bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jaký olej po GO
9.4.2014 v 14:35
Zdravím,jaký olej do benzínu po go?diky.
Předchozí
1 2
Následující

jaký olej po GO

9.4.2014 v 14:44 | Nahoru | #1
Nekdo rika zacit mene kvalitnim a pootom prejit na kvalitni, nekdo zase porad jezdit na jeden olej ale po zabehu jinak redit.

Nicmene nic horsiho nez mogul TSF bych tam nelil

2 reakcí na tento příspěvek jaký olej po GO

9.4.2014 v 14:47 | Nahoru | #2
Co lít? Olej pro 2T motory a basta. Je jedno, co za značku. Důležité je, aby to bylo v patřičném množství a ne v homeopatických dávkách. Vyvaruj se olejům pro zahradní sekačky. Ty motory byly stavěné na takové oleje, že i dnešní M2T má mnohem lepší kvalitu, než tenkrát. Já jezdím na Mogul TS40, ale to jen proto, že ho beru po deseti litrových kanistrech

jaký olej po GO

9.4.2014 v 14:53 | Nahoru | #3
No každej Ti bude říkat něco jinýho.
Jeden tábor tvrdí, že po GO (s výbrusem a novými kroužky) je dobrý na začátek použít nějakej obyč minerál - třebas ten humus M2T z důvodu rychlejšího záběhu. Prý méně maže a dosedací plochy se tak rychleji zabrousí. Ovšem to děsně hulí, smrdí a zasírá vejfuky.
Druhej tábor prosazuje polosyntetiku (někdo i plnou syntetiku) s tím, že to nehulí a může se mazat s menším poměrem ředění.

Já mažu Mogulem TSF. Pro záběh po GO jsem dodržoval zvýšenej poměr olej:benzín a po záběhu ho snížil na 1:40. Pak sem motor 2x líznul a od tý doby mažu přesně podle návodu 1:33. Takže si myslím, že volba oleje není až tak podstatná, jako poměr ve kterým to leješ. No a hlavně proč do starý mašiny s relativně nízkootáčkovým motorem lít plnou syntetiku pro závodní dvoutakty a motorový pily, že jo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký olej po GO

9.4.2014 v 14:54 | Nahoru | #4
jawarmaniak> Do stadiona liju casrtol garden 2t 1.33ti a není problém

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký olej po GO

9.4.2014 v 15:02 | Nahoru | #5
Skwanky> Jo? A kolik jsi toho už na něm nalítal, abys mohl tak rychle hodnotit?

1 reakcí na tento příspěvek jaký olej po GO

9.4.2014 v 15:18 | Nahoru | #6
Ja teda na jawce taky nalital mraky km na olej do sekacek.
vlastne vsechno kde bylo nakresleno 2T

jaký olej po GO

9.4.2014 v 15:31 | Nahoru | #7
Přesně Mogul TSF na Benzině běžně k sehnání modrá flaška

(reakce na) jaký olej po GO

9.4.2014 v 15:48 | Nahoru | #8

jawarmaniak píše: Co lít? Olej pro 2T motory a basta. Je jedno, co za značku. Důležité je, aby to bylo v patřičném množství a ne v homeopatických dávkách. Vyvaruj se olejům pro zahradní sekačky. Ty motory byly stavěné na takové oleje, že i dnešní M2T má mnohem lepší kvalitu, než tenkrát. Já jezdím na Mogul TS40, ale to jen proto, že ho beru po deseti litrových kanistrech


Olej do sekaček není špatnej, se simsonem jsem na něho najel mraky Km. Znám i pár případů co jezdí na hydraulickej olej a starej 2T to taky schroustá. :D

(reakce na) jaký olej po GO

9.4.2014 v 15:48 | Nahoru | #9
KubaLC8> Ono to nějáko občas i funguje, ale životnost motoru jde do kopru. Staré Jawy/ČZty mají kravské tolerance, takže potřebují viskózní olej v hodně velkém množství. Tady platí, že kvantita nahrazuje kvalitu. Olej do sekaček dokáže u namáhaného motoru (typicky jednoválec v sajdě) snížit životnost až na polovinu klasického výbrusu. U dvouválce se ti odporoučí velmi rychle středové ložisko. Přidřených motorů z oleje do sekaček jsem měl v ruce už tolik, že bych to v životě do motoru nenalil.

