barth_duben




Téma: Už jen AJP PR5 :)
10.3.2014 v 00:21
Čistě teoreticky uvažuju prodat silnici a jezdit zas enduro. Nechci nějaký kladivo, proto mě zaujaly tyhle "tupý" endura. Celkem je pro mě teď oříšek co vybrat. Zkusil někdo oboje a může porovnat? Na Motorkářích v testu se spíš klonili k 250, ale říkám si jestli ten 2T neudělá vír v nádrži a s tou mini bandou, co to má to nedojede nikam. Jsem zmaten, cítím se jak malý dítě v curárně

Naposledy editováno 23.03.2014 20:13:21
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Už jen AJP PR5 :)

10.3.2014 v 01:36 | Nahoru | #1
Z těchto dvou bych vybral AJP PR5 . Rozumná cena, dobrý dojezd, v terénu velmi šikovná a na údržbu nenáročná. Škoda, že nemá nakopávačku .

1 reakcí na tento příspěvek Už jen AJP PR5 :)

10.3.2014 v 07:05 | Nahoru | #2
Jen můj názor: sem se o ty freeridy teď celkem zajímal a podle recenzí a hodnocení lidí je to ve výsledku údajně opravdu tupý až moc... tak bacha aby tě to nakonec spíš nezklamalo když jak píšeš máš už něco v poli nalítáno... a jen co se čistě textu a nepodstatných zkušeností s jinýma motkama bych šel asi do 2T...

Naposledy editováno 10.03.2014 07:07:01

Už jen AJP PR5 :)

10.3.2014 v 07:34 | Nahoru | #3
záleží co chceš jezdit, na hardenduro (skály, strže, kmeny, lomy apd.) to bude super v obou verzích, na rychlejší, sportovní ježdění a přejezdy to není ani jedno

Už jen AJP PR5 :)

10.3.2014 v 07:54 | Nahoru | #4
250 má větší nádrž a ano, více žere - ale i tak žere snad polovinu co EXC250. Kámoš si po roce s 350 koupil 250 a je vysmátý, 250 je prostě lepší.

Si přečti tohle vlákno, vše tam je napsáno a to od majitelů.. http://www.offmoto.com/viewtopic.php?id=5001







(reakce na) Už jen AJP PR5 :)

10.3.2014 v 10:04 | Nahoru | #5

Mr.Dreamer píše: Z těchto dvou bych vybral AJP PR5 . Rozumná cena, dobrý dojezd, v terénu velmi šikovná a na údržbu nenáročná. Škoda, že nemá nakopávačku .

Taky zajímavé, tu sem vůbec neznal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už jen AJP PR5 :)

10.3.2014 v 10:05 | Nahoru | #6

Koštěbuch píše: Jen můj názor: sem se o ty freeridy teď celkem zajímal a podle recenzí a hodnocení lidí je to ve výsledku údajně opravdu tupý až moc... tak bacha aby tě to nakonec spíš nezklamalo když jak píšeš máš už něco v poli nalítáno... a jen co se čistě textu a nepodstatných zkušeností s jinýma motkama bych šel asi do 2T...

Právě, že nechci nic ostrého. Třeba časem. Za prvé kondička je úplně v prdeli a za druhé mám operovanané kolena, takže to nechci moc hrotit.

(reakce na) Už jen AJP PR5 :)

10.3.2014 v 10:43 | Nahoru | #7

Fidži_CZ píše: Právě, že nechci nic ostrého. Třeba časem. Za prvé kondička je úplně v prdeli a za druhé mám operovanané kolena, takže to nechci moc hrotit.

Já sem se o ně zajímal, protože se mi taky strašně líbily, ale po těch studijích si už nejsu tak jistej jesi by mi vyhovovala... (Je tu možnost, že kolem léta už bude naškudlený a chci se na něčem takovým vozit) Jedinou výhodu té motorky vydím v té trialové jedničce

Už jen AJP PR5 :)

10.3.2014 v 10:47 | Nahoru | #8
No budu se muset někdě podívat na ten AJP. Sice je o 15kg těžší, ale zase o levnější.

