bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Na bolavá záda chopper, nebo skůtr?
9.5.2014 v 22:15
Ahoj Motorkáři. Určitě už máte někteří s choppry a skůtry nějaké zkušenosti. Právě proto bych se chtěl zeptat, jak to vidíte. Na motorce jsem seděl naposledy před více, než dvaceti lety ( Jawa 350.) To nejdůležitější je pro mně dobré sezení a dobrá opěrka zad. Vždy se mi líbily a pořád líbí choppry. Ten bych vybral podle sedla (některé už tvar sedla mají docela zajímavý - třeba Suzuki Intruder před rokem 2000, nebo se dá u jiných sedlo nějak upravit přidáním opěrky.) A taky se mi líbí některé skůtry, třeba Burgman 400, nebo Yamaha Majesty 400, nově i Honda Forza 300. Hlavně aby měly dostatečný rozvor na natažení nohou. Na příliš daleké cesty to už nikdy nebude, ovšem do města to taky nechci. Ale chci ji na projížďky po okolí a třeba i nějaké jednodenní výlety. Jde mi o to, jestli jste zjistili, na čem trpí záda (bedra) víc. Jestli na choppru, nebo skůtru. Dík za případné odpovědi. Bud

1 reakcí na tento příspěvek Na bolavá záda chopper, nebo skůtr?

Skvělá odpověď, děkuji! 10.5.2014 v 08:09 | Nahoru | #1
všichni víme,že to musíš vyzkoušet. mám problém s kyčlelním kloubem,bolí mne záda a stejně se mi nejlépe jezdilo na vtx1800. řidítka a stupačky se dají výškově i co se týče vzdálenosti upravit. prostě ti to musí sednout. na zmíněné vtx jsem udělal 500km a nic mne nebolelo. na v-max jsem ujel 200km a nemohl jsem zeslézt. takže těžko soudit,pokud tady nebudeme všichni doktoři a nebudeme mít tvoji zdravotní dokumentaci. prostě to musíš vyzkoušet. si koupíš skútra a budeš nadávat,jak sme ti to kurava poradily. jestli chceš,přijď si sednout na rocketa a hned budeš vědět,jestli je to ona nebo ne. j.

1 reakcí na tento příspěvek Na bolavá záda chopper, nebo skůtr?

Skvělá odpověď, děkuji! 10.5.2014 v 18:23 | Nahoru | #2
mám obratle L4,L5 posunutý 0,5cm směrem do břicha.Někdy mě bolí záda že nejsem schopnej vstát ani na hajzl,někdy mě z toho bolí i noha,třísla,koule jak mi to přiskrípne nerv.Jezdim přestavěnou XVS 1100,sedlo mám ve stejnym úhlu co je rám a zadek sedla je tak krátkej a měkkej že občas musim poposednout dopředu.Takže nahovno,musí se to předělat,prostě pokus omyl,šířka řidítek necelých 100cm,přepákování 16cm oproti originálu to vše kvuli výšce 191cm,moc lehkej taky nejsem 114kg je pro páteř dobrá porce.I tak jsem dal necelých 500km,s přestávkama na žrádlo.Je chopper a chopper a je scooter a scooter,najdi něco co se ti líbí a na hoďku si to pujč a uvidíš sám co ti sedne.Na záda je krypl pomalu každej a stejně jsme se časem přizpůsobily

1 reakcí na tento příspěvek Na bolavá záda chopper, nebo skůtr?

