invelt_unor2




Téma: V-Strom nebo Transalp???
Zdravím moto příznivce. Měl bych jednu jedinou, leč zásadní otázku - Můžete někdo porovnat, vyzdvyhnout klady a zápory u obou zmiňovaných modelů ( Suzuki DL 650 V-Strom, Honda XL 700V Transalp) . Náklady na provoz, ceny dílů, spolehlivost, pohodlí, velikost, ovladatelnost, jízda ve 2 lidech ...cokoliv co by mě dokázalo pomoct při rozhodovaní co koupit?? Budu rád za jakékoliv info a poznatky. V -Strom mi příjde takový ,,načinčaný" velký - nicméně dle info velice pohodové moto. Transalp mi příjde menší ,,opticky hbitější" a jako + vidím drátová kola.
Díky

I když do budoucna ..snad - možná ...moje oko kouká po Triumphu Tigeru 800 XC, ale ještě si chvilku počkám až bude cena níže ...stydím se ale nemám ani na ojetého )


Naposledy editováno 16.04.2014 18:07:30
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom nebo Transalp???

28.4.2014 v 18:08 | Nahoru | #31

Vladimiro píše: Piwell> A jak je to s kroucením rámu ??? Někdo říká, že 650V strom ho má z bahna a je to znát oproti 1000vce??



To nevím, nikdy jsem to ani neslyšel/nečetl/nezaznamenal. Ten litr, co jsem na něm jel byl rok myslim 02 nebo 03, ještě ten se starší maskou. Moje 650 je rok 07 (čtyř-svíčka).

Podvozkem jsem myslel především přední vidlici. Ta mi nepřijde nijak skvělá ani na tý 650, na tom litru mi přišla ještě horší. Přední brzdy na 650 ještě jakš takš, na litr mi přišly poddimenzovaný.

Rám jako takovej si myslim, že bude tuhej dost a to jak na 650 tak i na 1000. Je to masivní hliníková páteř. Někde jsem četl, že u 650 někomu praskl dole u stupaček při častým off-roadu (jízda ve stupačkách, skoky, nárazy na centrální stojan).

Já jsem se vloni chtěl po několika jinejch motorkách vrátit k "cenduru", nejlépe k litrovýmu véčku. Varana jsem nechtěl, litrovýho stroma (/KLV 1000) mi všichni nedoporučovali. Zkusil jsem KTM 990 Adv. a 950SM, ale asi to nebylo úplně to, co bych chtěl. Chtěl jsem zase Caponorda (ETV 1000), ten mi totiž vyhovoval co do podvozku, brzd, motoru a i designu. Jenže už nechci itala, blbě se shání díly, nikomu se do toho moc nechce co se servisu týče, slabší elektrika a špatně se na něj shání nějaký doplňky. Tak jsem byl na takovým bodě, že jsem nevěděl co. V RV Motu, kde motky víceméně kupuju, měli právě DL650 a tak mi aspoň dotlačili k tomu, ať se na něm svezu. Sice jsem vůbec neomdlíval z jeho jízdních výkonů (předtím ST1300 - úplně jiná liga), ale nějak se mi na něm jelo příjemně, ve všech směrech takovej nenásilnej, pohodlnej ... no, sednul mi. Tak jsem pár dní váhal a pak si pro něj přijel.

Pokud budeš moct, toho litra si vyzkoušej. Třeba ti sedne.

V-Strom nebo Transalp???

28.4.2014 v 18:10 | Nahoru | #32
No jinak je mezi 1000 a 650 rozdíl v zadní vidlici. Je to vidět už od pohledu. Ale na to jsem zatim neslyšel výtky ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom nebo Transalp???

28.4.2014 v 18:16 | Nahoru | #33
Piwell> Díky za reakci. Jo Caponord mi byl taky navrhnut ale hned rozmluven - díly, nikomu se do toho nechce a elektrika ....takže asi to byla pravda když to píšeš i ty. No uvidím a počkám nebo prostě ještě rok nic a pak toho Triumpha Tigříka 800XC ale co ten rok teď No uvidím, informací není nikdy dost, takže budu sbírat info a uvidíme. Ještě jednou díky za reakci

(reakce na) V-Strom nebo Transalp???