Už jen AJP PR5 :)

10.3.2014 v 17:21 | Nahoru | #9
Asi si to už našel, ale házím sem odkaz na vlákno AJP ...

Naposledy editováno 10.03.2014 17:21:20

1 reakcí na tento příspěvek Už jen AJP PR5 :)

13.3.2014 v 08:03 | Nahoru | #10
Tak ta AJP vypadá hodně slušně... ale je strašná škoda že není 2T to mě opravdu štve to bych se potom nerozmýšlel...

e:Prostě mam pořád předsudky že 250 4T je do terénu málo...

Naposledy editováno 13.03.2014 08:04:21

(reakce na) Už jen AJP PR5 :)

13.3.2014 v 11:37 | Nahoru | #11
Koštěbuch> Já bych taky radši chtěl 2T, ale zas na druhou stranu, jestli je ten AJP naladěnej jak traktor, tak by to nemuselo bejt slabý. Chci si na tom ještě sjet, ale jsem spíš nakloňenej jemu.

Už jen AJP PR5 :)

13.3.2014 v 11:42 | Nahoru | #12
Taky nevim co, libi se mi freeride, ale lidi mi to vymlouvaj, ze to je kockopes a na me maly... 190/90+
Tak koukam na exc300 ... Ale nevim jestli zkouset to 2t...

Už jen AJP PR5 :)

13.3.2014 v 12:02 | Nahoru | #13
Další věc je, že pořad vlastně nevím co chci... od malička toužím po ostrým enduru a dělat všechny ty krkolomný věci co k tomu patřej, ale poslední dobou mi hlodá v hlavě červíček, jak často se k těmto krkolomnej věcem dostanu. Beztak budu z 90% jezdit v okruhu 100km max a takových krutostí tu zase není. Spiš polňačky a lesňačky jak v tom videu s AJP. Ale zase když příjde nějaká krize, tak na ostrým, nadneseně řečeno, zavču oči přidám plyn a proletím to jak hirošima hadr, a s tím si myslím ten 250 4T asi moc neuspěje (hlavně při mojí váze 115kg).

Věc dva za barákem máme přerovskou trať, kam se taky chci občas na černotu podívat(nemyslím lítat tam celej den, ale dát si pár skoků a rychle pryč, je to dost hlídaný) A i podle toho co sem čet by s tím to AJP mělo asi už dost problém...

A do třetice veliký plus pro AJP je zase to, že na tu sem už schopnej teoreticky naškudlit po nějakým čase i na novej kus...

Takže teď babo raď... sry za sáhodlouhý popis

Naposledy editováno 13.03.2014 12:46:12

Už jen AJP PR5 :)

13.3.2014 v 12:14 | Nahoru | #14
Mam to podobne... Bez zapujceni/vyzkouseni vsech moznosti se nepohnes :)

Už jen AJP PR5 :)

15.3.2014 v 00:38 | Nahoru | #15
Když se tu skloňuje AJP PR5, dovolím si upozornit ještě na jeho nového konkurenta - Gas Gas EC Camí 250 . Cenově i parametry vycházejí podobně, dokonce i motory mají prý stejné. Akorát Gas sází na karbec a má navíc nakopávačku .

Naposledy editováno 15.03.2014 00:39:12

1 reakcí na tento příspěvek Už jen AJP PR5 :)

15.3.2014 v 10:03 | Nahoru | #16
Ten GasGas je úplně mimo. Bude-li mít pravděpodobně stejnou cenovku, tak to je mimo. Nenastavitelné tlumiče si nedokážu vůbec představit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už jen AJP PR5 :)

16.3.2014 v 21:03 | Nahoru | #17
Fidži_CZ> Jezdím teď Freeride 250, loni po několikaleté pauze 350, jako rehabilitaci na špatné koleno. S 2T je určitě vice zábavy a nezanedbatelných 7-8 kg váhového rozdílu, což v krizovce mému kolenu může jedině pomoct. Dobrá je i větší nádrž a větší světlost, 4T je zase bezkonkurenční co se týká hluku. Rozhodně doporučuji, ale pozor není to plnohodnotné enduro, tzn. více je na blbinky, učení a výlety než na závodění, ale pozor dá se s ní docela upalovat, je to o pilotovi. Začátečník určitě na ní zvládne víc než na ostré 450-de.

Mj. Cami je překavpení tohoto týdne, kdy jsem ho zažil na výletě v rukou závodníka. Být v roli váhajícího kupce, tak prodejce má hned kšeft.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už jen AJP PR5 :)

16.3.2014 v 21:32 | Nahoru | #18
Q277> Tak závodit s tím rozhodně nechci.

Jeden důvod, proč chci takovou motorku je, že mám na autě tohle:



To se pak jezdí Rumunsko jinak, protože vleky nemám rád

(reakce na) Už jen AJP PR5 :)

18.3.2014 v 06:15 | Nahoru | #19
Fidži_CZ> Tak já nevím... tak zkoušej a hledej a skus koupit lehce jetou AJP třeba se nějaká objeví. A když ti to nevyhoví jak si čekal, tu jetou rozumně za rok prodáš, ale koupit novou a prodávat jetou to je asi nesmysl by si byl tratnej jako prase...

1 reakcí na tento příspěvek Už jen AJP PR5 :)

21.3.2014 v 21:45 | Nahoru | #20
Dneska sem si na AJP zajezdit. Zítra napíšu nějaké dojmy. Už sem na to moc unavenej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už jen AJP PR5 :)

22.3.2014 v 20:08 | Nahoru | #21
Fidži_CZ> to tě tak utahalo?

3 reakcí na tento příspěvek Už jen AJP PR5 :)

22.3.2014 v 20:13 | Nahoru | #22
Jen si dovolím na začátek sebe kajícný prolog. Jelikož sem jezdil před lety na YZ125 a 250 a i jsem si ledasco vyzkoušel, ale skoro vždy na trati, tak jsem si myslel, že ač hromadu let uběhlo, tak že něco ještě budu umět. Neumím, cítil jsem se jak motorkářská panna. Zkažený návykama ze silnice, nulová kondička, špatná rovnováha a strach… Proto berte tenhle písmenkový canc jako zkušenost z pohledu znovuzačínajícího bahňáka či úplného začátečníka. Jak jsem zjistil, ono by to dopadlo skoro stejně.

První dojmy
Na první pohled je to opravdový kus mašiny, Freeride proti ní vypadá, jako kdyby to nebylo ani enduro. Co se týče zpracování, tak to je rozhodně lepší než u Freeride. Všechno pěkně lícuje, nikde žádné otřepy na plastech, nic nevrže, nevaklá… Opravdu velké překvapení naopak u Freeride velké zklamání. Kyvka naživo naprosto v pohodě, bytelná a díra uprostřed se vážně nezalepí. Upřímně, nabyl jsem dojmu, že to je jen zoufalý pokus lidí najít alespoň chybu při zevrubném prohlídnutí. Spoustu lidí taky nadává na to, že není kryté víčko palivové nádrže a lítá tam bordel. Výrobce výtky poslechl a vyřešil to krytem. Celkově působí jako solidní bytelné a pořádné enduro. Z Freeride jsem takový pocit rozhodně neměl, je to takový kočkopes, který bude pro hodně lidí malý.

Silnice
Na testovačku jsem jel s nějakým očekáváním, to je jasné. Ale musím říct, že mě od začátku motorka jen překvapovala. Upřímně i díky Freeridovi jsem čekal na silničním přejezdu trochu sadomaso zážitek, no možná ho trochu démonizuju. Nicméně jelikož jsem obě motorky testoval (byť Freerida jen krátce) den po sobě, tak se nemůžu ubránit dojmu, že v tomhle FR fakt kulhá. Z motorky je cítit, že na to fakt nikdo nepomýšlel. Osobně přejezdy na vleku fakt nemusím. Z AJPu jsem měl rozhodně lepší pocit. Na silnici to taky není dělaný, nicméně už je to alespoň vcelku snesitelný. Maximálka kolem 110-115, vibrace nějaké jsou, ale neotravujou. Zde je asi nejvíc znát objem. Jakmile se rozmotáte na vyšší rychlost, řekněme kolem 100, není problém jí udržet ani do kopce. Nicméně už pružnost není kdovíjaká, takže při předjíždění si to bude člověk muset více hlídat. Připadám si až nepatřičně, že řeším, jak jezdí enduro na špalkách na silnici. A dokonce si hraju s myšlenkou na ní jet 35km do práce a po ní si jít zakravit. Minulý měsíc bych asi tohle považoval za mokrý sen. Od včerejška už ne.

