bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 6v11ah
14.4.2014 v 10:07
Zdravím,bude stačit varta 6v11ah varta?silnější nevyrábí,originál má být 6v14ah.Zvolit raději jinou značku s hodnotami originál.Diky za info.

6v11ah

14.4.2014 v 10:12 | Nahoru | #1
Raději bych volil jinou, se správnými hodnotami (nebo pokud se vejde, tak i o fous vyššími)..

1 reakcí na tento příspěvek 6v11ah

14.4.2014 v 10:46 | Nahoru | #2
prosim tě vždyť to nastartuješ i s plochou baterkou 4,5V... co řešíš je to jen na vybuzení altíku právě při startování... Pak světla ketrý zapínáš beztak až když jedeš... Je to úplně jedno...

(reakce na) 6v11ah

14.4.2014 v 10:48 | Nahoru | #3
Koštěbuch: Přesně tak, u ČZ nemusí kapacitu řešit, ani startovací proud. Jakákoli olověná 6V baterie, která vejde do kastlíku, bude vyhovovat.

6v11ah

14.4.2014 v 11:38 | Nahoru | #4
Stačit to bude. Když tam necháš origo 45 či 50W dynamo, tak i při přískokách ve městě to bude v pohodě dobíjet. S 11Ah jezdím se sajdou a vlekem - 45W dynamo.
Jen poznámka, nemá to altík, ale dynamo, a to dynamo, dokud se nedostane na rozhodné napětí (asi 6,5V) tak je od baterky odpojené a budí se samo. Tedy při startování baterka živí jen jednu indukčku (a to ještě jen když je sepnuté kladívko) a dvě kontrolky (dobíjení a neutrálu).

Naposledy editováno 14.04.2014 11:38:41

1 reakcí na tento příspěvek 6v11ah

14.4.2014 v 12:20 | Nahoru | #5
Potvrzuji reakce předchozích diskutérů, i když s několika doplňky. Na startování není potřeba žádné extra baterie, ale při osazení bych nedával žádnou poddimenzovanou. Nastavení dobijecí soustavy by při poddimenzované baterii mohlo tuto přebijet a výrazně zkrátit její životnost. Na tento příspěvek raguji jako zástupce firmy s více než dvacetiletými zkušenostmi z prodejem a servisem startovacích baterií.

6v11ah

14.4.2014 v 16:38 | Nahoru | #6
Jestli chceš, mám na shopu EXIDE 6V/14Ah 80A. Cena 588,-

(reakce na) 6v11ah

14.4.2014 v 22:12 | Nahoru | #7
baterkář: Aniž bych chtěl zpochybňovat dvacetileté zkušenosti - jak může správně seřízený zdroj konstantního napětí, jakým regulátor je, způsobit přebíjení aku?

1 reakcí na tento příspěvek 6v11ah

15.4.2014 v 11:08 | Nahoru | #8
Při nižší kapacitě baterky ji budeš dobíjet vyššími proudy a napětí se bude pohybovat více na horní mezi což vše snižuje životnost ale v tomto případě bych se toho nebál.

1 reakcí na tento příspěvek 6v11ah

15.4.2014 v 11:18 | Nahoru | #9
1100 VIRAGO: Je to přesně tak, jak odpověděl "coffman". U takto malého rozdílu jako je 11Ah a 14Ah se to bude projevovat v minimální míře, ale reagoval jsem i na příspěvky, že na chod motoru stačí jakákoli třeba i 4,5V baterie. S takovou bych asi dlouhou životnost nepředpokládal.

1 reakcí na tento příspěvek 6v11ah

15.4.2014 v 11:43 | Nahoru | #10
Hlavně ten výkon dobíjení byl navržen v době kdy nebylo povinné denní svícení proto bych použil raději i tu nižší kapacitu.

(reakce na) 6v11ah

15.4.2014 v 12:42 | Nahoru | #11
coffman>Diky za diskuzi všem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 6v11ah

15.4.2014 v 17:09 | Nahoru | #12

baterkář píše: 1100 VIRAGO: Je to přesně tak, jak odpověděl "coffman". U takto malého rozdílu jako je 11Ah a 14Ah se to bude projevovat v minimální míře, ale reagoval jsem i na příspěvky, že na chod motoru stačí jakákoli třeba i 4,5V baterie. S takovou bych asi dlouhou životnost nepředpokládal.

Jaj. Vy jste jako mladý nikdy nepotřeboval nastartovat dědkovu 250, kterou jste potajnu vytáhl z garáže, protože jste chtěl ve 12 zamachrovat před holkama, kteréžto vaše nadšení dědek nesdílel a tak vám ze stroje lišácky sebral baterii? O žádnou životnost tu nešlo byla to normální plochá placka tehdá myslím za 10 korun z vesnické jednoty a bylo potřeba, aby vydržela dva starty. Cesta tam a pak frajerská cesta, s pocitem EGO UP, zpátky. Jen když jsem se už tak rozepsal, tak jen dokončim, že po tomto návratu většinou následovala jelita přes celou prdel. Bohužel na vesnici jsou klepy rychlejší než činy a dědek tudíž o mém výletu věděl dřív než jsem na to hřiště kolikrát dojel...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 6v11ah

15.4.2014 v 20:33 | Nahoru | #13

coffman: Při nižší kapacitě baterky ji budeš dobíjet vyššími proudy a napětí se bude pohybovat více na horní mezi...


Dobíjecí proud je závislý POUZE na rozdílu napětí za regulátorem a na akumulátoru. Kapacita na to nemá vliv. A pokud je regulátor správně seřízený, nemůže dojít k přebíjení a tím ke zkracování životnosti aku.

Navíc u Jawek jsou ty nabíjecí proudy poměrně malé, zvláště když se trvale svítí.

A ano, s baterkou 4,5V se to provozovat dá, ale tam už to pochopitelně hrubě přebíjet bude. Však taky ta baterka po jízdě pěkně hicovala a ten asfalt nebo čím to bylo zalité tekl jako med

(reakce na) 6v11ah

15.4.2014 v 22:30 | Nahoru | #14
1100Virago> Kapacita akumulátoru 14Ah=ideální dobíjecí proud 1,4A,11Ah=1,1A.Pokud akumulátor připojíš ke zdroji který je schopen dodat více A dojde k dobíjení vyššími A a zkrácení doby dosažení plného nabití což se projeví zvýšením napětí ,tzn. dynamo dosáhne toto napětí při nižších ot.a je na regulaci jak se,, s tím popere´´(více se zapojuje druhý stupeň= zkratování budícího obvodu)Toto je sice běžný provozní stav ale akumulátoru to nic dobrého nepřináší proto výrobce vždy hledá ideální poměr kapacity akumulátoru odběru spotřebičů a výkonu dobíjení.V tomto domnění žiji já .Řešit to na tomto stroji je ale ,,úsměvné´´

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 6v11ah

15.4.2014 v 22:40 | Nahoru | #15
Koštěbuch> Na starších strojích(s ampérmetrem) byla i poloha klíčku pro jízdu bez(nebo se slabou)baterkou(přemostil se 6,5V spínač v relé).Musela se sice roztlačit ale pak jela.

(reakce na) 6v11ah

16.4.2014 v 06:08 | Nahoru | #16

coffman píše: Koštěbuch> Na starších strojích(s ampérmetrem) byla i poloha klíčku pro jízdu bez(nebo se slabou)baterkou(přemostil se 6,5V spínač v relé).Musela se sice roztlačit ale pak jela.

to mi nějak uniklo ale umíš si představit rostláčet to před holkama... pf to nepřipadá v úvahu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Čz 175/477 Převodovka špatně řadí ČZ 175/470 Dejvid55 2 2.7.2023 v 22:09 kokoška.
CZ 175 Sport - Elektrika ČZ 175/470 _Ezekiel_ 15 12.4.2023 v 17:57 Dolin
rozdiely v kastlíkoch ČZ 175/450, ČZ 175/470, ČZ 175 Destroyer 5 7.3.2023 v 10:46 Destroyer
zbrúsenie hlavy ČZ ČZ 175/450, ČZ 175/470 Destroyer 8 27.2.2023 v 07:39 mito7


TOPlist