globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: interval výbrusů u 350
13.5.2014 v 22:23
Ahoj Jawaři,

mám jednoduchý dotaz: po kolika km se tak vyplatí u Jawek dělat výbrus?

Moje zkušenost s italskými 2t je taková, že by měly udělat nějakých 20.000 - 25.000 km spolehlivě a pak už je to o štěstí.
Teď se mi do rukou dostala JAWA 640, která má najeto pouze 23.000 km (o tom údaji nemám důvod pochybovat) a zatím nemá žádný výbrus. V létě bych s ní rád na Slovensko a nevím, zda to není trochu hazard. Subjektivně jde motor pěkně, zatím jsem ho nerozebral, abych zkouknul písty a válce (moc se mi do toho nechce). Prodávající tvrdí, že tyhle stroje udělají na výbrus aspoň 30.000 km, ale moc se mi tomu nechce věřit. Můžete mi ktomu prosím někdo dát svůj názor?

A doplňková otázka - jak je to se scháněním ND na Jawky na Slovensku?

Díky!
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) interval výbrusů u 350

14.5.2014 v 14:55 | Nahoru | #31

J.M.K. píše: knedlo> TS je ale prakticky stejný, jako M2T, jak tu nedávno někdo poznamenal.


TS má třídu API TC a M2T má API TB, takže těžko můžou být stejný.

(reakce na) interval výbrusů u 350

14.5.2014 v 15:01 | Nahoru | #32

fatik píše: Mám dojem že na ten dřevěnej píst se to sprovoznit nepodařilo, že ten píst vždycky v půli praskl dřív než to chytlo. Ale možná se mýlím a už to vymakali tak že to chvíli jelo...



Přesně tak, dělali to pro prdel aby vyvrátili hospodský mýtus ...
A opravdu to s dřevěným pístem nikdy nezprovoznili ...

interval výbrusů u 350

14.5.2014 v 16:26 | Nahoru | #33
výbrus se dělá, když je potřeba - když je poškozený povrch válce, nebo vůle nového kroužku je nad limitem daným v příručce

interval výbrusů u 350

14.5.2014 v 18:18 | Nahoru | #34
Pokud to nemá divné zvuky, má to kompres a přede jak má, tak nevidím důvod dělat zbytečné investice... Kamarád dělal výbrus na 175/487 až po 40k, je pravda, že už ta kompres pak byla totální bláto, ale pořád to jelo vcelku až neuvěřitelně Věřím tomu, že kdyby v tom motoru necinkalo a nemlátilo už snad všechno, tak s tím jezdí dál...

interval výbrusů u 350

14.5.2014 v 21:10 | Nahoru | #35
Znám člověka, je první majitel (typ 640, r.v. 1994) a výbrus dělal v 95.000 km a to pouze preventivně před cestou do Portugalska v roce 2008.

interval výbrusů u 350

14.5.2014 v 21:53 | Nahoru | #36
Známá parodie na mazivo M2T se prodává v normách API TA, TB i TC. Lít do jawy TA chce asi trochu "koule" (Jak moc jsi odvážnej ty? Máš pro strach uděláno? ), ale TB (norma 80. let) úplně klidně, a TC (norma počátku 90. let) už je pomalu luxus. Konstrukčně je to 60 let starý, takže 20 let starej olej neuškodí.

(reakce na) interval výbrusů u 350

14.5.2014 v 22:42 | Nahoru | #37

JohnnyS08 píše: Pánové, díky moc za kvalitní příspěvky!

Zařídím se podle zásady "nespravuj něco, co funguje" a do motoru preventivně šťourat nebudu a budu dál jezdit na M2T (jsem docela debil, že mi nedošlo co by udělal moderní olej s usazeninama v motoru).

Až bude motor časem z nějakýho důvodu třeba otevřít, dekarbonizuju ho a pak asi přejdu na polosyntetiku.



Na to TSko,můžeš přejít klidně hned a nemusíš nic dekarbonizovat.Je to normální minerál jako M2T,jen má lepší třídu klasifikace TC,než vetšina M2T,který jsou na benzínkách jen TB.Rozdíl v ceně je minimální,ale jak čteš od více lidí,jsou s ním většinou spokojeni.Když to vezmu u sebe,tak malinko míň kouří a nezanáší tolik výfuky,takže zpátky k M2T bych se rozhodně nevracel.

Bimbam píše: Knedlo - tak to buď rád, že jsi jeden z pár co se jim přechod z minerálu na polosyntetiku bez dekarbonizace nějak "neodměnil". Pravda, u starý kejvačky 175ccm se ani u mne nic nestalo, ale u hranáče dvěpade jsem přidřel.



Píše,že přešel na Tsko a to není polosyntetika,aby rozpouštěla karbon,ta je až TSF.

