bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyteklo trochu převodového oleje
Zdravím všechny příznivce jawy. Prosím o radu. Z moji jawky 350/640 vyteklo trošku převodového oleje ze středu, kde je spojková tyčka (hřídelka), přímo do prostoru pod sekundární kolečko. Motor mám zkontrolovaný, nenašel jsem tam žádný problém. Měl jsem komplet rozhozenou spojku a totéž i kompletně okolí sekundárního kolečka. Střed spojky je složen jak má být, spojková hřídelka, kulička a spojková hřídelka tlačící v prostoru lamel. Ujel jsem po generálce motoru cca 150 km a nic, pak jsem nastartoval, trochu vytekl ten olej a další jízda zas vše v normálu, sucho. Tak fakt nechápu. Předem dík za rady.

Vyteklo trochu převodového oleje

Skvělá odpověď, děkuji! 20.3.2014 v 07:14 | Nahoru | #1
Mezi tycky nepatri kulicka je v poloautomatu

Jinak k dotazu mas nove tesnici krouzky v retez kolo kolem spojkove hridele??Tece to opravdu kolem tycky nebo i kolem kolecka popr jeho stredem kolem matice??

Pod matici prijde taky gumovy tesneni.

Ale pokud to jen lehce rosi tak se na to vyprdni tece to porad!Ja mam pod retez kolem starou ponozku,z motoru nic nekapne

Vyteklo trochu převodového oleje

Skvělá odpověď, děkuji! 20.3.2014 v 07:26 | Nahoru | #2
Pokud ti to teče kolem spojkové tyčky tak vyměň těsnící o-kroužek. Vydloubni ten plastovej kroužek - zřejmě ho zničíš budeš to muset koupit celý. Ten výstup na sekundární řetěz není moc dobře vymyšlenej aby to těsnilo. Ještě to může prosakovat kolem drážkování sekundárního kolečka. Jak si přesně poznal že to teče z jednoho místa? Bývá to rozstříkané všude okolo.....

Vyteklo trochu převodového oleje

Skvělá odpověď, děkuji! 20.3.2014 v 09:45 | Nahoru | #3
Jediné správné technické řešení tohoto problému je vyhodit tu parodii na těsnění, co se furt dokola prodává a přitom je na hovno, vytočit na soustruhu součástku, venkem těsnicí O-kroužkem a vnitřkem malým guferem.
Vedení tyčky před guferem by mělo byt s poměrně malýma úchylkama proto, aby byla tyčka přesně vedená - málo vyložený břit gufera vyrovná jen malé nepřesnosti.
Těsnění sekundárního kolečka se řeší tak, že pod pojistnů podložku se vloží tenká talířová pružina, která způsobí trvalý tlak součástek k sobě a zastaví průsak oleje.
Všechno ostatní trvale nefunguje,protože v tomto složení je furt jakýsi pohyb, který svojí pružností nevyrovná žádný pružný tmel, ani gumička.
Navíc toto řešení je nepoškoditelné při tisíckrát opakované demontáži.

Vyteklo trochu převodového oleje

Skvělá odpověď, děkuji! 20.3.2014 v 09:53 | Nahoru | #4
Já bych to nějak moc neřešil - po generálce někteří dávají do převodovky trochu víc oleje, když to skládají tak raději taky máznou olejem.Pokud jsi to utřel a od tý doby nic a oleje máš v převodovce dost, neřešil bych to. Je to jawí automatický mazání řetězu nadbytečným olejem z převodové skříně by si řekli Cimrmani.Pokud bys ale pod motorkou vždy našel loužičku oleje po projížďce, tak bych koukl na ten o-kroužek kolem tyčky spojky. Náš mladej říká - mně z motorky olej nekape, to si jenom motorka značkuje místo (stará kejvačka).A jezdí to furt, jen sem tam doleje náprstek oleje do převodovky.

Vyteklo trochu převodového oleje

20.3.2014 v 09:57 | Nahoru | #5
Zdenál - to aby ale měl člověk doma hodinářský soustruh a né enem kovadlinu a šmídu na uhlí(jako mám třeba já).

Vyteklo trochu převodového oleje

Skvělá odpověď, děkuji! 20.3.2014 v 10:08 | Nahoru | #6
Jestli jsi dal krouzky do sek. prevodu nove tak slo jen o to aby si to sedlo. Kdyby unik pokracoval nepretrzite po kazde jizde teprve pak bych to resil

Vyteklo trochu převodového oleje

21.3.2014 v 01:27 | Nahoru | #7
Předem děkuji všem za rady, jsem si takřka jist, že to teče pouze kolem té spojkové tyčky. Měl jsem to dnes rozhozené, protože jak jsem přijel z projížďky, opět olej tekl a přímo ze středu kolem hřídelky. Začíná to být zjevně čím dál horší. Jak píšete ten o-kroužek vyměněný nemám, protože jsem popravdě ani nevěděl, že tam něco takového je, čímž bych se chlubit ani neměl. Protože generálku motoru si krom odborných věcí dělám sám. Takže dám na radu, vyměním to těsnění kolem hřídelky a napíšu jak jsem dopadl. Nepomůže-li to, budu to zkoušet dál. Mám rád když jsou věci tak jak mají být.

Naposledy editováno 21.03.2014 01:30:10

Vyteklo trochu převodového oleje

21.3.2014 v 07:46 | Nahoru | #8
Tohle by mělo být ono. Já koupil ten stejný díl vyrobený z hliníku, stál cca 200kč.

Vyteklo trochu převodového oleje

21.3.2014 v 07:48 | Nahoru | #9

Vyteklo trochu převodového oleje

21.3.2014 v 19:21 | Nahoru | #10
Já bych prvně zkontroloval odvětrání převodovky zda je průchozí

Vyteklo trochu převodového oleje

25.3.2014 v 16:52 | Nahoru | #11
Tak mám opraveno . Vyměnil jsem to gumové těsnění a tu koncovou ucpávku a olej zůstává tam kde má být. Měl jsem tam tu koncovou část z hliníku a fakt jsem měl co dělat, abych to dostal ven. No nepomohlo nic jiného, než to opatrně odvrtat a pak jsem zbytek vydloubl. Teď mi nabídly něco plastového, alespoň se to tak tváří, tak snad to vydrží. Všem dík
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist