globalmoto_duben_nolan




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Elektronické relé Jawa 250
26.4.2014 v 16:19
Ahoj, potřeboval bych od Vás radu. Asi před týdnem jsem zprovoznil po letech svojí Jawičku a namontoval el. relé na stator. Dobíjela bez problémů, prostě vše fungovalo. Včera ale přijdu k motorce a baterie je vybitá.
Prostě zapojené relátko mě vybíjí pomalu baterii, ale přitom dobíjí normálně. Máte někdo radu? Je relátko v háji? Díky

1 reakcí na tento příspěvek Elektronické relé Jawa 250

26.4.2014 v 16:23 | Nahoru | #1
pred relatko vypinač a hotovo

Naposledy editováno 26.04.2014 16:23:52

(reakce na) Elektronické relé Jawa 250

26.4.2014 v 16:28 | Nahoru | #2
bmw3987> To ano, jenže se mi do toho moc nechce, mám rád když věci fungují tak jak mají a taky co když na to někde zapomenu?!

Naposledy editováno 26.04.2014 16:28:46

Elektronické relé Jawa 250

26.4.2014 v 19:00 | Nahoru | #3
napadla ma iba najjednoduchšia možnosť ako som to mal aj ja treba ten vypinač dat na take miesto kde nezabudneš ja som to mal napr pod sedlom a nikdy som nezabudol
ale akurat ako to pišem ma napadlo že ja som mal vypinač pred baterku...

1 reakcí na tento příspěvek Elektronické relé Jawa 250

26.4.2014 v 21:05 | Nahoru | #4
A dělá to opravdu regulátor ? Zkoušel si to nějak proměřovat ? Není jenom KO baterka ?
Pokud ano tak regulátor určitě reklamovat.

(reakce na) Elektronické relé Jawa 250

26.4.2014 v 22:17 | Nahoru | #5
Matýsek-GSX> Baterka je úplně nová, je OK, vše proměřeno, napětí drží. Je to určitě regulátor, jak připojím drát napájení regulátoru, ihned začne klesat napětí...
Chtěl bych mít nějakou jistotu, že když koupím nový, tak že to nebude to samé.

Elektronické relé Jawa 250

26.4.2014 v 22:21 | Nahoru | #6
Nebude to relátkem, bude to možná zapojením na spínačce. Kamarádovi to dělala jeho dvěpade stejného typu taky. Dokonce mu dělala i takovou věc, že nastartovat šla normálně jako každá slušná motorka po zasunutí bošáku, ovšem po jeho vytažení nechcípla a motor běžel furt dál. Chcípal teda vatažením fajfky nebo přes kvalt a baterku mu to vybíjelo taky.Dlouho se hledala závada, zapojený měl vše podle schématu, ovšem po nějakým čase jeho kámoš veteránista objevil ještě jiný schéma -trochu odlišná elektrika tam byla , podle něj to přepojili na psínačce a od tý doby má pokoj .

Elektronické relé Jawa 250

26.4.2014 v 22:28 | Nahoru | #7
mě to dělá na panelce relátko, zústáva seplý 2 regulační obvod a ten vymlátí baterku do mrtě, vyřešil to vypínač na baterce, po odpojení baterie relátko rozepne a baterku můžu zase zapnout.

1 reakcí na tento příspěvek Elektronické relé Jawa 250

28.4.2014 v 20:16 | Nahoru | #8
Asi nejlepší náhrady původních regulátorů co dnes sehnat jde jsou výrobky firmy AEV Kroměříž.
http://www.aev.cz/produkty.html

Elektronické relé Jawa 250

7.5.2014 v 18:27 | Nahoru | #9
Tak po neúspěšné opravě relé,kdy jsem si myslel, že bude propouštět dioda a tou to nebylo, jsem zakoupil relé AEV Kroměříž a už vše běží jak má

1 reakcí na tento příspěvek Elektronické relé Jawa 250

8.5.2014 v 08:57 | Nahoru | #10
Jen si dej bacha při delším stání AEV taky pomalu vybíjí baterii. Montoval jsem jej nedávno a byl tam psán nějaký klidový odběr. Pokud by jsi tomu chtěl zamezit, musel by jsi to zapojit ze spínačky přes relátko, aby jsi to nemusel vypínat ručně.

(reakce na) Elektronické relé Jawa 250

8.5.2014 v 22:04 | Nahoru | #11
fidlimydli> Díky

Elektronické relé Jawa 250

24.3.2018 v 16:35 | Nahoru | #12
ahoj, mám stejný problem s tou baterií, nová baterie a za tyden stani uplně k ničemu. našel jsem regulátor dobíjení na netu od AEV ale jelikož nejsem elektrikář a nedělám s ní ani, tak vubec nemám tušení kam to dát a zapojit.. ? Kdo mi co řekne

Elektronické relé Jawa 250

25.3.2018 v 12:52 | Nahoru | #13
pokud regulátor AEV je zapojen správně, baterii nevybíjí. Mám jej ve smolíku a baterii tam na jaře dám, vytáhnu to tak max 3x za sezonu a vždycky je baterie OK.

Zapojit dobíjení správně a bude klid. Schéma je přiloženo k regulátoru.

Elektronické relé Jawa 250

26.3.2018 v 12:58 | Nahoru | #14
Vzhledem k tomu, že někde v návodu je uvedeno při delším stání akumulátor odpojit je zřejmé, že malinký odběr AVEčko má. Mě u J592 celkem nová beterie pod odstávce vždy vykazuje pokles napětí na baterii. Jak je napsáno výš, malý odběr tam pořád je.

Naposledy editováno 27.03.2018 09:48:50

Elektronické relé Jawa 250

23.7.2019 v 11:46 | Nahoru | #15
Nezapoměls náhodou odpojit tu cívku s odporem, která byla u mechanického relé?

(reakce na) Elektronické relé Jawa 250

3.6.2020 v 02:58 | Nahoru | #16
Matýsek-GSX> díky za link. Viděl jsem video na výměnu tohoto relé za staré. Momentálně mám vše po repasu u funkční, ale v dílně chleba žrát nebude. Objednáme
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... Mario853 5 7.10.2023 v 21:25 cmiral
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
Typ motorky podle čísla rámu Jawa 250/559, Jawa 250/592, Jawa 350/360 Panelka Jirk_K 11 23.1.2023 v 06:37 cmiral
Měli všechny jawy 592 blinkry Jawa 250/592 Jirk_K 12 25.9.2022 v 07:45 udinar
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22

TOPlist