1 reakcí na tento příspěvek jaký olej po GO

9.4.2014 v 16:00 | Nahoru | #10
Nevim, je to mozne, nikdy jsem to nezkoumal.

Vis presne jake rozdily jsou v 2T oleji pro moto a zahradnim?

jaký olej po GO

9.4.2014 v 16:36 | Nahoru | #11
Ono to už zaznělo. Zahradní technika, pily atd. mají hliníkové válce s nikasilem na stěnách. Stejný materiál válce i pístu = lze použít malé montážní vůle. Stačí řídký moderní olej. Jakmile se to jednou hvízdne, píst i válec se vyhodí. Klikovka obvykle taky.
Naproti tomu jsou tu motory Jawa/ČZ se zemědělskými (3x vyššími) vůlemi a tam je potřeba olej, který sice neunese takové zatížení, ale udělá prostě tlustší vrstvu.
Kdyby se dokonale spálil a nekarbonoval, byl by prastarý minerální olej pro tyto motory to nejlepší. Jenže on moc nehoří, takže zanáší výfuky, svíčky, spalovací prostor... a to nechceme. Používej levný moderní olej určený pro 2T motorky, ne olej pro sekačky, a hlavně ne bio oleje nebo oleje pro lodní (přívěsné) motory. Tam je úplně jiné chlazení a teplotní režim!

1 reakcí na tento příspěvek jaký olej po GO

9.4.2014 v 16:48 | Nahoru | #12
Nastav si karburátor na záběh.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký olej po GO

9.4.2014 v 17:09 | Nahoru | #13
jawarmaniak> 2000km a šmakuje mu

(reakce na) jaký olej po GO

9.4.2014 v 17:14 | Nahoru | #14
KubaLC8> Klasické značení minerál/syntetika/posyntetika neuznávám. Každý syntetický olej je vyroben z ropného základu (kromě nízkoviskózních, vysokovýkonných olejů pro speciální použití na silikonovém základu, které stejně nejsou v běžném prodeji), stejně tak každý minerální olej má syntetická aditiva.
Rozdíl mezi klasikou a olejem pro zahradní techniku je jednak ve viskozitě a jednak v aditivech. HTHS viskozita je hlavní nosnou informací o síle olejového filmu, kterou je olej schopný vytvořit. Z ní se dá určit tzv. viskózní index. Čím vyšší VI, tím méně olej mění viskozitu s teplotou a je tedy "výkonnější". Dalším důležitým parametrem 2T oleje je teplota vznícení. Čím nižší, tím dochází k lepšímu spálení a tím se eliminuje tvorba sazí (karbonu). Na druhou stranu dochází rychleji k degradaci oleje vlivem teploty (typicky profuk spalin do klikovky).

Čili zásadní rozdíl je v celkovým pojetí oleje, nikoliv v jeho složení. Jawy/ČZ byly stavěné na oleje viskozity 30. To je potřeba dodržet i z toho důvodu, že olej motor chladí a utěsňuje píst a kroužky. Klasické oleje se pohybují mezi viskozitou 20-30. Oleje pro sekačky mají viskozitu mnohem nižší, protože sekačky jedou pořád full gas a tam nějaké utěsnění až takovou roli nehraje. Důležité je jen to, aby se dobře promísily v benzínu, a tak nehrozila tvorba usazenin v miniaturních otvorech karburátorů. Čili lidově řečeno - v normálním motoru, který netočí 90% svého života 7000, nevytvoří dostatečnou sílu olejového filmu, která je potřeba. Navíc rychle degraduje teplem díky nízkému bodu vzplanutí, takže pak ani nemažte tak, jak má. Malá zahradní technika má malé objemy a vysoké otáčky. Z toho plyne, že se výfukové spaliny díky rychlému střídání tlakového spádu nedostávají pod píst, kde by znehodnocovaly směs a olej v motoru se díky malému objemu rychle vyměňuje. Poměrně rychlá degradace nevadí. Ty potřebuješ naopak "sedlácky" pojatý olej, který sice maže jako psí sádlo, ale maže pořád a je ho dostatek (ti, co dávají oleje nad 1:40 by měli dostat klackem přes ruce). Tím, že se tak dokonale nemísí s olejem zapřičiní, že se tak rychle benzínem nespláchne a stihne dokonale pokrýt všechna mazaná místa a zateče tam, kam má. Navíc se jeho kapičky díky "nesmísení" lépe oddělí od paliva, takže v karterech ho zůstane víc a neproletí tak rychle až do spalováku. Obyčejně má takový olej i vyšší bod vzplanutí. takže tak rychle neshoří, takže se dobře namaže i horní pístní kroužek. Bohužel ale na úkor tvorby karbonu.