28.4.2014 v 18:21 | Nahoru | #34
Vladimiro> Nemáš vůbec zač. Jen musím upozornit, že se jedná o moje názory a moje dojmy a dost možná tedy ne o objektivní pohled , resp. je jasný, že to někdo jiný může vidět jinak.

Za mě - optimální by byl řadovej nebo vidlicovej dvouvál o obsahu 800 - 850 ccm (výkon asi 85 koní). Ne vyloženě enduro, zkrátka "SUV" (cenduro) ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom nebo Transalp???

2.5.2014 v 23:51 | Nahoru | #35
Piwell> Co ti na Suzuki DL 650 přijde oproti litru vyváženější- třeba výfuk???? Zcela určitě má ale velký Strom jinou (pevnější) zadní kyvku a slyšel jsem taky že i jiné přední vidle. Já jsem se dlouho rozhodoval, kterou z nich po SV 650 a šel jsem do toho většího. Nechci motorku na okruh ("nevyváženost" DL 1000) ani do terénu (velká váha DL 1000), chci třeba dynamicky cestovat. Na menším stromku jsem pojezdil, ale z 0 na 100 to hold nemá za 3,4 s jako starší brácha. Kromě jiného jsem si udělal srovnání na motorkari.cz http://www.motorkari.cz/motokatalog/?act=srovnani-motorek&motorky=115,253 , kde vyhrál ten větší. Nicméně malý Strom je úžasný stroj, o tom žádná.
Tak ať ti slouží.

(reakce na) V-Strom nebo Transalp???

3.5.2014 v 09:30 | Nahoru | #36
BigF> To je srovnání novýho litra, ten je jistě krapet jinde

Tou "nevyvážeností" jsem myslel především fakt, že tyhle "cestovní endura", nebo spíš SUVčka, jsou obvykle naladěný na spodní a střední otáčky, tzn. na turistický styl jízdy, kdy je odspodu příjemnej nástup krouťáku a výkonu, motor je "poddajnej". To prostě původní DL1000 není. V tom mi ta motorka připadá poněkud "rozporuplná".
O velký váze DL1000 bych moc nemluvil, na tu dobu a třídu to bylo snad nejlehčí litrový cenduro ...
A že litr je silnější a svižnější než 650? O tom snad netřeba mluvit

Nicméně DL1000, ať se ti to líbí nebo ne, bylo zatim nejhorší litrový cenduro, na kterým jsem kdy jel. Na muj vkus má motor nevhodnej do tohoto podvozku, slabou přední vidlici a přední brzdu. Třeba Caponord je úplně jiná liga.

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom nebo Transalp???

3.5.2014 v 09:35 | Nahoru | #37
Ale jak jsem psal výše - je to můj názor a pokud je s DL1000 někdo spokojen, chápu to a neberu mu to. Já chtěl taky DL1000 (nebo KLV1000), ale nakonec jsem vzal tu 650. I když to byl skok dosti dolů oproti mým předchozím motorkám.
Ať ti taky slouží k plný spokojenosti.

V-Strom nebo Transalp???

3.5.2014 v 11:00 | Nahoru | #38
"V-Strom nebo Transalp ?" to je jako "Píča nebo Kunda ?" stejně jsou to všechno pipiny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom nebo Transalp???

3.5.2014 v 17:26 | Nahoru | #39
Piwell> Tak velké sorry. Já jsem to vyhodil do srovnání a nevšiml jsem si fotky. Když toho velkého hodnotilo 73 uživatelů, tak mi přišlo, že je to starý model. Zkoušel jsem to znovu, ale bohužel tam nejde mi tam nějak vnutit předchozí modely, takže nic.
Jenom já jsem se rozhodl opačně jako ty a nikdy nebudu pomlouvat mladšího bráchu. Ani si to nemůžu dovolit, protože tomu moc nerozumím. Fšecko je to pouze subjektivní a já jsem měl malé SV 5 let a ten motor znám víc než dost. Přestože jsem šel do vyšší kubatury, nikdy o ní neřeknu, že je slabá, že má kliku uloženou železo na železo, že je to rozpočtovka atd., atd.
Na závěr ti můžu jenom říct, že máš vynikající motorku, kterou sis svobodně vybral a nebudu na ni plivat, protože je podle mě dobrá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom nebo Transalp???