Kawapetr píše: jo jak sem se díval na tvou motorku tak bych si přibalil jěště nějakou fajku (s očkem né kuličkou) pač s těma co tam máš sem se celkem natrápil,nejvíc když sem zmokl.Jak ti začne vynechávat jeden válec běž nejdřív po nich.

sorry to patřilo šmoulovy nějak sem to popletl



Fajfky půjdou na výměnu preventivně,zatím nezlobí,ale vím,že s těmihle oplechovanými jsou občas problémy.

interval výbrusů u 350

15.5.2014 v 08:16 | Nahoru | #38
Dekarbonizace u Jawy dvoutaktu kvůli přechodu na lepší olej? No to je naprosto zbytečné. U motorů 4t, kde se jezdilo např. na M6 a přecházelo se na M6A ano, protože olej rozpouštěl usazeniny v klikové skříni, které mohly ohrozit mazání motoru. Co se jeví jako dekarbonizace - karbon u 2t, tedy něco v hlavě, to - pokud se to uvolní - se uvolní benzínem a vyletí výfukem, Pokud je motor provozovaný 20 let na M2t bez demontáže, tak max. sundat hlavu a vyčistit. Źe M2t těsní a vymezuje vůle, no to bych rád viděl nějaký test, ostatně se divím, že tuto legendu někdo ještě někdo neotestoval. Asi není důvod.

interval výbrusů u 350

15.5.2014 v 10:22 | Nahoru | #39
Moje 250 má najeto 34 tisíc, z toho téměř 20 tisíc jsme najeli my v rodině. Výbrus zatím (subjektivně) není potřeba, motor táhne pořád dobře. Celou dobu to jezdí na M2T a nic jinýho do toho lejt nikdy nebudu...

interval výbrusů u 350

15.5.2014 v 11:53 | Nahoru | #40
No, přidám svojí zkušenost. Po letech jsem si pořídil Mustanga - do tý doby mazanej M2T. A jelikož jsem línej, tak jsem ho začal krmit benzínem s olejem co mám do pily a křoviňáku. Výsledek ? Motor je čistej ( tam asi nemá kde ten karbon - maximálně na vršku pístu ) a všechen bordel ucpal košíček ve výfuku. Po vyklepání výfuku komplet čistý. Olej husqvarna. Zdar.

interval výbrusů u 350

15.5.2014 v 12:14 | Nahoru | #41
Výbrus 50 vydrží jak nic.

interval výbrusů u 350

15.5.2014 v 21:01 | Nahoru | #42
Leju dneska do zetky Mogul TSF a jezdí furt stejně jako dřív na M2T

interval výbrusů u 350

16.5.2014 v 14:58 | Nahoru | #43
Na mojí 638ce dělám výbrus zhruba po 30000km, ale to spíš preventivně a kvůli kompresi, která je po najetí 30000km samozřejmě trochu slabší. Ale ten motor bez problémů na jeden výbrus najede mnohem víc, takže se ničeho bát nemusíš

interval výbrusů u 350

16.5.2014 v 16:30 | Nahoru | #44
Muze mi nekdo tady vysvetlit, jak syntetika po M2T zadre motor rozpustenim usazenin? To jako ma ten olej skrabku a nastrouha karbon z pistu do loziska? Jestli to cisti, tak tim, ze se ten karbon normalne vypaluje a proti M2T uz novy nepribyva a trva to 1000km. Kdo ma serizeno, nepodtaci a obcas tomu nalozi, ma motor cistej a muze tam nalejt co chce. Sami davame do zweitaktu poslednich 10 let olej do pily 1:50, rovnou z M2T, na ktery to 40 let jezdilo, jsou to honeny pretaceny motory v domacich traktorech s mizernym chlazenim, dost najeto uz z normalniho provozu. 10 let to jezdi, startuje na otoceni v zime v lete, klidne celej den bez zastavky v lese, svicku jsem menil snad jednou. Tyhle veci se dost precenujou...

1 reakcí na tento příspěvek interval výbrusů u 350

16.5.2014 v 16:49 | Nahoru | #45
ATHERIS má naprostou pravdu. Což nevíte, jak funguje dvoutaktní Jawa. Lepší olej postupně rozpustí karbonové usazeniny a vypláchnou se z motoru ven bez jakékoli škody. U čtyřdobých motorů rozpuštěný karbon ucpe olejový filtr. Měl jsem 638 a v 30 000km jsem přešel na Castrol TTS, což byla plná syntetika, a vše bez problémů. Když jsem jí prodával, měla najeto 53 000km bez jakéhokoliv problému. Kupoval jsem ji novou v 1992 a prodal v 2000 roce.

(reakce na) interval výbrusů u 350

17.5.2014 v 00:42 | Nahoru | #46
czipek> Moje stará Jawa/ČZ 150 jezdila na M6A nebo M2T 55let. Přestup na syntetiku zvládla bez nejmenšího problému.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2
Jawa 350/640 Jawa 350/640 barticek88 11 24.3.2023 v 09:34 Krautkopf
Přihlášení motorky Jawa 350/640 martingrey 18 1.2.2023 v 15:47 CRF1000

TOPlist