bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sprint stvrt mile
12.5.2014 v 21:36
Kawasaki ZX6R,CBR 600RR nebo Yamaha R6 napr.2008-9 vs dvouval RSV,TLR nebo SPcko ve sprintu na stvrt mile,co myslite jak by to dopadlo.
Předchozí
1 2
Následující

Sprint stvrt mile

12.5.2014 v 22:09 | Nahoru | #1
Těžko říct, kolik přesně je "stvrt mile".

Sprint stvrt mile

12.5.2014 v 22:16 | Nahoru | #2
TLR by dalo všem na prdel , je to neskutečný kladivo, když jede rovně!!!

Naposledy editováno 12.05.2014 22:17:19

1 reakcí na tento příspěvek Sprint stvrt mile

12.5.2014 v 22:19 | Nahoru | #3
stvrt mile zeby okolo 400m ,tazko povedat,predsa tie kacure su odost novsie a technika ide kazdy rok dopredu su to sice 600ky oproti litru ale obdobny vykon,mensia vaha,ale ajtak tipujem na V2,krutiaci moment tam je taky ze sestka moze snivat.

Sprint stvrt mile

12.5.2014 v 22:36 | Nahoru | #4
to uz spis sp nez tlr

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sprint stvrt mile

12.5.2014 v 22:38 | Nahoru | #5

rogyze píše: stvrt mile zeby okolo 400m ,tazko povedat,predsa tie kacure su odost novsie a technika ide kazdy rok dopredu su to sice 600ky oproti litru ale obdobny vykon,mensia vaha,ale ajtak tipujem na V2,krutiaci moment tam je taky ze sestka moze snivat.



Víš co je to kroutící moment a co je to výkon a co to vlastně znamená? Asi ne, když napíšeš takovou hloupost.

1 reakcí na tento příspěvek Sprint stvrt mile

12.5.2014 v 22:51 | Nahoru | #6
Rsv trhá prdele i zx10r

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sprint stvrt mile

12.5.2014 v 22:54 | Nahoru | #7
AndělČK> myslis ze je to hlupost ze 600ka nema ani zdaleka taky krutiaci moment ako V2liter?podla teba ho ma asi vecsi hej .

Sprint stvrt mile

12.5.2014 v 22:56 | Nahoru | #8
tezko rict kterej V2 sestky nemaj sanci

(reakce na) Sprint stvrt mile

12.5.2014 v 22:57 | Nahoru | #9

AndělČK píše: Víš co je to kroutící moment a co je to výkon a co to vlastně znamená? Asi ne, když napíšeš takovou hloupost.



Proč hloupost?Já si taky myslím že na ty V2 šestky nestačej.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sprint stvrt mile

12.5.2014 v 23:08 | Nahoru | #10

rogyze píše: AndělČK> myslis ze je to hlupost ze 600ka nema ani zdaleka taky krutiaci moment ako V2liter?podla teba ho ma asi vecsi hej .



Myslel jsem si to, že nevíš co je to kroutící moment a teď jsi to potvrdil.

Kdyby jsi to totiž věděl, tak netvrdíš, že pokuď v2litr má větší kroutící moment, tak musí být rychlejší.

Samotný kroutící moment nám totiž vůbec nic neříká o výkonu či práci, kterou dokáže motor udělat.

Takže i když budeš mít v motorce kroutící moment 1000Nm, tak tě může bez problému předjet motorka, co ho má 10Nm. Protože jediné co je důležité, je výkon. Ten pohání motorku dopředu. Chápeš ?

Sprint stvrt mile

12.5.2014 v 23:22 | Nahoru | #11
ja som nenapisal ze MUSI bit rychlejsi,ale ze Tipujem na V2 lebo vykon maju podobny ak nie o nieco vyssi a V2 ma plus vecsi ten krutak,takze treba poriadne citat.podla teba krutiaci moment nema ziadny vpliv na zrychlenie napr.v tych nizkych otackach?

Naposledy editováno 12.05.2014 23:27:26

(reakce na) Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 00:55 | Nahoru | #12

AndělČK píše: Myslel jsem si to, že nevíš co je to kroutící moment a teď jsi to potvrdil.

Kdyby jsi to totiž věděl, tak netvrdíš, že pokuď v2litr má větší kroutící moment, tak musí být rychlejší.

Samotný kroutící moment nám totiž vůbec nic neříká o výkonu či práci, kterou dokáže motor udělat.