Terén
Tady nastalo teprve divadlo. Za dvě hodiny jsem stačil sebou dvakrát plácnout, spálit si ruku, udělat několik modřin a skoro si vyrazit dech… A hlavně NESKUTEČNĚ JSEM SE BAVIL! Ač moje výkony byly spíš k pláči, tak AJPu je to jedno! To prostě projede všechno. Chvílema jsem to ani nechápal. Je o mně celkem známé, že jsem ujetý na dvoutakty a chtěl jsem si jí vyzkoušet hlavně pro to, že jsem si myslel, že to nebude stačit. Nejen, že ten motor stačí, ten motor je prostě nezmar a traktor. Klidně člověk lítá úplně nesmyslně prudké výjezdy, a když to nevyjde? Tak se nakvaltuje jednička a člověk jen vybublá nahoru, jako kdyby se nechumelilo. Všechno funguje tak nějak samo a bez nesmyslného přemýšlení a vymýšlení. Profíci, kteří na tom budou chtít lítat tratě asi se mnou nebudou souhlasit a půjdou si koupit závodní nářadí. Pro všechny ostatní ta motorka má co nabídnout - strašnou porci zábavy přesně dávkovanou podle nálady. Opravdu takhle jsem se na motorce nebavil léta. Smál jsem se od ucha k uchu, i když sem padal a nic nedával. Nevím, co tam do toho ty Portugalci dávají, ale bude to asi docela dobrý matroš. Podvozkově opravdu super! A to jsem neměl ani nastavený předpětí. Ani moc tvrdý, ani moc měkký, prostě to co by člověk přesně fun endura chtěl. Je takovej příjemně plyšovej - není uskákaný, člověk přesně ví co se pod ním děje a fakt pěkně poslouchá. Ani chviličku jsem necítil potřebu tam mít něco lepšího. Celkově má člověk pocit, že u toho tvůrci přemýšleli a dali si opravdu záležet na celkovém sladění motorky jako celku. Motor není vlastně vůbec slabý. On je prostě jiný, než na co jsme byly vždycky zvyklí. Je to tahoun ve všech běžných situacích a krom rovinek člověk ani nepocítí, že by mu něco chybělo. Ruku na srdce, kolik lidí využije vůbec potenciál 450 a 300 2T? Krom pivního tlachání málokdo. A po včerejšku sem opravdu rád, že v AJPu je takový motor jaký je a žádný za výkonem vyhoněný zmetek.

Závěr
Opravdu nevím jak tohle všechno možný. Na motorky jsem opravdu dost kritický, je fakt jen hrstka motorek, který bych si koupil. Ale u AJPu jsem se fakt královsky bavil, úsměv z držky mi neslezl ani dneska. A to se mi dlouhou nestalo, možná vlastně ještě asi nikdy. Nemůžu pomalu napsat ani těchdlě pár řádků, jsem úplně vyplesklej, že ani neumím uspořádat myšlenky. No zkusím to... AJP si vytvořil vlastní třídu, na kterou čekalo spoustu lidí jako já. Nemá cenu ho srovnávat s Freeridem, jsou to tak odlišné motorky ač jsou podobné. Freeride ani nakonec není to, co jsem hledal. Našel jsem se až v AJP. Je to motorka pro lidi, co chtějí kvalitní a plnohodnotný podvozek a přitom nechtějí mít závodní motor a vysoké náklady. Lidi, kteří motorku pro zábavu a ne pro masírování ega. Kdo váhá ať si to zkusí sám. Ale pozor, kdo na ní jednou vyleze, není už cesty zpět. Žijeme jen jednou. Dneska jsem vyvěsil inzerát na Falco, začal jsem vracet flašky od piva a sbírat víčka od PET láhví. Tuhle motorku musím prostě mít!

Naposledy editováno 23.03.2014 18:18:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už jen AJP PR5 :)

22.3.2014 v 20:14 | Nahoru | #23

mart. píše: Fidži_CZ> to tě tak utahalo?

Nejvíc asi cesta tam a zpět. 300km za dopoledne v autě a pak do práce.

(reakce na) Už jen AJP PR5 :)

22.3.2014 v 21:35 | Nahoru | #24
Fidži_CZ> Tak to jsem rád, že jsem tě takhle dobře nasměroval. Když jsi se ptal, myslel jsem si, že by ti to AJP mohlo sednout a koukám, že skutečně sedne .

(reakce na) Už jen AJP PR5 :)

22.3.2014 v 23:13 | Nahoru | #25
Fidži_CZ> Výborná recenze ke stroji, který je mi také obrovsky sympatický, ačkoli jsem ho ještě na neviděl na vlastní oči . Navíc, když něco chválí Fidži_CZ, musí to být opravdu extra .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Už jen AJP PR5 :)

23.3.2014 v 00:23 | Nahoru | #26

Fidži_CZ píše: Nejvíc asi cesta tam a zpět. 300km za dopoledne v autě a pak do práce.



tak to chápu
jinak pěknej testík jaký AJP si zkoušel? resp. s jakým podvozkem (Marzocchi/Sachs)?

Už jen AJP PR5 :)

23.3.2014 v 08:14 | Nahoru | #27
Freerida jsem viděl naživo u nás v pískovně a když sem ho obcházel zblízka, tk sem si řikal, 180tis? Za tohle? Se zbláznili?...

(reakce na) Už jen AJP PR5 :)

23.3.2014 v 08:17 | Nahoru | #28
mart.> PR5 s vodníkem a Sachsem.

1 reakcí na tento příspěvek Už jen AJP PR5 :)

23.3.2014 v 10:16 | Nahoru | #29
no tak klobouk dolů pane jen zírám... Jen otázka... jak to s tím motorem vidíš do budoucna až oprášíš staré zkušenosti + nové nasbíráš?? myslíš, že i tak to nebude málo?? jinak si mě fakt dostal a až naškudlím, tak už asi mám favorita...

1 reakcí na tento příspěvek Už jen AJP PR5 :)

23.3.2014 v 10:48 | Nahoru | #30
Pěkné recenze!
Také jsem se rozhodoval mezi Freeride a AJP. Vlastně jsem chtěl Free a když se objevila AJP PR5 trochu mě to nahlodalo, ale nezlomilo!
Podle mého Freeride a AJP nejsou přímí konkurenti, i když míří na podobnou cílovou skupinu.
Freeride je opravdu tupé enduro s véééélkými sklony k trialu! Vše je dělané úsporně a účelně aby byla motorka co nejlehčí. Nic na ní nepřebývá ale ani nechybí!
Jen nechápu čím může být někdo na Freeride zklamán?
Freeride je konstruována a vyrobena přesně tak, jak tvůrci chtěli! Pokud někdo očekává od motorky něco jiného, tak ať si koupí jinou motorku!

Majitelé Freeride mají na tento stroj dva názory:
1.Perfektní! Přesně to co jsem čekal! Jsem nadšen!
A
2.Hodně tupé! Vůbec to nejede! Slabý podvozek a brzdy! Prodáno!
Ale! To není vina té motorky, ale toho majitele, že si koupil něco jiného než chtěl!
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... svahilec 1 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer
Točí, nenaskočí,smrdí benzín,benzín... AJP PR5 250 Enduro vakyy 10 15.4.2019 v 19:34 Animals21
Male a lehke enduro KTM Freeride 350 netbus 12 11.3.2019 v 22:33 foxdive
Servisní manuál na KTM Freeride 350 KTM Freeride 350 regristr 1 11.3.2019 v 21:48 DenZ
Lehké enduro Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250, AJP PR5 250 Enduro... george72 9 1.8.2018 v 00:00 george72


TOPlist