1 reakcí na tento příspěvek Sprint stvrt mile
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sprint stvrt mile
rogyze píše: stvrt mile zeby okolo 400m ,tazko povedat,predsa tie kacure su odost novsie a technika ide kazdy rok dopredu su to sice 600ky oproti litru ale obdobny vykon,mensia vaha,ale ajtak tipujem na V2,krutiaci moment tam je taky ze sestka moze snivat.
Víš co je to kroutící moment a co je to výkon a co to vlastně znamená? Asi ne, když napíšeš takovou hloupost.
1 reakcí na tento příspěvek Sprint stvrt mile
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sprint stvrt mile
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sprint stvrt mile
rogyze píše: AndělČK> myslis ze je to hlupost ze 600ka nema ani zdaleka taky krutiaci moment ako V2liter?podla teba ho ma asi vecsi hej .
Myslel jsem si to, že nevíš co je to kroutící moment a teď jsi to potvrdil.
Kdyby jsi to totiž věděl, tak netvrdíš, že pokuď v2litr má větší kroutící moment, tak musí být rychlejší.
Samotný kroutící moment nám totiž vůbec nic neříká o výkonu či práci, kterou dokáže motor udělat.
Takže i když budeš mít v motorce kroutící moment 1000Nm, tak tě může bez problému předjet motorka, co ho má 10Nm. Protože jediné co je důležité, je výkon. Ten pohání motorku dopředu. Chápeš ?
Naposledy editováno 12.05.2014 23:27:26
AndělČK píše: Myslel jsem si to, že nevíš co je to kroutící moment a teď jsi to potvrdil.
Kdyby jsi to totiž věděl, tak netvrdíš, že pokuď v2litr má větší kroutící moment, tak musí být rychlejší.
Samotný kroutící moment nám totiž vůbec nic neříká o výkonu či práci, kterou dokáže motor udělat.
Takže i když budeš mít v motorce kroutící moment 1000Nm, tak tě může bez problému předjet motorka, co ho má 10Nm. Protože jediné co je důležité, je výkon. Ten pohání motorku dopředu. Chápeš ?
Větší hloupost jsem neslyšel..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sprint stvrt mile
AndělČK píše: Myslel jsem si to, že nevíš co je to kroutící moment a teď jsi to potvrdil.
Kdyby jsi to totiž věděl, tak netvrdíš, že pokuď v2litr má větší kroutící moment, tak musí být rychlejší.
Samotný kroutící moment nám totiž vůbec nic neříká o výkonu či práci, kterou dokáže motor udělat.
Takže i když budeš mít v motorce kroutící moment 1000Nm, tak tě může bez problému předjet motorka, co ho má 10Nm. Protože jediné co je důležité, je výkon. Ten pohání motorku dopředu. Chápeš ?
Svět se zbláznil
AndělČK píše: Myslel jsem si to, že nevíš co je to kroutící moment a teď jsi to potvrdil.
Kdyby jsi to totiž věděl, tak netvrdíš, že pokuď v2litr má větší kroutící moment, tak musí být rychlejší.
Samotný kroutící moment nám totiž vůbec nic neříká o výkonu či práci, kterou dokáže motor udělat.
Takže i když budeš mít v motorce kroutící moment 1000Nm, tak tě může bez problému předjet motorka, co ho má 10Nm. Protože jediné co je důležité, je výkon. Ten pohání motorku dopředu. Chápeš ?
Ale tak buďme lidi
3 reakcí na tento příspěvek Sprint stvrt mile
Dovolím si zapůjčit
Všichni nějak podvědomě tuší, že výkon vozu souvisí s maximální dosažitelnou rychlostí. A skutečně, již na základní škole nás všechny učili, že výkon vyjadřuje práci odvedenou za jednotku času. Jinými slovy větší výkon znamená, že určitou práci (například přemístění automobilu z bodu A do bodu B) dokážu provést v kratším čase a tedy vyšší rychlostí. Naproti tomu u krouticího momentu každý správně předpokládá, že nějakým způsobem vyjadřuje sílu motoru, protože jen největší ignorant zcela vymazal ze své paměti jméno pana Newtona. A právě v Newton – metrech se krouticí moment, alespoň u nás v Evropě, udává. Jenomže při mém soukromém průzkumu jsem narazil nato, že značná část dotázaných vůbec netuší souvislost mezi těmito dvěma údaji! A všechny ty články na křídovém papíře bohužel podporují pohled na tyto dvě jednotky jako na dva odlišné a nezávislé údaje. Věta: „Konstruktéři zvýšili výkon motoru ve vyšších otáčkách a zároveň zvýšili krouticí moment v otáčkách nízkých“ není sice fakticky špatně, ale v nejednom čtenáři vzbudí dojem, že vývojáři postrkují křivkami výkonu a krouticího momentu jak se jim zlíbí.