Za mne vysokovýkonné oleje nechme motorovým pilám a krosovým dvoutaktům a do traktorů zn. Jawa lejme to, co tam patří. Výběr je dostatečný a ceny jsou lepší, než u oleje pro křoviňáky. I obyčejné M2T dnes dosahuje specifikace TC, což je přesahující vše, s čím počítali konstruktéři Jaw v těch nejoptimálnějších podmínkách

(reakce na) jaký olej po GO

9.4.2014 v 17:16 | Nahoru | #15
cccp> hodně směši,šoupátko dule,stly se nepletu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký olej po GO

9.4.2014 v 17:16 | Nahoru | #16
Skwanky> 2000? To je teprve čerstvě po záběhu. 2000 není nájezd, abys mohl hodnotit. Že mu šmakuje napiš, až najedeš 20000 a ten motor bude OK.

(reakce na) jaký olej po GO

9.4.2014 v 17:59 | Nahoru | #17
já jezdím ve fichtlovy Olej MOGUL ALFA 2T je pro zahradní sekačky ale pozor má sae 30 stejně jako staré M2T dnešní M2T sae 40. A Vámi doporučovaný MOGUL TSF má SAE 20-30. Tak že všechny oleje do zahradních sekaček nejsou stejné!!!! Ale podstatě s vámi souhlasím že řídké oleje pro tyto motory nejsou moc dobré.

jaký olej po GO

9.4.2014 v 18:04 | Nahoru | #18
nastavit na záběh, dostatečně namazat a jezdit jako člověk a poslouchat, co moto chce.
639 jsem zajížděl na Trysk 2T a vadilo mi jak to kouří, později cinol a lavio. Nikdy nepřidřeno, točí jak vzteklá.

1 reakcí na tento příspěvek jaký olej po GO

9.4.2014 v 18:22 | Nahoru | #19
Já jezdim taky na Castrol Garden 2T a všechno v pohodě. Do čízy ho dávam 1:50...je to minerál.

(reakce na) jaký olej po GO

9.4.2014 v 18:59 | Nahoru | #20
kolecko10> mažu olejem STIHL (i při závodech) a v životě jsem nezadřel.

jaký olej po GO

9.4.2014 v 19:40 | Nahoru | #21
DO PIONÝRA,KŘOVIŇÁKU,MOTOROVÉ PILY,DÁVÁM MOGUL TS A ŽÁDNÝ PROBLÉM S TÍM NEMÁM JÁ ANI TY JMENOVANÉ VĚCI.DODRŽUJ DANÝ POMĚR S BENZÍNEM A BUDEŠ JEZDIT V POHODĚ DÁL

jaký olej po GO

9.4.2014 v 21:26 | Nahoru | #22
castrol garden 2t najazdene cez 2000km a pohoda plny čo to da (Mz etz 150)

1 reakcí na tento příspěvek jaký olej po GO

9.4.2014 v 22:00 | Nahoru | #23
Konstrukčně je to 70 let starej pomaluběžnej motor, takže mu bude bohatě stačit i M2T, splňuje normu API TC, JASO FC (zjednodušeně pro stroje začátku 90. let). Jak už tu někdo psal, doporučuje se viskozita SAE 30, SAE 40 v létě neuškodí. Dá se sehnat i M2T se starší normou API TB, i ten by stačil a bude ještě levnější. S HTHS viskozitou si hlavu nelam, a krom toho si nejsem zcela jist, že se uvádí i pro oleje pro dvoutakty.

Nekupuj oleje s normou JASO FD nebo vyšší (za F další písmeno abecedy po D), to jsou oleje pro moderní stroje z tohohle století. Byly by to jen vyhozený peníze.

