bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: demontáž rotoru
3.5.2014 v 19:41
Zdravím, potřeboval bych pomoct.. Snažím se dát do kupy motor, ale jsou tu hned 2 problémy.. Zaprvé: píst je zarezlý ve válci, takže s ním nejde hnout.
Zadruhé: nejde mi sundat rotor, vyšrouboval jsem vačku a když tam místo ní zašroubuju šroub, tak by mi měl vyskočit rotor. Ale mně se ani nehne, nechci použít hrubou sílu, abych to neponičil. Máte někdo nějaké rady, jak na to?
Díky moc, :)

demontáž rotoru

3.5.2014 v 20:23 | Nahoru | #1
Zdar,
1) Jestli je zarezlej jen píst ve válci, dělám to takto:
Vyšroubuju hlavu abych se dostal k pístu. oddělám štefty a zvednu válec i se zarezlým pístem tak, aby byla klika v horní úvrati (předpokládám že to nemáš kouslý na klice, to by bylo asi v řiti). Dám si mezi válec a kartery dřevo nebo ěnco měkkýho. Pak vezmu nějakou kulatinu ideálně z hliníku, mědi, nebo něčeho měkkýho. Když použiješ ocel, máš šanci rozmrdat píst. No a vždycky zklepnu o kus dolů píst, zase to vypodložím víc a tak pořád dál až je píst z válce venku.
2) Jsou tam samosvorný kužely, a pokud je to v sobě nějak dýl, jakože asi je, strhneš závit a nevyděláš to. Pokud ti nevadí zničenej rotor, tak ti poradím na příkladu vyndávání svislých čepů řízení. Vezmeš kus kalený oceli (třeba kladivo), položíš si to na tvrdou podložku, např. beton, na to položíš to, v čem je onen čep zatuhlej (většinou ramínko), a vší silou do toho křápneš proti tomu prvnímu kladivu dalším kladivem. Používám k tomu dvě desetikilovky. Avšak tím bys přišel o ten rotor. Pokud o ho chceš dál používat, tak asi nechat do spoje navzlínat brzdovku nebo podobnej sajrajt a potom trojramennej stahovák.

demontáž rotoru

3.5.2014 v 20:33 | Nahoru | #2
no, tak v tom prvním případě tak nějak zjišťuju, že je v háji asi ta klikovka, protože s válcem ani nehnu, šrouby oddělaný, prostě by to mělo jít vysunout, ale nejde... doháje, blbej motor -_- :D
a v tom druhým případě to je taky špatné, protože jsem chtěl nic nezničit.... :( :(

demontáž rotoru

3.5.2014 v 20:42 | Nahoru | #3
No hele, když jsem kdysi rozhejbával motory z fechtlů (zarezlý na válci) tak se vzala pořádná trubka, zapřela se o startpáku a akorát jsi musel hodně zabrat . Kdybys to měl na klice, tak postupně rozpůlit motor s nasazeným válcem a teprve potom tak jak jsem říkal, vyklepat ven.
Jinak tím trojramenným stahovákem bys to zničit nemusel, záleží na tom jak moc je to zatuhlý a co povolí dřív - jestli rotor nebo rez. Proto to nech ten spoj naloženej v brzdovce klidně přes noc a pak to půjde jak po másle.

demontáž rotoru

3.5.2014 v 20:44 | Nahoru | #4
zatiahnut ten srob na doraz a buchnut s kladivom ,samozrejme na srob,zase dotiahnut a buchnut atd.

demontáž rotoru

3.5.2014 v 20:47 | Nahoru | #5
no,vyzkouším to,.. jinak ještě před několika dny ponořil motor (resp. válec do coly, prý to je jedna z nejlepších metod .. vyžere rez)... tak uvidím, co z toho bude.. příští týden válec vynořím, a uvidím, jaká je účinnost coly.. :D

1 reakcí na tento příspěvek demontáž rotoru

3.5.2014 v 20:53 | Nahoru | #6
Nezakládej téma 2x.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) demontáž rotoru

3.5.2014 v 20:56 | Nahoru | #7
DRN.> OK, budu si to pamatovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) demontáž rotoru

3.5.2014 v 20:58 | Nahoru | #8
pansaloun> OK, relevantní příspěvek (rogyze) jsem ti přesunul sem.

(reakce na) demontáž rotoru

3.5.2014 v 21:01 | Nahoru | #9
DRN.> díky, :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cz125 453 nedrží volnobeh ČZ 125/453 Nico_7 19 20.3.2024 v 19:47 Nico_7
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Clona ve filtrboxu ČZ 125/453 krystofvelecky 1 15.8.2023 v 16:04 cmiral
ČZ se přehřívá ČZ 125/453 krystofvelecky 21 19.4.2023 v 21:10 Kral111
Blinkry na starých jawách a Čz ČZ 125/453 krystofvelecky 9 24.3.2023 v 11:56 Mi3ka


TOPlist