bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tak jsem se konečně dočkal
3.5.2014 v 17:33
Tak jsem se konečně dočkal, dneska jsem doskládal svoji dlouhodobě opravovanou JAWu 350/638. Proinvestováno mám kolem 35 000kč. Přesnou cenovku nemám. Nevim, jestli bohužel, nebo bohudík, ale ono poschovávat účtenky za 4 roky při dvojím stěhování prostě ani nejde. V tejdnu musim koupit ještě baterku a vyzvednout z opravy hlavu válce a zavařenej brzdič. Potom nechť sezona započne. Nakonec zvláštní poděkování patří rodině za trpělivost jak časovou, tak i s finanční stránkou, motoservisu Beran za poskytnuté zázemí, cenné rady a dodání části dílů, Auto, moto, pneuservisu Palme za poskytnuté zázemí a SESOVI za rychlé dodání většiny potřebných dílů.



























Naposledy editováno 03.05.2014 17:33:31

(reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 09:59 | Nahoru | #61

choze69 píše: jsem taky stará škola a když jsem kupoval svoji první "velkou" motorku, myslel jsem si, že mám přední kolo obráceně. Ale takhle je to správně a dokonce logicky...zadní kolo je šípama dopředu - prokluz se předpokládá při záběru - vytlačuje vodu, bláto ke krajům. Přední kolo zase při brždění, takže opačně...



Logické vysvětlení, díky. Důkaz že se stále učíme.

(reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 10:41 | Nahoru | #62
[quote=Dráťa]Koudy01> Já to nikomu nevnucuju. Taky jsem se nadchnul do motorky, dávný lásky z plakátu, jejíž kořeny v podstatě sahají do roku 1984, a jako taková se vyrábí už 20 let téměř pořád stejná, a proti moderním kouskům (výkonově) dnes neobstojí.

Zaujal mě autor týhle debaty, protože vrazil finanční částku, za kterou se dají pořídit dvě funkční třistapadesátky do, jak jsem zprvu špatně pochopil, renovace jednoho kusu. Protože jsem myslel, že jde o renovaci v úzkém slova smyslu (práce na 4 roky, polovina částky, za kterou se dnes dá koupit třinda nová) a jako renovace to nevypadalo, navíc se jedná o stroj, kterej je notoricky známej svými výkony, spolehlivostí i historií. To je mimo mé chápání.

Zakladatel tématu to pochopil (karlosi, jseš magor, nevim, proč máš třindu rád, ale je vidět, že máš), nikoho jsem neurážel a nikomu nenadával, ale nějakej prasosmilnej zm*d, kterej se tu vytahuje s fízláckou třindou, ale moc o ní neví a přesto poučuje, mi tady nadává do "nýmandů", "tupanů" a "prasat". O jiných komentářích pomlčím.

Jako vždycky, stačí říct něco (i podloženýho vlastní zkušeností) o Jawě, a ve jménu falešnýho vlastenectví se pořádá hon na čarodějnice. Tak TO mě s**e.

Už sem ti jednou psal, ze se s tebou chci potkat! Na fóru je každej king. Už ti tady dvacet lidí řeklo, ze ses jelito, který umí akorát psát nesmysly a ty pořád meles to stejný dokola...

Naposledy editováno 04.05.2014 10:42:41

(reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 11:39 | Nahoru | #63
karlos.>
Pěkná práce a nemá náhodou zvedlou "prdel"?? to sprav,u 638 to není hezký

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 16:00 | Nahoru | #64

LIBeeS21 píše: Dráťa> Já se omluvil, ze neznám vše o jawach. To ze ses již zmiňovaný druh zvířete není urazeni, to je holý fakt, protože to co jsi napsal, může odpadnout od huby jen praseti. Urážíš zatím jen ty. Jak karlose tak asi i mě, když si myslis, ze jsem jednoduchej jak Jawa. Nicméně zřejmě se drzis pravidla: podle sebe soudím tebe. Víš ono sjíždět zadní gumu umí kdekdo, ale udelat motorku od základu už tak jednoduchý není. Já taky jezdím japonca, ale to není důvod se povyšovat nad někoho, kdo si udělal radost návratem do mládí...


V tomhle souhlasím s Dráťou. Práce je to celkem pěkná - pokud člověka baví trávit čas "vrtáním se v něčem" tak má i smysl do toho investovat. Jinak je Jawa ztráta času i peněz - v roce 1997 jsem si v pominutí smyslů koupil novou 350/640 Style a musím přiznat, že to byl s přehledem největší vergl co jsem kdy v garáži měl. Po dvou sezónách (a konci záruky) letěla z domu.
PS: "udělat" Jawu 350 ze stavu vrak do prezentovaného stavu není nic extra těžkého, zvlášť pokud do toho jsem ochoten nasypat 35 tisíc. Vždyť je to jenom "dvouválcový pionýr" . Jediný problém by třeba pro mě představovalo lakování a to si Karlos také nedělal doma "na koleně".

(reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 16:13 | Nahoru | #65

vtr78 píše: V tomhle souhlasím s Dráťou. Práce je to celkem pěkná - pokud člověka baví trávit čas "vrtáním se v něčem" tak má i smysl do toho investovat. Jinak je Jawa ztráta času i peněz - v roce 1997 jsem si v pominutí smyslů koupil novou 350/640 Style a musím přiznat, že to byl s přehledem největší vergl co jsem kdy v garáži měl. Po dvou sezónách (a konci záruky) letěla z domu.
PS: "udělat" Jawu 350 ze stavu vrak do prezentovaného stavu není nic extra těžkého, zvlášť pokud do toho jsem ochoten nasypat 35 tisíc. Vždyť je to jenom "dvouválcový pionýr" . Jediný problém by třeba pro mě představovalo lakování a to si Karlos také nedělal doma "na koleně".


Jasně, ale nevlezes sem, jenom proto abys to strašně pozvracel, jak je to strašně špatně udělaný a jaká je to ztráta peněz... Taky nejsem žádnej zastánce jawy. I kdyby to byla hayabusa, tak není důvod jejímu majiteli pohanit jeho práci.

1 reakcí na tento příspěvek Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 17:27 | Nahoru | #66
A proč sis nekoupil za 52 tisíc novou?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 17:47 | Nahoru | #67

dave-lister píše: A proč sis nekoupil za 52 tisíc novou?



Moc je neprovokuj

(reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 17:52 | Nahoru | #68

Dráťa píše: Moc je neprovokuj


Tak mě to napadlo, proč se srát s renovací když se to dá koupit. Stačí to poskládat dohromady.
Sada dílů pro kutily

Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 18:33 | Nahoru | #69
Je fakt krásná, tak hodně krásných km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 19:22 | Nahoru | #70

karlos. píše: Dráťa> já neříkal, že je to renovace, je to uvedení plaváčka se 40 000 na hrbu ve všemožnejch bojovejch podmínkách do provozuschopného a kněčemuvypadajícího stavu mimochodem, jsou tam ještě zrcátka z nějaký Yamahy Motorka spolehlivě jezdila, byla se podívat v německu, polsku i po republice, jenže motor rachtal, tak šel ven, když byl venku motor, tak byla stejně mpůlka motorky odstrojená, takže při tý možnosti jsem nechal oprejskanej lak nalakovat a když jsem musel sundat elektriku, tak snad tam nehodim starou rozházenou elektriku, pneu byly sjetý, takže nutnost vyměnit, k novýmu laku nenechám přeci potrhaný sedlo,...ono to přichází dosti plíživě...

Edit: Díky za komentáře a upřímnost oceňuju


Jo,tak presne takhle jsem taky zacal,koupim levnou 639,nastrikam ji a bude to hezka motorka,kdyz uz bude nastrikana tak rovnou novy tohle,tohle,tohle jeste taky a byla z toho GO a ranec penez,takze te chaputady je




koukam ted ze jsem kopil 638 a udelal z ni 639 podle tech fotek

Naposledy editováno 04.05.2014 19:24:24

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 20:33 | Nahoru | #71

dave-lister píše: A proč sis nekoupil za 52 tisíc novou?


Třeba proto, že ho to prostě bavilo, udělat z jebky hezkej stroj?
Taky jsem mohl jít a koupit za 15 tisíc Simsona ve skvělým stavu a měl bych dva. Místo toho jsem ale nacpal pomalu půl částky do starýho a ještě něco do něj padne. A proč? Protože mě prostě baví dát si to do kupy sám.