Pro záběh je lepší používat méně výkonnej olej ve větším dávkování, motor se zajede rychleji, všechno na sebe pěkně sedne.

Drž se norem, pokud je stejná norma, rozdíl mezi jednotlivými výrobci je jen tvar flašky, barva etikety a cena (reklama holt něco stojí).

EDIT: Zeptal jsem se googla, a dnešní M2T jsou většinou s normou API TB. Dokonce jsem našel Madit M2T s normou API TA, to už je opravdu relikt dob minulých, ale cokoliv s API TB bude stačit. Jestli nechceš, aby ti to tolik hulilo, pak API TC.

Naposledy editováno 09.04.2014 22:17:12

jaký olej po GO

9.4.2014 v 22:02 | Nahoru | #24
Jezdím na mogul tsf a motul 510 dle motoru a předepsaného poměru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký olej po GO

10.4.2014 v 08:43 | Nahoru | #25
Dráťa> HTHS se většinou na flašce nenajde, ale udávat se musí v technickém listu. M2T se vyrábí ve specifikaci API TA, API TB, API TC. API TA se vyrábí z recyklovaných olejů pochybného původu. Jawy by ho schroupala taky, ale bude hodně čoudit a karbonovat. Naopak API TC je vyráběný z nového oleje a kvalitou si nezadá s jakýmkoliv jiným olejem pro 2T motory.

Na benzínce se běžně sežene M2T Trysk od Parama a Cintol M2T (klasické průhledné láhve) ve specifikaci API TB. Cintol má teké původ v recyklovaných olejích, proto je to tak tmavá břečka. Občas se sežene Mogul Trysk M2T Super ve specifikaci API TC, což je velice dobrý olej. A je krásně čistý a světlý.

Takže rozhodně neplatí, že M2T je břečka, jak se často tvrdí. Existuje spousta výrobců a kvalita je hodně rozdílná.

(reakce na) jaký olej po GO

10.4.2014 v 10:24 | Nahoru | #26
jawarmaniak> Norma API vlastně (zjednodušeně) udává jen období výroby motoru, pro kterej je olej určen, viz třeba u čtyřtaktů se běžně oleje SG změnili na normu SL atd. Norma týkající se opravdu výkonnosti je pro motorky pouze JASO, tak to vidím já.

Mimochodem, myslel jsem, že všechy M2T jsou recykláty, podobně jako dodnes prodávaný oleje M6. V dobách, kdy jsem trápil dvoutakt, byly všechny M2T černý jak krém na boty.

Nicméně, pro jawu z padesátých let MeDvěT musí stačit, dokonce i ten musí hodně převyšovat oleje používaný v době vzniku/konstrukce motoru Jawy/ČZ.

A v jakým balení se ta známá parodie na mazivo dnes prodává, to netuším, dvoutakt už přejede práh mý garáže jen přes mou mrtvolu.

1 reakcí na tento příspěvek jaký olej po GO

10.4.2014 v 11:58 | Nahoru | #27
Mně zas přes mou mrtvolu "rejže"

2 reakcí na tento příspěvek jaký olej po GO

28.1.2017 v 12:37 | Nahoru | #28
Zdravím ve spolek,co řikáte na olej Castrol 2T do benzínu pro ČŽ 175 a 250 sport,děkuju za konzultaci

(reakce na) jaký olej po GO

28.1.2017 v 17:21 | Nahoru | #29
Skwanky> přečti si tohle vlákno, které jsi sám založil a zjistíš, že žádnou konzultaci nepotřebuješ...

(reakce na) jaký olej po GO

28.2.2017 v 23:29 | Nahoru | #30
Skwanky>
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Čz 175/477 Převodovka špatně řadí ČZ 175/470 Dejvid55 2 2.7.2023 v 22:09 kokoška.
CZ 175 Sport - Elektrika ČZ 175/470 _Ezekiel_ 15 12.4.2023 v 17:57 Dolin
rozdiely v kastlíkoch ČZ 175/450, ČZ 175/470, ČZ 175 Destroyer 5 7.3.2023 v 10:46 Destroyer
zbrúsenie hlavy ČZ ČZ 175/450, ČZ 175/470 Destroyer 8 27.2.2023 v 07:39 mito7


TOPlist