Takže i když budeš mít v motorce kroutící moment 1000Nm, tak tě může bez problému předjet motorka, co ho má 10Nm. Protože jediné co je důležité, je výkon. Ten pohání motorku dopředu. Chápeš ?



Větší hloupost jsem neslyšel..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 04:36 | Nahoru | #13

AndělČK píše: Myslel jsem si to, že nevíš co je to kroutící moment a teď jsi to potvrdil.

Kdyby jsi to totiž věděl, tak netvrdíš, že pokuď v2litr má větší kroutící moment, tak musí být rychlejší.

Samotný kroutící moment nám totiž vůbec nic neříká o výkonu či práci, kterou dokáže motor udělat.

Takže i když budeš mít v motorce kroutící moment 1000Nm, tak tě může bez problému předjet motorka, co ho má 10Nm. Protože jediné co je důležité, je výkon. Ten pohání motorku dopředu. Chápeš ?



Svět se zbláznil

(reakce na) Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 06:36 | Nahoru | #14

marzi píše: Svět se zbláznil



Volejte Chocholouška nebo Dr. Skálu!!!

Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 06:52 | Nahoru | #15
úplně jednoduše, podívej se na zrychlení motorek 0-200 km/h, a pak třeba budeš chytřejší, navíc stejně je to o pilotu, co to řídí, ale pamatuji na jeden závod na 400m (jezdil se dřív u nás Rovensko-Postřelmov, co tam týpek přijel na upraveným teleti a pořád se mu to zvedalo na zadek, měl sice supr výkon, ale buď on sám byl špatný řidič nebo ta motorka nedokázala jet jinak než po zadním, ale je už to nějaký pátek, pamatuji, že to tenkrát vyhrál Blackbird

(reakce na) Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 08:13 | Nahoru | #16

AndělČK píše: Myslel jsem si to, že nevíš co je to kroutící moment a teď jsi to potvrdil.

Kdyby jsi to totiž věděl, tak netvrdíš, že pokuď v2litr má větší kroutící moment, tak musí být rychlejší.

Samotný kroutící moment nám totiž vůbec nic neříká o výkonu či práci, kterou dokáže motor udělat.

Takže i když budeš mít v motorce kroutící moment 1000Nm, tak tě může bez problému předjet motorka, co ho má 10Nm. Protože jediné co je důležité, je výkon. Ten pohání motorku dopředu. Chápeš ?


Ale tak buďme lidi

Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 08:22 | Nahoru | #17
podle mě by vyhrály šestky (taky záleží z jakého roku, le po 2000 určitě)

3 reakcí na tento příspěvek Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 08:27 | Nahoru | #18
Tak tu není jeden, ale je jich tu více, co netuší, co je to vlastně kroutící moment.

Dovolím si zapůjčit

Všichni nějak podvědomě tuší, že výkon vozu souvisí s maximální dosažitelnou rychlostí. A skutečně, již na základní škole nás všechny učili, že výkon vyjadřuje práci odvedenou za jednotku času. Jinými slovy větší výkon znamená, že určitou práci (například přemístění automobilu z bodu A do bodu B) dokážu provést v kratším čase a tedy vyšší rychlostí. Naproti tomu u krouticího momentu každý správně předpokládá, že nějakým způsobem vyjadřuje sílu motoru, protože jen největší ignorant zcela vymazal ze své paměti jméno pana Newtona. A právě v Newton – metrech se krouticí moment, alespoň u nás v Evropě, udává. Jenomže při mém soukromém průzkumu jsem narazil nato, že značná část dotázaných vůbec netuší souvislost mezi těmito dvěma údaji! A všechny ty články na křídovém papíře bohužel podporují pohled na tyto dvě jednotky jako na dva odlišné a nezávislé údaje. Věta: „Konstruktéři zvýšili výkon motoru ve vyšších otáčkách a zároveň zvýšili krouticí moment v otáčkách nízkých“ není sice fakticky špatně, ale v nejednom čtenáři vzbudí dojem, že vývojáři postrkují křivkami výkonu a krouticího momentu jak se jim zlíbí.
Možná půjde o poněkud šokující zjištění, ale fakticky existuje jen jeden výstup z motoru a ony křivky vyjadřují totéž jen v jiných souřadnicích. Když vynásobíme krouticí moment úhlovou rychlostí (což je jen jiné vyjádření otáček motoru), dostaneme hodnotu výkonu. Jinými slovy známe-li kroutící moment a otáčky, výkon si již spočítáme a opačně z daného výkonu při jistých otáčkách snadno získáme hodnotu krouticího momentu. Ostatně na motorové brzdě se měří právě krouticí moment a výkon se poté dopočítává.



Dovolím si znovu ještě vypíchnout. Možná půjde o poněkud šokující zjištění, ale fakticky existuje jen jeden výstup z motoru.Když vynásobíme krouticí moment úhlovou rychlostí (což je jen jiné vyjádření otáček motoru), dostaneme hodnotu výkonu.

A tady je merito věci. Pokuď budu uvádět pouhý kroutící moment bez otáček motoru, tak se nic nedozvím o jeho výkonu a tedy o práci, kterou odvede. A pokuď ke kroutícímu momentu přidám otáčky, tak se již jedná o výkon.

Pokuď máte jiný názor, tak napište něco smysluplného, a né jen výkřiky do tmy.

Naposledy editováno 13.05.2014 08:29:46

Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 08:40 | Nahoru | #19
Podle mě 6ka musí být z 0-... rychlejší.Kdybych nebyl z hokně na mobilu,dohledal bych zrychlení každýho.

Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 08:45 | Nahoru | #20
1. RSV~SP, vyrovnanej souboj
2. TLR
3. ... ten zbytek

Ale celkově to bude dost vyrovnaný

Naposledy editováno 13.05.2014 08:46:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 09:30 | Nahoru | #21
AndělČK> Takže chceš říct, že motorka se 110 Nm a cca 120 koňmi pojede stejně jako motorka s 65 Nm a 120 koňmi, ba že ta šestka bude ještě rychlejší?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 09:32 | Nahoru | #22
seccomk> jo. bude to tak. samozřejmě záleží i na spřevodování, ale vpodstatě by měly být skoro nastejno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 10:07 | Nahoru | #23
Sprint je především otázkou zrychlení (akcelerace) a schopnosti jezdce a techniky přenést výkon a kroutící moment co nejúčinněji na vozovku.
A pro zrychlení je nejdůležitější veličinou kroutící moment... ...na zadním kole, což je kroutící moment na klice vynásobený zpřevodováním. Na to dost lidí zapomíná, takže si myslí, že větší krouťák na klice = větší zrychlení. Ale převodovka z toho nadělá teorii.

Kdysi tu na téma převodů měl výborný článek GSX-Roll - tam bylo jasně vidět, proč vysokootáčkový motor s menším krouťákem na klice může lépe akcelerovat, než nízkootáčkový buchar.

Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 10:11 | Nahoru | #24
jeste ze mam busu ta nejede a tak se nemusim dohadovat co bude rychlejsi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 10:53 | Nahoru | #25
1100Virago> To máš pravdu a s tím jsem samozřejmě počítal. Ale nevím jak to ty litrový dvouvály mají, ale snad nebudou mít dvakrát těžší převod oproti šestce, čímž by se rozdíl smazal?

Naposledy editováno 13.05.2014 10:53:51

(reakce na) Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 11:08 | Nahoru | #26
AndělČK> dovolím si trochu oponovat, je to sice hezky napsaný nicméně zrovna k otázce sprintu na 400 m se tohle dle mě úplně nehodí. Ano výkon je důležitý zejména na dlouhý tratě(dovolí nám dlouze zrychlovat), nicméně při sprintu kdy je potřeba se co nejrychleji dostat na co nejvyšší rychlost a tím zároveň co nejrychleji ujet vytyčenou dráhu, k tomu potřebujeme i kroutící moment ...vzhledem k tomu že motorka není pouze bod, ale hmotné těleso a má dost sil který působí proti jejímu zrychlení (pro zajímavost Fabka která jede cca 100Km/h využívá 70% práce motoru k překonání odporu vzduchu ) potřebuješ zmíněný krouťák, ten ti těleso/motorku uvede do pohybu ...Za předpokladu že máš minimum kroutícího momentu (samozřejmě tím pádem i výkonu) těleso bude zrychlovat buď velmi pomalu, nebo v extrémním případě vůbec. Pro zjednodušení pro nárůst výkonu můžeš buď zvýšit kroutící moment, nebo otáčky motoru. Ovšem nakonec se dostaneš na bod kdy budou odpory větší než kroutící moment a motorka přestane zrychlovat-nebudou síly který by ji udílely další zrychlení. Pokud se mýlím oprav mě ...

seccomk>v nějakém vakuu možná, reálně to ovšem možný není ....s menším krouťákem bude zrychlení pomalejší...

jinak co se týče celkového tématu ...věřím že ty litry by vyhrály nicméně kterej, to nemám tucha... jak někdo zmínil bude záležet na převodech, na křivce výkonu alias krouťáku ...