Dráťa píše: Moc je neprovokuj


Nezlob se na mě, ale jedinej, kdo tu provokuje, jsi ty. Byla tu (kupodivu na tomto serveru) celkem normální diskuze, než jsi přišel a nablil tu úplně zbytečně na cizí práci.
Rozhodně nejsem zastánce Jawy, ale tvý výpady mi vážně přijdou zcela mimo mísu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 20:35 | Nahoru | #72
kůča-cbr> Takže stejná cesta jako já, taky jsem si udělal 639...kotouč jsem měl na předchozí 487 a bylo to fajn. A proč jsem si nekoupil novou ? Tahle má minulost, nová má jenom záruku, navíc je mi asi souzený mít starý vergly, neboť nikdy jsem nevlastnil novější vozidlo, než je aktuální Mitsubishi L200 z roku 1995. Proč ne ? Nemaj pro mě duši...ano řídil jsem novější auta od koncernu V iable W recks po medvěda S, některý jsou to fajn auta, ale postrádaj něco moc důležitýho - duši

(reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 21:04 | Nahoru | #73
Krovak> Jasně, byla tu normální diskuse, tedy jeden pochvalnej příspěvek. Já pak přidal druhej příspěvek a diskuse byla v haj*lu...

(reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 21:13 | Nahoru | #74
karlos.> krlos dobré já ji mám taky a mám ji rád

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 21:45 | Nahoru | #75
karlos.> Já vim, už zase já, ale nemůžu si pomoct, nemůžu tohle téma opustit, protože tomu nerozumím. Mimochodem se ještě jednou omlouvám, fakt jsem myslel, že jde o "renovaci", a ne o zprovoznění.

Asi se budeš divit, ale souhlasím, že dnešní auta i motorky už nejsou takový, jako byly jejich předchůdci. U motorek se je dnes jednotnej design, už nepoznáš, jestli (příklad) je GSXR šestka nebo litr, do všeho se cpe elektronika jako stabilizace, automatická převodovka, teď už dokonce povinný ABS, pro tukany, který neumí brzdit, řadit, řídit, a jezdit vůbec. Většina motorek je dnes aušus s naplánovanou životností, všechno je z plastu a podřízený masový produkci a nesmyslným regulacím.

Ale teď přijde ALE...

Když ses tomuhle modernímu marasmu chtěl vyhnout, což chápu, jak ses proboha dostal k motorce, ke který ses dostal?? Z vlasteneckých pohnutek, že je to český (československý)? Nebo je v tom nostalgie, vzpomínání na časy, kdy jsme byli "mladí a krásní" a už jsme jenom to "a"?? Já nevim, jestli to nedokážu pochopit, nebo jestli to pochopit nechci, ale prostě to nechápu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 22:26 | Nahoru | #76
Dráťa> Co je na tom k nepochopení?Ty nechceš pochopit.Prostě k té motorce má vztah,a znamená pro něj to co pro tebe ten kurevsky těžkej japonskej autobus...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 22:32 | Nahoru | #77
Krovak> Mě by to taky třeba bavilo kdybych měl prachy na vyhazování. Ale proč vyhodit 35 tisíc když můžu mít za 52 tisíc novej stroj. A hlavně ta sada dílů z Týnce je poskládaná za dvě odpoledne, kdežto on se s tim sral 4 roky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 22:37 | Nahoru | #78
Anti> Tak bacha, na urážení mýho zkurveně těžkýho japonskýho autobusu já jsem háklivej

(reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

4.5.2014 v 23:02 | Nahoru | #79
Dráťa>
Stejné jako u věcí je to u lidí = někteří mají duši a druzí jsou chodící "nechápajícístudenérozpočtovky", které ani nemohou pochopit ty první!

Naposledy editováno 04.05.2014 23:03:31

(reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

5.5.2014 v 00:07 | Nahoru | #80
Dráťa> Tož tak má Jawu no. To zas není tak těžké na pochopení. Takových lidí jsou desetitisíce. Prostě se s tím budeš muset hochu smířit, jiného ti nezbývá nic. Peníze do toho vrazil svoje, stejně tak čas i energii, takže "nou stres".

Karolos. - fajné, ať slouží k radosti

(reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

5.5.2014 v 01:07 | Nahoru | #81

Sema píše: kehaj>To zní logicky, ale já mám přední E-07 na Bávu stejně orientovanou a a je to tak správně, i když bych si myslel opak.



