Já osobně jsem, do dnešního dne, používal baterky Varta. U skútru (Yamaha Majesty 250) se kterým jezdím téměř denně mi baterka začal po 14 denním odstavením padat, přitom stáří baterky bylo cca. rok. Drží napětí tak na 90% při automatickém udržování a po delší době mi nabíjčka hodí chybu, že baterka nemůže být nabita na 100%.
Na Hornetu, kde mám zatím také Vartu (baterka je už teda kaput) mi vydržela zhruba 2 roky. Přitom udržování přes dobu, při které delší dobu nejezdím a přes zimní měsíce jej pravidelně nabíjím a udržuji.
Obě baterky jsou AGM systém.
Otec má VIRAGO 1100 a měl problémy se startama (baterka Varta), kolikrát pouze cvaklo jenom relátko a pastorek nezasunul. Musel s tím přes rychlost houpnout a pak to šlo. Zde právě bylo to zjištění, že baterka dává málo startovacího proudu. Po výměně baterky za jinou značku bylo po problému.
Jeden servisák, který spravuje motorky, jsem s tím o tomto problému mluvil a on mi řekl, že u Varty je tohle normální a dokázal mi i proč. Baterky vážil a a každá baterka měla výrazný rozdíl ve svojí váze. Varta používá materiál z druhovýroby a šidí i množství olova. Proto také je její kvalita tak mizerná (už není, to co bývala). Doporučil mi baterky japonské, třeba - Yuasa, že dává jenom ty a že nemá problémy. Druhou stránkou je také cena.
Máte někdo podobnou zkušenost jako já?
2 reakcí na tento příspěvek baterka zkušenosti A problémy
Takhle se nakupuje mezi výrobci třeba brzdových desek, kotoučů atd...
Naposledy editováno 15.03.2014 13:26:52
kuzmič píše: Kámoš jezdil s kamionem, vozili baterky různých velikostí a bez jakéhokoli označení, někde ve skladech se na baterky lepily etikety různých výrobců, kteří si je pak nakupovali...
Takhle se nakupuje mezi výrobci třeba brzdových desek, kotoučů atd...
kuzmič píše: Kámoš jezdil s kamionem, vozili baterky různých velikostí a bez jakéhokoli označení, někde ve skladech se na baterky lepily etikety různých výrobců, kteří si je pak nakupovali...
Takhle se nakupuje mezi výrobci třeba brzdových desek, kotoučů atd...
Ještě k tomuto:
Na výšce jsem dělal ve skladu jedné velmi známé značky na F a končí N. Dodávají výrobky na všechny benzinky, tesco,kaufland atd.
Baterky jsme přelepovali normálně. Došli z číny v malém kontejneru. Ale lepily se na to štítky takových těch banner, bleskstart a jiných noname.
Ohledně jiných výrobků,standardně se přebalovalo, přelepovalo na jiné značky atd. Ale to se bavíme o stěračích, žárovkách a jiných drobných nesmyslech.
Varta má svůj design.
Ale sám jsem řešil nedávno baterku, a doporučili mě yuasu.Tu dává i výrobce originál. Vydržela 7let.
Jinak nejvíc mě dostala baterka co je o něco víše. MF Super. Měl jsem to ve valkyrii. A 6let stará baterka vydržela točit motorku klidně 15minut, než chytla (lankosytiče bylo špatně seřízené na 6karbců)
Varta mě odešla po roce v autě, ale řešeno v záruční době. Odešel tam komplet článek.
Od té doby mám v autě obyč silverline, což je cosi přelepeného,ale funguje to.