globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Může na to s B-čkem?
6.4.2014 v 21:24
Zdravím, kamarádka si po mě chce koupit jednu z mých motorek. Je to 50ka s manuálním řazením (AM papíry stačí) a nevíme, jestli na tom může LEGÁLNĚ jezdit, pokud má pouze B-čko. Díky za radu

Může na to s B-čkem?

6.4.2014 v 21:29 | Nahoru | #1
Do skupiny B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg nebo v případě rozšíření rozsahu nepřevyšuje 4 250 kg.“Jak vidno, na rozdíl od původní definice není v této definici zahrnuta žádná motorka (vyloučení vozidel pod písmeny a) až e), které zahrnují právě motorky).

§81 ale stanoví v rámci tzv. rovnocennosti řidičských oprávnění následující:

- řidičské oprávnění udělené pro skupinu B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou a vozidel zařazených do skupiny B1

- řidičské oprávnění udělené pro kteroukoli skupinu s výjimkou skupiny T opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny AM.

- řidičské oprávnění udělené pro skupinu B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A.Z těchto pravidel pak plyne, že majitel řidičského oprávnění skupiny B smí nově řídit od 19. 1. 2013 následující motorky:

- motorky skupiny A1 s automatickou převodovkou, tj. motorky o výkonu max. 11 kW a s poměrem výkon/hmotnost max. 0,1 kW na kg a s objemem max. 125 ccm (pokud motorka nesplňuje všechny tyto podmínky, ŘP na skupinu B na ni nestačí, ledaže ji lze podřadit pod jinou skupinu, která je se skupinou B spojena – viz dále)

- motorky skupiny AM, tj. motorky s konstrukční rychlostí max. 45 km/h, a to:

a) dvoukolové se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW,
b) tříkolové se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
c) čtyřkolové o hmotnosti v nenaloženém stavu nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW.

Může na to s B-čkem?

6.4.2014 v 21:29 | Nahoru | #2
NA B můžeš řídit motorky do 50ccm s konstrukční rychlostí v TP do 45km/hod. Splněny musí být obě podmínky( je jedno jestli automat nebo manuál řazení). Nově můžeš řídit i motocykl do 125ccm,ale pozor,jen ten,co má automatickou převodovku.

Může na to s B-čkem?

6.4.2014 v 21:34 | Nahoru | #3
Odpovědi jsi dostal vyčerpávající, škoda, že už dál není co psát

1 reakcí na tento příspěvek Může na to s B-čkem?

6.4.2014 v 21:42 | Nahoru | #4
a nebo si může udělat Téčko a koupit Tatrovku.





Naposledy editováno 06.04.2014 22:43:39

Může na to s B-čkem?

7.4.2014 v 01:02 | Nahoru | #5
mam rp vydanej pred rokem 2000.Sk. B tzn becko,b1,am + a1 s omezenim do 50ccm bez omezezeni rychlosti..tzv har.kod 150...a otom to je

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může na to s B-čkem?

7.4.2014 v 06:28 | Nahoru | #6

XTeZeto píše: a nebo si může udělat Téčko a koupit Tatrovku.





By mě zajímalo kdy se komu podaří zhomologovat motorku jako auto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může na to s B-čkem?

7.4.2014 v 07:19 | Nahoru | #7

seikos píše: By mě zajímalo kdy se komu podaří zhomologovat motorku jako auto



Když je u nás možný zhomologovat to pidi auto na fichl papíry...když je možno jezdit na čtyřkolce s papíráma na motku...u nás je možný fše

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může na to s B-čkem?

7.4.2014 v 07:26 | Nahoru | #8

COMATIK píše: Když je u nás možný zhomologovat to pidi auto na fichl papíry...když je možno jezdit na čtyřkolce s papíráma na motku...u nás je možný fše



ale jako autobus se ti asi motorku zhomologovat nepovede

E: ikdiž s novým registrem



Naposledy editováno 07.04.2014 07:30:47

(reakce na) Může na to s B-čkem?

7.4.2014 v 07:32 | Nahoru | #9

seikos píše: By mě zajímalo kdy se komu podaří zhomologovat motorku jako auto



doma to vyfotím, (sice už opravené) ale dle kategorie vozidla ve velkém TP je moje GS osobní automobil

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může na to s B-čkem?

7.4.2014 v 07:32 | Nahoru | #10

kubacech píše: ale jako autobus se ti asi motorku zhomologovat nepovede



Leda nějakej dovoz z indie...tam na tom jezdí celá rodina i s pár pašíkama




(reakce na) Může na to s B-čkem?

7.4.2014 v 07:33 | Nahoru | #11
COMATIK> do 9 lidí je to stále "jen" osobák

1 reakcí na tento příspěvek Může na to s B-čkem?

7.4.2014 v 07:39 | Nahoru | #12
E: už mam přešlaplé limit na mobilu,tak nic...

Naposledy editováno 07.04.2014 07:47:12

(reakce na) Může na to s B-čkem?

7.4.2014 v 07:49 | Nahoru | #13

COMATIK píše: E: už mam přešlaplé limit na mobilu,tak nic...



i s tím v kyblu jich stejně bylo zase jen 9

(reakce na) Může na to s B-čkem?

7.4.2014 v 09:01 | Nahoru | #14
COMATIK> Tak zas řízení tohohle má výhodu, když to zastaví policajti, tak nemůžou jednoznačně prokázat, kdo to řídil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může na to s B-čkem?

7.4.2014 v 15:32 | Nahoru | #15

seikos píše: By mě zajímalo kdy se komu podaří zhomologovat motorku jako auto

tomu se říká podpora českého průmyslu,i-když osmdesát procent je DAF. "Nejlepší" na tom je že se to dá řídit od sedmnácti let a můžeš za tím tahat co chceš.



Jen to má omezovač do 65ti km v hod.

Naposledy editováno 07.04.2014 15:35:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může na to s B-čkem?

7.4.2014 v 15:49 | Nahoru | #16
XTeZeto> Byl jsem na TA taky a byla tam samolepka 70km/h.. Jinak je to víc jak z 20% tatra ...

Jinak díky všem, nebyl jsem si jistej po té změně, jestli je tam i to manuální řazení

(reakce na) Může na to s B-čkem?

7.4.2014 v 16:10 | Nahoru | #17
[quote=pislak]XTeZeto> Byl jsem na TA taky a byla tam samolepka 70km/h.. Jinak je to víc jak z 20% tatra ...
Spolupráce TATRA – DAF

Nová výrobní řada PHOENIX je přelomovým modelem v novodobé historii Kopřivnické automobilky. Kombinuje osvědčenou spolehlivou techniku TATRA s komponenty výrobce DAF, který dodává kabinu a motor společně s převodovkou ZF. To je logický a nevyhnutelný výsledek spolupráce v dnešní globalizované době. Nákladní automobil Phoenix však nadále využívá klasickou tatrováckou koncepci s centrální rourou a průběžným rámem s nezávislým zavěšením a odpružením kol v nejnovějším provedení s přední, vzduchem odpruženou nápravou, která se vyznačuje nižší hmotností, větším rejdem a lepším komfortem odpružení, který patří ke špičce mezi nákladními vozy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Minarelli am6 spojka Rieju RR 50, Rieju MRX 50, CPI Supermoto, CPI Superc... Fila_cpi 2 30.4.2023 v 21:03 Kohlstein
Jaké enduro k AM řidičáku Derbi Senda 50, CPI Supermoto, CPI Supercross Jarda8770 13 14.5.2019 v 17:47 bledemon
Kde seženu plasty ? CPI Supermoto Marker 7 20.12.2014 v 20:10 Marker
Bezradnost s elektrikou CPI Supermoto pislak 28 3.3.2013 v 18:24 pislak
lehčí udržba CPI Supermoto pislak 8 24.8.2012 v 10:22 tomaso58


TOPlist