Jak bylo psáno výše, šípová guma by měla mít takovou rotaci, aby při záběru odváděla vodu, bláto atp ven, což znamená u zadního kola šíp ve směru jízdy. Přední kolo ale není záběrové a jen se odvaluje, tak se tato poučka aplikuje na brždění, čili šíp je obráceně - proti směru rotace, aby brzdící guma odváděla při tření o zem. U takovéhle motorky a na asfaltě je to ale stejně buřt.

Tak jsem se konečně dočkal

5.5.2014 v 07:26 | Nahoru | #82
Jak jsi psal v názvu Tak jsem se konečně dočkal. Tak jsi se konečně dočkal komentářů.

Tak jsem se konečně dočkal

5.5.2014 v 07:36 | Nahoru | #83
pěkná práce.
Je úplně fuk, co to je za motorku, ale když si nějakej stroj poskládáš tak, že ho znáš do šroubku, je to něco totálně jinýho, než si jen koupit a jezdit.

Tak jsem se konečně dočkal

5.5.2014 v 10:56 | Nahoru | #84
Těší mě že nejsem jediný blázen co vrazil do svojí 639 podobný peníz. Opravdu je to úplně o něčem jiném než jenom koupit, lít benzín a jezdit. Ale to někteří jedinci prostě nikdy nepochopí...

(reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

5.5.2014 v 11:30 | Nahoru | #85

dave-lister píše: ...Ale proč vyhodit 35 tisíc když můžu mít za 52 tisíc novej stroj....



Taky nechapu, proc si nekdo koupi motorku za 30 tycek, kdyz za 50 muze mit novejsi...Pane jo

Tak jsem se konečně dočkal

5.5.2014 v 14:57 | Nahoru | #86
Karlos.- Hezká práce. Dal sis svoji starou jawku dohromady a podle svého mínění a názoru a o tom to je. Taky mám raději stroj který mi roky sloužil a slouží a i když občas potřebuje něco opravit, tak to prostě do něj vrazím, protože mám s tou motykou spojenejch spoustu vzpomínek, setkání, zážitků. Moje osmička šla na generálku a první výbrus při téměř sto tisících najetejch kiláků a slouží dál. Holt jsem asi staromilec jawomilec. Já tě třeba úplně chápu a mám z toho tvého díla docela radost. Zas o jednu čoudící jawku na silnicích víc Tož ať jezdí spolehlivě jako naprostá většina (99%) ostatních jawek. Je to dělník silnic a žádnej závodník. Z Kněžmosta to máš kousek do Rabakova, tož tam přijeď v sobotu čtyřiadvacátýho května odpoledne

e- myslím na to místo, kde je vedle vrat jawa na jabloni či hrušce

Naposledy editováno 05.05.2014 14:59:41

(reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

5.5.2014 v 15:04 | Nahoru | #87

kehaj píše: kehaj> Mrkni pozorně na první obrázek řekl, bych že tam je to správně. Takle vtlačuje vodu (bláto) do středu pneu, měla by jí naopak vytlačovat ke krajům.



při akceleraci, jenže při brždění je to naopak.

Proto se přední šípová pneu nasazuje "opačně". Pokud by došlo k tomu, že během normální jízdy by vzorek nasbíral pod sebe tolik vody, že bys hodil tlamu, tak bys jezdil pravděpodobně v rybníku nebo řece nebo byla průtrž, jaká ještě nebyla.

1 reakcí na tento příspěvek Tak jsem se konečně dočkal

5.5.2014 v 15:11 | Nahoru | #88
mně teda jenom uniká, cos na tom mohl dělat ty 4 roky - jediné vysvětlení mi přijde, že nebyly prachy, jinak nevím, co by mohlo člověka tak brzdit.

(reakce na) Tak jsem se konečně dočkal

5.5.2014 v 15:12 | Nahoru | #89

dave-lister píše: Krovak> Mě by to taky třeba bavilo kdybych měl prachy na vyhazování. Ale proč vyhodit 35 tisíc když můžu mít za 52 tisíc novej stroj. A hlavně ta sada dílů z Týnce je poskládaná za dvě odpoledne, kdežto on se s tim sral 4 roky.


Ber to tak, že on to bral jako zábavu = nepospíchal.

Tak jsem se konečně dočkal

5.5.2014 v 15:48 | Nahoru | #90
Parádní, práce a vynaložení úsilí je na ní vidět
A buď na ní pyšnej! Ať si každej říká co chce, tys jí aspoň dal dohromady není to jak koupit, lejt benál a jezdit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist