bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Svíčky - porovnání stará x nová
15.4.2014 v 10:16
Měnil jsem svíčky a všiml si, že stará svíčka má střední elektrodu opotřebovanou.
Elektroda už není válcová, ale kuželová.
Tím se asi změnila vzdálenost mezi střední a vnější elektrodou.
Nemám to jak přesně změřit, ale tak 0,1mm to může být.
Nebo ji dělali dříve kuželovou?
Protože mě ještě v porovnání zaujala vnější elektroda - její konec je jinak seříznutý.
Tak zřejmě v průběhu let stejnou svíčku konstrukčně upravili.
Takže pro všechny znalé věci šťouravá otázečka, jestli je na těch jetých svíčkách něco zajímavého k vidění...















Svíčka je NGK CR9EK.

Svíčky - porovnání stará x nová

Skvělá odpověď, děkuji! 15.4.2014 v 10:50 | Nahoru | #1
Od výroby je kulatá, v provozu se opálí, kdyby ses podíval zboku, tak je zploštěná, kdyby měla čtyři elektrody tak bude čtveratá, teda po více km...

Svíčky - porovnání stará x nová

Skvělá odpověď, děkuji! 15.4.2014 v 11:31 | Nahoru | #2
To není změna ve výrobě ale opotřebení svíčky kvůli kterýmu se musí pravidelně měnit. Chybějící materiál prostě odhořel.

Svíčky - porovnání stará x nová

Skvělá odpověď, děkuji! 15.4.2014 v 17:54 | Nahoru | #3
...a taky, spolu s opotřebením elektrod, se mění elektrické vlastnosti izolátoru, i toto je důvod, proč se svíčky mění.
Se změnou eletrických vlastností svíce stoupá zatížení zapalka (u starého kontaktového to nehrálo až takovů roli), ale moderní bezkontakty to moc rády nemajů.
U nekerých modelů zapalka je přímo zakázané točit motorem bez teho, že by byly v botkách nasazené a ukostřené svíce...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist