globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Policaity školili na odhalovani neschválených úpra
12.4.2014 v 20:30
Podle reportáže ČT1 se Police školí na odhalování neschválených úprav motorek. To jsem fakt zvědavej co zas vymyslí a cim budou buzerovat. Pokud vim, treba pojízdný měřič hluku nemají schválený jako treba v Rakousku. Nevíte nekdo neco bližšího k tomuto postoji Police? Aby me někdo bUzeroval za vyšší řídítka, tak na to se fakt tesim. Podle reportáže se budou zamerovat hlavně na motorkarske srazy. I kdyz na novináře mam svuj názor, tak tato informace asi uplne mimo nebude.

(reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 11:10 | Nahoru | #31

Benda1 píše: info z první ruky/od policajta,který už na tom školení byl/: konkrétně výfuky se mají měřit na "přepážku" tzn.,že pokud vleze do výfuku drát o průměru 5mm více než do poloviny,není v něm přepážka a je upravován. V praxi tzn.,že tě zastaví a do výfuku ti budou cpát nějaký drát! No to mě poser. Voe,polda mi bude cpát do výfuku za tři pětky kus drátu.... J.



Hele a jak bude posuzovat policajt s dratem stav vyfuku, se kterym jsem prosel technickou kontrolou ??? Na to bych se docela tesil, skoda ze to je
a] fama
b] nebudu mit to stesti ze bude nejakej jouda chtit strkat do vyfuku drat

(reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 11:16 | Nahoru | #32
svetlikjirka> To je každýho boj, o to víc je blbej, když mu nevadí jezdit de facto bez blinkrů.

1 reakcí na tento příspěvek Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 11:42 | Nahoru | #33
Trošku offtopic: Jak (v současný době) nahlížej policajti na otevřený homologovaný výfuky? Jde o to, že mám Arrow s homologací, ale jezdím bez vložky, která je přidělaná na ségrovku. Jestliže, jak jsem se dočetl, nemají žádný hlukoměr ani oporu v zákoně, nemůžou mi říct ani ň, nemám pravdu? Díky

Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 11:54 | Nahoru | #34
Hele,já to nevymyslel - jenom tlumočím. Každopádně,nějakou páku,jak tě odjebat,určitě najdou. Teď jde jenom o to,jak dlouho si necháme srát na hlavy. V našem státě,aby si byl na všechno odborník - jinak si tu neprdneš. J.

1 reakcí na tento příspěvek Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 12:06 | Nahoru | #35
To s tím drátem bude nějaká cypovina! Všechny motorky nemusí mít přepážku v laufu. Na jedné motorce mám normálně průchozí výfuk a je to originální díl dodávaný výrobcem. Jen se dá oddělat ucpávka na snížení hluku. Takže chci vidět jak mi fízl strká drát do tohodle výfuku a vyrukuje že je upravovaný nebo tak něco Doporučuju neplašit, nečíst, nevěřit bajkám a počkat až bude něco oficiálního. Takhle se tomu směju

(reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 12:17 | Nahoru | #36

placka226 píše: Trošku offtopic: Jak (v současný době) nahlížej policajti na otevřený homologovaný výfuky? Jde o to, že mám Arrow s homologací, ale jezdím bez vložky, která je přidělaná na ségrovku. Jestliže, jak jsem se dočetl, nemají žádný hlukoměr ani oporu v zákoně, nemůžou mi říct ani ň, nemám pravdu? Díky



Tak pochopitelně pokud budeš jezdit jen v Čechách, možná Ti to projde. Ale vyzkoušej někdy policajty v Německu či Švýcarsku a půjdeš domů pěšky a ještě budeš celou cestu uvažovat o tom kde si vezmeš půjču.

1 reakcí na tento příspěvek Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 12:19 | Nahoru | #37
potom si natáhnu na konec koncovky síťku proti hmyzu kterou neprojde ani beruška a maji po drátování




(reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 12:25 | Nahoru | #38

svetlikjirka píše: Některé nehomologované blinkry jsou hůře vidět a důsledkem toho může být dopravní nehoda. O jedné takové vím.



Máš pravdu, ty slavné minimlinkry nejsou vůbec vidět, ale každý svého štěstí strujcem....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 12:33 | Nahoru | #39

EnduristaGG: To s tím drátem bude nějaká cypovina! Všechny motorky nemusí mít přepážku v laufu...


Přesně tak, absorpční tlumiče přepážky nemají a vyskytujou se i originál montované. To bude pro policajty zajímavé překvápko

(reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 12:49 | Nahoru | #40
1100Virago> Pravda, můj Arrow má homologační vložku taky rozhodně širší než 5 mm a jinak žádný přepážky ani zúžení A je homologovaný.

Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 12:55 | Nahoru | #41
Zas vymejšlí něco o čem ví kuloví nebo od chytráka co zná motorky jen z obrázku.Snad 90% homologovaných koncovek má jen průchozí děrovanou rouru(nebo stočený děrovaný plech)a nějakou tu vatu + tlumítko.

(reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 13:59 | Nahoru | #42
Bimbo-ze-Žižkova> Jo a tuhle síťku má KTM freeride 350 originál na obou výfucích Takhle na ně

Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 14:03 | Nahoru | #43
A teď mudrujte






Naposledy editováno 13.04.2014 14:05:55

2 reakcí na tento příspěvek Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 14:09 | Nahoru | #44
Docela by mě zajímala statistika, kolik nehod vzniklo z důvodu vyšší hlučnosti motocyklu a kolik z důvodu nízké Myslím, že by to bylo jednoznačné, i cyklista by měl mít zvonek, aby na sebe při svém tichém provozu upozornil. Blinkry a světla jsou samozřejmě něco jiného.

Naposledy editováno 13.04.2014 14:16:15

2 reakcí na tento příspěvek Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 14:45 | Nahoru | #45
To s tím drátem není pichovina ale fakt.Kolega z práce má v "gangu" policajta a ten o něm taky mluvil.Pak taky říkal něco o obkreslování průměru koncovky,že by měla mít deset čísel či co..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 14:48 | Nahoru | #46
Merhaut> Tak na motorkách je proto taky klakson Ale je fakt, že když člověk před křižovatkou "vrkne", tak o Tobě řidiči přeci jen vědí, i když někteří jsou taky trotlové a stejně Ti nedají přednost.

(reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 14:50 | Nahoru | #47
Anti> Šmarjá pano chtěl bych vidět nějakou zmínku v zákoně o tom jakej mam mít průměr koncovky a další věc už je vidim jak měří ty kosočtvercový laufy tam budou měřit uhlopříčky ne

Naposledy editováno 13.04.2014 14:51:57

2 reakcí na tento příspěvek Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 14:51 | Nahoru | #48
Kluci, a kolikrát Vás na mašině někdo stavěl? Jezdím od 17 let, kdy jsem si udělal velké A a ještě mě nikdy nikdo nestavěl.. Naše město má 80.000 obyvatel, bývalé okresní město, žádná vesnice uprostřed polí, mezi K. Vary a Chebem.. Jezdím celé západní čechy..
Jinak opora v zákoně je, klasický § 5 odst. 1 písm. a) z.č.361/2000 Sb., kde je odkaz i na prováděcí zákony a vyhlášky..
A plno lidí tu píše, že policajt v životě mašinu neviděl..Kolik motorkářů jsou policajti.....?

1 reakcí na tento příspěvek Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 16:19 | Nahoru | #49
U nás na okrese jsou dva.Jezdí i služebně.

(reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 20:21 | Nahoru | #50
Anti>
Nemyslel jsem ty, co jezdí služebně....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 21:05 | Nahoru | #51

zack píše: Kluci, a kolikrát Vás na mašině někdo stavěl? Jezdím od 17 let, kdy jsem si udělal velké A a ještě mě nikdy nikdo nestavěl.. Naše město má 80.000 obyvatel, bývalé okresní město, žádná vesnice uprostřed polí, mezi K. Vary a Chebem.. Jezdím celé západní čechy..
Jinak opora v zákoně je, klasický § 5 odst. 1 písm. a) z.č.361/2000 Sb., kde je odkaz i na prováděcí zákony a vyhlášky..
A plno lidí tu píše, že policajt v životě mašinu neviděl..Kolik motorkářů jsou policajti.....?


Pár jich znám a zatím je to jen další fáma, kterou si někdo vymyslel. Žádné školení ani instrukce zatím nikdo nenařídil a ani nesmí. Vyhlášky (pokyny) na kontrolu motorkářů v dopravě jsou stejné, jako na řidiče ostatních dopravních prostředků. Byla by to diskriminace určité skupiny řidičů (nemyslím cikány) a mezi námi je i dost právníků,policajtů, pracovníků STK a dalších znalců kteří by se po takové šikaně určitě nechali slyšet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 21:56 | Nahoru | #52
jezdec68>
Taky mám za to, že je to blbost...
Sice o té šikane bych asi nemluvil, podrobit se kontrole musí každý, je jedno jestli v aute či na mašině, ale že by se něco chystalo přímo takto zaměřené se mi nezdá...
Spíš to vyplynulo šuškandou z nějaké informace, že začalo teplo a tak začalo jezdit hromady motorkářů, tak aby se víc zaměřili na ně..

(reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 23:25 | Nahoru | #53
zack> Je to tak, nevím proč by mi měl ten který s námi jezdí lhát. I kdyby to mělo být jen doporučení, tak se to dostane na veřejnost a někdo by mohl rychle skončit.

(reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

13.4.2014 v 23:44 | Nahoru | #54

Merhaut píše: Docela by mě zajímala statistika, kolik nehod vzniklo z důvodu vyšší hlučnosti motocyklu a kolik z důvodu nízké Myslím, že by to bylo jednoznačné, i cyklista by měl mít zvonek, aby na sebe při svém tichém provozu upozornil. Blinkry a světla jsou samozřejmě něco jiného.


Mně by zase docela zajímala statistika, kdy si někdo na hárleji rozbil hubu, protože nedosáhl na řidítka a nebo mu ustřelilo kolo když si škrtnul značkou na straně

Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

14.4.2014 v 00:37 | Nahoru | #55
Teď jsem se ptal nehodářů a je to pravda..Dopraváci zaražený k dohledu už na takovém školení byli.. Zkusím zjistit víc od těch co tam byli... Pak dám vědět..

(reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

14.4.2014 v 05:56 | Nahoru | #56

Anti píše: To s tím drátem není pichovina ale fakt.Kolega z práce má v "gangu" policajta a ten o něm taky mluvil.Pak taky říkal něco o obkreslování průměru koncovky,že by měla mít deset čísel či co..



Pikovina to bude až v praxi. U mojí Exc 450 může cpát drát jak chce,dokud nenarazi na píst.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

14.4.2014 v 07:24 | Nahoru | #57

hrnous píše: Prokazování technické způsobilosti při silniční kontrole Policií ČR a neschválené změny motocyklů

autor Bc. Vladimír Dušek

Publikace volně navazuje na Metodickou příručku pro provádění technických silničních kontrol užitkových vozidel a podává základní informace o dokladech sloužících k prokazování technické způsobilosti vozidla a o nedovolených změnách motocyklů, jak z pohledu kontroly na STK, tak i z pohledu silničních kontrol prováděných Policií ČR.

Autor v publikaci vysvětluje, jaká vozidla podléhají povinné registraci, jaká vozidla mohou být provozována podle zákona po pozemních komunikacích bez registrační značky a jaké doklady předkládá provozovatel kontrolnímu orgánu Policie. Výklad zahrnuje i elektrokola a motorové koloběžky. Tato složitá problematika nebyla doposud v ČR publikována v ucelené podobě. Vzhledem k tomu, že tato problematika je úzce spojena se schvalováním vozidel, zařadil ji autor také do této publikace.

V části publikace věnované nepovoleným úpravám motocyklů jsou srozumitelně přiblíženy kontrolním orgánům, odborné i laické veřejnosti základní požadavky na konstrukci motocyklů, u kterých dochází nejčastěji k porušování technických podmínek. Na praktických příkladech jsou prezentovány nepovolené úpravy, odkazy na technické předpisy i způsoby hodnocení závad podle současné legislativy.

Publikace by měla pomoci také majitelům motocyklů a dílen, kteří se chystají vylepšit sériový motocykl, aby věděli, zda výsledkem jejich snažení bude „umělecké dílo“, které bude vhodné pouze na motorkářské výstavy a nebo vozidlo, které může vyjet bez obav na evropské silnice. Řada úprav totiž porušuje základní bezpečnostní požadavky a tím ohrožuje nejen účastníky silničního provozu, ale i samotného řidiče. Jedním z důvodů, proč vznikají neschválené úpravy vozidel, je všeobecná neznalost technických požadavků na konstrukci vozidel a malá informovanost o legislativních postupech při schvalování vozidel ze strany motoristické veřejnosti. Problematika schvalování vozidel je velmi složitá záležitost. Orientace v neustále se měnících předpisech je problémem i pro odborníky, kteří se konstrukcí a schvalováním vozidel zabývají.

V závěru publikace je uvedeno i nové rozdělení vozidel kategorie L podle Nařízení rady EU 168/2013.

Formát: A4, počet stran: 128



Koukal jsem na to kde by se to dalo sehnat ... jediný kdo to nabízí je Centrum služeb silniční dopravy (http://www.cspsd.cz/) a chtějí za to 322,--Kč ... tak to ať si nabouchají. Pokud by to měl být závazný metodický postup pro kontrolu, tak by ho měli zadarmo zveřejnit minimálně na stránkách Ministerstva dopravy .. jinak jim na to sere bílý tesák

1 reakcí na tento příspěvek Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

14.4.2014 v 08:08 | Nahoru | #58
Tak jsem mluvil s dopravákem, co na tom školení byl, a šlo pouze o běžné školení typu,,kde najít VIN na rámu", dále pak k technickému stavu ve smyslu ostrých hran, alá závažíčka na řídítkách do špičky, zrcátka ve tvaru maltezskych křížů, atd.
Takže úplně normální.. Nemusíte mít obavy

(reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

14.4.2014 v 08:16 | Nahoru | #59
JetFly>
K závazným pokynům se ty jako civil nedostaneš... Jsou jen ,,pro vnitřní potřebu"

(reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra

14.4.2014 v 08:17 | Nahoru | #60

zack píše: Tak jsem mluvil s dopravákem, co na tom školení byl, a šlo pouze o běžné školení typu,,kde najít VIN na rámu", dále pak k technickému stavu ve smyslu ostrých hran, alá závažíčka na řídítkách do špičky, zrcátka ve tvaru maltezskych křížů, atd.
Takže úplně normální.. Nemusíte mít obavy



To skoleni bych chtel videt

Takze soudruzi, VIN na ramu najdete vetsinou na krku,,,to je tam kam se blbe kouka a kde jsou riditka, nebo taky kdekoliv jinde, systemem hlej smudlo.
KDyz uvidite , ze ma ten soudruh zavazicka (to je ten nesmysel na konci riditek) do spicky, ze by tim mohl jineho soudruha pri padu probodnout nebo rozparat, tak to neni dobre.
No a pak ty krize, kdyby jste videli, zrcatka do tvaru krize, tak hledej te homologacni znacku, kdyz ji nenajdete, tak mu je rozbijte pendrekem !

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Harley davidson - manuál sportster 883 [1, 2] Harley Davidson XL 883 certisko606 48 31.7.2023 v 15:28 36362
Umístění SPZ - výklad zákona k disk... [1, 2] Harley Davidson XL 883 JetFly 39 14.7.2023 v 10:54 martjan_1098
kick start sportster Harley Davidson XL 883 Adris-ERR 9 9.7.2020 v 09:14 alls
Čištění nádrže od rzi Harley Davidson XL 883 MajklHornet 12 8.9.2019 v 07:59 Slzic
Vysoké otáčky Harley Davidson XL 883 edymor 4 26.8.2019 v 11:01 edymor


TOPlist