Téma: Yamaha FJR 1300 - Kovové cvakání - tikání z motoru
1.5.2014 v 15:34
Zdravím všechny přátele jedné stopy. Už čtvrtou sezonu sedlám bezvadnou motorku Yamaha FJR 1300 r.v. 2004. Má najeto přes 53 000 km. Já jsem na ní za ty tři roky najezdil přes 25 000 km. Právě jsem se vrátil z první trochu delší letošní projížďky (asi 250km)a po návratu jsem slyšel zvuky, které mi dělají trochu vrásky na čele. Ze zahřátého motoru se při volnoběhu ozývá jakési kovové tikání - cvakání... a vůbec nedokážu identifikovat co to může být. Po přidání plynu nic slyšet není. Pár krát už jsem se byl projet "okolo komína" ale nikdy jsem nic podobného neslyšel... nebo alespoň jsem si ničeho podivného nevšiml. Olej a filtr jsem před sezonou samozřejmě vyměnil. Pravdou je, že jsem s motorkou nikdy v žádném servisu nebyl. Svíčky a náplně si bez problémů měním sám a vůli ventilů by si měly hlídat hydroštely... Žiju na jihu Jižních Čech a servis Yamaha v Českých Budějovicích si nezískal moji důvěru už z dob kdy jsem jezdil na XJéčku a o aroganci pana Kabourka v Písku by se daly psát legendy. Žádám Vás o radu jestli někdo nevíte o opravdu dobrém servisu Yamahy a nebo o nějakém človíčkovi, který Yamahy servisuje a máte k němu důvěru... Klidně západní, střední i východní Čechy. Přeci jenom už by si ta moje mašina asi prohlídku a seřízení zasloužila... Díky
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha FJR 1300 - Kovové cvakání - tikání z motoru
S občasným tikáním - cvakáním při volnoběhu (resp. nízkých točkách) jsem najel na své motorce několik tisíc km aniž by se to jakkoliv zhoršilo. Nejspíš je uvolněnej napínák primárnáho převodu, ale vanu hodlám sundat, až budu měnit olej.
Naposledy editováno 01.05.2014 15:55:46
Naposledy editováno 01.05.2014 15:55:46
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha FJR 1300 - Kovové cvakání - tikání z motoru
Zkusil jsi i Smrže v Budějkách? Taky dělají všechno.
Ale že se ti nelíbí servis Yamaha v Budějkách, tos mne přeqapil, já na něj slyšel jen chválu
Edit: Ještě bych ti mohl doporučit svýho servisáka. Většinou dělá auta, ale je schopen i motorek, navíc je sám biker a vlastní mimo jiné i xjr1200
Naposledy editováno 01.05.2014 17:34:54
Ale že se ti nelíbí servis Yamaha v Budějkách, tos mne přeqapil, já na něj slyšel jen chválu
Edit: Ještě bych ti mohl doporučit svýho servisáka. Většinou dělá auta, ale je schopen i motorek, navíc je sám biker a vlastní mimo jiné i xjr1200
Naposledy editováno 01.05.2014 17:34:54
reeva píše: S občasným tikáním - cvakáním při volnoběhu (resp. nízkých točkách) jsem najel na své motorce několik tisíc km aniž by se to jakkoliv zhoršilo. Nejspíš je uvolněnej napínák primárnáho převodu, ale vanu hodlám sundat, až budu měnit olej.
Taky mně to při volnoběhu cvaká. Je to vzducháč a mechanik mi radil, ať do toho raději vůbec nevrtám! Pouze tehdy, kdyby se to nějak extrémně zhoršilo. Ten motor údajně vydrží mnohem horší zacházení, ale já se k němu snažím chovat slušně .
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha FJR 1300 - Kovové cvakání - tikání z motoru
U FJ, FJR, XJR platí až když to teprve přestane cvakat tak je to rozbitý
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha FJR 1300 - Kovové cvakání - tikání z motoru
dewwil píše: U FJ, FJR, XJR platí až když to teprve přestane cvakat tak je to rozbitý
FJR neklape a kor při 53 tis. taky za 7 let těžko měla 28tis km bude mít nalítáno víc.
Nech udělat ventily a podtlaky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha FJR 1300 - Kovové cvakání - tikání z motoru
Guga> Smrže v Budějkách jsem nezkoušel... myslel jsem, že dělá jen Kawasaki. Ale koukám, že jsi ze Strážkovic, což je ode mně co bys kamenem dohodil... a mám pocit, že se mi o Tobě zmiňoval i kámoš Baron z Velešínskýho Nádraží (Honda VTX 1800). Mohli bychom se nějak domluvit, že bych k Tobě zajel a případně se dohodli co s tím??? Díky
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha FJR 1300 - Kovové cvakání - tikání z motoru
Z vlastnej skusenosti - to cvaka rozvodovy retaz -staci dotiahnut sponovak. jeto ale poriadna fuska zly pristup....
Naposledy editováno 02.06.2014 18:43:28
Naposledy editováno 02.06.2014 18:43:28
koboxclub> Chlapi, nechci vás moc strašit, ale FJR do roku 2005 (tuším) mají problém s ventilama. Respektive s mosaznýma pouzdrama, ve kterých ventily běhají a to kovové cvakání s velkou pravděpodobností znamená, že už je tam vůle, která se bude jen zvětšovat. Na zahraničních webech se tomuto problému docela dost věnujou a sám mám doma hlavu z FJR, kde jsou ty pouzdra pěkně "vyčvachtaný"...
Naposledy editováno 01.08.2014 12:51:45
Naposledy editováno 01.08.2014 12:51:45
Chlapi, omlouvám se, že jsem tady dlouho nebyl. Díky Vám všem za rady... ale problémek jsem vyřešil. Svoje milé FJR jsem dal do Yamahy v Č.Budějovicích, tam mi seřídili ventily, když už to měli rozebraný, tak jsem se nechal ukecat i k novýmu rozvodovýmu řetízku, dali nový svíčky a udělali synchronizaci... Zahučel jsem tam za 6200 Kč ale je po cvakání. Na ježdění bohužel moc času nezbylo, ale byl jsem na Slovensku, absolvoval motoškolu u Sršně, udělal jsem si pár kratších vejletů... takže dohromady asi tak 2800 km a zatím pořád klid
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha FJR 1300 - Kovové cvakání - tikání z motoru
Já bych to koupil i s tím CVAKANIM !!!
Hod sem foto
Hod sem foto
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha FJR 1300 - Kovové cvakání - tikání z motoru
No vida, jak ten čas letí... nebyl jsem tu tři roky !!! Ale řešil jsem podobný problém který se vrátil... podivné zvuky z motoru. Před třemi roky jsem to nakonec vyřešil tak, že jsem motorku strčil do Yamahy v Č.B. a nechal seřídit ventily a při té příležitosti si nechal vyměnit i rozvoďák. Tři roky klid a podobné podivné tikání a chrastění znovu!!!
Nebudu napínat... problém jsem vyřešil tím, že jsem vyměnil napínák rozvodovýho řetězu... ( Myslel jsem si mylně, že ho vyměnili před třemi lety při výměně rozvoďáku...nevyměnili... !)... opravdu vyloženě chrastil...
Nový napínák i s těsněním stojí na PartsDepotu 15 stovek a výměna je tak trochu porod (napínák je "velmi šikovně" pod rámem na pravé straně pod nádrží) ale s trochou šikovnosti a trpělivosti je to práce na odpoledne...
Tady dávám odkaz na výměnu u FZ6 ... tam je to alespoň vidět... u FJR to tak snadno nejde, ale je to stejný...
Tak zdar a spoustu šťastných kilometrů...
Nebudu napínat... problém jsem vyřešil tím, že jsem vyměnil napínák rozvodovýho řetězu... ( Myslel jsem si mylně, že ho vyměnili před třemi lety při výměně rozvoďáku...nevyměnili... !)... opravdu vyloženě chrastil...
Nový napínák i s těsněním stojí na PartsDepotu 15 stovek a výměna je tak trochu porod (napínák je "velmi šikovně" pod rámem na pravé straně pod nádrží) ale s trochou šikovnosti a trpělivosti je to práce na odpoledne...
Tady dávám odkaz na výměnu u FZ6 ... tam je to alespoň vidět... u FJR to tak snadno nejde, ale je to stejný...
Tak zdar a spoustu šťastných kilometrů...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zaslepky usazení bočních kufru na F... Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 20 | 26.3.2024 v 18:02 Wolf33 |
Zapojení doplňkového ukazatele rych... [1, 2] Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 35 | 25.3.2024 v 13:30 assassin |
Ostrov Brač [1, 2] Yamaha FJR 1300 | tryk | 43 | 18.2.2024 v 10:27 Šroubovák |
vibrace řídítek FJR 1300 Yamaha FJR 1300 | maty400 | 23 | 20.10.2023 v 20:29 Pidra |
Nemrznoucí kapalina [1, 2, 3] Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 61 | 3.10.2023 v 11:32 Kohlstein |