskuj karburátor na optimální směs a postupně dávej měně oleje Dnes už se stejně nedělají výbrusy jako před 20ti lety, každý to ojebává, takže no stress

1 reakcí na tento příspěvek Zajetí motoru

17.5.2014 v 23:10 | Nahoru | #15
Výbrus jsem nedělal, koupil jsem novej válec.
A takže mám tam dávat ten motol 100? :)
Je to dobrý olej?

Zajetí motoru

17.5.2014 v 23:22 | Nahoru | #16
Dával bych raději nějakou polo-syntetiku Přece jen 6ti kanál bude točit o dost víc, než sériový simson Třeba SHELL ADVANCE VSX 2T. Jezdí na něho spousta lidí závody na závodních pionýrech a nestežují si Cena je okolo dvou stovek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajetí motoru

18.5.2014 v 18:24 | Nahoru | #17

Ferry55 píše: Výbrus jsem nedělal, koupil jsem novej válec.
A takže mám tam dávat ten motol 100? :)
Je to dobrý olej?


Na zajetí je lepší dávat minerální olej, aby se to to rychleji zajelo. Pokud se budeš řídit tim co jsem napsal v prvním příspěvku, tak nic nepokazíš.

(reakce na) Zajetí motoru

18.5.2014 v 22:08 | Nahoru | #18
tadeo96> Možná máš pravdu...nic moc o tom nevím, takže ti to nemohu vyvrátit...ale není lepší dělat to pořádně? Jak se tedka budu chovat k motoru..tak mi pak bude sloužit...

Zajetí motoru

18.5.2014 v 22:11 | Nahoru | #19
Budeš se k němu chovat jak nejlíp můžeš... opravdu těch min prvních 500km jezdi na ten minerál, aby se to všechno hezky zajelo a pak začni s tim lepšim. Najdi si o tom články na netu.

Zajetí motoru

18.5.2014 v 22:42 | Nahoru | #20
Tak já jsem si radši skočil osobně za odborníkem, který jezdí závody, spravuje motorky...a sám má tucek mašin...a ten mi doporučil "Q8 RS extreme" plně syntetický....že timto olejem nic neskazím...a že je to dobrý olej.

Zajetí motoru

19.5.2014 v 00:10 | Nahoru | #21
Zbytečně drahý olej Postačí ti polosintetika co jsem ti posílal

edit: Jednou jsem ten shell nalil z nouzovky do cagivy a nic se nestalo, takže to zaručuji, že ani simson se ti nehryzne

Naposledy editováno 19.05.2014 00:11:47

Zajetí motoru

19.5.2014 v 18:16 | Nahoru | #22
Mno...tak já jsem koupil to Q8...c už...ale radši dám o 50,- víc...a budu mít větší jistotu...:)
Než abych nadával že jsem to zadřel...jinak díky moc všem c mi poradili..:)

Zajetí motoru

19.5.2014 v 22:37 | Nahoru | #23
Sorry že se při..ru, já jsem dřív taky jezdil ten Q8 extreme byl jsem spokojn ve starý motorce jsem to ředil 1:33 ale teď co jsem měl na tdr hlavu dole tak ten film ve válci nic moc (1:40).

(reakce na) Zajetí motoru

8.4.2020 v 12:25 | Nahoru | #24
tomiK9> Mam Bing 17 (15mm difuzor), valec DDR vybrouseny na 60ccm (dvoukanal), originalni hl. tryska 68 - pokud bych mel dat o 20 % hl. trysku, musel bych tam dat cca 80... to mi prijde celkem hodne, je to cajk? A to pravidlo "o 20 % vetsi trysku pri zabehu" sis vymyslel nebo nekde vycetl nebo ozkousel v praxi?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Simson jake pneu Simson S 51 Enduro Bluecz98 13 5.1.2024 v 17:05 Ozzy_
Nové moto do 50 kubíků na skupinu A... [1, 2] Simson S 51 Enduro, Derbi Senda 50 pozdnímíza 34 11.12.2023 v 05:11 mildanek72
Karburátor nefunguje Simson S 51 Enduro Endiiis 8 29.11.2023 v 12:57 vit51
Simson ztratil výkon z ničeho nic Simson S 51 Enduro Endiiis 9 28.11.2023 v 19:40 Kohlstein
Simson, jak narovnat podsedlovku Simson S 51 Enduro Bluecz98 11 24.10.2023 v 20:18 maku100


TOPlist