Možná půjde o poněkud šokující zjištění, ale fakticky existuje jen jeden výstup z motoru a ony křivky vyjadřují totéž jen v jiných souřadnicích. Když vynásobíme krouticí moment úhlovou rychlostí (což je jen jiné vyjádření otáček motoru), dostaneme hodnotu výkonu. Jinými slovy známe-li kroutící moment a otáčky, výkon si již spočítáme a opačně z daného výkonu při jistých otáčkách snadno získáme hodnotu krouticího momentu. Ostatně na motorové brzdě se měří právě krouticí moment a výkon se poté dopočítává.
Dovolím si znovu ještě vypíchnout. Možná půjde o poněkud šokující zjištění, ale fakticky existuje jen jeden výstup z motoru.Když vynásobíme krouticí moment úhlovou rychlostí (což je jen jiné vyjádření otáček motoru), dostaneme hodnotu výkonu.
A tady je merito věci. Pokuď budu uvádět pouhý kroutící moment bez otáček motoru, tak se nic nedozvím o jeho výkonu a tedy o práci, kterou odvede. A pokuď ke kroutícímu momentu přidám otáčky, tak se již jedná o výkon.
Pokuď máte jiný názor, tak napište něco smysluplného, a né jen výkřiky do tmy.
Naposledy editováno 13.05.2014 08:29:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sprint stvrt mile
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sprint stvrt mile
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sprint stvrt mile
A pro zrychlení je nejdůležitější veličinou kroutící moment... ...na zadním kole, což je kroutící moment na klice vynásobený zpřevodováním. Na to dost lidí zapomíná, takže si myslí, že větší krouťák na klice = větší zrychlení. Ale převodovka z toho nadělá teorii.
Kdysi tu na téma převodů měl výborný článek GSX-Roll - tam bylo jasně vidět, proč vysokootáčkový motor s menším krouťákem na klice může lépe akcelerovat, než nízkootáčkový buchar.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sprint stvrt mile
Naposledy editováno 13.05.2014 10:53:51
seccomk>v nějakém vakuu možná, reálně to ovšem možný není ....s menším krouťákem bude zrychlení pomalejší...
jinak co se týče celkového tématu ...věřím že ty litry by vyhrály nicméně kterej, to nemám tucha... jak někdo zmínil bude záležet na převodech, na křivce výkonu alias krouťáku ...
1 reakcí na tento příspěvek Sprint stvrt mile
Obecně platí, že kdo má větší moment (!!! na kole !!!) bude mít větší akceleraci, když budou motorky mít stejnou hmotnost, valivý odpor atd...
Zkuste si to spočítat sami, vyčtěte si moment při xxx otáčkách, podívejte se na převodový poměr, a hned je vidět, která motorka bude lépe zrychlovat. (když nepočítám další faktory jako hmotnost ...)
Moderní 600ccm mají takový výkon jen proto, že točí 15 - 16 000 otáček/min. Ale zase mají třeba 2x lehčí převod, takže na kole budou mít stejný moment jako 1000ccm s max otáčkama kolem 8000.
Další věc, moment není konstantní, je silně závislý na otáčkách a konstrukci motoru.
Abych to shrnul - Pro akceleraci je důležitá síla, která v aktuální chvíli žene motorku dopředu a když se rozjíždím, motor točí nízké otáčky, tedy výkon v tu chvíli může být jen 10% ale moment už 100%. Výkon při akceleraci nehraje roli.
Výkon je závislý na průběhu momentu (ne naopak)* šikmá přímka otáček.
seccomk: To máš pravdu a s tím jsem samozřejmě počítal. Ale nevím jak to ty litrový dvouvály mají, ale snad nebudou mít dvakrát těžší převod oproti šestce, čímž by se rozdíl smazal?
Nemůžu ten článek teď honem dohledat, ale v zásadě jde o to, že u dvouválu máš mnohem menší rozsah dostupných otáček. Takže roztáhneš jedničku a musíš řadit dvojku, čím krouťák na zadním kole zmenšíš. Zatímco u vysokootáčkového stroje máš kvalty k dispozici delší dobu, takže zpočátku akceleruješ pomaleji, ale ve vyšších rychlostech díky absenci častého řazení (do rychla a tím i do "slaba") získáváš.
edit: Tak už jsem to našel a omlouvám se Martinovi Tobiškovi, že jsem za autora mylně považoval GSX-Rolla, který se té problematice věnoval v jiném článku.
Naposledy editováno 13.05.2014 12:27:21
Naposledy editováno 13.05.2014 17:45:14
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja | Czradekos | 4 | 7.11.2023 v 08:02 dewwil |
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja | dinosaurus | 10 | 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA |
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja | Aeroad | 27 | 15.10.2023 v 10:28 Aeroad |
Zx4rr Kawasaki ZX-6R Ninja | Motojenej69 | 11 | 23.9.2023 v 20:08 puffybodie |
Homologačni štitek Kawasaki ZX-6R Ninja | LimakRR | 0 | 14.8.2023 v 17:06 LimakRR |