1 reakcí na tento příspěvek Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 11:59 | Nahoru | #27
To je zase diskuze
Obecně platí, že kdo má větší moment (!!! na kole !!!) bude mít větší akceleraci, když budou motorky mít stejnou hmotnost, valivý odpor atd...

Zkuste si to spočítat sami, vyčtěte si moment při xxx otáčkách, podívejte se na převodový poměr, a hned je vidět, která motorka bude lépe zrychlovat. (když nepočítám další faktory jako hmotnost ...)

Moderní 600ccm mají takový výkon jen proto, že točí 15 - 16 000 otáček/min. Ale zase mají třeba 2x lehčí převod, takže na kole budou mít stejný moment jako 1000ccm s max otáčkama kolem 8000.

Další věc, moment není konstantní, je silně závislý na otáčkách a konstrukci motoru.

Abych to shrnul - Pro akceleraci je důležitá síla, která v aktuální chvíli žene motorku dopředu a když se rozjíždím, motor točí nízké otáčky, tedy výkon v tu chvíli může být jen 10% ale moment už 100%. Výkon při akceleraci nehraje roli.
Výkon je závislý na průběhu momentu (ne naopak)* šikmá přímka otáček.

(reakce na) Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 12:07 | Nahoru | #28
Eagleking> já tomu až zase tak nerozumím, ale není moment přepočtený výkon x převodový poměr? takže podle průběhu výkonu je podobný i průběh kroutícího momentu....

(reakce na) Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 12:21 | Nahoru | #29

seccomk: To máš pravdu a s tím jsem samozřejmě počítal. Ale nevím jak to ty litrový dvouvály mají, ale snad nebudou mít dvakrát těžší převod oproti šestce, čímž by se rozdíl smazal?


Nemůžu ten článek teď honem dohledat, ale v zásadě jde o to, že u dvouválu máš mnohem menší rozsah dostupných otáček. Takže roztáhneš jedničku a musíš řadit dvojku, čím krouťák na zadním kole zmenšíš. Zatímco u vysokootáčkového stroje máš kvalty k dispozici delší dobu, takže zpočátku akceleruješ pomaleji, ale ve vyšších rychlostech díky absenci častého řazení (do rychla a tím i do "slaba") získáváš.

edit: Tak už jsem to našel a omlouvám se Martinovi Tobiškovi, že jsem za autora mylně považoval GSX-Rolla, který se té problematice věnoval v jiném článku.

Naposledy editováno 13.05.2014 12:27:21

(reakce na) Sprint stvrt mile

13.5.2014 v 16:47 | Nahoru | #30
AndělČK> ty nevidis,ze obydve porovnavane stroje maju rovnaky vykon?ze sa neporovnavaju masiny s mensim vykonom a vecsim momentom a naopak.preto som to tipol na V2,ze ma vykon stejny ale ma nieco k dobru ten vyssi moment,a myslim ze takto to myslia aj ostatny,tak neviem preco tu taras ze niekto nevie co to vykon a moment je.nikto tu nepisal ze vyssi moment vyhrava.samozrejme ze vela zalezi na jazdcovy ale bol to len moj tip.videl som video 4jazdy ZZR1400 vs S1000RR a 4krat vyhra ZZR,vykon stejny ZZRvecsi krutici moment a vyssia vaha mozno o 50kil ak nie viac,co myslis preco vyhral len ZZR s vyssou vahou a vecsim momentom?co si jazdec usral za jazdy a dostal turbo ci co .

Naposledy editováno 13.05.2014 17:45:14
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja Czradekos 4 7.11.2023 v 08:02 dewwil
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja dinosaurus 10 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja Aeroad 27 15.10.2023 v 10:28 Aeroad
Zx4rr Kawasaki ZX-6R Ninja Motojenej69 11 23.9.2023 v 20:08 puffybodie
Homologačni štitek Kawasaki ZX-6R Ninja LimakRR 0 14.8.2023 v 17:06 LimakRR


TOPlist