mám jednoduchý dotaz: po kolika km se tak vyplatí u Jawek dělat výbrus?
Moje zkušenost s italskými 2t je taková, že by měly udělat nějakých 20.000 - 25.000 km spolehlivě a pak už je to o štěstí.
Teď se mi do rukou dostala JAWA 640, která má najeto pouze 23.000 km (o tom údaji nemám důvod pochybovat) a zatím nemá žádný výbrus. V létě bych s ní rád na Slovensko a nevím, zda to není trochu hazard. Subjektivně jde motor pěkně, zatím jsem ho nerozebral, abych zkouknul písty a válce (moc se mi do toho nechce). Prodávající tvrdí, že tyhle stroje udělají na výbrus aspoň 30.000 km, ale moc se mi tomu nechce věřit. Můžete mi ktomu prosím někdo dát svůj názor?
A doplňková otázka - jak je to se scháněním ND na Jawky na Slovensku?
Díky!
fatik píše: Mám dojem že na ten dřevěnej píst se to sprovoznit nepodařilo, že ten píst vždycky v půli praskl dřív než to chytlo. Ale možná se mýlím a už to vymakali tak že to chvíli jelo...
Přesně tak, dělali to pro prdel aby vyvrátili hospodský mýtus ...
A opravdu to s dřevěným pístem nikdy nezprovoznili ...
JohnnyS08 píše: Pánové, díky moc za kvalitní příspěvky!
Zařídím se podle zásady "nespravuj něco, co funguje" a do motoru preventivně šťourat nebudu a budu dál jezdit na M2T (jsem docela debil, že mi nedošlo co by udělal moderní olej s usazeninama v motoru).
Až bude motor časem z nějakýho důvodu třeba otevřít, dekarbonizuju ho a pak asi přejdu na polosyntetiku.
Na to TSko,můžeš přejít klidně hned a nemusíš nic dekarbonizovat.Je to normální minerál jako M2T,jen má lepší třídu klasifikace TC,než vetšina M2T,který jsou na benzínkách jen TB.Rozdíl v ceně je minimální,ale jak čteš od více lidí,jsou s ním většinou spokojeni.Když to vezmu u sebe,tak malinko míň kouří a nezanáší tolik výfuky,takže zpátky k M2T bych se rozhodně nevracel.
Bimbam píše: Knedlo - tak to buď rád, že jsi jeden z pár co se jim přechod z minerálu na polosyntetiku bez dekarbonizace nějak "neodměnil". Pravda, u starý kejvačky 175ccm se ani u mne nic nestalo, ale u hranáče dvěpade jsem přidřel.
Píše,že přešel na Tsko a to není polosyntetika,aby rozpouštěla karbon,ta je až TSF.
Kawapetr píše: jo jak sem se díval na tvou motorku tak bych si přibalil jěště nějakou fajku (s očkem né kuličkou) pač s těma co tam máš sem se celkem natrápil,nejvíc když sem zmokl.Jak ti začne vynechávat jeden válec běž nejdřív po nich.
sorry to patřilo šmoulovy nějak sem to popletl
Fajfky půjdou na výměnu preventivně,zatím nezlobí,ale vím,že s těmihle oplechovanými jsou občas problémy.
1 reakcí na tento příspěvek interval výbrusů u 350
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |
Jawa 350/640 Jawa 350/640 | barticek88 | 11 | 24.3.2023 v 09:34 Krautkopf |
Přihlášení motorky Jawa 350/640 | martingrey | 18 | 1.2.2023 v 15:47 CRF1000 |