4.5.2014 v 07:45 | Nahoru | #40

BigF píše: Piwell> Tak velké sorry. Já jsem to vyhodil do srovnání a nevšiml jsem si fotky. Když toho velkého hodnotilo 73 uživatelů, tak mi přišlo, že je to starý model. Zkoušel jsem to znovu, ale bohužel tam nejde mi tam nějak vnutit předchozí modely, takže nic.
Jenom já jsem se rozhodl opačně jako ty a nikdy nebudu pomlouvat mladšího bráchu. Ani si to nemůžu dovolit, protože tomu moc nerozumím. Fšecko je to pouze subjektivní a já jsem měl malé SV 5 let a ten motor znám víc než dost. Přestože jsem šel do vyšší kubatury, nikdy o ní neřeknu, že je slabá, že má kliku uloženou železo na železo, že je to rozpočtovka atd., atd.
Na závěr ti můžu jenom říct, že máš vynikající motorku, kterou sis svobodně vybral a nebudu na ni plivat, protože je podle mě dobrá.



Já jsem nechtěl velkýho stroma "poplivat". Jen prostě jsou lepší motorky. To platí i o malým stromu. Taky k němu mám výtky a neberu to jako zradu, když o něm řeknu něco "nehezkýho", beru to prostě jako fakt, jako jeho vlastnost. Čili nic nevychvaluju do nebe s určitou zaslepeností jenom proto, že to vlastnim.

(reakce na) V-Strom nebo Transalp???

4.5.2014 v 20:25 | Nahoru | #41
Piwell> Já jsem měl malý Strom před 2 lety na týden půjčený a byl jsem z něho zcela unešený. A proto dodnes tvrdím, že je to bezvadná motka a nikdy bych ji nekritizoval. Když jsem ale letos na jaro kupoval cenduro, zaměřil jsem se na Stromek větší a byl jsem nadšený ještě víc a šel do toho. Přesto se ale budu bít za všechny stromkaře bez ohledu kubatury až do krve a nikdy neřeknu něco ve smyslu: "no jo, ALE malý strom.......". Ale tam nikdy nebude. Zkrátka mě ten větší sedí víc, vzdor všem předsudkům. Proti gustu, šak víš Takže tak ať se ti daří, zvláště, když jsme z rodiny.

V-Strom nebo Transalp???

26.5.2014 v 13:42 | Nahoru | #42
Transalp 600 - nádrž 18L, spotřeba okolo 5L, váha suchá 189kg (od roku 1997), karburátory, bez katíku, 21" kolo, zadní 17" 130/80, výkon 37kW/52Nm, jezdí tak 165kmh. Sedačka méně pohodlná vysoka 850mm, rozvor 1505mm, světlá výška 195mm.

Transalp 650 - nádrž 19,6L, spotřeba okolo 5,6L, váha suchá 196kg, karburátory s větší tryskou, katík, 21" a zadní 17" 120/90, jen o trochu lepší výkon 40kW/56Nm, jezdí tak okolo 170kmh, sedačka lepší vysoka 841mm, rozvor 1505mm, světlá výška 186mm.

Transalp 700 - Nádrž 17L, spotřeba okolo 5,1L, váha suchá ~194kg, vstřikování, katík, 19" kolo, zadní 17" 130/80, výkon 44kW/60Nm, jezdí tak okolo 180kmh, luxusní sedačka vysoka 837mm, rozvor 1515mm, světlá výška 182mm.

V-Strom 650 - Nádrž 22L, spotřeba okolo 4,7l, váha suchá 190kg, vstřikování, katík, litá kola 19", zadní 17" 150/70, výkon 49kW/60Nm, jezdí tak 190kmh, luxusní sedačka vysoka 820mm, rozvor 1540mm, světlá výška 165mm, velký rám z V-Strom 1000, kultivovanější točivější motor, 6-kvalt.

Ja se taky rozhodoval a vybral Transalp 700 páč jsem na Transalpy zvyklej. Ale pokud vysloveně nebrodíš, tak V-Strom 650 není vysloveně chyba, možná naopak. Je potřeba to vyzkoušet, co padne víc do ruky.
Kupříkladu V-Strom 650 2012 se mi líbí už více (ať už střízlivější vzhled, záď motorky nebo budíky...atd.)

Naposledy editováno 27.05.2014 07:30:47

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom nebo Transalp???

3.6.2014 v 12:22 | Nahoru | #43
V roce 2005 jsem byl taky před otázkou jestli malý Strom nebo TA.Chtěl jsem něco pohodlného, levného, co snese šotoliny a lehoučký terén a co mě bude na silnici bavit. Svezl jsem se na nich a bylo jasno. Tehdejší TA (nevím jak 700ka)mi přišlo strašně líný, motor nemá rád vytáčení a to mi chybělo na silnici. Šotoliny to zvládá stejně. Pohodlí (krytí, komfort podvozku,sedlo) mi sedlo líp na Stromu. jediný kde mi TA přišlo lepší byl těžší terén (rozumí se těžší z hlediska moto SUV). na litrovým jsem se taky párkrát svezl, minulý týden i na tom novém. Starý litr má super motor-ten nový k tomu dodává lepší spodek a ovladatelnost-je to takovej malej Strom s velkým motorem...ale nekoupím si ho, zůstávám ještě u malýho
Ohledně otázek kam s jakou motorku jet či nejet....budu se tu na foru opakovat, ale NENÍ TO O MOTORCE
Jinak mé DLko má nyní 196.000 km po všech možných povrchách co existují a pořád šlape

(reakce na) V-Strom nebo Transalp???

3.6.2014 v 12:45 | Nahoru | #44

trinidad píše: Jinak mé DLko má nyní 196.000 km po všech možných povrchách co existují a pořád šlape



Blahoželám

V-Strom nebo Transalp???

28.8.2014 v 21:05 | Nahoru | #45
zkus v-stroma 650.Za málo peněz hodně muziky.
Ten kdo tvrdí,že je to břichoplazec,tak nevědí co říkaj.Já s ním projel SH 20,21,teda jestli ti rádoby cestovatelé vědí co to je za (silnice)a bez jedinýho zadrhnutí.
A děravé silnice na UK zvládne s prstem v pr.... to mi věr
Spolujezdec má perfektní pohodí
Ale je to tady pořád dokola,kup si co se ti líbí a neřeš to,protože pak koupíš mašinu a zjistíš,že jsi chtěl asi fakt tu druhou...

V-Strom nebo Transalp???

28.8.2014 v 22:23 | Nahoru | #46
Tom01> Nevim kolik vazis, ale se mnou na bezasfaltovych SH-xy obcas centralni stojan (je vicemene v rovine se susplechem) o neco krisnul a kdyz jsem vzal albanskeho stopare, tak skoro vsude. Takze za me jde to, ale dre to Na asfaltu neni co resit.

(reakce na) V-Strom nebo Transalp???

28.8.2014 v 22:41 | Nahoru | #47

Vladimiro píše: Palomoto> No děkuji za tip, ale TDMko se mi moc nelíbí - ano může být dobrá, ale není to muj šálek...



TDM900

V-Strom nebo Transalp???

27.1.2019 v 05:39 | Nahoru | #48
Děkuji všem ( po dlouhé době jsem sem opět zavítal) nu před rokem jsem koupil V Stroma 650 rv 2013 s 20 000km, ještě letos s ním pojezdím ale koukám po Tigrovi 800 xcx a nebo Africe rád bych na Yukon a Aljašku ... ikdyž můj V strom tam s předchozím majitelem už byl a nebyl problém.... to bude zase dilema . Ještě jednou děkuji všem za názory a info.
PS: I baťužek je se Stromíkem spokojena.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Univerzální motorka do města i na c... [1, 2] Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, ... PerNox 55 19.4.2019 v 20:13 PerNox
Alu kufry - svařované nebo nýtované [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom madma 34 9.4.2019 v 16:48 madma
Kufry Suzuki DL 650 V-Strom N3rla 15 9.4.2019 v 08:37 cábek
automatické mazání řetězu - hustota... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom jerzy_VFR 38 5.4.2019 v 13:25 Mike70
Moto na dloooooouhé cesty [1 ... 4, 5] Honda VFR 800, Yamaha FZ6 Fazer, Honda XL 650V Trans... Rado_ 124 2.4.2019 v 20:45 Gapyra


TOPlist