Skvělá odpověď, děkuji! 10.5.2014 v 18:32 | Nahoru | #3
Rozumím ti: v roce 2008 operace vyhřezlé plotny(implantát) a teď jsem čerstvě po endoprotéze kyčle, takže vím, o čem mluvíš.Jako mlaďas jsem samozřejmě toužil po chopperu.Jenže jsem po pár kilometrech zjistil to, co už tu bylo řečeno-všechny rány ti jdou do zad a po pár stech kilometrech jsem neuměl slézt.Takže po roce to šlo z domu a přišla castovní Yamaha FJ.Teď jezdím Triumph Trophy (cca. 50 tis.) a můžu denně ujet 800-1000km.Máš dvě možnosti A) kamarád přišel loni o nohu, takže po Varaderu teď přišel Burgman 600, velkej skůtr, na kterým můžeš klidně dát i dovču v Itálii.Spokojenost. B)Kamarád (celoživotní chopperista) loni po cestě z Brna do Prahy nemohl sesednout ze svého Intrudera.Tak jsem mu dohodil BMW 1100 GS a najednou lítá ja drak. Tak si to přeber. Přeju šťastnou ruku při výběru.

1 reakcí na tento příspěvek Na bolavá záda chopper, nebo skůtr?

Skvělá odpověď, děkuji! 11.5.2014 v 09:52 | Nahoru | #4
Většina tu choppera odsuzuje jako nevhodného, ale nevím, kolik s ním má vlastně nějaké větší zkušenosti než jednu jízdu. Oba s přítelem sedláme chopper, oba máme se zády problémy (plotýnka mě odrovnala před pár lety natolik, že jsem se bytem pohybovala jak Meresjev s ochrnutými nohami, půl roku jsem strávila na berlích, bolest bederky je každodenní kamarád...přítel kvůli zádům a kolenu musel poslat do světa kolo a bez opěrky za zády dá max 30km). Máme dodělané opěrky, které nejsou jen ty malé na bederní oblast, ale pohodlně se opřeme, navíc se stanou super úložným prostorem, nohy dopředu na předkopy...u přepákování lze řadit patou a nohy skoro nesundávat. Přidávám starší fotku, dneska už jsou brašno-opěrky potažené kůží, toto byl nepromok.textilní potah korpusu dělaného z laminátu.





Naposledy editováno 11.05.2014 09:54:27

(reakce na) Na bolavá záda chopper, nebo skůtr?

Skvělá odpověď, děkuji! 11.5.2014 v 10:06 | Nahoru | #5
Bud> mám záda i haxny v hajzlu, jezdím rád jen když je vedro, v kuse ujedu tak max 1OOkm,
řeším to tak že popjíždím cca 35 km někam si sednem nebo se koupem a tak,

na tvém místě bych si koupil skutra, většího s plexištítem,, pohodleně se nasedá vysedá, nemusíš se nějak strojit, prostě sedneš a jedeš, mužeš se pohybovat měnit polohy, za plexi nefouká a nejsi oplácaný veškerou havětí co lítá,

třeba to strojení mám i omezenou hybnost než na sebe nasoukám kůži, boty, to sou orgie pak zastavíš a vaříš musíš se zas vyslékat, třeba v kombinéze kdyby mě chytl řídký případ s hustým běháním tak se nemusím ani snařit, kombinézu si sám nevysleču,

za mě velký skutr plexi, box,lehké oblečení

Na bolavá záda chopper, nebo skůtr?

Skvělá odpověď, děkuji! 11.5.2014 v 12:01 | Nahoru | #6
Čau lidi, záda mám poměrně v h....u, L4-L5 výhřez ploténky 5 mm, L5-S1 12 mm, takže bolesti zad, mrtvení nohy jsou denní chleba. Jak tu psali někteří znalci, že jizda v předklonu je nejlepší, tak za mě je to vražda. Naopak nejlepší je rovný posed neho mírný, opakuji mírný záklon. Jezdím XV 1600 Wildstar, předtím jiné choppery, u Wildy měkké odpružení, žádné rázy do zad, prostě pohoda. To samé třeba VL 800 Volusia, příjemný posed, záda v poho.

Na bolavá záda chopper, nebo skůtr?

Skvělá odpověď, děkuji! 12.5.2014 v 18:43 | Nahoru | #7
Chopper, nebo cruiser se dá poměrně dost slušně přetvořit k individuálním potřebám majitele a v podstatě si ho udělat doplňkama na míru. Stojí to ale poměrně dost peněz pokud to má vypadat k světu. Ve výsledku, ale pořád bude všechny pecky od silnice dostávat jen prdel a hned to pošle s chutí do páteře. Zdravý záda to snesou celkem bez problémů - jde jen o to nehrbit se jak kočka, ani neviset v záklonu za řidítka. Ta opěrka je určitě řešení - nutí člověka sedět rovně, pokud jedu delší trasy a sám, dávám si na sedlo spolujezdce válec s hadrama místo opěrky (opěrka se mi na chopperu zkrátka nelíbí). Možnost nemuset mít nohy jen v jedný poloze je taky ohromná úleva a osobně jsem zvolil jen předkopy místo předraženýho přepákování - na rovinkách mám dvě možnosti poloh nohou před sebou a do zatáček cpu nohy pod sebe, ta jistota rychle projetý zatáčky s haksnama pod sebou je u mne podstatně vyšší. Sedlo mám předělaný, zádům je to ale úplně buřt a pokud se nejede opravdu kvalitní povrch, tak po 100km pálí zadek jak prase a záda si taky říkaj o pauzu. Virago ujede i naložený ve dvou do tankování skoro 300km, takže se staví nuceně mnohem dřív než na pumpě. Některý cruisery daj i jen polovinu týhle vzdálenosti, takže se bolest z dlouhýho sezení kolikrát nestačí dostavit, navíc exotů který se pouštěj s choppercruiser stylem na vykloktaný pohraniční stezky, kde prorůstá tráva skrz asfaltobeton moc není. Dokud jsem jezdil státovky a hlavní tahy, tak mi i přes zničenou páteř chopper nevadil - hlavně má pro moje potřeby snesitelnější hmotnost, vyšší průchodnost a dá se v zatáčce mnohem víc klopit než cruisery, ze kterých lítaj jiskry pomalu na každým kruháči.
Stejně jsem nakonec pořídil cestovní enduro a byť jsem si ho bohužel moc užít nestačil, tak přece jen bylo sakra znát, že se k mý páteři dostalo na stejných silnicích ran od nekvalitních cest jen naprostý minimum a všechny ty rázy sežralo dlouhý odpružení a pokud jsem zahlíd jámu, nebo železniční přejezd, šel jsem do stupaček a nějaká silniční jáma mi byla vzhledem k zádům ukradená. Tohle už neumí odfiltrovat žádnej chopper, nebo cruiser. Skůtr si už vůbec představit neumím. Pokud bude člověk trávit většinu času na přesunech po městě, nebo na mezivesnických trasách, tak asi skůtr, ale pokud máš v plánu jezdit i po horských vyhlídkách, tak tam už by ty cesty těm zádům daly co proto. Jezdím pravidelně Šumavu a Alpy. V Alpách s chopperem i přes delší přesuny problémy nemám vůbec, na Šumavě nedám za den víc jak 300km a bolesti jsou i přes častější pauzy pořád.

1 reakcí na tento příspěvek Na bolavá záda chopper, nebo skůtr?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2014 v 20:41 | Nahoru | #8
Jezdil jsem Burgoše B 400 - 42 000 km.
Skutr je sice měkčí (podvozek, rám) ale taky má menší kola a to je na nerovnostech docela oser. Záda, ruce. Když jsem po čtyřech letech sedl na moto, čuměl jsem jak vejr.
Tímto vůbec nešiju do skůtrů. Byly, jsou a budou. Je to jen o tom, do čeho se člověk z různejch důvodů vyprofiluje.

1 reakcí na tento příspěvek Na bolavá záda chopper, nebo skůtr?

Skvělá odpověď, děkuji! 14.5.2014 v 21:43 | Nahoru | #9
Tady je popis havárie na burgmanovi,čelní střet ve 130km/h do srny,nohy má celé,teda né ta srna,řidiče myslím
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist